Ønsker anbefaling Bilstereo Treng tips.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    LM: Gjør det, Men bruk det originale systemet for alt det er verdt...Fortell hva det blir- når Norge igjen går tilbake til normalen...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har du fått byttet ut anlegget i bilen?
    Litt på hold.
    Mye som skjer nå..

    Men det kommer etter hvert. Mulig det ikke blir før til våren eller der om kring.
    Eller kanskje før.

    Det norske dab radioadapteret stinker vertfall, så her ligg det an til anleggskifte..
    Vi får se hva Ice Audio sier senere når jeg tar turen oppom.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som bilradiospesialisten i Bergen tar ut adapter og monterer et Kenwood anlegg til meg, etter ønske fra meg.
    Så det blir da første skritt.
    Ikke avtalt enda hvor tid dette blir.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som bilradiospesialisten i Bergen tar ut adapter og monterer et Kenwood anlegg til meg, etter ønske fra meg.
    Så det blir da første skritt.
    Ikke avtalt enda hvor tid dette blir.
    DIN 1 som skal inn med ekstern skjem lurt inn til erstatning for den som sitter der originalt ? :)
    Mvh
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som bilradiospesialisten i Bergen tar ut adapter og monterer et Kenwood anlegg til meg, etter ønske fra meg.
    Så det blir da første skritt.
    Ikke avtalt enda hvor tid dette blir.
    DIN 1 som skal inn med ekstern skjem lurt inn til erstatning for den som sitter der originalt ? :)
    Mvh
    Din1 ja.
    Nei trukje det.
    Men kan nok settes inn senere hvis det er behov.

    Jeg lar de montere dette, da jeg tross alt betalte for monteringen på det adapteret.

    Ellers hadde jeg tatt det selv. Litt usikker på hvordan de gjør dette.
    Om de tar signal ut, og sender inn på orginal anlegget eller fjerner forsterker og forlenger høyttalerledningene og slikt. Det må jeg finne ut av vertfall. Greit å vite hva som blir gjort.
    Bruker en forsterker i Kenwood får en økning fra 30 til 50w
    Hvis ikke så har en mulighet å sette inn en Audison vs den som står der i dag..

    Dette må jeg tenke litt på kjenner jeg.

    1 april bestilte jeg time.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Burde være en mulighet og samtidig en fordel med en større og bedre forsterker, hadde gjort det samme i min A3 hadde det ikke vært så hinsides komplisert oppsett i denne (mye og avansert elektronikk)

    Muligens litt enklere i din hvis elektronikken er simplere/enklere, satser på at dette blir bra, alt annet en originalt blir som regel til det bedre uansett.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Burde være en mulighet og samtidig en fordel med en større og bedre forsterker, hadde gjort det samme i min A3 hadde det ikke vært så hinsides komplisert oppsett i denne (mye og avansert elektronikk)

    Muligens litt enklere i din hvis elektronikken er simplere/enklere, satser på at dette blir bra, alt annet en originalt blir som regel til det bedre uansett.
    Monterte selv i den andre bilen, en A6 selv om alle sa det ikke gikk og en ikke måtte finne på tukle med en Audi. Gikk helt fint. Men jeg fjernet den alarmdelen til anlegget da.

    Neppe noe enklere her.
    Men én bør heller ikke gjøre det noe vanskeligere enn det faktisk er.
    Det er laget av mennesker og mennesker kan fikse det.
    Har etterspurt koblingsskjema og oversikt på hvilke ledninger er hva hos Renault.
    Får se hvor tid jeg får det i disse korona tider.
    Det kunne ta litt tid sa de.
    Dette vil i så fall gjøre til at jeg slipper lete jobben blant en haug ledninger.
    Så da skulle det vere grei skuring hvis jeg får dette på en mail.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Sant nok men er fortsatt forskjell på utgavene med Audi sound system mot B&O som som er helt anderledes satt opp, men nok om det =) bør la seg gjøre på din bil uansett, må batteriet kodes inn på nytt om du demonteres det helt eller bytter det?

    Blir uansett spennende og følge med, god lyd blir det uansett =)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sant nok men er fortsatt forskjell på utgavene med Audi sound system mot B&O som som er helt anderledes satt opp, men nok om det =) bør la seg gjøre på din bil uansett, må batteriet kodes inn på nytt om du demonteres det helt eller bytter det?

    Blir uansett spennende og følge med, god lyd blir det uansett =)
    Ikke vert borti nye Audier. Så med Optisk og sånt, må en nok få tak i papirer av Møller.
    Erfaringsmessig er ikke det enkelt.

    På min er det nok enklere.
    Nei, batteriet må ikke kodes.
    Dvs bare å koble det til og starte opp og la den gå på tomgang så koder den seg selv inn.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fant noe greier på nett.
    Men usikker om dette er riktig bil. Sikkert ikke for det mangler vertfall en høyttaler, senter.
    Jeg har jo 6 plater anlegg i front som går til dvd-nav og derfra til skjerm og forsterker..
    Vet at leveres med singel cd anlegg og det er ikke likt.
    Screenshot_20200319_183145_com.google.android.apps.docs.jpg
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Cabasse er jo leverandør av orginal anlegget mitt.
    Så da må det være høyttalerne som er levert fra det merket, da anlegget er Clarion.

    Så kom tankene.. Hvor bra er disse elementene?
    Hva toler de?
    Vil Focal vere klart bedre?

    Jeg tenker jo at Focal blir klart bedre. Men Cabasse skal jo vite hva de driv med også.


    Focal ja.. Link 1 og 3 er dette som de mange sier spiller utrolig bra. Og lite å hente på å gå opp.
    Disse er oppgitt til noe og 91db

    Husk jeg skal bruke de på anlegget i første omgang 4x50w.

    Så har vi link nr 2
    Disse er oppgitt til 93db


    Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero -BLAM

    Ice Audio AS | Importør av Brax - Cadence - Focal - Helix - Ground Zero -BLAM

    http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=16119
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ærlig talt, ønsker du grei lyd i bilen så bør du først og fremst skifte bil. Bilen du har støyer så mye at det ikke er verdt å gå videre med. Har helt ok lyd i min bil uten å ha gjort noe som helst.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Godt forslag - lovemusikk - behold ditt anlegg og bytt bilen!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Dette er det mest idiotiske jeg har hørt.
    Når alle som kommer inni den så sier de at den var så stille.
    Og det er den faktisk.
    Synsing som fører til påstander uten rot i virkeligheten bør en holde for seg selv.
    Sånn.. Det var nok alvorsprat. :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Enig!

    Så det er bare å skifte ht i frontdørene og dempe de, som du skal gjøre nå?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg ser de Focal ISU165 får en del skryt - og de ser ut til å være rimelige i pris i den linken du ga. De koster fra $250 på Amazon bl.a. Kanskje et varp? Ser ut som de bygger lite i dybden også - kan være en fordel hvis du ikke vet hvor mye plass du har. Også de mest lettdrevne av de du har linket til - kan være en fordel uten sub og lite effekt å rutte med.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ser de Focal ISU165 får en del skryt - og de ser ut til å være rimelige i pris i den linken du ga. De koster fra $250 på Amazon bl.a. Kanskje et varp? Ser ut som de bygger lite i dybden også - kan være en fordel hvis du ikke vet hvor mye plass du har. Også de mest lettdrevne av de du har linket til - kan være en fordel uten sub og lite effekt å rutte med.
    Ja.. Plass er ingen problem.
    Jeg kommer nok til å bore ut de høyttaler ringene som står der i dag. Vil bli erstattet pluss dempet før montering.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    LM: Det er et mer enn OK alternativ- har wooferkanal og;) Ellers er både Performance- og Integrationserien svært gode. Velg og vrak! Impulse er nok kanskje enda bedre enn den Matchen, spesielt dersom du IKKE vil ha sub i bilen. Let´s face it: De aller fleste integrasjonsbassløsninger er aktive uansett, og da sitter du med en kanal du ikke bruker dersom du velger den femmeren. Sett inn et bedre sett med 4 dørhøyttalere av en høyere kvalitet, + Focal Impulse så kan du heller bruke de ekstra pengene den tyske forsterkeren koster på å dempe dørene skikkelig.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    LM: Det er et mer enn OK alternativ- har wooferkanal og;) Ellers er både Performance- og Integrationserien svært gode. Velg og vrak! Impulse er nok kanskje enda bedre enn den Matchen, spesielt dersom du IKKE vil ha sub i bilen. Let´s face it: De aller fleste integrasjonsbassløsninger er aktive uansett, og da sitter du med en kanal du ikke bruker dersom du velger den femmeren. Sett inn et bedre sett med 4 dørhøyttalere av en høyere kvalitet, + Focal Impulse så kan du heller bruke de ekstra pengene den tyske forsterkeren koster på å dempe dørene skikkelig.
    Ja har litt å gruble på..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da er Kenwood kommet i bilen. :)
    Som noen ka skje tenker, så måtte jeg gi slipp på navigasjonskjermen. Den er nå sort.
    Men jeg bruker den ikke heller, da jeg bruker Google map. Resten av funksjonene ligg og i Kenwood så går helt fint.
    Var vist radioen som lå innom navigasjon boksen og ikke en ren forsterker. Så da vet vi det.
    Kenwood er koblet opp så den driver høyttalerne.


    Jeg må få litt tid på meg før jeg skriv så mye.
    Stikkord er, mer kraft, mer kontroll, renere og klarere lyd inkludert bass.
    Så dette var klart opp i kvalitet.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    LM: Focal amp på det. så....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå er jeg litt ute av hvem som importerer hva i bilstereo verden.. men noen av merkene er jo enda kjent for å være bra.

    Jeg hadde personlig gått for Hertz høytalere, leket mye med det sammen med Mr fleicher og bakken back in the days. Imponerende bra og solid.
    Morel er også et spennede alternativ.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nå er jeg litt ute av hvem som importerer hva i bilstereo verden.. men noen av merkene er jo enda kjent for å være bra.

    Jeg hadde personlig gått for Hertz høytalere, leket mye med det sammen med Mr fleicher og bakken back in the days. Imponerende bra og solid.
    Morel er også et spennede alternativ.
    Aldri hørt de tror jeg
    Hvordan spiller de?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    LM: Focal amp på det. så....
    Det er godt mulig det blir også en Focal eller helst Audison på Focal høyttalerne.

    Nå vart eg permittert pga det jevla viruset.
    Hadde jeg ikke hatt en 2 åring, så ville en annen avdelingssjef ha meg, men måtte da gått skift.
    Det går ikke når fruen jobber på sykehjem

    Så da er resten på hold. Egentlig på hold uansett, da jeg må ha fint vær ei helg. Har ikke garasje her hos meg. Evnt må jeg hjemom i ferien å montere.
    Vi får se.

    Måtte legge ut den ene dacen og nå. Forbasket..
    Jaja er nå ikke alene
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå er jeg litt ute av hvem som importerer hva i bilstereo verden.. men noen av merkene er jo enda kjent for å være bra.

    Jeg hadde personlig gått for Hertz høytalere, leket mye med det sammen med Mr fleicher og bakken back in the days. Imponerende bra og solid.
    Morel er også et spennede alternativ.
    Aldri hørt de tror jeg
    Hvordan spiller de?
    Begge spiller godt nok til å være høyt oppe i Emma konkurranser.. Hertz spiller i allfall meget bra og pent :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan spiller det nå med Kenwood kdc-bt730dab?

    Borte er duringen i dørene og ulyden.
    Opplevd mindre bass, men kjenner det er mer trøkk i kroppen. Så konklusjonen her er at det spiller mye renere og høyere.
    Kenwood har oppgitt 22w og max 50w mot kanskje 30w fra før.
    Vertfall er det enkelt å høre at det er mer kraft nå.

    Lydkvalitet:

    Nøytralt.
    Ikke varm lyd og ikke Pioneer kaldt heller, som du får med Pioneer og f. Eks Magnat.
    Magnat og Kenwood låt greit husker jeg fra Audien. Hadde Magnat i bakdørene der og først Pioneer før det ble byttet ut.

    Opplevd litt tynt kanskje. Men har ikke justert på anlegget enda heller. Er litt å justere på.
    Klangmessig nøytralt.
    Hvis det haller mot en side, så er det kald lyd, men lite i såfall.

    Utfra kvaliteten er det nok Cabasse som har laget elementene eller fått andre til å lage de på sine premisser vil jeg tro.
    Det låter klart og flott. Men som sagt litt tynt.
    Men så liker jeg det og mot det varme og gjerne ikke tynt. Det er ikke noe for meg i lengden.

    Difor Focal høyttalere etter hvert.

    Men Cabasse skal få skryt for de elementene her.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Flott at du opplever en bedring i lydkvalitet. Håper den midlertidige arbeidssituasjone din løser seg fort -slik at du kan kjøre på vider med bilstereoprosjektet.

    Jeg gjorde det samme i min nåværende bil, erstattet først bare spilleren, min ble med en grei Pioneer, fikk et godt løft.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Flott at du opplever en bedring i lydkvalitet. Håper den midlertidige arbeidssituasjone din løser seg fort -slik at du kan kjøre på vider med bilstereoprosjektet.

    Jeg gjorde det samme i min nåværende bil, erstattet først bare spilleren, min ble med en grei Pioneer, fikk et godt løft.
    Det er bra. :)

    Ja håper det går seg til snart.
    Hadde vert flott det for hele Norge.
    Jeg personlig er avhengig av at Equinor tar oppigjen Stilas og Isofagene. Er innleid for Bilfinger. Min avdelingssjef vet jeg prøver, men ikke så enkelt sikkert når det er flere i bedriften som er permittert. Vi er vel bare ca 250 mann totalt sett.
    Fikk skryt av Equinor i dag for ståpåvilje og hvordan vi håndterte situasjonen, men hjelper så lite på humøret liksom.
    Jaja..

    Bilstereo ja.. :)
    Det blir videre ja etter hvert.

    Jeg må gruble litt på forsterker. Var ikke planen å gå for noe dyrt.
    Men Focal høyttalere blir det. Ca 2000kr for front system. Dobler en så får en K2 serie, men usikker på forskjell. Det må jeg diskutere litt med Ice Audio. De er dønn ærlige.
    Radiospesialisten i Bergen sa at det var lite forskjell oppovere med tanke på pris, så vi får se.
    Utopia ligg på finn, men delefilter er ikke delbar så utgår da jeg har kontakter mellom dør og bil.
    Tippe diskanten er for stor også til å gå nedi det orginale hullet. Heller ikke aktuelt nå pga økonomi.

    Forsterker så har jeg grådig lyst på Audison.
    Det låter helt utrolig bra på Focal.
    Vi får se.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    LM Hvilken DAC har du lagt ut?? Kontra Focal er Hertz billigere, mindre raffinert og mer bassfokusert. Mitt tips om Focal står-selvfølgelig! Det fortjener bilen din..
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.140
    Antall liker
    10.629
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser du på profilen hans så finner du annonsen. Evt trykke på 1 tallet etter torget rett over her.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Flott at du opplever en bedring i lydkvalitet. Håper den midlertidige arbeidssituasjone din løser seg fort -slik at du kan kjøre på vider med bilstereoprosjektet.

    Jeg gjorde det samme i min nåværende bil, erstattet først bare spilleren, min ble med en grei Pioneer, fikk et godt løft.
    Det er bra. :)

    Ja håper det går seg til snart.
    Hadde vert flott det for hele Norge.
    Jeg personlig er avhengig av at Equinor tar oppigjen Stilas og Isofagene. Er innleid for Bilfinger. Min avdelingssjef vet jeg prøver, men ikke så enkelt sikkert når det er flere i bedriften som er permittert. Vi er vel bare ca 250 mann totalt sett.
    Fikk skryt av Equinor i dag for ståpåvilje og hvordan vi håndterte situasjonen, men hjelper så lite på humøret liksom.
    Jaja..

    Bilstereo ja.. :)
    Det blir videre ja etter hvert.

    Jeg må gruble litt på forsterker. Var ikke planen å gå for noe dyrt.
    Men Focal høyttalere blir det. Ca 2000kr for front system. Dobler en så får en K2 serie, men usikker på forskjell. Det må jeg diskutere litt med Ice Audio. De er dønn ærlige.
    Radiospesialisten i Bergen sa at det var lite forskjell oppovere med tanke på pris, så vi får se.
    Utopia ligg på finn, men delefilter er ikke delbar så utgår da jeg har kontakter mellom dør og bil.
    Tippe diskanten er for stor også til å gå nedi det orginale hullet. Heller ikke aktuelt nå pga økonomi.

    Forsterker så har jeg grådig lyst på Audison.
    Det låter helt utrolig bra på Focal.
    Vi får se.
    Jeg fant en åpning med blindpropp i bil/bildør som jeg kunne benytte til høytalerledninger på min bil - kanskje sjekke, du kan være heldig.


    Jeg målte også plassen til originaldiskanten før jeg bestilte nytt komponentsett. Ikke at jeg hadde brydd med så mye om en lekker diskant på dashen :cool:

    Slik ble det med 6,5 woofer+diskant installert i dør -2,5mm2 ledninger:



    Skrubbet dørene innvendig, renset vindusheismekanismen og smurte den skikkelig, smurte låskassen osv - og dempet inne i døren og videre på den innvendige platen:



    Ble veldig premium følelse ved lukking av døren i stedet for Ford :D
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Flott at du opplever en bedring i lydkvalitet. Håper den midlertidige arbeidssituasjone din løser seg fort -slik at du kan kjøre på vider med bilstereoprosjektet.

    Jeg gjorde det samme i min nåværende bil, erstattet først bare spilleren, min ble med en grei Pioneer, fikk et godt løft.
    Det er bra. :)

    Ja håper det går seg til snart.
    Hadde vert flott det for hele Norge.
    Jeg personlig er avhengig av at Equinor tar oppigjen Stilas og Isofagene. Er innleid for Bilfinger. Min avdelingssjef vet jeg prøver, men ikke så enkelt sikkert når det er flere i bedriften som er permittert. Vi er vel bare ca 250 mann totalt sett.
    Fikk skryt av Equinor i dag for ståpåvilje og hvordan vi håndterte situasjonen, men hjelper så lite på humøret liksom.
    Jaja..

    Bilstereo ja.. :)
    Det blir videre ja etter hvert.

    Jeg må gruble litt på forsterker. Var ikke planen å gå for noe dyrt.
    Men Focal høyttalere blir det. Ca 2000kr for front system. Dobler en så får en K2 serie, men usikker på forskjell. Det må jeg diskutere litt med Ice Audio. De er dønn ærlige.
    Radiospesialisten i Bergen sa at det var lite forskjell oppovere med tanke på pris, så vi får se.
    Utopia ligg på finn, men delefilter er ikke delbar så utgår da jeg har kontakter mellom dør og bil.
    Tippe diskanten er for stor også til å gå nedi det orginale hullet. Heller ikke aktuelt nå pga økonomi.

    Forsterker så har jeg grådig lyst på Audison.
    Det låter helt utrolig bra på Focal.
    Vi får se.
    Jeg fant en åpning med blindpropp i bil/bildør som jeg kunne benytte til høytalerledninger på min bil - kanskje sjekke, du kan være heldig.


    Jeg målte også plassen til originaldiskanten før jeg bestilte nytt komponentsett. Ikke at jeg hadde brydd med så mye om en lekker diskant på dashen :cool:

    Slik ble det med 6,5 woofer+diskant installert i dør -2,5mm2 ledninger:



    Skrubbet dørene innvendig, renset vindusheismekanismen og smurte den skikkelig, smurte låskassen osv - og dempet inne i døren og videre på den innvendige platen:



    Ble veldig premium følelse ved lukking av døren i stedet for Ford :D
    Meget flott.
    Ja tippe det låter merse når en lukker nå.

    Var flott det der. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Litt å justere på her, men ikke tid enda.


    Screenshot_20200404_184228_com.android.chrome.jpg
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Mr.Spock: Demper du innerplatene også blir det enda bedre...altså ei stipe i ytterkanten, rett under og rundt klips og skruer. Den døra der er dempa kun i ytterplatene, ser det ut til. Men ellers ser det da bra ut, det der..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn