Bilstereo høyttalere montert i vegg.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.465
Antall liker
7.375
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Noen som har forsøkt og bruke innfelligshøyttalere beregnet på bilmontering som høyttalere i vegg el lign, evt bygget inn i kasser ? Jeg spør fordi jeg har et helt nytt sett med Pioneer 8" 3 veis høyttalere liggende i en 10 års tid....... må finne på et eller annet og bruke de til...... forslag ?........ jeg vet at finn.no eksisterer ha ha, men har lysst til og bruke de selv til et eller annet.
 
Sist redigert:
2

2xJ

Gjest
Hiv i de i hattehylla på RR og en feit basskasse baki.... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.454
Antall liker
955
Kjappis dipol? Er som regel Qts >1 på slike..
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.022
Antall liker
248
Sted
Tranby
Høyttalere til bil er ofte laget for å være lettdrevne og krever en kjempe stor kasse.
Cerwin Vega lagde en gang en søyle med 5-6 stk CS-18 6x9" som var veldig lett drevne. For å få bass måtte de ha en 18" sub kasse.
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
6stk 6x9" har jo også membran areal tilsvarende ca 1stk 18". Så da er det kanskje ikke så merkverdig at de måtte ha stort kabinett på de.
For en hel mengde år siden testet jeg JBL Decade 6x9" hjemme. kabinettet der var30ish liter. Det var første gang etter jeg startet stereobygging at jeg IKKE følte behovet for sub.
 
Topp Bunn