Bladelius

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Takk for oppklaringen, Morten!

    Vet du om det går å gjøre en factory reset på Thor 2?
    Bare hyggelig. Ingen factory reset og hvorfor ville du ønske en Factory reset på Thor? Om det er snakk om og forandre display teksten? Så må du bare slette og skrive inn ny.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Bare hyggelig. Ingen factory reset og hvorfor ville du ønske en Factory reset på Thor? Om det er snakk om og forandre display teksten? Så må du bare slette og skrive inn ny.
    Mvh
    Morten N.A.T
    Igjen, hjertelig takk. Jeg har ikke fått fjernkontrollen ennå som fortsatt ligger hos den svenske importeren. Så det var bare for å få bort teksten Sara på displayet til den ene balanserte inngangen 😅
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Figge: Jeg kommer til å følge med dem, ja...og kommer over til Strömstad så fort det kan betale seg..

    Cundis: En forsterker du glatt kan ha livstidsperspektiv på- iallefall på merket..hehe...Elac spiller bra på dem, de...jeg har da aldri påstatt annet ;) Tipper du kommer til å bli enda mer fornøyd om ikke lenge. Du sitter på en skjult juvel...Den har en morsom evne til å bare gjøre alt du ber den om- uten det minste stress..Og det er en evne du kan bli vanvittig glad i. Såpass at du begynner å leite etter den samme evne i sekssifra prisklasse uten å nødvendigvis finne den der... Nu kör vi!!
    PS: Jeg tror pinadø den forrige eierens fru hadde egen inngang på forsterkeren din...Eller het hu Sara?? En ting skal jeg garantere deg: Jenta har øra på rett plass. Jeg veit hvor sjeldent- og prisverdig- akkurat det er, ettersom jeg selv har fru med samme "diagnose"...
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Figge: Jeg kommer til å følge med dem, ja...og kommer over til Strömstad så fort det kan betale seg..

    Cundis: En forsterker du glatt kan ha livstidsperspektiv på- iallefall på merket..hehe...Elac spiller bra på dem, de...jeg har da aldri påstatt annet ;) Tipper du kommer til å bli enda mer fornøyd om ikke lenge. Du sitter på en skjult juvel...Den har en morsom evne til å bare gjøre alt du ber den om- uten det minste stress..Og det er en evne du kan bli vanvittig glad i. Såpass at du begynner å leite etter den samme evne i sekssifra prisklasse uten å nødvendigvis finne den der... Nu kör vi!!
    PS: Jeg tror pinadø den forrige eierens fru hadde egen inngang på forsterkeren din...Eller het hu Sara?? En ting skal jeg garantere deg: Jenta har øra på rett plass. Jeg veit hvor sjeldent- og prisverdig- akkurat det er, ettersom jeg selv har fru med samme "diagnose"...
    Jo den her har kommet for å bli en veldig god stund, så får vi se om det blir oppgraderinger innefor samme merket etterhvert. Men jeg syns uansett dette låter veldig bra så har ikke bråttom med det. Utrolig morsom forsterker som du er inne på!

    Jeg vet ikke hva fruen hans heter, men om fruen her skulle se navnet Sara i displayet vet man ikke hvordan morgendagen fortoner seg 😂
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: EMERGENCY.....Du gjør best i å fjerne henne...Sara, altså..Jeg skal ikke ha et ødelagt ekteskap som påföljd av en anbefaling... :devilish:
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Hehe! Har desperat prøvd å holde inn alle knappene i flere sekunder for å se om det skjer noe, men nei, intet. Får håpe den fjernkontrollen blir sendt fortere enn svint🤣
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Må nesten komme med en oppfølging ettersom Thor II bare spiller helt rått! Jeg elsker måten den bringer meg og musikken nærmere mastertapen på. Og den klare diskanten gjør at hihat og cymbaler får helt rett skimmer og luftighet. Den er så ren, ærlig og kraftfull at dette nok blir den beste ampen jeg har hatt.

    Joda, Röst er også veldig bra, men ikke helt på samme nivå Thor II.

    IMG_20200525_120756.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Ikke verst beskrivelse for det utlegget, vel?? :cool: Tar jeg en espresso på..:coffee:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Begge deler er nødvendige for å få livet til å funke. Sosialt og åndelig fuel...Når Mjølner dukker opp, pass på å holde batterieene friske.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Prøvde å koble opp Röst igjen i dag. Det var ikke helt problemfritt å gå tilbake til den, selv om den definitivt har mange gode kvaliteter. Så jeg antar at Röst vil finne seg en ny eier.
    Thor II er en fantastisk forsterker syns jeg. Så balansert og kontant i framførelsen.

    Jeg har vært fornøyd med Hegel som oppleves som noe mer krydret mot toppen, men det er deilig å komme tilbake til Bladelius. En suveren match mot både Elac og Nordost faktisk, selv om jeg ikke helt hadde trua på Nordost. Men det funker faktisk bra. Nå skal det sies at Frey ikke er som gamle Red Dawn.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Cundis: Sterkt vanedannende... :)
    Helt klart! 😁

    Jeg syns videre at den er endel mer gjennomsiktig enn jeg husker Tyr II var hos meg. Tyr II hadde kanskje et lite forsprang på mindre vellykkede innspillinger, men Thor har definitivt en smoothet kombinert med ærlighet. Lyden slipper veldig bra fra høyttalerne.

    Nå får vi satse på att oppgraderings-spøkelse ikke dukker opp på en god stund, for det kan bli dyrt 😅
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Det spøkelset tipper jeg er forvist i ti år... ;)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Prøvde å koble opp Röst igjen i dag. Det var ikke helt problemfritt å gå tilbake til den, selv om den definitivt har mange gode kvaliteter. Så jeg antar at Röst vil finne seg en ny eier.
    Thor II er en fantastisk forsterker syns jeg. Så balansert og kontant i framførelsen.

    Jeg har vært fornøyd med Hegel som oppleves som noe mer krydret mot toppen, men det er deilig å komme tilbake til Bladelius. En suveren match mot både Elac og Nordost faktisk, selv om jeg ikke helt hadde trua på Nordost. Men det funker faktisk bra. Nå skal det sies at Frey ikke er som gamle Red Dawn.
    Godt du er fornøyd med kjøpet ditt.
    Bladelius har solide forsterkere. Ville ikke hengt meg alt for mye opp i kabler, god kvalitet får man greit tak i.
    Subene snart på børsen?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Godt du er fornøyd med kjøpet ditt.
    Bladelius har solide forsterkere. Ville ikke hengt meg alt for mye opp i kabler, god kvalitet får man greit tak i.
    Subene snart på børsen?
    Kvaliteten er utmerket, utvendig som innvendig. Lydmessig får man en smak av hi-end.

    Angående kabler så testa jeg Transparent Ultra XL, men jeg syns de fløyt litt for mye ut i frasparket, mens Nordost er mer rett på sak. Nordost ble ikke tynnere i lyden enn Transparent. Kjøpte disse Nordost kablene ganske billig så det er ingen stor oppofring.

    Subene blir. Kjører high input direkte fra terminalene på høyttalerne, så de får signalet fra utgangstrinnet til Thor. Dermed setter Thor's lydsignatur føring for hvordan subene låter, og det er stramt. Superstramt. De tilfører det som ikke frontene klarer under rundt 30 Hz, med litt overlapping. Jeg ser på subene som en naturlig forlengning av frontene. De klarer ned mot 19 Hz, og det vil ikke frontene være i nærheten av uansett hvilken jernhånd som styrer de.

    Har vært på alt for mange metal konserter for de stakkars ørene mine, og lyden man opplever live på en bra konsert er mitt ideal for hvordan ting skal låte. Da kommer man ikke utenom suber 😁
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Livefølelse er ikke nødvendigvis basert på bass, men dersom du nå har det du ønsker..kos deg!!
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Kvaliteten er utmerket, utvendig som innvendig. Lydmessig får man en smak av hi-end.

    Angående kabler så testa jeg Transparent Ultra XL, men jeg syns de fløyt litt for mye ut i frasparket, mens Nordost er mer rett på sak. Nordost ble ikke tynnere i lyden enn Transparent. Kjøpte disse Nordost kablene ganske billig så det er ingen stor oppofring.

    Subene blir. Kjører high input direkte fra terminalene på høyttalerne, så de får signalet fra utgangstrinnet til Thor. Dermed setter Thor's lydsignatur føring for hvordan subene låter, og det er stramt. Superstramt. De tilfører det som ikke frontene klarer under rundt 30 Hz, med litt overlapping. Jeg ser på subene som en naturlig forlengning av frontene. De klarer ned mot 19 Hz, og det vil ikke frontene være i nærheten av uansett hvilken jernhånd som styrer de.

    Har vært på alt for mange metal konserter for de stakkars ørene mine, og lyden man opplever live på en bra konsert er mitt ideal for hvordan ting skal låte. Da kommer man ikke utenom suber 😁
    Trodde utkreftene gjorde dem overflødige 😁
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Holmium: Som oftest kan sånne krefter som Thor II har- du har selv eid Ymer, vel?- gjøre sitt til at sub ikke trengs, men det kommer an på så mye, det..Rom, preferanser, you know the drill. En subwoofer brukt i feil setting blir som oftest bare feil, da den maskerer og skaper flere problemer enn den kan rydde opp i dersom den ikke- etter alle kunstens regler- integreres med nettopp rom, system og andre faktorer. Mitt generelle tips da er: Dersom du ikke 100% kan integrere den, dropp ALLTID subwoofer. I de tilfeller holder det med reine fronter. På den annen side: Suben skal savnes hvis den er ute av kjeden, men ikke merkes hvis den er der. Og en vel integrert subløsning hos Cundis vil muliggjøre enda mer krefter fra Thor II til det området i musikken som er aller mest informativt: Mellomtonen og opp i diskanten.Er lik enda råere distribusjon av krefter, et enda større skritt opp. Og , som Cundis sier: I dette tilfellet legger Thor II føringene for totalresultatet for subene også- det er mer enn positivt.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Jeg vil gå tilbake litt i tid og kommentere Auditor's uttalelser om at Thor låter bedre etter en viss tid påslått.
    Jeg vet ikke om det er hjernen min eller om det er reelt, men jaggu syns jeg Thor spiller mer homogent etter en ukes tid med strøm på seg. Er som om alt spiller mer sømløst og sammenhengende. Som om noen har tatt et meget fint sandpapir og finslipt alle kanter.

    Dette er på et nivå som må kalles flisespikkeri, men dog, jeg har definitivt det inntrykket.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Ting tar tid, vet du. Bladeliuseiere er tålmodige. Som du selv sa: Disse forsterkerne kan fort være de siste i livet for de som skjønner dem, og da spiller det zero rolle hvor lang tid sånt noe tar. Om noe er bygget for evigheten...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    @Audiotor:
    Har du hørt den nye Rega Aethos?
    Hvordan er den i forhold til Bladelius Thor Novitas MkIII+?
    Tenker på å parer den med Bda1 og ProAc SM100.
    Bladelius har XLR og Dac\Phono for samme pris, men Aethos er nyere.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    @Audiotor:
    Har du hørt den nye Rega Aethos?
    Hvordan er den i forhold til Bladelius Thor Novitas MkIII+?
    Tenker på å parer den med Bda1 og ProAc SM100.
    Bladelius har XLR og Dac\Phono for samme pris, men Aethos er nyere.
    Thor MKIII+ er ikke i produksjon mer. Thor MKIIII er klar og vil snart bli lansert.
    Thor har XLR og er i motsetning til mange andre forsterkere så er Thor fullbalansert og kan utstyres med både DAC og RIAA.
    Effekten vil bli 2 x 250W+.
    Prisen er ikke fastsatt ennå.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Thor MKIII+ er ikke i produksjon mer. Thor MKIIII er klar og vil snart bli lansert.
    Thor har XLR og er i motsetning til mange andre forsterkere så er Thor fullbalansert og kan utstyres med både DAC og RIAA.
    Effekten vil bli 2 x 250W+.
    Prisen er ikke fastsatt ennå.
    Mvh
    Morten N.A.T
    Det hørtes veldig spennende ut.
    Bruker pr i dag en Rega Brio og liker dens direkte måte og formidle musikken på, samme med Bryston BP26 og 4B SST2 og 3 som jeg brukte før.
    Tipper Bladelius kanskje har mye av samme signatur(?), selv om jeg aldrig har hørt dem.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Du vet nok hvor glad jeg også er i Rega. Jeg bruker det idag SAMMEN med Bladelius her hjemme. Men du får kjøre en klassisk demo. Skyll ut øra, sett Rega opp not Bladelius og velg den du helst vil ha. Ingen tvil om at Aethos tar ut det aller beste også av en Proac. Men den gjør det med andre fokus enn Bladelius har. Og Bryston-dac´en din sammen med en Thor 4?? Høres mer enn spennende ut , det også.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Vet du er glad i begge merkene så du skal slippe å velge for meg. Har du hørt Aethos?
    Får vente til Thor 4 slippes, så ser vi hva det blir.
    Bra timing(y)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Noen ganske få timer...en utrolig formidler..Jeg har forøvrig nok å gjøre utover sommeren, så det med sosial distanse blir ikke så vanskelig for min del...Jeg kan si såpass at det ER musikkrelatert..
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Hva kan blinkende display på Thor indikere? Når frua skulle sette den på i dag blinka det, og deretter gikk den i standby. Litt senere på dagen var alt normalt igjen når jeg skulle prøve. Kan det være høy temperatur?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Hvis du har tatt strømmen med hovedbryteren bakpå, for så å skru på igjen etter en tid, vil forsterkeren blinke i displayet og så gå i standby. På Idun står det da "Warming Up" i displayet en liten tid..Ellers: Pass på tilstrekkelig kjøling, uansett hvilken forsterker du har..
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Hadde ikke tatt strømmen, det er det pussige. Det var visst den vanlige tekstinformasjonen som blinka, ikke warming up.Tenkte kanskje den var litt varm siden det er varmt her for tida. Kjøling får den nok av på alle sider.
    Får se om det gjentar seg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: I sånne tilfeller tar jeg bestandig strømmen bakpå. Vent 30 sek., skru på igjen. Det resetter software- som på en TV-mottager. Husk også at forsterkeren skal skrus FØRST av og SIST på i rekkefølgen når du starter et system. Har du prøvd å endre tekst på inngangene i det siste? Fått fjernkontrollen?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Det har ikke skjedd igjen, men tanken min er også at dette er software relatert.

    Har fått en stk brokk i posten, så nå har Sara forsvinni og blitt erstatta med Line 1. Kona liker nok Line 1 bedre tenker jeg 😅

    Har til og med satt klørne i en Van den Hul The D-102III 3T Hybrid XLR som jeg fikk til en 500 lapp. Makan, trodde aldri Heimdall skulle bli bytta ut, men det må nok bli sånn virker det som! Du fikk meg på tanken @Auditor, så nysgjerrigheten ble for stor hehe.. Har også sendt inn bestilling på en brukt Van Den Hul The First Ultimate II digital coax så vi får se hvordan det blir i forhold til Heimdall digital.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Mjølner er rene batongen:) Noe mer organisk blir det, iallefall. Det tør jeg nesten garantere. Jeg var en gang så uheldig å uforvarende klippe pluggene av min da fem år gamle First Ultimate RCA..det gjør jeg ikke igjen, for å si det sånn. Den kabelen er en av ytterst få HELT metallfrie hva gjelder lederne. Her er de istedet laget i rein kullfiber. Impedansen er 75 ohm, så et RCA-sett kan deles slik at du får to coax digitalstrekk. Samme er det med Name også..Jeg har selv 4 sett D102Mk3, hvorav ett XLR. Det står og forsyner fruas Tyr. I tillegg bruker jeg 4 sett The Name-en derav er antennekabel-, en Optocoupler II og en The River ;) Så VDH er godt representert. Hvor anvendelig spesielt D102 er fikk jeg en ny bekreftelse på i forrige uke: Hva gjør du hvis du vil ha en engelsk Exposure-amp til å låte rør? Bytt ut Name med D102Mk3...På en Bladelius gjør den dog noe HELT annnet, men like bra. Så, gled deg, du!!
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Hehe da skal jeg ta lærdom av dine feil, og ikke klippe mine, Auditor. Jeg kan ha de tendensene jeg og.

    Har kobla opp D102, og dette er veldig anderledes enn Heimdall. Først hadde jeg inntrykk av et litt mykt lydbilde, men etterhvert gikk det opp for meg at det ikke er noe annet enn fravær av grums i lyden jeg hører. Dette er en vanvittig god match til Thor! Nå spiller det utrolig rent, organisk, og - for å bruke en savnet norsk hifi skribent sitt uttrykk - livsbejaende! Dette er dypt avhengighetskapende lyd som er vanskelig å rive seg bort fra. Blir spennende når The First Ultimate digital kabel dukker opp i posten snart 🤩
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Det er noe vagt Vadsethsk over det uttrykket, ja.. :) Nå hører du nok hva VDH gjør: Sliper av de kantene kritikere av Bladelius tillegger disse forsterkerne, bretter ut, drar scenen litt bakover, strammer opp fokus og rydder/roer støygulvet. Moro er det iallefall. Og denne kabelen er med rette en av AJs storselgere. Den fikk femstjernestester allerede i 1998, vet du. Og har vært uforandret siden.. En sånn RCA står som vinyloverførselskabel her. Den fikk jeg som gave rundt år 2000, og siden har de gule slangene vært i mitt eie. First Ultimate har en enda mykere, nesten vinylsk signatur, og dersom du bruker den riktig . vil tilogmed filbasert digitalisme låte noe i nærheten av naturlig..Med de kreftene intakt du nå har blitt vant med. Vanedannende? Det kan du vedde mer enn et lilla brett Nordquist-kaffe på :devilish: ;)
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Veien har vært lang og krøkete for å komme dit jeg er nå. Vært innom mye forskjellig som har hatt en bit av egenskapene jeg er ute etter, men som har falt igjennom etter en stund. Problemet er at man hører på 4-5 cd'er i en butikk og tror at det man hører der er midt i blinken, men så viser det seg å ikke være det allikevel når man får pløya gjennom arkivet hjemme noen runder.

    Slik det spiller nå stålsetter meg til de grader, slik at man nesten får følelsen av å ha bandet på besøk i stua. Det er spesielt! Röst tok meg ganske langt på veien, men Bladelius med VDH ble virkelig noe helt spesielt. Med VDH viste også Hegel HD12 seg i et helt annet lys, og viser seg å spille langt mer organisk enn Wadia Di122.

    Jeg er ekstremt glad for å ha fått tak i en brukt Thor II, det var en veldig billig billett inn til hifi himmelen 😊

    Forøvrig helt enig dine uttalelser om hva VDH gjør med Bladelius, Auditor!
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Takk, da gjør vi visst noe riktig..hehe.. Job done! Eller er det det? Hvis du liker HD12 nå, vent på First Ultimate...Får si som Thomas Sillesen hos Densen: Livet er for kort for kjedelig Hi-Fi. Og det du idag sitter med er langt fra kjedelig. Det lønner seg stort å være målbevisst. Vite hva man vil ha, for så å holde på målet. Da trer sakene noe klarere fram den dagen du først når dit. Fordi du har hatt årevis på å finne ut akkurat hva som skal til FOR DEG for å komme dit. Det er en grunn til at jeg ofte nevner livstidsperspektiver. For hvis du først har funnet ut hvilke merker som konsekvent leverer varene du søker er livet plutselig så mye lettere. Da kommer sikkerheten og roen av seg selv. Det betyr ikke at du ikke skal fortsette å være nysgjerrig på nye ting, men det blir hundre ganger lettere å FOKUSERE på noe nytt en tid hvis GRUNNFJELLET ditt ALDRI svikter.Du vet nemlig hvem du selv er og må få være for at du skal fungere. ;) Mye fordi du har funnet din form for egenterapi- gjennom jobben med anlegget og gjengivelsen finner du selvinnsikt. Musikken blir din sjelemessige batterilader. Sånn er det iallefall for meg. Og der står merker som Bladelius, Sonus Faber, Rega, VDH, PMC, Audiolab, Exposure Hegel, Dynaudio og Elac sterkt i bildet...
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    vipa: Du vet da selv hva slags forsterkere det er snakk om...Og reaksjonene var ikke mye forskjellige fra deg da du fikk satt opp Thor III på Spendor, etter det jeg husker..Også du kom fra mini-Hegel..
    Tips: Mala har Spendorkampanje nå...Kanskje det er tid for en mindre D-modell? Thor III er god nok til dem også.. :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn