Billig og best strøm....

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg forventer ikke mer enn at jeg skal kunne ane en forskjell, hadde ikke en gang trengt å være en forbedring. Tok en blindtest igår, etter å ha hørt et musikkstykke 4-5 ganger med og uten, 50% sjanse for å lykkes, men jeg bommet gitt.

Hos meg er konklusjonen at den er deffekt eller ikke har noen virkning, men den kan for all del fungere utmerket alle andre steder.
Hei!
Bare for å gjøre en sammenlikning opp mot hva jeg skrev i mitt nest siste innlegg, om at jeg for 800.- spenn uansett vil beholde denne (alle bekker små.... osv.)
Det ble lagt ut en test av The Stig for en tid tilbake med tre forskjellige lydspor hvorav en bl a var MP3 det var svært få som svarte noen fortalte at de ikke kunne høre forskjell i det hele tatt en bommet og 3 av oss klarte rett på å velge ut (i hvert fall Mp3 fila)
Dersom svært mange ikke kan høre forskjell på dette (mp3 opp mot vanlig cd, så kan alle de som ikke evner det også spare masse penger!
Ville noen her ha gjort det?
I hvert fall når det da snakkes om cd opp mot ytterligere høyoppløste remedier.
Dette blir for mange en balansegang mellom det en virkelig (med letthet) kan skille ut i eventuell blindtest opp mot hva en har tro på virker og kanskje summen av alle slike små (hver for seg ubetydelige) forbedringer kan gjøre for sluttresultatet.
Heldigvis lever vi i en verden hvor vi kan gjøre våre egne valg.
Gjør de valgene som en selv føler for og som lommeboka med letthet lar en gjøre.
Blande seg opp i andres valg fører sjelden til noe positivt.
Fosse, det er ikke deg jeg har i tankene, bare helt generelt
;D
Vi vet jo fra tidligere at folk har forskjellig oppfattning av div.filtre, og her kommer det vel inn to viktige ting, hva hver enkelt evner å høre (av forskjeller) og hvordan strømforholdene på de forskjellige stedene er (og tidspunkter en for det meste lytter til musikk)
Det er svært mange som omtaler nattlyd kontra lyd til andre tider,f.eks. søndag formiddag (som nå) er som nattlyd (dersom naboene ikke fester eller vasker klær o.l. da, nå blunker min i stua ikke (i går kveld ca.hvert 5 sekund.
Ingen fest i nabohusene( sover lenge i dag ;) ) , dårlig aktivitet med strømforbruk der og på nettet generelt.

Mvh.KW
 
B

Back_Door

Gjest
Dette blir som kildesortering. Det gir en god følelse når du har vært flink og kastet søpla der den hører hjemme ;)
Uavhengig om du hører forskjell eller ikke: For hvert blink, kan du glede deg over at "søpla" ble til lys ;D
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Dette blir som kildesortering. Det gir en god følelse når du har vært flink og kastet søpla der den hører hjemme ;)
Uavhengig om du hører forskjell eller ikke: For hvert blink, kan du glede deg over at "søpla" ble til lys ;D

Hei!
Goodfeeling gir det meg at jeg virkelig har tatt kildesortering på alvor
selv om jeg hverken (helt personlig) sparer penger på det eller har egne "egoistiske" fordeler av det.
Jeg kaster metall og flasker/glass for seg plastikk for seg ,papir/papp for seg så godt som ned til minste detalj.
Skyller plastikksenneps"flaskene", skrur av plastikkorkene på krydder"flaskene og hiver korken i plastposen og glasset i sin pose o.s.v.
Det skal legges til at kommunen jeg bor i også gjør sitt for at dette skal være lett for oss.
De henter plast og papir og glass/metall står det containere til på diverse butikksentre.
Det eneste jeg ikke gjør er å ha/vedlikeholde kompostbinge for den delen av organisk søppel jeg kaster.
Alt sammen viktig for god lydgjengivelse ;D
Mvh.KW
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Og det havde da været meget interessant ad få vide hva herren fra hovedstadens viktigste hifi-klubb kunne sige om dens lydlige virkning..., det er vel af den grund herren har gået til anskaffelse av en Noise Harvester?
Næ...er det ikke blinkingen som er poenget her da? ;)
Det er hvertfall det mest målbare med denne dingsen...

Har hatt den vekselsvis i stikkontakt og på stuebordet siste 2 dagene, og har hatt vanskelig for å bestemme meg for hva jeg mener om den, hvor den gjør seg best..

Om man registrerer forskjell - så er spørsmålet, er forskjellen av en sånn karakter at den øker lyttegleden?
Kommer man nærmere musikken? Eller er det bare en forskell som ikke gjør så mye i den store helheten?

Ved ekspredimentering med Bybeefiltere og nettkabler, eller vending av nettstikk..... har jeg aldri vært i tvil om at det har gitt subjektiv positiv effekt på lyden her, men harvesteren...?

Ok, etter tja ja kanskje vet ikke, så mener jeg at den gjør en forskjell. Subjektivt et mer distinkt lydbilde, noe mer definert, flere nyanser....kanskje...
Innbiller meg også at den tilsynelatende gir følelsen av litt høyere lydnivå, bedre lyd på lavere volum. Men når jeg tar den ut og øker volumet et hakk uten NH'n så syns jeg ikke det er store forskjellen på lyden. Dette er ikke noe tema for en blindtest for å si det sånn...

Men det er nå her hos meg da.......bruker forøvrig en UPC200 som strømfilter + bybee på nettkabler.

Og i praksis - når den ikke blinker, da er det ikke støy på nettet og den har ingen funksjon - eller?
Og da skal lyden være best........det må vel være en logisk konklusjon? Blinker den er det støy og det er ikke bra?

Logisk sett så burde jeg da hatt dårligere lyd med lysdimming på.....men det tror jeg ikke at jeg har.....med eller uten hamsteren...

Men den får stå i en stund, og så får jeg se om jeg savner den når den tas bort igjen.. ::)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Et poeng i alt dette er vel også hvor mye/lite de forskjellige komponenter blir påvirket negativt av støy på nettet.
Her er det forsåvidt mange variabler.

Mvh.KW
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Ved ekspredimentering med Bybeefiltere og nettkabler, eller vending av nettstikk..... har jeg aldri vært i tvil om at det har gitt subjektiv positiv effekt på lyden her, men harvesteren...?
Nettopp derfor jeg var litt spent på dine tilbakemeldinger, vi har noen felles referanspunkt når det gjelder opplevelse av lyd. ;)

Men det er nå her hos meg da.......bruker forøvrig en UPC200 som strømfilter + bybee på nettkabler.
Hos meg er det også Bybee på nettkabler, eventuelt internt i apparatet, før trafo.
Et 16A nettstøyfilter på effekttrinn+ ISO Trafo på preamp og SACD.

Logisk sett så burde jeg da hatt dårligere lyd med lysdimming på.....men det tror jeg ikke at jeg har.....med eller uten hamsteren...
Jeg klarer heller ikke å registrere dårligere lydkvalitet når jeg benytter lysdimming. Men det blir jo spennende å høre om NH har noen virkning, og fremfor alt, am det vil blinke hjemme hos meg.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Hei!
Et poeng i alt dette er vel også hvor mye/lite de forskjellige komponenter blir påvirket negativt av støy på nettet.
Her er det forsåvidt mange variabler.

Mvh.KW
Det kan være et godt poeng.
Er f.eks bredbåndet transistorutstyr mere mottagelig for støy enn det rørgreiene som jeg og Fosse bruker?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Er du klar over frekvensbredden på Graafen Topline?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er du klar over frekvensbredden på Graafen Topline?
Hei Fosse!
Fikk du med deg hva "sjefen" sa på messa i går om båndbredde?
En ting er å måle den "inne" i apparatet en annen er å måle den på utgangene, altså enda en måte å forvirre med måledata, dette dersom JEG forsto hva han snakket om.
På mine Bel Canto er det 1hz-80khz.
Mvh.KW
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Er du klar over frekvensbredden på Graafen Topline?
Nei, kjenner bare mine egne. Og de passer godt til båndbredden på ørene mine for å si det sånn..hehe...

Ellers så må jeg si at etter en kveld til med spilling, så lurer jeg på om denne støy hamsteren egentlig er en ulv i fåreklær.
Som gjør lite av seg tilsynelatende, men som like vel gjør noe viktig og riktig med lyden.
Faktum er at jeg aldri har hatt bedre lyd her i stua enn akkurat nå. Nå er det sikkert flere grunner til det, men at NH'n også gir et lite bidrag er jeg overbevist om.
Selv om den tilsynelatende ikke gjør så mye, bortsett fra å stå der å blinke da.. ;)

Gir en en sjangs til jeg! :)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Nei, kjenner bare mine egne. Og de passer godt til båndbredden på ørene mine for å si det sånn..hehe...

Ellers så må jeg si at etter en kveld til med spilling, så lurer jeg på om denne støy hamsteren egentlig er en ulv i fåreklær.
Som gjør lite av seg tilsynelatende, men som like vel gjør noe viktig og riktig med lyden.
Faktum er at jeg aldri har hatt bedre lyd her i stua enn akkurat nå. Nå er det sikkert flere grunner til det, men at NH'n også gir et lite bidrag er jeg overbevist om.
Selv om den tilsynelatende ikke gjør så mye, bortsett fra å stå der å blinke da.. ;)

Gir en en sjangs til jeg! :)
Hei!
Kjempekult navn på denne ;D
Spiser og hamstrer støy og "driter" det ut når den må ;)
Foresten, har du prøvd med bare hamstern altså uten filteret ditt, bare for testen sin skyld.
Mvh.KW
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
Ja, da har også jeg levd en helg med hamsteren.....

Har brukt den på begge mine anlegg; et transistorbasert og et rørbasert. Begge har egen kurs som kun hifi'en er tilkoblet, og det er tilknyttet strømfiltre og Power Plant til anlegget.

Etter å ha vært hos KW der den stod i stua uten et eneste blink, så var det full "utrykning" hos meg. Det var på det rørbaserte anlegget tilknyttet TV og DVD . Nede i lytVidere så var det også blinkning, men med lavere takt i lytterommet. Selv også natterstid.

En ting er blinkingen, men hva med lyden ?

Hos meg så tok den lille blinkene hamsteren helt klart bort et lite lag med støy fra lybildet. Dette var hørbart i begge anleggene. Lyden ble renere, og nyanser kom bedre frem. Lydbildet ble litt dypere og bredere. Stemmer ble nærere med mer luft rundt, og definisjonen ble også bedre. I det hele tatt så ble lyden mer naturlig. Når jeg slo på radioen i dag tidlig merket jeg også en mer ro enn det jeg er vant til på denne tiden.

Konklusjonen hos meg er den helt klart gjorde jobben. Så hvis det er noen som har noen til overs, så står jeg klar som avtaker.
 
O

om.s

Gjest
Ja, da har også jeg levd en helg med hamsteren.....

Har brukt den på begge mine anlegg; et transistorbasert og et rørbasert.   Begge har egen kurs som kun hifi'en er tilkoblet, og det er tilknyttet strømfiltre og Power Plant til anlegget.

Etter å ha vært hos KW der den stod i stua  uten et eneste blink, så var det full "utrykning" hos meg.  Det var på det rørbaserte anlegget tilknyttet TV og DVD .   Nede i lytVidere så var det også blinkning, men med lavere takt i lytterommet.  Selv også natterstid.

En ting er blinkingen, men hva med lyden ?

Hos meg så tok den lille blinkene hamsteren helt klart bort et lite lag med støy fra lybildet.  Dette var hørbart i begge anleggene.  Lyden ble renere, og nyanser kom bedre frem. Lydbildet ble litt dypere og bredere. Stemmer ble nærere med mer luft rundt, og definisjonen ble også bedre.  I det hele tatt så ble lyden mer naturlig.  Når jeg slo på radioen i dag tidlig merket jeg også en mer ro enn det jeg er vant til på denne tiden.

Konklusjonen hos meg er den helt klart gjorde jobben.  Så hvis det er noen som har noen til overs, så står jeg klar som avtaker.
Hyggelig at den funker :D .....

mvh
 
L

Ludo

Gjest
Hvordan går det ? Er det flere som har fått prøve denne dingsen og hva den gjør med lyden ?
Eller sitter man bare og teller antall blink...? Jeg har fått prøve 2 stk, og erfarer det samme som om.s
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Begynner å bli utålmodig. Bestillte og betalte min den 11 september, og har enda ikke fått den. Vi er sikkert flere som venter,,,,
 
L

Ludo

Gjest
Hmm, 11 september er sikkert en ulykkesdato - kanskje derfor det har gått litt tregt :)
 
O

om.s

Gjest
Begynner å bli utålmodig. Bestillte og betalte min den 11 september, og har enda ikke fått den. Vi er sikkert flere som venter,,,,
Mmm, det var lenge ja :-/ .......

mvh
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
kjøpte den siste hos morten i går, har ikke hatt tid, eller fred til å teste den, men har prøvd blinkinga. Den blinker aldri? Har testa en annen overgang til us støpsel også. ingenting. plugga den i samme stikk som en dimmer. ikkeno..
er den død?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Hos meg var det mer konstant lys enn blinking. Noe alla disse blitzene på diskoteker.
 
M

Medlem 1792

Gjest
kjøpte den siste hos morten i går, har ikke hatt tid, eller fred til å teste den, men har prøvd blinkinga. Den blinker aldri? Har testa en annen overgang til us støpsel også. ingenting. plugga den i samme stikk som en dimmer. ikkeno..
er den død?
Ja. Det var den jeg kjøpte hos Emtech også, den blinket aldri. Jeg kontaktet Emtech og de sa at det hadde vært flere tilfeller der den ikke virket. De ba meg returnere den så skulle de sende meg en ny, jeg venter i spenning på den nye som da forhåpentlig vis virker.
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Fikk min idag. Har akkurat satt den i. Blinker sånn ca hvert sekund. Har egen kurs til anlegget. Kommer tilbake med lytteintrykk utover kvelden.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
kjøpte den siste hos morten i går, har ikke hatt tid, eller fred til å teste den, men har prøvd blinkinga. Den blinker aldri? Har testa en annen overgang til us støpsel også. ingenting. plugga den i samme stikk som en dimmer. ikkeno..
er den død?
Det var merkelig...JEG kjøpte den siste hos Morten på NAT i forgårs ettermiddag. Han satil meg at de testet alle før utsendelse. Kanskje folk har veldig ulik strøm? :D Noen har stjernenett, og noen har flytende nett?
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
Ja. Det var den jeg kjøpte hos Emtech også, den blinket aldri. Jeg kontaktet Emtech og de sa at det hadde vært flere tilfeller der den ikke virket. De ba meg returnere den så skulle de sende meg en ny, jeg venter i spenning på den nye som da forhåpentlig vis virker.
Hei.
Jeg har også fått min fra EMTECH og fikk prøvet den litt i går. Den blinker som bare det. ;D I morrest var det mer blinking enn i går kveld.
At det er slike avvik i blinkingen på denne betyr jo at den funker. Dvs: Vi har alle variabel kvalitet på den strømmen som leveres til våre anlegg.

Så var det lytteinntrykket, det virker SVÆRT lovende! Skal teste på nytt i helga! Etter dette vil komme mer info.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Yesssss,,,,, da kom den endelig.

Den blinker, men med forskjellig tidsintervall ser jeg. Lytteintrykk kommer når helga nærmer seg slutten, for nå skal det spilles og lyttes.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Min ankom i dag. Blinker som bare pokker når lysdimmeren er i bruk. Forøvrig blinker den sånn...nå og da. Lyden får vi komme tilbake til etter helga.
 
M

Medlem 1792

Gjest
Jeg fikk en ny Noise Harvester i dag fra Emtech (som virker). Jeg prøvde den på kursen i stua og den blinket da konstant ca. hver tredje sekund. Når jeg satte den inn i kursen på rommet jeg har anlegget i (egen kurs til dette rommet) så blinket den ikke før jeg satte på anlegget, blinkingen stoppet når jeg skrudde av anlegget. Det betyr vel da kanskje at jeg har en forholdsvis ”ren” strøm inn til dette rommet men at da anlegget sender ”støy” inn i kursen?
Jeg har ikke hatt tid til å spille noe musikk i dag så jeg kan ikke foreløpig si om denne Noise Harvester’n har noe for seg rent lydmessig.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg fikk en ny Noise Harvester i dag fra Emtech (som virker). Jeg prøvde den på kursen i stua og den blinket da konstant ca. hver tredje sekund. Når jeg satte den inn i kursen på rommet jeg har anlegget i (egen kurs til dette rommet) så blinket den ikke før jeg satte på anlegget, blinkingen stoppet når jeg skrudde av anlegget. Det betyr vel da kanskje at jeg har en forholdsvis ”ren” strøm inn til dette rommet men at da anlegget sender ”støy” inn i kursen?
Jeg har ikke hatt tid til å spille noe musikk i dag så jeg kan ikke foreløpig si om denne Noise Harvester’n har noe for seg rent lydmessig.
Hei!
Det er vel en kjent sak at komponenter sender støy tilbake til stikkontakten, særlig da digitalstøy fra dacer/cdspillere.
Dette er jo noe div filterløsninger (så langt jeg veit) forhindrer ( i hvertfall min Powerplant.
PS Audio sine netkabler har jo ferritpulver fordelt over hele kabelens lengde "blandet" inn i skjermen og vil nok da virke også på returstøyen (en smule?)
Det er dermed ikke 100% gunstig å ha digitalutstyr på en powerplant sammen med f.eks. pre og eventuelt effekt.
Den nye Powerplanten derimot har skiller mellom  noen av uttakene slik at dette skal være uten betydning på den.
Tror ikke det er av vesentlig og stor negativ betydning på min heller, men jeg vet jo ikke.

Mvh.KW
 
M

Medlem 1792

Gjest
Hei!
Det er vel en kjent sak at komponenter sender støy tilbake til stikkontakten, særlig da digitalstøy fra dacer/cdspillere.
Jeg prøvde nå å sette på kun forforsterker og CD spiller men ikke mono-blokkene, det blinket ikke da heller. Når jeg satte på mono-blokkene så begynte den straks å blinke. Er det da mulig at mono-blokkene mottar ”digital støy” gjennom signalveien og da sender det ut på nettet? Rart ikke selve CD spilleren sender noe ”digital støy” ut på nettet. Får bare håpe at denne Noise Harvester’n ikke bare blinker i takt med strømforbruket ;D
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Jeg prøvde nå å sette på kun forforsterker og CD spiller men ikke mono-blokkene, det blinket ikke da heller. Når jeg satte på mono-blokkene så begynte den straks å blinke. Er det da mulig at mono-blokkene mottar ”digital støy” gjennom signalveien og da sender det ut på nettet? Rart ikke selve CD spilleren sender noe ”digital støy” ut på nettet. Får bare håpe at denne Noise Harvester’n ikke bare blinker i takt med strømforbruket ;D
Mulig jeg kan virke litt gnålete om dette litt pussige fokus på blink, men hva er poenget her? Det er så lett å teste om man hører noen lydforbedring eller lydforskjell. Man kan selv sitte dypt konsentrert å lytte mens en annen (en slags blindtest) tar dingsen ut og inn (!) i skjulte ujevne mellomrom.
Jeg tror kanskje dette er for enkelt, og kanskje derfor forsvinner dette produktet ut i intet om få måneder.
 
O

om.s

Gjest
Mulig jeg kan virke litt gnålete om dette litt pussige fokus på blink, men hva er poenget her? Det er så lett å teste om man hører noen lydforbedring eller lydforskjell. Man kan selv sitte dypt konsentrert å lytte mens en annen (en slags blindtest) tar dingsen ut og inn (!) i skjulte ujevne mellomrom.
Jeg tror kanskje dette er for enkelt, og kanskje derfor forsvinner dette produktet ut i intet om få måneder.
Godt poeng! den förste delen ang test metoden, selv om ikke den forsvinner ut for alle så har den for andre igjen kommet for å bli..

mvh
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Godt poeng! den förste delen ang test metoden, selv om ikke den forsvinner ut for alle så har den for andre igjen kommet for å bli..

mvh
Ja, nemlig!...jeg mener det er en fordel her at det er lett for hver enkelt å "teste seg selv". Derfor tror jeg det etterhvert blir sittende igjen med de antageligvis (jeg tipper bare) få som som har reelt utbytte av det.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Skulle det være noen som skal selge sine (som er i orden) så kjøper jeg gjerne (Eivind er visst også interessert) for ca. halv pris når som helst.
Send pm. ;)
Halv pris av en stykk pris altså 500.- Nå eller senere :D

Mvh.KW
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.798
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
At dete er effektforsterkeren som skaper mest nettstøy er ikke så rart...spesiellt hvis det er klass A sak som trekker samme strømmen hele tiden. En effektforsterker trekker kun små strømbiter 2 ganger i sekundet - og kan generere en god del støy på nettet....mer jo større lyttebanken er.

Siden vi har begynt å avvertere, så kan jeg også plukke opp et par tre stykker til halv pris!

Mvh
OMF
 
O

om.s

Gjest
Ja, nemlig!...jeg mener det er en fordel her at det er lett for hver enkelt å "teste seg selv". Derfor tror jeg det etterhvert blir sittende igjen med de antageligvis (jeg tipper bare) få som som har reelt utbytte av det.
Igjen ett godt poeng, men ofte vet man jo ikke sikkert før man har prøvd! og personlig er jeg dritt lei og nesten provosert av alle de som tror seg lese seg til fasiten uten engang å teste selv, men det er en annen historie...

mvh
 
O

om.s

Gjest
Hei!
Skulle det være noen som skal selge sine (som er i orden) så kjøper jeg gjerne (Eivind er visst også interessert)  for ca. halv pris når som helst.
Send pm.  ;)
Halv pris av en stykk pris altså 500.- Nå eller senere :D

Mvh.KW
Jeg har også to stk, men kjøper også gjerne ett par til for halv pris ;) ;D ....

mvh
 
M

Medlem 1792

Gjest
Da har jeg fått spilt litt med en stk. Noise Harvester i anlegget. Jeg må si jeg var skeptisk til denne ”dingsen” etter de erfaringene jeg har med flere typer billige nett filtre. For å si det kort, dette var verd pengene!
På klassisk/akustisk musikk så ble det merkbart bedre, det ble et dypere lydbilde og instrumenter/stemmer er lettere å plassere. De øvre frekvensene ble gjengitt på en ”glattere” måte. Messing blåsere kan på enkelte innspillinger låte litt hardt i mitt anlegg men med denne Noise Harvester’n så ble lyden mer behagelig/riktig.
 
O

om.s

Gjest
Da har jeg fått spilt litt med en stk. Noise Harvester i anlegget. Jeg må si jeg var skeptisk til denne ”dingsen” etter de erfaringene jeg har med flere typer billige nett filtre. For å si det kort, dette var verd pengene!
På klassisk/akustisk musikk så ble det merkbart bedre, det ble et dypere lydbilde og instrumenter/stemmer er lettere å plassere. De øvre frekvensene ble gjengitt på en ”glattere” måte. Messing blåsere kan på enkelte innspillinger låte litt hardt i mitt anlegg men med denne  Noise Harvester’n så ble lyden mer behagelig/riktig.
Ikke helt feil å anbefale denne til andre da...  :D :D

mvh
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
dette blir bare rarer og rarer.
min NH virka ikke så jeg var nede hos morten og bytta til ny. da jeg kom hjem funka den med en gang. den støya faktisk litt (lyd altså, lav summing), men etter noen minutter ble alt stille og etter det har den ikke blinka heller.
dreper jeg de? er det noe med strømmen? hæ?
 
Topp Bunn