Blitz!

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.787
Sted
Nøtterøy
Hvor lenge skal disse "radikale" ekstremistene få holde på slik de gjør. Ty til vold og banke opp folk som har et annet syn
enn det som de aksepterer som politisk korrekte?

Kjenner det koker bare jeg ser disse som ingen våger å ta tak i. :(

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
idioten fikk som fortjent. han provoserte dem og slo ned en jente først.

F

fjellvåk

Gjest
Hørte en politimann som sa at de mistenkte vedkommende for å dra til noen tilfeldige med overlegg for så å få juling, deretter fikk han (og hans meningsfeller...) sympati fra allmuen, var visstnok vanlig taktikk fra islamfobiistene i UK. Enkle som vi er så virker vel det også. Fikk som fortjent gjorde han uansett.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det eneste som blir nevnt i media er jo denne slåsskampen.

Men hva demonstrerte de egentlig for da? Hva var deres appeller og argumentasjon, hva sa de egentlig?

Ganske taust i media om det.

Våger de ikke rapportere om slikt lenger? Er det blitt for farlig allerede å sitere kritikere av religion?

F

fjellvåk

Gjest
Gjestemedlem skrev:

Men hva demonstrerte de egentlig for da? Hva var deres appeller og argumentasjon, hva sa de egentlig?

Våger de ikke rapportere om slikt lenger? Er det blitt for farlig allerede å sitere kritikere av religion?
Møte som ble holdt av (islam) kritikerene samlet kun 10 personer så det ble vel kanskje ikke sagt så mye.

Men enig i at pressen (som vanlig...) skriver helst om det som ikke teller men der det er mest støy.

S

Smorte24

Gjest
fjellvåk skrev:
Hørte en politimann som sa at de mistenkte vedkommende for å dra til noen tilfeldige med overlegg for så å få juling, deretter fikk han (og hans meningsfeller...) sympati fra allmuen, var visstnok vanlig taktikk fra islamfobiistene i UK. Enkle som vi er så virker vel det også. Fikk som fortjent gjorde han uansett.
Så du hørte at en politimann mistenkte at han som fikk juling slo først derfor fortjente han det, veldig bra holdning.

Kjenner jeg sosialklientene fra Blizz rett så holdt vel ikke de kjeft, jeg tror heller at de truet han og proveserte for ingen i sin fulle fem slår til en person blant alle de sosisalklientene hvis han ikke føler seg truet.

Igjen vinner den knall røde media i Norge.

F

fjellvåk

Gjest
Smorte24 skrev:
fjellvåk skrev:
Så du hørte at en politimann mistenkte at han som fikk juling slo først derfor fortjente han det, veldig bra holdning.

Kjenner jeg sosialklientene fra Blizz rett så holdt vel ikke de kjeft, jeg tror heller at de truet han og proveserte for ingen i sin fulle fem slår til en person blant alle de sosisalklientene hvis han ikke føler seg truet.

Som sagt, enkle som vi er så virker vel det også.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
fjellvåk skrev:

Som sagt, enkle som vi er så virker vel det også.
Haha, det ser ut til å virke på hele den intellektuelle høyresiden her *LOL*

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.972
Hva har skjedd? Har en fra NDLpakket fått seg en på snørra? I så fall velfortjent.

A

AK27

Gjest
Smorte24 skrev:

En ting er bekreftelsesbias ved innhenting av informasjon, men å finne opp "fakta" alt ettersom hva som ideologisk passer en er en fascinerende nyvinning innen måter å orientere seg på i en kompleks verden! Mange morsomme mennesker her inne. Stå på, jeg koser meg.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.208
Torget vurderinger
1
Andy skrev:
Pink_Panther skrev:
Hva har skjedd? Har en fra NDLpakket fått seg en på snørra? I så fall velfortjent.
Slik taler en stor tenker.
Ingenting løser ting så enkelt som litt målrettet vold.

A

AK27

Gjest
bjornh skrev:
Andy skrev:
Pink_Panther skrev:
Direkte vold mot en gruppe hvis eneste mål er systemisk vold kan kanskje forsvares om det begrenser mengden vold i samfunnet?

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Krake søker make, sies det, og her ser vi det demonstrert i praksis:

Idioter fra den ene siden møter idioter fra den andre, og så har vi det gående.

Galskapen toppes med oppmerksomheten den får fra media.

Mvh

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
AK27 skrev:
bjornh skrev:
Andy skrev:
Pink_Panther skrev:
Direkte vold mot en gruppe hvis eneste mål er systemisk vold kan kanskje forsvares om det begrenser mengden vold i samfunnet?
Brilljant innlegg!

S

Smorte24

Gjest
Pink_Panther skrev:
Slik snakker kun en sann sosialist, du er ikke enig i NDL sine meninger samtidig som du krever at alle skal være enig med deg.

Noen ganger lurer jeg på om HFS sentralen er full av Blitzere og andre sosial klienter, håper virkelig HFS III dropper off topic så at dere kan drive deres propeganda og deres hersekteknikk et helt annet sted.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Smorte24 skrev:
Har Lillevolden fått seg en jobb enda?
Aner ikke. Vi er ikke på hils, men jeg kjenner'n igjen fra avvisa. Sist jeg så'n var på Oslo City (av alle steder), han så gammel ut.

S

Smorte24

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Smorte24 skrev:
Har Lillevolden fått seg en jobb enda?
Aner ikke. Vi er ikke på hils, men jeg kjenner'n igjen fra avvisa. Sist jeg så'n var på Oslo City (av alle steder), han så gammel ut.
Han får gå på sosialen og spørre om han kan få dekket botox behandling da :)

F

fjellvåk

Gjest
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:

Noen ganger lurer jeg på om HFS sentralen er full av Blitzere og andre sosial klienter...
Hva er det du har imot sosialklienter, og hvorfor? Snakker vi stigmatisering av en hel gruppe mennesker her i den aller beste FrP ånd?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:

Har du ikke sett nyhetene? Dama er jo fullstendig idiot. Hun visste ikke selv hva hun skulle prate om. Hun stotret fram at hun skulle prate om "radikal islam og slikt". Det virket som om hun ikke hadde manus, og i tillegg var ute av stand til å tenke på stående fot. Normalt pleier høyreekstreme lederskikkelser å være fokuserte og ganske karismatiske. Hun var totalt fjern og ufokusert, og har karisma som en skillpadde som er død.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sett. IQ=skonummer er ille nok. Sammen med nette små dameføtter blir det hysterisk morsomt.

Like uforståelig som trist at ikke Blitzerne klarte å la dette forbli en vits.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:

Noen ganger lurer jeg på om HFS sentralen er full av Blitzere og andre sosial klienter...
Hva er det du har imot sosialklienter, og hvorfor? Snakker vi stigmatisering av en hel gruppe mennesker her i den aller beste FrP ånd?
Stygg sak, sosialklienter må vi ta vare på å dyrke frem, en ressurs for samfunnet......

G

Gjestemedlem

Gjest
baluba skrev:
Har du ikke sett nyhetene? Dama er jo fullstendig idiot. Hun visste ikke selv hva hun skulle prate om. Hun stotret fram at hun skulle prate om "radikal islam og slikt". Det virket som om hun ikke hadde manus, og i tillegg var ute av stand til å tenke på stående fot. Normalt pleier høyreekstreme lederskikkelser å være fokuserte og ganske karismatiske. Hun var totalt fjern og ufokusert, og har karisma som en skillpadde som er død.
Nei, jeg mottar ikke kringkastet fjernsyn og "ser" derfor ikke på nyheter. Har ingen anelse om hvem denne gjengen er, utover at de virker svært diffuse, ikke liker muslimer og har begått en slåsskamp i Dagbladet. Hjemmesiden deres var ikke mye å bli klok på heller.

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Noen ganger lurer jeg på om HFS sentralen er full av Blitzere og andre sosial klienter, håper virkelig HFS III dropper off topic så at dere kan drive deres propeganda og deres hersekteknikk et helt annet sted.

ooo. Overkjørt i OT? :)

Vedlegg

S

Smorte24

Gjest
baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:

Ja dama virket helt borte og jeg selv hadde ikke hørt om denne organisasjonen før TV2 tok det opp, men det forsvarer vel ikke at folk som lever av sosisalen skal få lov til gjøre som de vil.

F

fjellvåk

Gjest
Smorte24 skrev:
baluba skrev:
Gjestemedlem skrev:

Ja dama virket helt borte og jeg selv hadde ikke hørt om denne organisasjonen før TV2 tok det opp, men det forsvarer vel ikke at folk som lever av sosisalen skal få lov til gjøre som de vil.
Er ikke bare dama som virker å være bortreist, hva mener du egentlig med dette?

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Mye hets mot "de røde" og "kommunistene" på nettforum. Må si jeg synes det er illevarslende at så mange med direkte hat mot andre med annet ideologisk grunnsyn enn de selv, bruker så mye tid på netthets. :/

Nei, media er ikke "røde" fordi de ikke alltid vinkler saker slik du gjerne skulle sett de vinklet.

Ta for deg et utvalg på 6-7 aviser, let etter de artiklene du føler du kan stille deg bak først, deretter snu, og let etter de du opplever vinkler "rødt". Du vil nok bli overrasket. Vi mennesker henger oss lettere opp i det vi er uenig i, eller misfornøyd med, enn det vi er fornøyd med / enig i.

Mvh.

En som ser rødt! :)

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Gubra skrev:
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:

Stygg sak, sosialklienter må vi ta vare på å dyrke frem, en ressurs for samfunnet......
Er dette ironi?

Mange av de fineste menneskene jeg kjenner har vært "sosialklienter" på et eller annet tidspunkt. Det kan være mange grunner til at man er sosialklient. Man kan f eks være nyutdannet med høyere utdanning og trenger hjelp til å overleve til man får napp på en jobbsøknad. Ikke alle har familie som kan og vil hjelpe i en sånn situasjon.

Et annet eksempel er det som samler oss her på HFS; musikken. Jeg har vært såpass lenge i musikkmiljøet at jeg vet hvor tøft det kan være for musikere å overleve økonmisk. Jeg kjenner folk som lager musikk med høyt kunstnerisk nivå som ikke tjener en krone på det de driver med, og naturlig nok søker andre måter å overleve på. Andre musikere kan lire av seg allsangklassikere på puber i helgene og tjene 50 000 i måneden.

"Sosialklienter" kan være så mangt. Men de er gjerne ikke så trangsynte og fordømmende som enkelte andre.

G

Gjestemedlem

Gjest
rumath skrev:
Nei, media er ikke "røde" fordi de ikke alltid vinkler saker slik du gjerne skulle sett de vinklet.
Når man deler hele verden inn i 'kristenkonservative' og 'kommunister' så blir det gjerne slik.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
JENO skrev:
"Sosialklienter" kan være så mangt. Men de er gjerne ikke så trangsynte og fordømmende som enkelte andre.
Å joda! De fleste FrP sympatisører er sosialklienter! Det har jeg sett flere skrive her på OT, så da må det være sant! ;D ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.208
Torget vurderinger
1
Spiralis, nå må du ikke provosere entusiastene her. De har tross alt svidd av både lønn, pensjon og trygd på flott Hi-Fi.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
Spiralis, nå må du ikke provosere entusiastene her. De har tross alt svidd av både lønn, pensjon og trygd på flott Hi-Fi.
Hysj !! Slikt må ikke skrives eller sies høyt! Hvem vet hva hustruer/samboersker kan finne ut av nå som vi har fått DLD !

Kan bli mye dissonans av slikt............ ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Nå må det bli slutt på den hetsen av sosialklienter her på HFS. Det vitner om mangelfull evne til empati når sosialklient er blitt et skjellsord som brukes om alle som innehar det man oppfatter som negative meninger, som om sosialklienter var en ensartet gruppe. Det finnes nesten like mange grunner for det å motta sosialhjelp som det finnes klienter. Dessuten er det nok ikke mange såkalte proffe demonstranter som faktisk lever av sosialhjelp. De fleste har nok jobb av de som demonstrerer mot rasisme. Hvorfor skulle det automatisk være sosialklienter som er imot rasisme? Det er jo tvert imot. Blant narkomane sosialklienter (for å ta for seg den gruppen det sikkert siktes mot) er det en klar overvekt av rasister som stemmer FrP. Tunge narkomane jeg har møtt har stort sett sympatisert med FrP, og tror ikke jeg har møtt noen tung narkoman som er langt ute på venstresiden.

Nei, verden er ikke så enkel at sosialklienter er sosialister og de med jobb er borgerlige. Det er omvendt. Blant sosialklienter (både med og uten rusproblemer) er det nok betydelig færre sosialister enn i resten av samfunnet. Betydelig færre. De fleste ser på sosialister som altfor moralske, og de med innsikt i den organiserte venstresiden så er det enkelt å se at de har en langt mer (håpløs) moralistisk holdning enn de som er på andre siden av den politiske skalaen. Det er faktisk en usympatisk side med venstresiden at den i så stor grad representerer det moralistiske synet som vi har fått fra USA.

De som prater om sosialklienter kan ikke kjenne særlig mange av typen, så hvorfor våger de da å uttale seg med kraft og fynd om noe de selv vet at de har null kunnskaper om? Det stiller dem i et merkelig lys, der alle som faktisk kjenner fakta lurer på om dere er vel bevart. Beklager å måtte skrive dette, men den formen for holdninger til sosialklienter som vises her på sentralen vitner om antisosiale personlighetsavvik hvis de alvorlig mener at sosialklienter er mindreverdige mennesker. Dessuten er det en helt klart fascistoid innstilling å mene at de ikke har samme rett til å ha sterke meninger som vi som er i arbeid. Hvis noen alvorlig talt mener at en sosialklient skal holde kjeft og være glad for almissene så er det fristende å hilse på dem med et lite Heil Hitler.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Smorte24 skrev:
(...) men det forsvarer vel ikke at folk som lever av sosisalen skal få lov til gjøre som de vil.
Slutter meg til Balubas innlegg over.

Et ærlig spørsmål til Smorte, som vel er et godt eksemplar av den noe forstyrrede arten det refereres til: Mener du faktisk at det ikke skal gis samme rom for atferd for sosialklienter som for andre, eller er det bare språket som svikter?.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
baluba skrev:
Nå må det bli slutt på den hetsen av sosialklienter her på HFS. Det vitner om mangelfull evne til empati når sosialklient er blitt et skjellsord som brukes om alle som innehar det man oppfatter som negative meninger, som om sosialklienter var en ensartet gruppe. Det finnes nesten like mange grunner for det å motta sosialhjelp som det finnes klienter. Dessuten er det nok ikke mange såkalte proffe demonstranter som faktisk lever av sosialhjelp. De fleste har nok jobb av de som demonstrerer mot rasisme. Hvorfor skulle det automatisk være sosialklienter som er imot rasisme? Det er jo tvert imot. Blant narkomane sosialklienter (for å ta for seg den gruppen det sikkert siktes mot) er det en klar overvekt av rasister som stemmer FrP. Tunge narkomane jeg har møtt har stort sett sympatisert med FrP, og tror ikke jeg har møtt noen tung narkoman som er langt ute på venstresiden.

Nei, verden er ikke så enkel at sosialklienter er sosialister og de med jobb er borgerlige. Det er omvendt. Blant sosialklienter (både med og uten rusproblemer) er det nok betydelig færre sosialister enn i resten av samfunnet. Betydelig færre. De fleste ser på sosialister som altfor moralske, og de med innsikt i den organiserte venstresiden så er det enkelt å se at de har en langt mer (håpløs) moralistisk holdning enn de som er på andre siden av den politiske skalaen. Det er faktisk en usympatisk side med venstresiden at den i så stor grad representerer det moralistiske synet som vi har fått fra USA.

De som prater om sosialklienter kan ikke kjenne særlig mange av typen, så hvorfor våger de da å uttale seg med kraft og fynd om noe de selv vet at de har null kunnskaper om? Det stiller dem i et merkelig lys, der alle som faktisk kjenner fakta lurer på om dere er vel bevart. Beklager å måtte skrive dette, men den formen for holdninger til sosialklienter som vises her på sentralen vitner om antisosiale personlighetsavvik hvis de alvorlig mener at sosialklienter er mindreverdige mennesker. Dessuten er det en helt klart fascistoid innstilling å mene at de ikke har samme rett til å ha sterke meninger som vi som er i arbeid. Hvis noen alvorlig talt mener at en sosialklient skal holde kjeft og være glad for almissene så er det fristende å hilse på dem med et lite Heil Hitler.
Men hva er det som gjør verden mindre enkel ved at sosialklienter er borgerlige og de med jobb er sosialister?

;D ;D ;D

F

fjellvåk

Gjest
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:
.....håper virkelig HFS III dropper off topic så at dere kan drive deres propeganda og deres hersekteknikk et helt annet sted.
Da blir det vel rimelig rolig fra deg også? Du har over 300 innlegg i OT og 70 tilsammen i alle de andre gruppene. Basert både på innlegg og aktivitet så er det i OT du "rører" oftest.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:
.....håper virkelig HFS III dropper off topic så at dere kan drive deres propeganda og deres hersekteknikk et helt annet sted.
Da blir det vel rimelig rolig fra deg også? Du har over 300 innlegg i OT og 70 tilsammen i alle de andre gruppene. Basert både på innlegg og aktivitet så er det i OT du "rører" oftest.
Du bør vel ikke dra fram dette?

F

fjellvåk

Gjest
Gubra skrev:
fjellvåk skrev:
Smorte24 skrev:
Pink_Panther skrev:
Du bør vel ikke dra fram dette?
Og hvorfor BØR jeg ikke det synes du?

Topp Bunn