Beste metal-låt?

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Både Cannibal Corpse, og Morbid Angel er under oppsikt,- har bare ikke kommet så langt;- klart man forlater NRK P2 i kveld kl. 22.00, til fordel for Ambolt på P3.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
He he Cannibal Corpse: The bleeding er ei monster plate!

Behemoth: Satanica er kansje den beste innen sjangeren sammen med Nile. Av Nile plater så liker jeg alle veldig bra! Men spesielt Black Seed of Vengeance og In Their Darkened Shrines!! Sjekk ut låtter som: Masturbathing The War God Og Khetti Satha Shemsu!!!!

Får det nesten ikke bedre!

mvh

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Klikket på den linken din, Sødal;- så du har anskaffet ny preamp,- fornøyd? Må si jeg liker din tilnærming til dette med anlegg,- jeg mener,- istedet for å oppgradere (i beste fall) i form av å bygge på, så river du ned, og begynner på nytt;- vil tro at mange blir fast i et spor, ved at de aldri tar chansen på å stoppe opp, og eventuelt reorientere.
Jo, jeg har måttet ta konsekvensen av at livet ikke er statisk. Familieforøkninger og boforhold har endret seg de siste årene, noe som har medført endrede behov og prioriteringer i forhold til anlegget. Forhåpentligvis vil jeg med tiden igjen kunne plassere et godt anlegg i et godt rom. I mellomtiden må jeg inngå litt flere kompromisser enn jeg ideelt sett ønsker. På tross av dette har jeg likevel stor glede av anlegget og hifiinteressen.
Jeg ser for meg at Hegel P2a har kvaliteter som gjør denne til en fast komponent i noen år fremover. Embla forsterkerne har også en lydkvalitet som jeg er betatt av. Disse ble kjøpt brukt av ren nyskjerrighet, mest for å prøve denne type teknologi. Vel, jeg har dem ennå, og jeg ser ikke bort fra at disse kommer til å forbli her lenge. De lyder meget godt.
Høyttalerne er derimot på vei ut. Evidence 470 har noen meget gode sider, men er ikke noe optimalt valg hvis dem blir plassert tett på vegg. Jeg håper å erstatte disse med 5" Jordan fulltoner montert i transmisjonslinjekabinetter, hvis jeg bare får det i en håndtverksmessig akseptabel stand. Forhåpentligvis gir dette en god lydkvalitet i min nåværende situasjon.

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Antall liker
2
Jeg har musikkvideoen til Behemoth - Decade of Oepion. Den er faktisk veldig bra :)

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Antall liker
2
Hva synes du om de små (kun fysisk) 125W monoblokkene fra Vincent Soedal?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Hva synes du om de små (kun fysisk) 125W monoblokkene fra Vincent Soedal?
Har dette noe med "beste metal-låt" å gjøre?

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Ting har en tendens til og skli ut ;D

mvh

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Tilbake på sporet;- NILE;- det er "In Their Darkened Shrines" jeg har;- rask gjennomgang bekrefter hva Stivert mener om denne. Har ikke noen DVD-er med metal innhold,- ser midlertid ikke bortifra muligheter for å anskaffe noen,- er oppmerksom på Behemoth, som Dr_Online nevner,- har sett den anmeldt,- virker som om det er sterke saker;- en DVD med Carpathian Forest skal visstnok også være morsom;- har forresten én eneste CD med Carpathian Forest,- den siste,- "Skjend Hans Lik",- veldig gøyal tittel,- som vi forøvrig finner igjen i form av tittelspor,- og det er strålende.

Ambolt i går kveld ble en skuffelse;- programleder Gro hadde med seg redaktør i Scream, og han valgte plater;- nå kjenner jeg litt til Scream, så jeg ble egentlig ikke altfor overrasket over hva som ble presentert;- det ble rett og slett en kjedelig seanse,- bortsett fra en Immortal låt, var det stort sett bare trege heavy-ting;- avslutning symptomatisk,- Stairway to Heaven.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Grace takk for det! Det som er så gjævlig tøfft med Nile Black Seed of Vengeance er siste låtta. Det er en slags (hmmm) sjanting/messing(???), det er så gjævlig fett. Det er dødsrå!!!!!!!!! tromme lyd på den låtta, blir nesten redd ;D ;D ;D

Resten av plate inneholder knallforbannaheilmannsrock av beste type!

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Bærre så det e sakt ein gong te! Behemoth: Satanica er beinbra! Kansje den beste innen sjangern Deathmetal/Blackmetal....... synes æ da....... ;D ;D ;D

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Stivert;- jaha,- siden du hadde rett mht. NILE, så skal jeg forsøke den Behemoth utgivelsen, Satanica;- venter forresten på ny CD fra Behemoth,- den bør være like rundt hjørnet.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Har fått med meg at Behemoth kommer med ny plate ja. Har ikke kommet så langt at jeg har bestillt den enda men, det blir vel.

Ambolt, og redaktøren i Scream ja. Er fast leser av det bladet, det og Monster. Synes at det er 2 bra blad!
Men det hadde vel vært bedre om Bjørn Nøsterud eller/og Andre Aslien har vært der!!!! fra Scream!

Enda et bra band i fra Sverige som spiller grindcore. Insision: Beneath The Folds Of Flesh. Dette er ei mega rå plate innenfor sjangeren. Ikke like bra som Carcass, når de var i toppform men gjævlig bra!! Bør sjekkes ut!!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
grace- carpathian dvd`en anbefales. har skikkleig groovy låter de gutta der. den er forresten fryktelig morsom og, har ikke tenkt til å avsløreno, så det får du vente å se selv:)

stivert- angående chanting og slike "effekter", sjekk ut låt nr 4, "my death", på den nyeste mayhem plata. her vil jeg tru du får en litt sånn skummel/jævlig feeling. det er i hvert fall noe av det "jævligste" jeg har hørt... får nesten frysninger

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Carpathian Forest DVD er altså prioritert,- gleder meg,- forstår at man har sterke ting i vente.

Bloodbath er kommet i hus, men ikke spilt enda;- har akkurat fått tak i nyutgivelser av fire Emperor CD-er, med bonusmateriale;- tre andre CD-er også nye hos meg i dag,- spennende ting,- kommer tilbake senere,- nå må det lyttes.

Nå bør jeg vel bremse en smule,- har nok å høre på for en stund,- men for all del,- kom gjerne med flere forslag på fine utgivelser,- fortrinnsvis stygge og skumle!

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Antall liker
2
Kan anbefale et par smakebiter fra det neste albumet til Dreamscapes of the Perverse. Et lite metalband i USA.
The Sickness Dominion, World of Malice, In Anguished Verse kan alle lastes ned gratis, så man har intet å tape!

www.dreamscapesoftheperverse.com

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Har eggentlig lakt Black, grincore, Death Metal you name it...... på hylla. Er blitt litt lei! Men det blir så jeg handler litt innen denne sjangeren... Bare sånn for og spar til siden liksom.....

Nå går det mest i prog!

PS: Regner med at dere har diskutert et av de som startet opp sjangeren deathmetal.... Nemelig DEATH1?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
jada, vi har diskutert death. i hvert fall pratet om det.
men grace. hva er nytt med emperor re-utgivelsene?
bedre lyd? bonuslåter?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.913
Torget vurderinger
1
Hm, overraskende mye bra på metal svisj i natt...

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Grace, du burde jo også sjekke ut Marduk. Grell og intens black metal som burde falle i smak!

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Marduk e rimmelig feit ja. Sjekk også ut Rebaellium: Annihilation. Den e gjævlig bra, det e ei låt som heite for Red Spikes på den plata....kick ass....

Nyeste skiva til Vital Remains: Dechristianize. Med GLEN BENTON på vocal. Den her plata er også rimelig rå! Men de bruker trommemaskin, og det høre du rimmelig bra! Men hvis du tåller det, så er plata rimmelig bra den. Det går gjævlig kjapt innimellom.....

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.913
Torget vurderinger
1
Jeg så det ikke i natt. Hva gikk jeg glipp av?
Jeg har ikke helt sansen for den ekstreme metalen, og det er som regel den som regjerer på nattestid. Men nå sist natt var det også flere låter av litt mere "normal" karakter som f.eks. Within Temptation, Therion, Dio, Iron Maiden, Metallica, Lacuna Coil, Pagans Mind, Ram-Zet m.f.

Hva som ble spillt av ekstrem metal må andre ta seg av.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.913
Torget vurderinger
1
....og forresten når jeg nevner Iron Maiden, så skal de spille i Oslo (Spektrum) den 28. juni neste år. Billetter blir lagt ut for salg nå på lørdag (13/11). Konserten blir garantert utsolgt i løpet av få dager og man skal kanskje ikke se bort i fra at det blir en ekstra konsert som i fjor?

gbr

Fersking
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
0
Var på Machine Head på Rockefeller i går. De sparker skikkelig rumpe. Spesielt første skiva "Burn My Eyes" fra 94 og siste skiva fra i år er veldig bra. Sjekk ut låta Old fra Burn My Eyes, heftig ;D

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Machine Head ja, dem har jeg sett flere ganger. Bra live-band! Var det bra med folk på konserten?

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Kort i kveld:

montesi;- ikke hatt tid til å se nærmere på de fire reutgivelser fra Emperor.

Stivert;- du har visst gått i feil retning,- forstår ikke hva det er med prog.

Palace;- har merket meg svenske Marduk,- skaffer nye CD-en av de nærmeste dagene.

Wishmaster;- fint med Svisj Metall helt til kl. 04.00;- vi har visst forskjellige prioriteringer,- men ikke noe galt med varierte innslag,- kan dog være spart for slike ting som Iron Maiden og Dio mf. Selvom Slayer befinner seg i utkanten av min interesse, må jeg si Bloodline er en opptur,- flott video;- ellers alltid gøy med Immortal;- samme sak med Behemoth,- hvilken vokal. Har sagt det før,- sier det gjerne igjen,- Pagan´s Mind er verdt å se, og selvom det "bare" er heavy. Har efterhvert forstått hvorfor Sødal fremhever Peter Tägtgren; Hypocrisy,- godt å se, og høre;- Sødal var visst ikke helt fornøyd med Bloodbath,- men det kan da ikke skylles det vokale,- Tägtgren.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Grace, enig med deg....men sånn er det bare. Har faktisk begynnt og hørt endel jazz. Merkelig greier ???

Men når det er sakt, så er det ingenting som slår "Angel of Death" med Tom Araya og co. på full guffe! STÅ PELS!!

PS: Eller en runde med Symphonies Of Sickness med Carcass.....;

"Flowing blood crusts
The corpse is totally rotten to the core
The miserable, festerin stiff
I dismember whit my saw..."

En liten stroffe i fra låta: Empathological Necroticism

takk for meg

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.913
Torget vurderinger
1
....og forresten når jeg nevner Iron Maiden, så skal de spille i Oslo (Spektrum) den 28. juni neste år. Billetter blir lagt ut for salg nå på lørdag (13/11). Konserten blir garantert utsolgt i løpet av få dager og man skal kanskje ikke se bort i fra at det blir en ekstra konsert som i fjor?
Nå viser det seg at konserten alt er utsolgt.... :eek:

Men det er satt opp ekstrakonsert dagen etter og billetter er ute nå.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Iron Maiden;- velbekomme, og god bedring;- ville selv betalt for å slippe;- har nylig kjøpt inn fem Maiden CD-er,- det holder lenge.

Disse Emperor nyutgivelsene på Candlelight har jeg fortsatt ikke fått gått skikkelig i gjennom;- bonusstoffet er hva som betegnes som "enhanched",- dvs. div. videosnutter og live-saker,- helt fint forsåvidt, men nok av mest interesse for Emperor fans, og kompletister. Emperor er forøvrig et band jeg er litt opptatt av, men av grunner som ikke har så mye med musikken å gjøre,- Emperor er jo ellers av kremen, det er ikke det.

Har bare såvidt streifet Bathory, og Quorthon (1966 - 2004, RIP, og alt det der);- som normal iaktager, har ikke Bathory gått meg helt forbi tidligere, men man har nok ikke helt forstått hva dette svenske fenomen har betydd historisk;- er veldig usikker på nytten av å anskaffe en omfangsrik back-katalog,- har så langt bare kjøpt de sene Nordland I, og II;- så langt vil si inntil helt nylig,- da jeg nå også sitter med tre CD-er av typen "best of", dvs. Jubileum I, II, og III;- man er vanligvis skeptisk til samlinger, men i dette tilfellet tror jeg disse Jubileum utgivelsene representerer en rasjonell måte på hvilken man kan nærme seg Bathory;- tar med glede imot meniger her,- hva annet er obligatorisk?

Holder på med Gorgoroth;- har tre CD-er,- forhåpentlig de viktigste;- mer om dette siden;- nødvendig lytting, tror jeg.

Tsjuder;- ny CD;- det beste innen BM akkurat nå,- min menig ihvertfall,- enda et eksempel på at old school er i live, og at hele diskusjonen omkring da og nå ikke er så veldig relevant;- "Desert Northern Hell" er herved anbefalt.

Det eldre Fenriz prosjektet Isengard er gode saker,- lytter til "Vinterskugge", og syns det er mer enn bryet verdt.

God laugardag!

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- festlig den gitt;- nei, artikulasjon er knapt det første man forbinder med growl;- er man interessert i eventuelle budskap, får man ty til tekshefte,- eller fantasi.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Må bare få anbefale en plate her. Death - Sound of perseverance fra 1998. En fantastisk plate. Siste plata som kom ut fra bandet før vokalisten chuck schuldiner døde av kreft. Fantastisk plate når det kommer til teknisk utførelse, men den står ikke tilbake på lyd eller låtutvalg heller. Det er en "må-ha" plate for alle som i det hele tatt har hørt om dobble-pedaler.
Det gjør ikke noe at chuck kanskje har den råeste deathstemmen gjennom tidene heller.

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Må bare få anbefale en plate her. Death - Sound of perseverance fra 1998. En fantastisk plate. Siste plata som kom ut fra bandet før vokalisten chuck schuldiner døde av kreft. Fantastisk plate når det kommer til teknisk utførelse, men den står ikke tilbake på lyd eller låtutvalg heller. Det er en "må-ha" plate for alle som i det hele tatt har hørt om dobble-pedaler.
Det gjør ikke noe at chuck kanskje har den råeste deathstemmen gjennom tidene heller.

Ok. Har tatt sjansen og bestilt plata, så nåde deg hvis den ikke svarer til forventningene ;).

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
glimrende:) hvis du blir skuffa så veit jeg rett og slett ikke hva jeg skal si... gleder meg til å høre hva du syns

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
montesi;- får følge opp jeg og da,- tror vel ikke du anbefaler noe helt på trynet;- har naturligvis hørt om Death, men har ingen utgivelser.

Gikk forleden dag grundig igjennom siste Scream (nov.),- gjorde opp en slags status over hvilke former for metal som var representert;- skuffende å registrere at de mer ekstreme former er i sørgelig mindretall;- ser man på anmeldelser er det en overflod av ulike former for prog,- mye pregnante symfoniske saker,- tungt og trist;- man kan virkelig lure på om det er marked for alle disse pompøse sakene;- legg merke til at man i anmeldelser kan se utsagn som:- "er egentlig lite interessert i death/BM/thrash",- hvorfor i all verden, for ikke å si,- hvorfor i innerste helvete benytte anmeldere som ikke liker aktuell musikk.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
ja det kan du lure på. syns egentlig scream har tapt seg, da de bare tar for seg gamle "rockere" a `la alice cooper og judas priest. Eller så er det som du sier bare symfonisk "metal" og det kliss klass greiene der. huff... Men det kan jo hende at sjangeren har mye sånt i seg, å at det vi har diskutert her av band er i mindretall når det kommer til "the big picture"..

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.913
Torget vurderinger
1
Gikk forleden dag grundig igjennom siste Scream (nov.),- gjorde opp en slags status over hvilke former for metal som var representert;- skuffende å registrere at de mer ekstreme former er i sørgelig mindretall;- ser man på anmeldelser er det en overflod av ulike former for prog,- mye pregnante symfoniske saker,- tungt og trist;- man kan virkelig lure på om det er marked for alle disse pompøse sakene;- legg merke til at man i anmeldelser kan se utsagn som:- "er egentlig lite interessert i death/BM/thrash",- hvorfor i all verden, for ikke å si,- hvorfor i innerste helvete benytte anmeldere som ikke liker aktuell musikk.
Jeg går ut i fra at du har et bredere grunnlag enn bare det siste nummeret for din konklusjon? Jeg har fulgt Scream siden starten (og Street Fighter før det) og vil si at Scream i grove trekk skriver det som rører seg i metalverdenen og ikke hopper på bølger og/eller "hyper" etter hvert som de dukker opp (og etter hvert forsvinner), men holder fast den brede dekningen av det som skjer fra det lett "pusete" til det beinharde og brutale. Dette har også redaktør Øien påpekt en rekke ganger på side tre i bladet. Meget bra. Jeg har inntrykk av at Scream skriver om det aller meste av det som gis ut av metal, ikke bare i Norge, men også importskiver. Selvsagt hadde det vært ønskelig med et blad som 100 % appellerer til egen smak, men det er vel lite trolig at et rent black/death metal blad ville ha hatt livets rett i lille Norge...

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Hei du Wishmaster;- har kjøpt Scream sporadisk,- fast i den senere tid;- syns forsåvidt bladet er all right nok,- på det jevne, om man vil,- tenker da ikke på spredning innen ulike genre;- skal man være kritisk, vil jeg nok mene at man med fordel kunne vært mer dyptloddende,- det meste av stoffet er bygget over samme lest, og minner ofte mer om lett spinn omkring tilsendte vaskesedler, enn genuint redaksjonelt stoff. Er klar over at ekstremmetall har en relativt marginal status, og det er vel derfor naturlig at denne type musikk ikke får mer plass en hva tilfelle er,- at jeg beklager dette, er en annen sak. Denne tråden viser vel tydelig at undertegnede er blitt nokså håpløst hektet på de mer eksentriske delene av metal;- innen BM, og litt annet, har jeg funnet en energi, og ikke minst en nesten total mangel på pretensjoner i retning av skjønnklang,- hvilket jeg altså finner svært så tilfredsstillende som motvekt, eller reaksjon til den type musikk jeg vanligvis er opptatt av;- kanskje ikke så underlig at man ønsker prioritert det man selv mener er verdt oppmersomhet.

K

krille_krokodille

Gjest

Er helt enig, har faktisk allerede anbefalt denne plata tidligere i en annen tråd om plater med god lyd her inne.

Det finnes mer Schuldiner stoff, han hadde et sideprosjekt som het Control Denied som rakk å gi ut en plate ved navn The Fragile Art Of Existence, pluss at han etterlot seg nok stoff til en plate som vil fullføres og utgis av de andre bandmedlemmene. Har ikke noe av CD, men det er visstnok omtrent som Death, bare med annerledes vokal.

Kjipt at Chuck måtte dø så altfor ung.

K

krille_krokodille

Gjest
Har kjøpt to nye metalskiver i det siste, og kan anbefale den ene av de; Exodus - Tempo Of The Damned. Trash i god gammel stil.

Den andre, King Diamond - Deadly Lullabyes vil jeg helst bare forbigå i stillhet... :p

Ellers er White Zombie med fronfiguren Rob Zombie et band jeg mener flere bør sjekke ut. La Sexorcisto: Devil Music Vol. 1 og Astro Creep:2000 Songs Of Love, Destruction and other Synthetic Delusions of the Electric Head er klassikere.

Ministry - Psalm 69 er også et must.

Her er en link man kan se noen liveopptak av go'gutten Al Jourgenson og vennene hans i Ministry.
Så de på Rockefeller på Animositisomina (ja, et palindrom ;) ) turneen for et par år siden, og det var helt awesome. Omtrent som å bli overkjørt av hundre febrilske godstog høye på crack...

http://launch.yahoo.com/album/default.asp?albumID=45971

Topp Bunn