BigSwifty: Veien er målet - eller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.401
    En liten åpenbaring, bokstavelig talt. Har en iwistao (kinamikk av beste sort) på fjellhytta til Tandberg system 11 og tenkte at en sånn også kunne passe på sommerhytta til Martin-høyttalerne der. Klarte å tuske til meg en, litt annen modell enn den jeg har fra før, men pytt. Det låt fint. Såpass fint at jeg tok den med hjem og koblet den til hOrns fp12 og Lumin P1.

Oj.

Det låt altså så bra at jeg måtte hente haka opp fra gulvet. Punch i bassen, klar mellomtone - ikke helt i klasse med Cayin 170i Soul med Telefunken ecc83 i front, men fullt brukbar. Og i toppen var den klarere og mer detaljert enn Soulen. jeg vet at jeg burde si "selvsagt låt den ikke så bra som Soul til 75.000, men..." Saken er imidlertid ikke så enkel. Litt bedre bassdefinisjon og klarere topp gjør at jeg definitivt kunne levd med denne. Stereoperpektiv, både i bredde, høyde og særlig dybde var også supert. vet Mulig at den opplevde forbedringen i toppen skyldes at den lille har et "pensjonistløft" som er gunstig i mine ører - jeg har sluttet å plages av flaggermushyl for lenge siden, men jeg er ikke helt sikker.

Vi snakker her om en prisforskjell på 100-gangeren! (tror nypris på Iwistaoen ligger
    tempImage35zmDT.png
    på ca 750.-)

Da jeg plugget inn Soulen igjen opplevde jeg den typiske "bloomen" som gode rørforsterker har og som er sterkt avhengighetsskapende. Men at den låt 100 ganger bedre er vel å ta i.

Dette er på ingen måte en nedsnakking av Cayin Soul. Det er en fantastisk forsterker. Men opplevelsen har gjort at jeg tenker jeg skal eksperimentere litt med transistoralternativer. For eksempel frister det nye settet fra Quad. Har ikke hørt det, men det designet da!!!

Veien er målet, som en klok mann har sagt :)

Hører gjerne fra folk her, som har lignende erfaringer.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.876
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har noen sånne tanker tidvis om Fosi Audio V3 monoblokkene her også, de har noen greier som de gjør annerledes og ganske så likanes.
    Stereoperspektiv, spesielt bredde, en "renere" gjengivelse, og det låter på mange måter mer urørt og jevnt behandlet fra topp til bunn.
    Selv om det ved å koble inn R2R DAC og rørforsterker blomstrer, altså :) Varmere, rikere, men kanskje med en tydeligere egen sound som legges på signalet.
    mvh

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.401
    Når jeg skal reise på ferie, bestiller jeg alltid så lang tid i forveien som mulig. Da har jeg lang tid å glede meg og det er halve gleden.Sånn er det med hifi også. Det å vurdere om det skal byttes ut noe, hva i så fall, hvilke alternativer skal vurderes - det er stas.

Så - om ikke det gikk klart frem av forrige innlegg - jeg ønsker anbefalinger: Integrert transistorforsterker, minimum 100w. integrert dac/streamer ikke nødvendig. Må se ut som folk (i min bok betyr det at d´ Agostino o.l. ikke er aktuelt). La oss foreløpig si at pris spiller mindre rolle.

Kom igjen, karer!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn