Jo, jeg har måttet ta konsekvensen av at livet ikke er statisk. Familieforøkninger og boforhold har endret seg de siste årene, noe som har medført endrede behov og prioriteringer i forhold til anlegget. Forhåpentligvis vil jeg med tiden igjen kunne plassere et godt anlegg i et godt rom. I mellomtiden må jeg inngå litt flere kompromisser enn jeg ideelt sett ønsker. På tross av dette har jeg likevel stor glede av anlegget og hifiinteressen.Klikket på den linken din, Sødal;- så du har anskaffet ny preamp,- fornøyd? Må si jeg liker din tilnærming til dette med anlegg,- jeg mener,- istedet for å oppgradere (i beste fall) i form av å bygge på, så river du ned, og begynner på nytt;- vil tro at mange blir fast i et spor, ved at de aldri tar chansen på å stoppe opp, og eventuelt reorientere.
Har dette noe med "beste metal-låt" å gjøre?Hva synes du om de små (kun fysisk) 125W monoblokkene fra Vincent Soedal?
Jeg så det ikke i natt. Hva gikk jeg glipp av?Hm, overraskende mye bra på metal svisj i natt...
Jeg har ikke helt sansen for den ekstreme metalen, og det er som regel den som regjerer på nattestid. Men nå sist natt var det også flere låter av litt mere "normal" karakter som f.eks. Within Temptation, Therion, Dio, Iron Maiden, Metallica, Lacuna Coil, Pagans Mind, Ram-Zet m.f.Jeg så det ikke i natt. Hva gikk jeg glipp av?
Nå viser det seg at konserten alt er utsolgt........og forresten når jeg nevner Iron Maiden, så skal de spille i Oslo (Spektrum) den 28. juni neste år. Billetter blir lagt ut for salg nå på lørdag (13/11). Konserten blir garantert utsolgt i løpet av få dager og man skal kanskje ikke se bort i fra at det blir en ekstra konsert som i fjor?
Ok. Har tatt sjansen og bestilt plata, så nåde deg hvis den ikke svarer til forventningeneMå bare få anbefale en plate her. Death - Sound of perseverance fra 1998. En fantastisk plate. Siste plata som kom ut fra bandet før vokalisten chuck schuldiner døde av kreft. Fantastisk plate når det kommer til teknisk utførelse, men den står ikke tilbake på lyd eller låtutvalg heller. Det er en "må-ha" plate for alle som i det hele tatt har hørt om dobble-pedaler.
Det gjør ikke noe at chuck kanskje har den råeste deathstemmen gjennom tidene heller.
![]()
Jeg går ut i fra at du har et bredere grunnlag enn bare det siste nummeret for din konklusjon? Jeg har fulgt Scream siden starten (og Street Fighter før det) og vil si at Scream i grove trekk skriver det som rører seg i metalverdenen og ikke hopper på bølger og/eller "hyper" etter hvert som de dukker opp (og etter hvert forsvinner), men holder fast den brede dekningen av det som skjer fra det lett "pusete" til det beinharde og brutale. Dette har også redaktør Øien påpekt en rekke ganger på side tre i bladet. Meget bra. Jeg har inntrykk av at Scream skriver om det aller meste av det som gis ut av metal, ikke bare i Norge, men også importskiver. Selvsagt hadde det vært ønskelig med et blad som 100 % appellerer til egen smak, men det er vel lite trolig at et rent black/death metal blad ville ha hatt livets rett i lille Norge...Gikk forleden dag grundig igjennom siste Scream (nov.),- gjorde opp en slags status over hvilke former for metal som var representert;- skuffende å registrere at de mer ekstreme former er i sørgelig mindretall;- ser man på anmeldelser er det en overflod av ulike former for prog,- mye pregnante symfoniske saker,- tungt og trist;- man kan virkelig lure på om det er marked for alle disse pompøse sakene;- legg merke til at man i anmeldelser kan se utsagn som:- "er egentlig lite interessert i death/BM/thrash",- hvorfor i all verden, for ikke å si,- hvorfor i innerste helvete benytte anmeldere som ikke liker aktuell musikk.
Må bare få anbefale en plate her. Death - Sound of perseverance fra 1998. En fantastisk plate. Siste plata som kom ut fra bandet før vokalisten chuck schuldiner døde av kreft. Fantastisk plate når det kommer til teknisk utførelse, men den står ikke tilbake på lyd eller låtutvalg heller. Det er en "må-ha" plate for alle som i det hele tatt har hørt om dobble-pedaler.
Det gjør ikke noe at chuck kanskje har den råeste deathstemmen gjennom tidene heller.
![]()