Beste stereo til 60-70K

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
johnnygrandis skrev:
Lyngen skrev:
ElDuce86 skrev:
Martin Logan Odyssey ligger på brukten til 27K!

Hvorden ar lyden i denne type høytalere? Og hvilke forsterker anbefales? ??? ;D
Vel, ikke slik du beskrev din type låt men det er kanskje ikke helt rettledende som så ofte før?

Vil ikke ha for nøytral eller kald lyd, men mer i retning av varmere og fyldigere lydbilde (der er vel kanskje rør en god vei å gå?)
ML gir mer en "korrekt" lydsignatur enn det du formidler her.
Hvilken HT produsent strever etter ukorrekt lyd ?

Kjøp en Nøytral HT og farg lyden etter alskens besvær med forsterkeri.. (som jo også nevnt tidligere)
Fungerer utmerket.
Jeg vet ikke om produsentene direkte strever etter ukorrekt lyd, men det er i alle fall ikke langt mellom høyttalere der kabinettresonanser og festkuler farger lyden. Tildels betydelig.
Martin Logan er et eksempel høyttalere med meget beskjeden farging, de heller vel bare en liten tanke mot det varme.
Odyssey er en strålende høyttaler, men jeg tror Vantage er et sikrere kjøp. De er nyere, krever ikke så mye effekt (blandt annet pga aktiv bass) og gir nesten like bra lyd. De er dessuten mindre og ikke så dominerende.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Audio Note, Harbeth, Vienna Acoustic. Der har du 3 merker som passer trådstarters preferanser.

Men med tanke på at Avantgarde UNO er så billig på brukten er jo dette en kjempehøytaller og kan tunes til å spille slik trådstarted vil med rett elektronikk. Så det er nok det beste kjøpet per dags dato.

Spørsmålet er jo om han vil drasse på disse horna når han flytter frem og tilbake :).

Vienna Acoustic har nok lettest å selge senere en de andre merkene her. Klipsch RF 7 mkII er heller ikke utelukket om han kjører varm og musikalsk elektronikk. Den komboen jeg foreslo tidligere er meget bra. Ikke like krystallklart som AN men jeg kunne kanskje levd med det :)

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Fra en kompis som er litt mer hardcore en meg innen HiFi verden, tok ut denne pakken til meg (basert på handel hos Soundgarden)

System Audio Ranger Master
+
Primare A32
+
Primare PRE30
+
Hegel HD20
+
Nordost Blue Heaven ht-kabler
+
Nordost Purple Flare XLR

Full pris hos Soundgarden: 91.365,-

Pakkepris: 75.000,-

Hva mener Dere om denne?

Må si, jeg liker designe på SA og Primare :D

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Gammeln skrev:
johnnygrandis skrev:
Lyngen skrev:
ElDuce86 skrev:
Martin Logan Odyssey ligger på brukten til 27K!

Hvorden ar lyden i denne type høytalere? Og hvilke forsterker anbefales? ??? ;D
Vel, ikke slik du beskrev din type låt men det er kanskje ikke helt rettledende som så ofte før?

Vil ikke ha for nøytral eller kald lyd, men mer i retning av varmere og fyldigere lydbilde (der er vel kanskje rør en god vei å gå?)
ML gir mer en "korrekt" lydsignatur enn det du formidler her.
Hvilken HT produsent strever etter ukorrekt lyd ?

Kjøp en Nøytral HT og farg lyden etter alskens besvær med forsterkeri.. (som jo også nevnt tidligere)
Fungerer utmerket.
Jeg vet ikke om produsentene direkte strever etter ukorrekt lyd, men det er i alle fall ikke langt mellom høyttalere der kabinettresonanser og festkuler farger lyden. Tildels betydelig.
Martin Logan er et eksempel høyttalere med meget beskjeden farging, de heller vel bare en liten tanke mot det varme.
Odyssey er en strålende høyttaler, men jeg tror Vantage er et sikrere kjøp. De er nyere, krever ikke så mye effekt (blandt annet pga aktiv bass) og gir nesten like bra lyd. De er dessuten mindre og ikke så dominerende.
Enig.
----

Om du finner en strømsterk forsterker som takler den litt vanskelige impedansen disse ML`ene innehar ville jeg vurdert disse utifra budsjettet du har lagt fram her. Du vil stå ganske fritt og kunne velge deg en meget god forsterker sett utifra regnestykket du har satt opp.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
ElDuce86 skrev:
Fra en kompis som er litt mer hardcore en meg innen HiFi verden, tok ut denne pakken til meg (basert på handel hos Soundgarden)

+
Primare A32
+
Primare PRE30
+
Hegel HD20
+
+
Nordost Purple Flare XLR

Hva mener Dere om denne?

Enig med deg at designet er glimmrende på begge deler og det er en god match også. Men mye av det som er anbefalt her er i en annen liga lydmessigt dog. Spesielt på musikalitet / gjennomsiktighet / tilstedeværelse / mellomtone . Ikke sammenlignbart rett og slett.

MEN er jo ikke alle som setter de kriteriene like høyt :).

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
ElDuce86 skrev:

+
Primare A32
+
Primare PRE30
+
Hegel HD20
+
+
Nordost Purple Flare XLR

Hva mener Dere om denne?

Nei, jeg hadde aldri gått den veien om jeg skulle valgt.

C

Cyber

Gjest
ElDuce86 skrev:

+
Primare A32
+
Primare PRE30
+
Hegel HD20
+
+
Nordost Purple Flare XLR

Hva mener Dere om denne?

Jeg kan si min mening, hadde aldri brukt så mye penger på det anlegget. Til 45 tusen hadde prisen vært ok, men System Audio mangler anslag og drag i bassen når det skal spilles høyt. Jeg vil si det finnes mange andre gode alternativer, men det kan jo være høyttalerne er helt perfekte for deg, det er kun dine ører som kan bestemme det. :)

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.108
Torget vurderinger
2
hva med disse fra brukten. De kan også få plass på en hybel. Med rett elektronikk kan de dras langt.

Kudos Cardea C2

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Nei, drit i SA/Primare tullet :D

Jeg hører på Dere, og MArtin Logan er en gjenganger ser jeg, så da setter jeg valget på Martin Logan.
ML Vantage på brukten til 20-25K

Da trengs forsterker (effekt + pre?) og dac... :D

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
ElDuce86 skrev:

Jeg hører på Dere, og MArtin Logan er en gjenganger ser jeg, så da setter jeg valget på Martin Logan.

Meh HØR de nå først da før du trykker kjøp :) . Selv har jeg aldri blitt imponert av ML, de har nok bra potensiale. Det tviler jeg ikke på, men grunnen til at de har skuffet meg er nok at de veldig vanskelige å få til ( les plassering, det er ihvertfall det de fleste har sagt til meg ), og var ikke det ett viktig poeng for deg ?. Uansett har de nok mye mye mer potensiale enn Mantra dog.

Er bare det at ML ikke er det første som dukker opp i mitt hode når du nevner musikalitet og fylde ( spess fylde i mellomtone ). De virker nå mye mer nøytrale. Min mening ihvertfall

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
GisleB skrev:
ElDuce86 skrev:
Nei, drit i SA/Primare tullet  :D

Da trengs forsterker (effekt + pre?) og dac...  :D
Meh HØR de nå først da før du trykker kjøp :) .  Selv har jeg aldri blitt imponert av ML, de har nok bra potensiale. Det tviler jeg ikke på, men grunnen til at de har skuffet meg er nok at de veldig vanskelige å få til ( les plassering ), og var ikke det ett viktig poeng for deg ?.  Uansett har de nok mye mye mer potensiale enn Mantra dog.

Er bare det at ML ikke er det første som dukker opp i mitt hode når du nevner musikalitet og fylde ( spess fylde i mellomtone ). De virker nå mye mer nøytrale. Min mening ihvertfall

Hmmm, å der var jeg skeptisk igjen  ???
Bor i lille Molde, vettu, så vanskelig å få hørt så mye forskjellig uten at de bli lengre kjøreturer...  :'(

Hva kan DU tenke deg av høytalere da?

Edit: Vienna liker jeg, de kan kanskje være noe? Ser de er en høytalere som ble nevnt en del tidligere i tråden :)
EDIT: Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand, til 29.995,- Er vi på rett spor da? :D

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Synn du ikke bor i nærheten av Karmøy så kunne du fått hørt mitt oppsett, tror du hadde likt det.

Hører selv mye på 70/80 talls rock ( ala Fleetwood mac, marillion ) og også endel jazz, klassisk, piano musikk, akustisk musikk og det høres like bra ut på alt. Som igjen har ført til at jeg hører på mye mye mer musikk enn før, noe som er en velsignelse :).

Jeg har skrevet flere plasser hva jeg ville gått for de siste sidene. Nå vil jeg ikke få alle ML fans på nakken, men er det ærlig talt rette høytaller for trådstarter mtp hvilke kriterier han har ? Er de lette å plassere ? Fyldige, musikalske ?

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
GisleB skrev:
Synn du ikke bor i nærheten av Karmøy så kunne du fått hørt mitt oppsett, tror du hadde likt det.

Hører selv mye på 70/80 talls rock ( ala Fleetwood mac, marillion ) og også endel jazz, klassisk, piano musikk, akustisk musikk og det høres like bra ut på alt. Som igjen har ført til at jeg hører på mye mye mer musikk enn før, noe som er en velsignelse :).

Jeg har skrevet flere plasser hva jeg ville gått for de siste sidene. Nå vil jeg ikke få alle ML fans på nakken, men er det ærlig talt rette høytaller for trådstarter mtp hvilke kriterier han har ? Er de lette å plassere ? Fyldige, musikalske ?
Leste litt bakaover, ser du allerede har nevnt Vienna og Audio Note bl.a, og Vienna har jeg tro på :)

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
[/quote]

Hmmm, å der var jeg skeptisk igjen ???
Bor i lille Molde, vettu, så vanskelig å få hørt så mye forskjellig uten at de bli lengre kjøreturer... :'(

Edit: Vienna liker jeg, de kan kanskje være noe? Ser de er en høytalere som ble nevnt en del tidligere i tråden :)
EDIT: Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand, til 29.995,- Er vi på rett spor da? :D
[/quote]

Vienna var det første som slo meg når jeg leste ditt åpningsinnlegg og jeg mener de passer kriteriene dine meget ra. Det som er så greit med de kontra AN,Harbeth,Spendor osv er at de er "penere" ( alt etter hvem som ser ;) ) og lettere å selle videre. Høyere WAF og litt mere kommersielle, og ett mye mye bedre valg en System Audio f.eks etter dine kriterier.

Nå ville jeg bare dele min erfaring med ML, jeg burde kanskje gitt de mere kjangse enn jeg har dog. Men plasseringsvennlige kan jeg ikke tenke meg de er.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Hmmm, å der var jeg skeptisk igjen ???
Bor i lille Molde, vettu, så vanskelig å få hørt så mye forskjellig uten at de bli lengre kjøreturer... :'(

[/quote]

Vienna var det første som slo meg når jeg leste ditt åpningsinnlegg og jeg mener de passer kriteriene dine meget ra. Det som er så greit med de kontra AN,Harbeth,Spendor osv er at de er "penere" ( alt etter hvem som ser ;) ) og lettere å selle videre. Høyere WAF og litt mere kommersielle, og ett mye mye bedre valg en System Audio f.eks etter dine kriterier.

Nå ville jeg bare dele min erfaring med ML, jeg burde kanskje gitt de mere kjangse enn jeg har dog. Men plasseringsvennlige kan jeg ikke tenke meg de er.
[/quote]

Da holder vi en knapp på Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand, og går på forsterkerier til de :D

Aldri hørt Harbeth (kan innrømmes at jeg har ikke hørt om merket engang), men ettersom jeg har lest å kikket litt rundt nå, ser de jo funky ut da :D

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Ta og les litt i Vienna Tråden da, og spørr litt der. :) Jeg vet at mange liker Hegel til disse. Selv liker jeg også Hegel veldig mye, men sånn i utgangspunktet er Hegel litt lys i øvre mellomtone og jeg tror den gjør høytalleren litt mere nøytral. Altså en meget bra match, men kanskje ikke den aller beste for deg ? Er vanskelig å si uten å ha allverdens erfaring fra merket selv. En blanding av EC og Hegel kunne kanskje vært noe for å få fremden fyldige lyden. Electrocompaniet 4.7 pre + Hegel h20 effekt f.eks. Hegel hd11 dac.

U

utgatt60135

Gjest
ElDuce86 skrev:

ML Vantage på brukten er et knall valg for rette bruker, men vær da bevisst på at du må sitte ganske korrekt for å få fullt utbytte for dem og at de er best på klassisk, vokalt, akustisk, og jazz. Dette er ikke noen typisk rockehøyttalere! De er heller ikke fyldige i lyden eller varme. Og de må plasseres korrekt med stor avstand til bakvegg.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
GisleB skrev:

Selvfølgelig er de musikalske og selvfølgelig krever de at du jobber med plasseringen for å få det beste utav de, hvilke HT i denne prisklassen krever ikke det. Jeg liker nøytrale HT,- Vienna har jeg hørt ved flere anledninger og jeg mener ML er en langt bedre HT i denne prisklassen. Mitt tips er Nøytrale HT og bruk litt tid på valg av forsterker da for du den fylde/hurtighet/blomstringen du vil. Jeg vet jeg har prøvd (klasse D Klasse A Klasse AB og rørforsterkeri i den øvre klasse). Du kan gjøre mye med den rette forsterkeren/preamp på de rette høytalere.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Lyngen skrev:
ElDuce86 skrev:

ML Vantage på brukten er et knall valg for rette bruker, men vær da bevisst på at du må sitte ganske korrekt for å få fullt utbytte for dem og at de er best på klassisk, vokalt, akustisk, og jazz. Dette er ikke noen typisk rockehøyttalere! De er heller ikke fyldige i lyden eller varme.
Dette samsvarer med min erfaring med ML. Siste setningen er grunnen til jeg er litt i mot de til trådstarter. :)

OG at det er en høytaller som typisk ikke spiller like bra på alt.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
GisleB skrev:
Ta og les litt i Vienna Tråden da, og spørr litt der. :) Jeg vet at mange liker Hegel til disse. Selv liker jeg også Hegel veldig mye, men sånn i utgangspunktet er Hegel litt lys i øvre mellomtone og jeg tror den gjør høytalleren litt mere nøytral. Altså en meget bra match, men kanskje ikke den aller beste for deg ? Er vanskelig å si uten å ha allverdens erfaring fra merket selv. En blanding av EC og Hegel kunne kanskje vært noe for å få fremden fyldige lyden. Electrocompaniet 4.7 pre + Hegel h20 effekt f.eks. Hegel hd11 dac.
Vi er langt fra hverandre i jakten på godlyd såpass mye ser jeg.

U

utgatt60135

Gjest
ElDuce86 skrev:
Ja, da tror jeg du er mer på rett spor. Med en nøytral nokså kraftfull forsterker. Gjerne brukt. Hva med Musical Fidelity? Spar heller penger på kabler og du trenger kanskje ikke bruke så mye penger på DAC om det skorter. Med en Hegel H10 til 5k kommer du også langt har jeg erfart.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
GisleB skrev:
Lyngen skrev:
ElDuce86 skrev:

ML Vantage på brukten er et knall valg for rette bruker, men vær da bevisst på at du må sitte ganske korrekt for å få fullt utbytte for dem og at de er best på klassisk, vokalt, akustisk, og jazz. Dette er ikke noen typisk rockehøyttalere! De er heller ikke fyldige i lyden eller varme.
Dette samsvarer med min erfaring med ML. Siste setningen er grunnen til jeg er litt i mot de til trådstarter. :)

Der er kanskje Vienna en bedre løsning? Og kanskje mer plasseringsvennlige en ML? :p

C

Cyber

Gjest
Skulle jeg brukt 70 000 på anlegg hadde jeg satt av 2-3 000 til en oslo tur og brukt ørene og musikk jeg liker og kjenner.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
johnnygrandis skrev:
GisleB skrev:
Tja det kan hende, men jeg prøver jo å anbefale til trådstarter ett system som passer hans beskrivelse. Som i tillegg er lett å ha med å gjøre. Ikke min preferanse.

Jeg har forstådt det slik at trådstarter er litt skeptisk til Rør og Klasse A SE som altså er min preferanse.

Jeg er helt enig med deg dog at du kan nok få de fleste høytallere til å spille noelunde slik du vil med rett matching, men det virker som ML ikke er så veldig lette å plassere kontra andre i prisklassen.

Kanskje jeg tar feil her eller så er det kanskje lydpreferansen min som er ute og kjører :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
cybervision_ skrev:
Skulle jeg brukt 70 000 på anlegg hadde jeg satt av 2-3 000 til en oslo tur og brukt ørene og musikk jeg liker og kjenner.
Jeg også. Noe annet vil alltids kunne medføre enten en evig byttekarusell eller en stadig nagende usikkerhet på om man egentlig fikk det man selv helst ville ha til prisen. Og så ville jeg sikkert endt opp med en eller annen Naim-stabel, men det er meg.

Jeg ville forresten aldri ha satt et fast budsjett uten engang å vite hva de forskjellige budsjettnivåene bydde på av utbytte for pengene, dvs tilfredshet for meg selv. Kanskje ville jeg har vært mer enn fornøyd med en stereo til halvparten eller mindre. Jo, faktisk så ville jeg nok det gitt hvor gode systemer man får i 20-30k klassen idag. Eller kanskje hadde jeg opplevd at jeg burde spare/strekke meg litt til, for å nå det jeg egentlig forventer av en hifi. Hvem vet, man får høre selv.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
ElDuce86 skrev:
Ja, da tror jeg du er mer på rett spor. Med en nøytral nokså kraftfull forsterker. Gjerne brukt. Hva med Musical Fidelity? Spar heller penger på kabler og du trenger kanskje ikke bruke så mye penger på DAC om det skorter. Med en Hegel H10 til 5k kommer du også langt har jeg erfart.
Musical Fidelity M6 500i kanskje da? :)

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
Trur nesten jeg må til østlandet en tur ja, høre litt rundt :)

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Har selv aldri hørt Musical Fidelity men er veldig mange lovord og har tro på det merket. Det + Vienna og du begynner å nærme deg tror jeg :). De har jo også en billig og meget rost dac.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
GisleB skrev:
johnnygrandis skrev:
GisleB skrev:
Tja det kan hende, men jeg prøver jo å anbefale til trådstarter ett system som passer hans beskrivelse. Som i tillegg er lett å ha med å gjøre. Ikke min preferanse.
Les igjen hva jeg skiver om hvordan en nøytral HT virker og hvordan vi kan bruke den !

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
GisleB skrev:
Har selv aldri hørt Musical Fidelity men er veldig mange lovord og har tro på det merket. Det + Vienna og du begynner å nærme deg tror jeg :). De har jo også en billig og meget rost dac.
Noe ala M1 dac? (om de var det den heter)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
ElDuce86 skrev:
cybervision_ skrev:
Godt tips cyber, si ifra om du ønsker å vite hva en nøytral HT kan gjøre for deg så stiller jeg opp.. :)
Tipper du kan få en lytt hos Audiocompaniet også om du avtaler tid i forveien.

U

utgatt60135

Gjest
ElDuce86 skrev:
Lyngen skrev:
ElDuce86 skrev:
Musical Fidelity M6 500i kanskje da? :)
Jeg vil råde deg til å bruke mest penger på høyttalerne. Tenkte på M6i til 22.500,-, men du har jo mer å gå på om du vil trekke ditt budsjett helt ut. Kanskje Tannoy DC8T?

Stereofil (som er en topp butikk, imo) selger jo alle disse merkene så de vil sikkert gi det noen gode råd. Husk å tilpasse bassen (høyttalerstørrelse) til rommet ditt. Kjipt å ha et supert anlegg hvis bare bassen er for utpreget.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
ElDuce86 skrev:
GisleB skrev:
Nå er du inne på noe, MF er fornuftige saker. Hadde du hatt noen Accuton drivere i bakkant hadde det vært enda bedre... ;D - Lykke til.

U

utgatt60135

Gjest
ElDuce86 skrev:
cybervision_ skrev:
Verd det og moro :D. Få med deg en konsert på turen (etter demo, hehe).

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
ElDuce86 skrev:
cybervision_ skrev:
Godt tips cyber, si ifra om du ønsker å vite hva en nøytral HT kan gjøre for deg så stiller jeg opp.. :)
Tipper du kan få en lytt hos Audiocompaniet også om du avtaler tid i forveien.
Kan vel ringe/maile på forhånd, før turen, så ting er klart til jeg kommer? ;)

Er det noen her som bor i østlandsområdet, eller på veien mellom Molde og Oslo som kan ha noe som kan passe meg å vise fram da? :D

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
ElDuce86 skrev:
GisleB skrev:
Lyngen skrev:
ElDuce86 skrev:

Der er kanskje Vienna en bedre løsning? Og kanskje mer plasseringsvennlige en ML? :p
Jeg har hørt modellene The Kiss og The Music fra Vienna. Meget lovende saker. Men disse er i en helt annen prisklasse enn Beethoven. Jeg tviler på at Beethoven spiller i samme klasse som disse, men det gjør Vantage.

Plasseringsmessig: alle må ut på gulvet, alle må finjusteres.

Eneste advarsel, Vantage kan levere mye energi rundt resonansfrekvensen litt under 40 Hz, dette kan skape problemer i rom med resonansfrekvens i samme område. Det kan bli en forferdelig pukkel. Menn dette er også det eneste potensielle problemet jeg ser.
At Vantage har mindre spredning enn mange andre ser jeg kun som en fordel, mindre refleksjoner fra vegger, tak og gulv. Det blir bare en lytteposisjon i bredden i de fleste normale rom uansett og man stabler vel ikke i høyden?

Mange av de andre forslagene har jeg ikke hørt, men jeg har hørt Harbeth. Det er et eksempel på det jeg nevnte tidligere med kasseresonanser og festkul. Det kan være morsomt å høre på (ei stund?) men langt fra nøytralt.

Ser at enkelte anbefaler en tur sørøstover for å lytte, det høres ut som en meget god ide.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
johnnygrandis skrev:
GisleB skrev:
johnnygrandis skrev:
GisleB skrev:
Les igjen hva jeg skiver om hvordan en nøytral HT virker og hvordan vi kan bruke den !
Ja jeg har lest den posten og det var ikke den posten jeg svarte på. Det var den anngående lydpreferansen min( som jeg også quotet ) da det virket som du baserte den på hva jeg anbefalte , men det ble jo litt off topic så la oss ikke skli ut i diskusjon om det her.

Uansett så er det jo endel penger dette her og som de siste her har skrevet så er det jo selvsagt best å få lyttet selv da lyd er meget subjektivt. Prøv å lytt på ML / Vienna og ta også en tur til Akustisk Beurå /Audiocompaniet ( eller hvordan det skrives ) og hør litt på Klipsch høytallere og Audio Note oppsett.

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
ElDuce86 skrev:
GisleB skrev:
Nå er du inne på noe, MF er fornuftige saker. Hadde du hatt noen Accuton drivere i bakkant hadde det vært enda bedre... ;D - Lykke til.
Ikke sant.... Accuton??? ???

ElDuce86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.12.2011
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
GisleB skrev:
johnnygrandis skrev:
GisleB skrev:
johnnygrandis skrev:
GisleB skrev:

Uansett så er det jo endel penger dette her og som de siste her har skrevet så er det jo selvsagt best å få lyttet selv da lyd er meget subjektivt. Prøv å lytt på ML / Vienna og ta også en tur til Akustisk Beurå /Audiocompaniet ( eller hvordan det skrives ) og hør litt på Klipsch høytallere og Audio Note oppsett.
Will do :D

Topp Bunn