Bladelius

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.525
    Psybient: Selvfølgelig skal og må du vurdere match. Men når den nye kommer til forhandler kan du jo ta en tur til Oslo for å teste, da..

Psybient

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2020
    Antall liker
    851
    Sted
    Drammen
    Psybient: Selvfølgelig skal og må du vurdere match. Men når den nye kommer til forhandler kan du jo ta en tur til Oslo for å teste, da..
    Det jo interessant å høre at Bladelius kan være en god match til Spendor. Nå viser det seg (jamfør forsterktråd) at det er svært ulike forsterkere som passer på A-linja og Spendor Classic. Uansett forhandler av Bladelius har jo ikke Spendor, så hva match angår gir vel det kun begrenset nytteverdi.

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    585
    Torget vurderinger
    3
    Bladelius kommer med en ny integrert strømmeforsterker(ASK):
    Vis vedlegget 690527
    Snakket med Mike Bladelius i dag.
    Den nye integrerte ASK vil ha en effekt på 200W+ i 8Ohm med stor strømforsyning. Full balansert med streamer, analoge og digitale innganger. Lansering ikke lett å si, da AKM fabrikken i Japan nylig brant ned. Men håper på til sommeren med felles lansering sammen med Thor IIII.

Sist redigert:

ynot

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    0
    Snakket med Mike Bladelius i dag.
    Den nye integrerte ASK vil ha en effekt på 200W+ i 8Ohm med stor strømforsyning. Full balansert med streamer, analoge og digitale innganger. Lansering ikke lett å si, da AKM fabrikken i Japan nylig brant ned. Men håper på til sommeren med felles lansering sammen med Thor IIII.
    Vet du om det blir en "innbytte" fra f.eks Thor 3 til 4?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.525
    NAT: Som om ikke VFM-faktoren allerede var skyhøy nok... :love:

Paul83

Medlem
    Ble medlem
    05.05.2019
    Antall liker
    2
    Jeg har en Badelius thos mk3 novitas. Jeg ser den har pre out. Kan denne pre outen brukes samtidig som den brukes som vanlig forsterker? For å kunne f eks koble på en aktiv sub. Vurderer en hifisub av noe slag.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    1.004
    Sted
    Endor
    Jeg har en Badelius thos mk3 novitas. Jeg ser den har pre out. Kan denne pre outen brukes samtidig som den brukes som vanlig forsterker? For å kunne f eks koble på en aktiv sub. Vurderer en hifisub av noe slag.
    ja, det er mye av poenget med pre-out:)

Jeg har gjort akkurat det samme med min Krell KAV-400xi forsterker, hvor Krell driver et sett Audio Physic Avanti III og pre out har gått til subwoofere. Nå er det også mange subwoofere som støtter hi-level input hvor du kan ta signalet direkte fra høyttalerterminalene, og ikke bruke pre-out i det hele....
    (Nå har jeg et annet oppsett med heldigital preamp og bruker ikke pre-out lenger)

Jeg anbefaler på det kraftigste et stereo sub oppsett, uansett hva du har av høyttalere :cool:

MusicBear

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.01.2013
    Antall liker
    2.309
    Torget vurderinger
    0
    Jeg anbefaler på det kraftigste et stereo sub oppsett, uansett hva du har av høyttalere :cool:
    I prinsippet ening med deg!
    Men, dersom suben ikke skal spille så høyt oppover i frekvens, mener jeg at med bruk av én sub - forutsatt at den er bedre enn de to tiltenkte - kan være en bedre løsning.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.525
    Paul83: Ja og nei. Pre Out er til for å kunne koble på ekstra effektforsterker til den forsterkeren du allerede har. Slik at du kan bruke for eksempel en Balder til å drive basseksjonen på et par høyttalere, mens Thor III driver toppen. Hadde du hatt mulighet til subwoofer ut der, ville det stått SUB OUT på et sett bøssinger i Thors bakpanel. Og- helt ærlig: Mer effekt er og blir bedre enn noen subwoofer...selv når det står Bladelius på forsterkeren :) Vil du bruke sub der? Hent inn en fra REL- med deres BASSLINE BLUE kabel (Speakon). Best of both worlds!!

• Trist
    Reaksjoner: 2xJ

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Nedre Eiker
    Paul83: Ja og nei. Pre Out er til for å kunne koble på ekstra effektforsterker til den forsterkeren du allerede har. Slik at du kan bruke for eksempel en Balder til å drive basseksjonen på et par høyttalere, mens Thor III driver toppen. Hadde du hatt mulighet til subwoofer ut der, ville det stått SUB OUT på et sett bøssinger i Thors bakpanel. Og- helt ærlig: Mer effekt er og blir bedre enn noen subwoofer...selv når det står Bladelius på forsterkeren :) Vil du bruke sub der? Hent inn en fra REL- med deres BASSLINE BLUE kabel (Speakon). Best of both worlds!!
    Har du snakket med konstruktøren om dette siden du kan si så bastant at pre out ikke også er tiltenkt subwoofere? Eller uttaler du deg bare på hans vegne fordi du selv ikke er fan av subwoofere?

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    631
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Så lenge det ikke er implementert noen form for bass-management, delefilter e.l. er sub out og pre out nøyaktig det samme, altså en ren linjeutgang.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    1.919
    Torget vurderinger
    96
    Selvsagt er en linjeutgang/preout beregnet til bruk med aktive subwoofere. Slike subwoofere har jo innebygget elektronisk delefilter. Mye rart man skal lese gitt. Trist at gal informasjon blir lagt ut på den måten. Godt at det ble rettet opp.

Paul83

Medlem
    Ble medlem
    05.05.2019
    Antall liker
    2
    Takker for alle svar. Det er nok ikke effekten som er problemet her. Det er nok rommet og høytalerne. Jeg har paradigm premier 800f med 2x 6.5" basser. Jeg syns det er litt lite punch i de egentlig. Når det kommer til 1 eller to subber så hadde jeg ikke tenkt 2 i utgangspunktet, men det kommer jo sikkert litt an på hvor man skal dele den/de. Det er hovedsaklig musikk anlegget er i bruk til så sub eller subber må ha hifi kvaliteter. Jeg er litt nysgjerrig på arendal sound subbene, men har ikke hørt de.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    286
    Sted
    Stockholm
    Abstinensene etter Bladelius ble for sterke, så har bestilt meg en brukt Tyr 2. Hadde denne før og savnet har hele tiden vært der. Blir spennende å se hva den kan gjøre med Elac fs 407! IMG_36971.jpg

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    1.919
    Torget vurderinger
    96
    Det var jævlig surt at jeg måtte selge Ymer MkII. Heldigvis fant jeg en rimelig, kraftig og god erstatning i et par kinesiske monoblokker som virkelig spiller godt. Men kvalitetsfølelsen kombinert med lyden gjorde Ymer til den beste ampen jeg noengang her eid. Enorme trafoer som er stille, ikke hverdagskost. At jeg fikk den for en meget god pris gjør det enda surere. Så har du en slik, aldri ALDRI kvitt deg med den om du ikke absolutt må av økonomiske grunner. Dagens advarsel.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.525
    Cundis: Regna litt på når du fant ut akkurat det.. 😊 Har Idun fortsatt.. Har bare vært på gjesteopptreden hos en god venn,den..

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    286
    Sted
    Stockholm
    Gode venner finner alltid tilbake til hverandre, sånn er det og sånn vil det alltid være! Hegel og Bladelius får leve side om side fremover, det har jeg forstått nå.

Idun er vel også en bunnsolid konstruksjon som byr på ypperlig lydkvalitet 👍

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.525
    Cundis: Fortsatt utmerket, hu ja..Regner med hu får bli noen år til. Kanskje oppgraderer vi med en Balder hos dama, og da er Idun en naturlig partner som løfter anlegget hennes fem hakk opp.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn