[No message]
Vedlegg
-
194.6 KB Visninger: 111
-
150 KB Visninger: 113
-
170.2 KB Visninger: 112
Det er ønskelig!!!Vidar P skrev:Mercury hadde jo et samarbeide med hollandske Philips for pressinger til det europeiske markedet etterhvert, mens RCA hadde et liknende samarbeide med bl.a Decca og Teldec i hhv England og kontinentaleuropa.
Hvis det er ønskelig kan jeg i denne eller tilsvarende tråder belyse (med bilder) litt hvordan man ser forskjell på f.eks en tysk, engelsk og US utgivelse av en RCA-skive. Likedan for Mercury-skiver etc.
Absolutt!65finger skrev:Det er ønskelig!!!Vidar P skrev:Mercury hadde jo et samarbeide med hollandske Philips for pressinger til det europeiske markedet etterhvert, mens RCA hadde et liknende samarbeide med bl.a Decca og Teldec i hhv England og kontinentaleuropa.
Hvis det er ønskelig kan jeg i denne eller tilsvarende tråder belyse (med bilder) litt hvordan man ser forskjell på f.eks en tysk, engelsk og US utgivelse av en RCA-skive. Likedan for Mercury-skiver etc.
Ja, det er så tydelig når man ser en "Shaded Dog". Senere utgivelser var uten denne skyggen, så der står Nipper og hans sveivegrammofon rett mot rød bakgrunn. Skal fiske frem noen skiver for å illustrere forskjellen.FZ skrev:Dette var interessant lesning. Har hørt om Shaded Dog før, men visste ikke hva det var. BTW, hvorfor refereres det til 1S/1S? Er det for at begge sider er 1S, eller....?
Her fant jeg forresten en side som gjorde demo av Shaded vs Non Shaded Dog (og Red Seal) veldig enkelt for meg;Vidar P skrev:Ja, det er så tydelig når man ser en "Shaded Dog". Senere utgivelser var uten denne skyggen, så der står Nipper og hans sveivegrammofon rett mot rød bakgrunn. Skal fiske frem noen skiver for å illustrere forskjellen.FZ skrev:Dette var interessant lesning. Har hørt om Shaded Dog før, men visste ikke hva det var. BTW, hvorfor refereres det til 1S/1S? Er det for at begge sider er 1S, eller....?
Her var det mye interessant info. Takk for link.....Vidar P skrev:
Ja, og nederst på siden er det en "Return"-link. Da kommer man videre inn i flere labeler, herunder Mercury, BlueNote etc!FZ skrev:Her var det mye interessant info. Takk for link.....Vidar P skrev:
Den er fraværende fordi RCA ikke hadde rettigheter til å bruke den i Europa. Det var det HMV som hadde her.FZ skrev:Har forresten den første plata som er avbildet, LM-1768:
![]()
Men min er en tysk Teldec pressing og Tipper er fraværende..........