K
knutinh
Gjest
Hvis så...topline skrev:Hallo!! Jeg vet etterhvert svært godt hva en ABX test er, hva som er poenget, hvordan den fungerer og hvordan den skal gjennomføres.
Hvorfor spør du med dette når rudimentær innsikt i hva blindtester handler om er at vi "vet ingenting"? Hvis du ikke har en fasit så kan du ikke teste blindtester. Hvis du har en fasit så er spørsmålet hvordan fasiten kan være bedre enn blindtesten. Les gjerne de to siste setningene en gang til, siden jeg har skrevet det samme lengre opp uten at jeg kan se at du tok det.For hvis det er sånn at vi i en ABX test ikke klarer å påvise forskjeller som vi vet er der, så kan det vel også være slik at selv om disse forskjellene er små, så kan de likevel spille en betydning ved lengre tids lytting?
Derfor syns jeg ikke tanken om å få verifisert nytten av en ABX test er så dum..
Hvis du "tester en blindtest" med noe som du "vet" (fordi redaktøren i Fidelity sier det?), så er din konklusjon at blindtester er en dårlig metodikk som ikke bør brukes. Min konklusjon er at referansen din kanskje tar feil, og at blindtester er akkurat like bra som før.
-k