Bladelius

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Får melde meg inn her jeg også da. Kjøpte en Ask tidligere i sommer, og er kjempefornøyd. Det at den har både klasse A/B og klasse D, er veldig praktisk. Bruker klasse D når anlegget blir brukt til TV lyd, og kjører A/B til seriøs musikklytting.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kristonio: En av de fineste steroblokkene noensinne, det. Finnes omtrent ikke den høyttaler som den ikke kan drive heller. Bruker min i konstant Performance Mode...Green er dog greit hvis man får miljøfreaks på besøk. Ingen MDGer kan si nei takk til den der...

    Tony: Dokumentasjonen finnes..du skal bare fortsette å leite litt til..

    Billa: Det tar LANG tid å varme disse opp, men når de først har blitt varme...Og man slipper forvokste lyspærer også..
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kristonio: En av de fineste steroblokkene noensinne, det. Finnes omtrent ikke den høyttaler som den ikke kan drive heller. Bruker min i konstant Performance Mode...Green er dog greit hvis man får miljøfreaks på besøk. Ingen MDGer kan si nei takk til den der...

    Tony: Dokumentasjonen finnes..du skal bare fortsette å leite litt til..

    Billa: Det tar LANG tid å varme disse opp, men når de først har blitt varme...Og man slipper forvokste lyspærer også..
    Ja, den finnes, men det burde være så enkelt som at den ligger på bladelius.com. "alle" andre fikser det jo, og de dokumentene tar ikke stor plass på en webserver.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Too easy!! Resultater skal jobbes litt for..hehe..

    Kristonio: Hva bruker du Ask på?
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Billa: Det tar LANG tid å varme disse opp, men når de først har blitt varme...Og man slipper forvokste lyspærer også..
    Det er det jeg mener jeg hører. Den spiller greit etter en time, men blir enda bedre etterhvert. Spesielt hvis den hardkjøres litt.
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Too easy!! Resultater skal jobbes litt for..hehe..

    Kristonio: Hva bruker du Ask på?
    Bruker Ask på Harbeth SHL5+. Spiller meget bra sammen. Bruker RME ADI-2 DAC som forforsterker.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kristonio: Så lettdrevne som Harbeth er, burd det være mer enn nok smell i det der:cool:

    Billa: Opplevd hardkjør er for hornklipschhuer..hehe.. Med en Bladelius er det STEINKONTROLL, OVERSKUDD, MUSIKK og UUTØMMELIGE krefter det går i:cool: De TRENGER du ikke å kjøre hardt.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Tony: Too easy!! Resultater skal jobbes litt for..hehe..
    Gode produkter, men håpløse når det kommer til god og tilgjengelig dokumentasjon. Slik bør det ikke være.
    Se hvor enkelt tilgjengelig det er feks hos Accuphase og Bryston. Skjønner det er større firmaer, men å legge ut relevante dokumenter bør være en smal sak. Helst med arkiv over utgåtte produkter også, for få som har det liggende lett tilgjengelig.
    Slikt setter i hvert fall jeg som kunde, og potensiell kunde, pris på.

    Svar på e-post tar også i overkant lang tid.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Too easy!! Resultater skal jobbes litt for..hehe..

    Kristonio: Hva bruker du Ask på?
    Man skal ikke bruke energi på å finne informasjon. Det er helt greit å bruke energi på å lære seg, på å forstå og skaffe seg erfaringer.
    Info, det bør bare være tilgjengelig :p
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Ser du sammenhengen der? Hva gjorde du FØR internet ble allemannseie?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tony: Ser du sammenhengen der? Hva gjorde du FØR internet ble allemannseie?
    Leitet opp info som kan konverteres til kunnskap og erfaring, men det er ingen grunn til å gjøre det nå som vi har internett. Da er det jo mye mer fornuftig å skaffe seg mer kunnskap og erfaring, eller bare nyte livet :)

    Det er det som bør/skal stå i dokumentene til Bladelius som er viktig, ikke hvordan eller hvor lang tid man bruker på å finne de ;p
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Poenget mitt, Tony, er at man med den samme glede skal kunne revertere til tidligere metoder fior inormasjonssanking i de tilfeller det er nødvendig. Og det uten å se på dette som et skritt tilbake i tid. Ting tar den tid de tar.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Ting har blitt bedre, men man skal ikke så langt tilbake i tid da det kom opp bilder på tyr 1 når man klikka på tyr 2. Sånn sett fikk man nærmest inntrykk av at det var en kjøkkenbenk bedrift man hadde med å gjøre, litt satt på spissen.

    Disser ikke produktene, de er veldig bra. Men er vel bare å innse at dette ikke har vært Bladelius sterkeste side.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er gjerne ikke så stort?
    Ligger her:
    Källåkersvägen 10, 441 95 Alingsås
    Adressen deler de med ett transportforetak (Antagelig Taxi)
    Skjermbilde 2019-08-28 kl. 13.31.40.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dere som vet hva Mike Bladelius produkter består av, vær glad han er råbra innenfor utvikling og produksjon av forsterkere.
    ...Fremfor at han skulle vært en fyr som er bedre på brosjyrer & sånt - enn innmaten i forsterkere/elektronikk.
    De med ekstreme evner er ekstreme der disse evnene benyttes, ut over dette ofte dårligere enn gjennomsnittet.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Du har et poeng der, MusicBear.
    Faktisk tror jeg Bladelius kunne ha solgt endel mer hvis de hadde vært like flinke på markedsføring og vedlikehold av informasjon som de er på produktutvikling. Men de er kanskje på det nivået de ønsker å være, hvor økonomien er i en fin balanse.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du har et poeng der, MusicBear.
    Faktisk tror jeg Bladelius kunne ha solgt endel mer hvis de hadde vært like flinke på markedsføring og vedlikehold av informasjon som de er på produktutvikling. Men de er kanskje på det nivået de ønsker å være, hvor økonomien er i en fin balanse.
    Mike Bladelius og Roar Malmin har mye til felles, og egner seg lite overfor folk som er vant til å handle på Elkjøp :)
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Du har et poeng der, MusicBear.
    Faktisk tror jeg Bladelius kunne ha solgt endel mer hvis de hadde vært like flinke på markedsføring og vedlikehold av informasjon som de er på produktutvikling. Men de er kanskje på det nivået de ønsker å være, hvor økonomien er i en fin balanse.
    Mike Bladelius og Roar Malmin har mye til felles, og egner seg lite overfor folk som er vant til å handle på Elkjøp :)
    Tror jeg må si meg enig. Har en av hver:cool:
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Du har et poeng der, MusicBear.
    Faktisk tror jeg Bladelius kunne ha solgt endel mer hvis de hadde vært like flinke på markedsføring og vedlikehold av informasjon som de er på produktutvikling. Men de er kanskje på det nivået de ønsker å være, hvor økonomien er i en fin balanse.
    Mike Bladelius og Roar Malmin har mye til felles, og egner seg lite overfor folk som er vant til å handle på Elkjøp :)
    Tanken har slått meg noen ganger ja. De ønsker vel selv og ha det slik det er, for begge er definitivt gode nok til å designe for de beste.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: Du vet hvor Mikael har vært involvert før? Hadde det ikke vært for ham kunne Classé fått problemer med Omega-prosjektet, hvis avleggere i den senere tid har vært bla hele Deltaserien. Der var han prosjektleder. Ellers har vi jo merker som Threshold, Advantage, Primare og SAT...
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Jo jeg vet, Auditor. Som jeg sier, han kunne ha jobba for de største nå i dag om han ville.

    Jeg har absolutt ingenting å utsette på hverken byggekvalitet eller lydkvalitet hos produktene hans. Det er virkelig bra.
    En Roon ready Thor hadde dog vært morsomt. Med en top notch dac.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Det er gjerne ikke så stort?
    Ligger her:
    Källåkersvägen 10, 441 95 Alingsås
    Adressen deler de med ett transportforetak (Antagelig Taxi)
    Vis vedlegget 551981

    Til info så er det hjemmet til familien Bladelius. Produksjonen foregår inne i Alingsås.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cundis: MB ER SELV en av de tre største, så hvorfor skulle han egentlig jobbe for noen andre?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Hvis det stemmer at Bladelius er en av de tre største så finner jeg det litt underlig at det skulle ta så lang tid å få nettsiden skikkelig oppdatert.
    Ser bra ut nå, men var ikke helt hundre på Tyr II's tid.
     

    Paul83

    Medlem
    Ble medlem
    05.05.2019
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Jeg har nettopp blitt lykkelig eier av en Thor mk3 novitas. Kjører et sett paradigm premier 800f som jeg kjøpte i vår. Ikke fått testet så mye enda, men den er nok uansett det råeste jeg har hatt foran de høytalerne.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har nettopp blitt lykkelig eier av en Thor mk3 novitas. Kjører et sett paradigm premier 800f som jeg kjøpte i vår. Ikke fått testet så mye enda, men den er nok uansett det råeste jeg har hatt foran de høytalerne.
    Grattis! Du er med dette eier av en en av markedets nærmest «skjulte perler» :)
     

    torelinde

    Fersking
    Ble medlem
    12.11.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Bladelius Mimer

    Jeg er den heldige eier av en brukt Bladelius Mimer. Jeg liker den godt, men finner ikke noen iPhone apper til å styre den. Er det noen som har en løsning som virker (mot Mimer). Det er tydelig at Bladelius ikke driver med kundebehandling (jeg har prøvd å kontakte dem via websiden uten å få svar) så om noen har en brukermanual, er jeg interessert i det også.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Jeg er den heldige eier av en brukt Bladelius Mimer. Jeg liker den godt, men finner ikke noen iPhone apper til å styre den. Er det noen som har en løsning som virker (mot Mimer). Det er tydelig at Bladelius ikke driver med kundebehandling (jeg har prøvd å kontakte dem via websiden uten å få svar) så om noen har en brukermanual, er jeg interessert i det også.
    Jeg har en gammel SAT Amplifix, og har også prøvd å få tak i manual og andre underlag, men heller ikke fått noe svar ...
    Men den gamle forsterkeren elsker jeg uansett, så jeg er nok på vei mot en Bladelius neste gang ...
    :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Xerxes: Det høres bra ut...Amplifix holder skremmende godt mål enda- som også Thor Mk3, Tyr 2, Brage og kombinasjonen Ask/Embla.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Jeg er den heldige eier av en brukt Bladelius Mimer. Jeg liker den godt, men finner ikke noen iPhone apper til å styre den. Er det noen som har en løsning som virker (mot Mimer). Det er tydelig at Bladelius ikke driver med kundebehandling (jeg har prøvd å kontakte dem via websiden uten å få svar) så om noen har en brukermanual, er jeg interessert i det også.
    Har eid flere Advantage (før han skapte Bladelius merket), og Bladelius produkter og har sendt et par mailer. Aldri fått svar. Det er synd og skam at de er helt udugelige på dette feltet, og de ser ikke ut til å bry seg filla med support av eldre produkter. Trist. Man har selvsagt importør som kan kontaktes, og mitt inntrykk er at de kan være behjelpelige. Men Herr Bladelius; skjerpings.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    886
    Antall liker
    433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Problemet med oppfølgning har alltid vært der. En venn av meg hadde det første settet med dac og transport fra Advantage, og Olle Mårtenson som drev HiFi-Consult i Alingsås, fortalte at Micke ikke var veldig glad i å fikle med ting som ikke hadde direkte betydning for lyden. (Selv hadde jeg Pre1 og M300 monoblokker. Jeg hang mye hos HiFi-Consult på den tiden og traff Micke der flere ganger.)

    Dette ble bekreftet da Pioneer sluttet å selge sin "upside down" transport og Bladelius måtte gå over til transoprtmekanismer fra Sony: Fjernkontrollen måtte fortsatt snakke "Pioneersk" av hensyn til de andre komponentene, så den virket bare på de aller mest grunnleggende funksjonene til transporten. Micke orket ikke å oversette resten...
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Han bør såklart holde på med det han er best til, og kanskje også være litt mindre lat med detaljene utenfor kretsløpene i ampene... MEN, som eier og sjef for en seriøs leverandør og som såpass mange holder høyt, er det utrolig at han ikke ser verdien i å følge opp produktene sine. Det er mangelfulle manualer til produktene hans, minimalt med info på nettsidene, og en oppgitt e-post adresse som aldri blir besvart er bare provoserende.

    Men som eier av et par velfungerende forsterkere, Ymer MK II og en S250 monoblokk (til senterkanal), er jeg fortsatt Bladelius venn :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Han bør såklart holde på med det han er best til, og kanskje også være litt mindre lat med detaljene utenfor kretsløpene i ampene... MEN, som eier og sjef for en seriøs leverandør og som såpass mange holder høyt, er det utrolig at han ikke ser verdien i å følge opp produktene sine. Det er mangelfulle manualer til produktene hans, minimalt med info på nettsidene, og en oppgitt e-post adresse som aldri blir besvart er bare provoserende.

    Men som eier av et par velfungerende forsterkere, Ymer MK II og en S250 monoblokk (til senterkanal), er jeg fortsatt Bladelius venn :)
    Ymer Mk II - en av verdens (skjulte) forsterkerperler :)
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Det ser ihverfald ikke ud som en Thor afløser !
    Skal nok konkurrere med Luxman 509, Accuphase e480 og andre i den pris klasse....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MusicBear: Jævlig pen, ihvertfall!! Flere enn meg som står og spinner etter å teste den der...:cool: Jeg har tross alt to kabinetter her med de samme "kinna" på sidene...
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Så spørs det om den er ferdig utviklet. Med alt klart. Eller noe som kommer en eler annen gang ingen aner noe om... Men det skal han ha, Bladelius, at han er en av klodens bedre forsterkerkonstruktører. Konklusjonen må (igjen) bli; verdt å vente på for de som skal ha Bladelius. Som trolig kunne solgt veldig mye mer dersom kapasiteten hadde vært tilstede.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn