Forsterkere Black friday

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.875
Antall liker
2.505
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Ja hva faen skal man velge på en svart fredag ? Trenger en integrert.

Bladelius med 25% rabatt hos NAT
Rega Elicit R 17596.- Musik Magazinet
Yamaha A-S 1100 9995.- Stereofil , men da må man dra til Oslo for de gadd ikke sende !
Hegel H160 restpartiet blir sikkert lagt ut for drøyt 14 lapper

Dukker ratt opp flere valg :)
Brudd på bransjereglene, beklager. Mvh Høvdingen
 

Northman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2017
Innlegg
378
Antall liker
97
Bygger hus nå, så alle penger står på hold i tilfelle uforutsette hendelser.

Litt irriterende, for mye frister! Men håper på gode tilbud neste år også..
 
X

X186841

Gjest
Det ser ut som forhandlerne strekker seg litt ekstra på det meste i dag. Mala viste kjempeservice og kunne gi flere gode tilbud hvis det var noe man trengte, bare å slå på tråden.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
^Hadde egentlig tenkt meg i butikken for å se etter tv, men når jeg ser det bildet der merker jeg at jeg får litt vondt i viljen min.
 

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
505
Antall liker
603
Sted
Bærum
Vi har kontorer i samme bygg som Elkjøp. Tidligere år har det vært kø 0630-0700 utafor på Black Friday. Man blir jo litt matt når man ser sånne bilder. Det er rett og slett litt sykt, det hele. Men, det er jo lett å skjønne at folk vil ha en god deal hvis de kan få det og det er kanskje ofte folk med dårlig råd som tar den største satsen for dem.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.548
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2
HiFifreaks åpner avdeling Norge idag med en rekke tilbud
 
X

X186841

Gjest
Ble en Hegel H160 til 14444.- Hadde Stereofil giddet å sende,MalaAudio ringt 30 minutter før (De ga samme pris og kunne gjerne sende) eller SWSG hatt slett ordre mulighet på brukersiden hadde det blitt Yamaha.
Men skal fint greie å leve med H160, hatt før og angret litt på att den ikke ble beholdt.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.548
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.554
Antall liker
3.746
Torget vurderinger
96
Ny sjanse hos Stereofil i morgen, Sonus faber Amati Futura selges til halv pris ;)
Til stor ergrelse for de som har bet. fullpris.
mvh
Og enda størrelse ergelse når man skal selge brukt. Få bransjer, om noen, er flinkere med å ødelegge bruktmarkedet som hifi-bransjen.

-BB-
Det eneste hifibransjen klarer å gjøre med bruktmarkedet, etter å ha skapt det, er å holde det ved like. Ingen bransje - intet bruktmarked. Selger du hifi som du har kjøpt nytt selv, taper du noe penger. Aksepter det, eller pakk utstyret bort på loftet.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Tapte ca 10k på ikke å vente en måned med kjøp av forsterkersett, men pytt. Nytter ikke å grine av det nå. ;)
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
455
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Audio Research GSi75, to buy or not to buy? That is the question. Frister veldig veldig mye.
 

GIzO

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2006
Innlegg
140
Antall liker
72
Sted
Larkollen
Torget vurderinger
6
Audio Research GSi75, to buy or not to buy? That is the question. Frister veldig veldig mye.
Jeg har hatt den i handlekurven flere ganger i dag, men jeg må nok innse at pengene ikke strekker til.
Hadde jeg hatt mulighet, ville jeg kjøpt ASAP!
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
455
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Audio Research GSi75, to buy or not to buy? That is the question. Frister veldig veldig mye.
Jeg har hatt den i handlekurven flere ganger i dag, men jeg må nok innse at pengene ikke strekker til.
Hadde jeg hatt mulighet, ville jeg kjøpt ASAP!
Muligheten er der, men jeg må ta litt av beløpet på kreditt. Er ikke så glad i å bruke kreditt til å kjøpe forbruksvarer, men GSi75 frister så mye at jeg kanskje ombestemmer meg. Har gått rundt og tenkt på det i hele dag.
 

ugn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2005
Innlegg
244
Antall liker
119
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ny sjanse hos Stereofil i morgen, Sonus faber Amati Futura selges til halv pris ;)
Til stor ergrelse for de som har bet. fullpris.
mvh
Og enda størrelse ergelse når man skal selge brukt. Få bransjer, om noen, er flinkere med å ødelegge bruktmarkedet som hifi-bransjen.

-BB-
Det eneste hifibransjen klarer å gjøre med bruktmarkedet, etter å ha skapt det, er å holde det ved like. Ingen bransje - intet bruktmarked. Selger du hifi som du har kjøpt nytt selv, taper du noe penger. Aksepter det, eller pakk utstyret bort på loftet.
Nei. Bransjeaktørene klarer også å ødelegge bruktmarkedet for de samme som i utgangspunktet stolte på de og kjøpte varen til ~fullpris. Da er det ekstra ergelig at de går ut og ødelegger andrehåndsprisen etterpå. Det er fult forståelig at folk blir reagerer på.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.450
Antall liker
12.583
Sted
Sørlandet
Og enda størrelse ergelse når man skal selge brukt. Få bransjer, om noen, er flinkere med å ødelegge bruktmarkedet som hifi-bransjen.

-BB-
Det eneste hifibransjen klarer å gjøre med bruktmarkedet, etter å ha skapt det, er å holde det ved like. Ingen bransje - intet bruktmarked. Selger du hifi som du har kjøpt nytt selv, taper du noe penger. Aksepter det, eller pakk utstyret bort på loftet.
Nei. Bransjeaktørene klarer også å ødelegge bruktmarkedet for de samme som i utgangspunktet stolte på de og kjøpte varen til ~fullpris. Da er det ekstra ergelig at de går ut og ødelegger andrehåndsprisen etterpå. Det er fult forståelig at folk blir reagerer på.
Jeg har overhodet ingen problemer med det da jeg ikke eier produkter som sjappene pumper ut til lave priser. Jeg legger også merke til hvor godt enkelte produkter selger og hvordan prisene på disse holder seg på et stabilt, høyt nivå. Felles for disse er at importør og distributør kjører en restriktiv linje.

Hadde jeg derimot eid et Hegel, Klipsch, Monitor Audio, Rega, Marantz, Nad produkt som jeg hadde betalt fullpris så hadde følt meg temmelig idiot...

...som ikke ventet lengre.

-BB
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Fan og. Ikke noe black friday tilbud på Nordost Odin 2 i tre meters lengder ? Får leve med mine gamle høyttaler kabler litt til da.

Ja da ble det ett par Black Sabbath plater i stedet. Fra CDON
350kr for to LP plater og fri frakt kan jeg leve med.

Screenshot-2017-11-24-15.45.jpg
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Audio Research GSi75, to buy or not to buy? That is the question. Frister veldig veldig mye.
Jeg har hatt den i handlekurven flere ganger i dag, men jeg må nok innse at pengene ikke strekker til.
Hadde jeg hatt mulighet, ville jeg kjøpt ASAP!
Muligheten er der, men jeg må ta litt av beløpet på kreditt. Er ikke så glad i å bruke kreditt til å kjøpe forbruksvarer, men GSi75 frister så mye at jeg kanskje ombestemmer meg. Har gått rundt og tenkt på det i hele dag.
Gi f... og bare kjøp. Eiergleden blir ikke mindre av kreditt. Livet er kort, og hvem vet hvor lenge man lever. ;)
 
C

cruiser

Gjest
Enten så har man kalkulert latterlig høye marginer på listeprisene eller så selger man med bra tap når man kutter prisen i 2 og vel så det. Jeg tipper på førstnevnte. Jeg kan ikke skjønne at noe skulle gidde å handle noe som helst i nærheten av full pris på stereofil noen gang i fremtiden.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.849
Antall liker
967
å selge varer med tap under kampanjer er ikke uvanlig faktisk. når jeg jobbet på elkjøp for omlag ti år siden var iallefall prisene på brunvarer latterlig lave. mener det eneste jeg fant med høye marginer var kabler faktisk.

apropos black friday:
 
C

cruiser

Gjest
Elkjop har muskler til lokketilbud, det har nok ikke promperomsbedriftene som selger hifi.
 
M

MarkusH

Gjest
Eneste jeg fikk slått til med var å kjøpe et par julegaver, samt handla noen livekonserter på dvd/blu-ray som jeg har siklet på ei stund, Platekompaniet har jo aldri tilbud på noe VIRKELIG bra musikk ... så da blir det vel discogs, finn og brukten her inne for å finne "godsakene".

Gleder meg dog til Rammstein Paris (Live) på blu-ray :D
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
567
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Kjøpte en Pro-ject Tube Box DS på Pk med 1300 i rabatt. Bare for å ha en ekstra RIIA. En på nettet som valgte den fremfor en Ear 834. Han kunne ikke høre forskjell, men denne er liten, rimelig og lettbetjent. Er det noen som har prøvd den? Kanskje på hytta eller noe?
 

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.663
Antall liker
850
Enten så har man kalkulert latterlig høye marginer på listeprisene eller så selger man med bra tap når man kutter prisen i 2 og vel så det. Jeg tipper på førstnevnte. Jeg kan ikke skjønne at noe skulle gidde å handle noe som helst i nærheten av full pris på stereofil noen gang i fremtiden.
Det kan være tilbud fra importør også dette, tviler på at de har så gode kalkyler. Er vel en grunn til at de ikke har samme rabatt på alle varer
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Ble ikke kjøpt noe hi-fi relatert, men det ble ei flott fiskestang så nå kan våren bare komme :)
 
Topp Bunn