Beste måten å lytte fra Tidal!

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
atletico - vil ikke en coax eller optisk være en bedre løsning enn usb? Om din dac er asynkron, noe den sikkert er, så har det kanskje ikke så mye å si?
Jeg har kun testet ut fra Auralic Aries med usb og coax, ikke optisk. Dac'en i ML 585 låter best med usb kabelen....Har ellers samme erfaring som rfo deler fra sin Linn Akurat når det gjelder kvalitet på avspilling fra Tidal sammenlignet med mine flacfiler fra NAS. Bare en forskjell....Auralic låter best via wifi. Dette er behørig testet med nettverkskabel fram og tilbake hos meg...
atletico
Har selv Auralic Aries. Ja den låt best via Wifi til jeg kjøpe meg en switch med ny txco klokke og ein god cat6a lan kabel, ikke så lang, min er ca 1,5meter fra switch,en til aries. Ikke mer wifi nå nei.;). Usb og balansert kabel til dac, låter best i mitt tilfelle.

http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/82977-lan-switch-med-ny-tcxo-klokke.html
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
USB fra HTPC (kablet) til Marantz Dac, RCA videre til Musical Fidelity.

Styres med trådløst tastatur og mus.

Spiller meget stabilt og bra:)
 

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Har et lignende oppsett som #24 og antar stadig flere løsninger leveres med Tidal HiFi integrert etter hvert. Mye av poenget må etter min mening være å slippe PC, men det er nå meg :)
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
Jeg hører Tidal Hifi fra Squeezebox'er i flere farger og fasonger over wifi, styrt fra en iPad med iPeng app.
Brukervennlig, meget fleksibelt og god lyd!

Tror ikke jeg har noe å hente på å bytte ut dette økosystemet med verken aries'er, bluesound'er, sonos'er, pc'er, mac'er, htpc'er, simpleaudio'er, aurender'er eller andre dedikerte streamere der ute pr.dd.
Ser at flere og flere aktører kommer på banen, men uten å tilføre noe som ikke Squeezebox allerede har og har hatt i laaaaang tid.....sukk.... når kommer FREMTIDEN egentlig :cool:
 

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
Jeg ser at flere har gått bort fra Airplay, så jeg kommer til å prøve Bluesound Node 2. Får skrive her om jeg også merker noe forskjell etter en test :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.979
Antall liker
81.797
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Tydelig ikke mange som fortsatt benytter Logitech til streaming, litt pussig
 

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
Tydelig ikke mange som fortsatt benytter Logitech til streaming, litt pussig
Jeg hadde SB Touch for en stund tilbake. Byttet ut denne når jeg kjøpte apple tv. Syns da alt var mye enklere. Jeg slet litt med SBèn med at den restartet innimellom og at den var veldig treg ved bytte av kilde i spillelister.
Jeg kunne godt tenkt meg å prøve noe annet enn SB så derfor skal jeg prøve Bluesound nå tenkte jeg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.392
Antall liker
721
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Tydelig ikke mange som fortsatt benytter Logitech til streaming, litt pussig

ja med tanke på brukervennligheten og man er ferdig med alle barnesykdommer,og lms lever jo videre i beste velgående
Lyden via extern dac er jo god som noen vil jeg påstå etter og ha testet transporter mot noen av de nye

Bruker selv en transporter med digital ut og styrer enheten via Ipeng eller squeezepad (varierer)

Men så klart den nye Elac streameren vekker interresse med innebygget roon og tidal ,transporteren vil uansett få lov til og bli :)
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
USB fra HTPC (kablet) til Marantz Dac, RCA videre til Musical Fidelity.

Styres med trådløst tastatur og mus.

Spiller meget stabilt og bra:)
Et spørsmål vedr Bluesound Node 2.
Dersom vi ser bort fra brukergrensesnittet, vil det være noe å hente rent lydmessig med en slik, kontra slik jeg har det pr i dag?
 

Rene.J

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2015
Innlegg
179
Antall liker
44
Test: Bluesound Node 2 und Auralic Aries Mini Streaming-Player | News | MacTechNews.de

Her skriver de Mini lyder bedre end Node 2. Men det er vel ikke nogen overraskelse :D


Mener du da med deres innebyggede DAC eller via ekstern?
De kørte digitalt ud til en Devialet forstærker. Ham her siger Bluesound Node 2 er en rigtig god familiebil men Auralic Aries Mini (især med opgraderet strømforsyning) er en superbil :D

Som sagt er det mig også en gåde hvorfor man ville tage en Node 2 frem for en Mini. Medmindre man skal bruge Spotify eller andre ting som Mini'en ikke har.
 

Rene.J

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2015
Innlegg
179
Antall liker
44
Vil dog lige tilføje den indbyggede dac i Node 2 skulle være bede end Mini'ens
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Noen som har en oppskrift på hvordan jeg får byttet sang osv med Google Chrome og listen.tidal.com

Når jeg prøver å styre dette fra Android telefon så får jeg kun styrt vanlig Tidal med 320 bit. Ønsker å kunne bruke full oppløsning uten å måtte se pc, eller ha på projektor eller frem med en tv.

Noen tips?
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
And the votes from the Stian B-L jury are.....??? ;D
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
275
Sted
Tranby
Har en Squeezebox selv, men jeg vil tro en Mark Levinson til 17000$ er bedre.

[h=2]Mark Levinson № 519 Audio Player[/h]
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
En ting jeg har fundert litt på er hvordan kan man få den beste lydopplevelsen fra Tidal?

Jeg bruker ipad, airplay til Apple tv, optisk til Cambridge BD752, RCA til Abrahamsen V3, RCA til to stk Electrocompaniet AW60
Med dette oppsettet, får du nyte godt av maks oppløsning (FLAK-kvalitet) på streamingen?
 

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
And the votes from the Stian B-L jury are.....??? ;D
Jeg har testet litt frem og tilbake mellom Node 2 og Airplay med Tidal. Jeg kan vel si at jeg kunne ikke høre noen forskjell. Jeg har da prøvd med begge enhetene digitalt til samme DAC så jeg har raskt kunnet bytte mellom kildene.
Nå skal det jo sies at når man Airplay'er så sendes det til Apple tv som16bit/48khz/1440kbps, akkurat den samme oppløsningen som Tidal streamer.
men det var en ting jeg gledet meg til å teste, og det var hvordan blir forskjellen på musikken jeg har på Mac'en (FLAC 24bit 192khz) Jeg Airplay'er dette med hjelp fra Plex på mac'en og app på ipad. Da vil jo dette bli down samplet, men på Bluesound vil den ikke det. Etter utallige forsøk på å få tilgang til musikken min på Node 2 så har jeg snart gitt opp! Den vill ikke finne den delte mappen med musikk! Jeg får prøve mer i morgen!
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.058
Antall liker
4.924
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Det høres ut som du ikke har noe særlig å tjene på å bytte. Om jeg var deg, så ville jeg ha levert tilbake noden og slått meg til ro med det du allerede har, og som funker.
 

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
En ting jeg har fundert litt på er hvordan kan man få den beste lydopplevelsen fra Tidal?

Jeg bruker ipad, airplay til Apple tv, optisk til Cambridge BD752, RCA til Abrahamsen V3, RCA til to stk Electrocompaniet AW60
Med dette oppsettet, får du nyte godt av maks oppløsning (FLAK-kvalitet) på streamingen?
Hva mener du her?
Tidal streamer med 16bit/44.1khz/1440kbps, apple airplay sender i 16bit/48khz/1440kbps. Så Airplaye Tidal skal i teorien skje taps fritt (mulig den ikke gjør det), jeg hørte hverfal ingen forskjell på tidal spilt fra Ipad-Airplay og Bluesound Node 2. Flac filer lagret på daramaskinen med høyere bit og khz (24/192) vil jeg nok tro det vil være forskjell! Jeg har enda ikke testet dette siden jeg ikke klarer å få tilgang til macen på node 2. På disse filene vil jo Airplay down sample mens Node 2 støtter denne oppløsningen!

Men nå var jo denne tråden i utgangspunktet basert på best kvalitet fra Tidal og ikke FLAC filene på Mac'en :)

 

Stian B-L

Medlem
Ble medlem
07.06.2011
Innlegg
27
Antall liker
14
Sted
Akershus
Det høres ut som du ikke har noe særlig å tjene på å bytte. Om jeg var deg, så ville jeg ha levert tilbake noden og slått meg til ro med det du allerede har, og som funker.
Ja, når det kommer til Tidal så syns jeg at Airplay og Node låter likt. Jeg får besøk i morgen, da skal vi begge forsøke blindtest hvor den ene bytter mens den andre lytter uten å vite fra vilken kilde, så får vi se :)

Jeg syns hvertfall ikke det er verdt å betale 5000,- hvis man har Apple TV og en ipad. :p

Men skulle vært artig å testet 24/192 filene fra Macen, det skal jeg hvertfall prøve å få til i morgen.
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.058
Antall liker
4.924
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Det høres ut som du ikke har noe særlig å tjene på å bytte. Om jeg var deg, så ville jeg ha levert tilbake noden og slått meg til ro med det du allerede har, og som funker.
Ja, når det kommer til Tidal så syns jeg at Airplay og Node låter likt. Jeg får besøk i morgen, da skal vi begge forsøke blindtest hvor den ene bytter mens den andre lytter uten å vite fra vilken kilde, så får vi se :)

Jeg syns hvertfall ikke det er verdt å betale 5000,- hvis man har Apple TV og en ipad. :p

Men skulle vært artig å testet 24/192 filene fra Macen, det skal jeg hvertfall prøve å få til i morgen.
Helt meningsløst å bytte om du ikke hører forskjell. Vær imidlertid klar over at mange sliter med å høre forskjell på 16 bit/44.1 kHz og 24 bit/192 kHz, selv på svært gode anlegg. Pop og rock er iallfall ofte svært vanskelig å høre forskjell på, men klassisk musikk kan være enklere. Har selv forsøkt, og den eneste forskjellen jeg kunne merke var en litt mer "ro" i lydbildet med 24 bit/192 kHz (testet med klassisk musikk).
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Har de siste årene vært fornøyd med Squeezebox Touch, med Kingrex PSU mk2. Fungert bra med Flac filer fra PC,og Tidal, samt 320kb filer fra Spotify. Nå begynner jo Squeezebox systemet dra på årene, og det er så som så med støtte, og oppgraderinger.

Sist Fredag kjøpte jeg dermed en Bluesound Node 2, da den har fått mye rosende omtale.
Meget enkel å koble til, og både Tidal, og Spotify fungerte i beste kvalitet etter en kort stund. Som på Squeezebox, brukes kun nettverkskabel, da jeg har dårlig erfaring med dropouts via wifi.

Har brukt helgen til grundig testing av Node 2, opp mot CD, og min Squeezebox Touch. Testet ut både koaksial kabel, og optisk kabel, koblet opp mot min DCS dac.

Etter nesten 3 dagers grundig testing med variert musikk, er konklusjonen ganske klar.

Flac, og 320kb filer spiller ganske likt via Squeezebox Touch, mens CD spiller, som forventet et hakk mer oppløst.
Bluesound Node 2 spilte faktisk klart dårligere, med mindre dybde, og oppløsning. Dette var klart hørbart av flere som var innom.

Mulig jeg fikk et mandags eksemplar, men ble i alle fall såpass skuffet, at jeg leverte Bluesound Node 2 tilbake.

Vil nevne at bytte av veggvorte, til Kingrex regulert strømforsyning på Squeezebox Touch, var en klart hørbar oppgradering, og kan anbefales, men får søke videre etter en fullgod erstatning til min Squeezebox. Til videre, får den stå.

Vil til slutt påpeke at dette er en høyst subjektiv vurdering av meg, på mitt anlegg, så ta det for det det er. Jeg ble i alle fall overrasket.

Squeezebox Touch er en vellydende løsning, som desverre for mange er på vei ut. Synd...

/Ruby:)
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.651
Antall liker
9.709
Sted
London
Spiller fra nettbrett koblet med blåtann til en Marantz na6005 og videre med rca til en marantz pm11s3.. funker bra det.. marantz na6005 kommer med bedre tidal støtte snart sommvil løfte inntrykket mer..
Er det en dato for naar Marantz vill stotte TIDAL? Har lenge vurdert en NA8005, men venter til jeg faar prove integreringen av TIDAL...
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Hva mener du her?
Tidal streamer med 16bit/44.1khz/1440kbps, apple airplay sender i 16bit/48khz/1440kbps. Så Airplaye Tidal skal i teorien skje taps fritt (mulig den ikke gjør det), jeg hørte hverfal ingen forskjell på tidal spilt fra Ipad-Airplay og Bluesound Node 2. Flac filer lagret på daramaskinen med høyere bit og khz (24/192) vil jeg nok tro det vil være forskjell! Jeg har enda ikke testet dette siden jeg ikke klarer å få tilgang til macen på node 2. På disse filene vil jo Airplay down sample mens Node 2 støtter denne oppløsningen!

Men nå var jo denne tråden i utgangspunktet basert på best kvalitet fra Tidal og ikke FLAC filene på Mac'en :)

Takk for nyttig svar, Stian B-L. Har hørt så mye bra om Tidal at jeg helt har misset hvilke kvalitet de virkelig leverer;-). Trodde Tidal kunne måle seg med flac-kvalitet, men sånn er det altså ikke. Mye å lære fra gode tråder i hifisentralen:). Den følgende diskusjonen her sier meg da at kanskje er ikke Node 2 verd prisen, så da skal jeg forske litt videre på alternative løsninger. Takk igjen for konstruktivt svar!
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.804
Antall liker
563
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Dette er godt å høre, hvis man bruker EpleTV er det kanskje dakken som blir avgjørende for lyden. Antageligvis Noden også.
Det høres ut som du ikke har noe særlig å tjene på å bytte. Om jeg var deg, så ville jeg ha levert tilbake noden og slått meg til ro med det du allerede har, og som funker.
Ja, når det kommer til Tidal så syns jeg at Airplay og Node låter likt. Jeg får besøk i morgen, da skal vi begge forsøke blindtest hvor den ene bytter mens den andre lytter uten å vite fra vilken kilde, så får vi se :)

Jeg syns hvertfall ikke det er verdt å betale 5000,- hvis man har Apple TV og en ipad. :p

Men skulle vært artig å testet 24/192 filene fra Macen, det skal jeg hvertfall prøve å få til i morgen.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Har de siste årene vært fornøyd med Squeezebox Touch, med Kingrex PSU mk2. Fungert bra med Flac filer fra PC,og Tidal, samt 320kb filer fra Spotify. Nå begynner jo Squeezebox systemet dra på årene, og det er så som så med støtte, og oppgraderinger.

Sist Fredag kjøpte jeg dermed en Bluesound Node 2, da den har fått mye rosende omtale.
Meget enkel å koble til, og både Tidal, og Spotify fungerte i beste kvalitet etter en kort stund. Som på Squeezebox, brukes kun nettverkskabel, da jeg har dårlig erfaring med dropouts via wifi.

Har brukt helgen til grundig testing av Node 2, opp mot CD, og min Squeezebox Touch. Testet ut både koaksial kabel, og optisk kabel, koblet opp mot min DCS dac.

Etter nesten 3 dagers grundig testing med variert musikk, er konklusjonen ganske klar.

Flac, og 320kb filer spiller ganske likt via Squeezebox Touch, mens CD spiller, som forventet et hakk mer oppløst.
Bluesound Node 2 spilte faktisk klart dårligere, med mindre dybde, og oppløsning. Dette var klart hørbart av flere som var innom.

Mulig jeg fikk et mandags eksemplar, men ble i alle fall såpass skuffet, at jeg leverte Bluesound Node 2 tilbake.

Vil nevne at bytte av veggvorte, til Kingrex regulert strømforsyning på Squeezebox Touch, var en klart hørbar oppgradering, og kan anbefales, men får søke videre etter en fullgod erstatning til min Squeezebox. Til videre, får den stå.

Vil til slutt påpeke at dette er en høyst subjektiv vurdering av meg, på mitt anlegg, så ta det for det det er. Jeg ble i alle fall overrasket.

Squeezebox Touch er en vellydende løsning, som desverre for mange er på vei ut. Synd...

/Ruby:)
Se der ja :)
Squeezebox Touch er et kongeprodukt , både når det gjelder brukervennlighet og lydkvalitet.
Det er virkelig synd at disse er på vei ut :(
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Tydelig ikke mange som fortsatt benytter Logitech til streaming, litt pussig
Jeg hadde SB Touch for en stund tilbake. Byttet ut denne når jeg kjøpte apple tv. Syns da alt var mye enklere. Jeg slet litt med SBèn med at den restartet innimellom og at den var veldig treg ved bytte av kilde i spillelister.
Jeg kunne godt tenkt meg å prøve noe annet enn SB så derfor skal jeg prøve Bluesound nå tenkte jeg :)
SB kan være trøblete av og til her, men, nyeste Apple TV mangler i likhet med Nexus Player som jeg har optisk digital utgang (eller elektrisk for den saks skyld).

Dermed er jeg, tross apper avhengig av av en DAC med HDMI -noe som ikke tilbys av alt og alle. SB blir værende en stund til.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Det høres ut som du ikke har noe særlig å tjene på å bytte. Om jeg var deg, så ville jeg ha levert tilbake noden og slått meg til ro med det du allerede har, og som funker.
Helt meningsløst å bytte om du ikke hører forskjell. Vær imidlertid klar over at mange sliter med å høre forskjell på 16 bit/44.1 kHz og 24 bit/192 kHz, selv på svært gode anlegg. Pop og rock er iallfall ofte svært vanskelig å høre forskjell på, men klassisk musikk kan være enklere. Har selv forsøkt, og den eneste forskjellen jeg kunne merke var en litt mer "ro" i lydbildet med 24 bit/192 kHz (testet med klassisk musikk).
Mye gode tips her, og takk til Stian B-L og IvarT for opplysende diskusjoner. Da ble d til at jeg bruker iPad og AirPlay til AppleTv med TOSLink til Stream Magic 6 og så til forsterkeren. Likte ikke helt lyden fra iTunes og apple lossless. Måtte kjøre volumet høyt og sto seg selvsagt IKKE i sammenlikning med CD. Men Tidal virker helt OK, så da blir det dette som er løsningen, for now.

Flac-filer kjører jeg uansett fra NAS til Magic 6, og d funker helt utmerket.

...og sparer meg noen tusinger til Node 2...
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
USB fra HTPC (kablet) til Marantz Dac, RCA videre til Musical Fidelity.

Styres med trådløst tastatur og mus.

Spiller meget stabilt og bra:)
Et spørsmål vedr Bluesound Node 2.
Dersom vi ser bort fra brukergrensesnittet, vil det være noe å hente rent lydmessig med en slik, kontra slik jeg har det pr i dag?
Da legger jeg planene om å teste Bluesound Node 2 på hylla foreløpig.
 

GlennM

Medlem
Ble medlem
19.02.2016
Innlegg
15
Antall liker
2
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Hvor mye er det egentlig og hente på en rådyr DAC?
Ser spotify connect får relativt gode skussmål i tråden her, pr. nå kjører jeg via AIRPLAY til appletv via HDMI til reciver (NAD t775), men nå som det kommer nye høytalere i hus vil jeg vurdere bedre løsninger.

Ser hifiklubben har en streamer til meget hyggelig pris som støtter Spotify connect, Thoughts?
Syns forøverig det er litt trivelig og ha spotify bilde på tv,'n når jeg lytter.... løsbart?
Andre alternativer som ikke koster astronomiske summer? gjerne med tilsvarende støtte for TIDAL slik at jeg får sammenlignet.

https://www.hifiklubben.no/streaming/flere-produkter-med-streaming/argon-stream2m-musikkstreamer/
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Bare for å få det oppklart. Det er en stor fordel ved streamere, med innebygd støtte for Tidal, og Spotify. Musikken streames direkte fra nettet, via nettverksboks. Min Apple Ipad fungerer da KUN som fjernkontroll.
Apple Airplay streamer musikken fra, i mitt tilfelle Ipad, som igjen sender signalet til Apple TV Boks. Dette belaster nettverket kraftig, og påvirker i mitt tilfelle lydkvaliteten. Spesielt med 2 ungdommer i hus, som konstant belaster det trådløse nettverket.

Den første løsningen har en enda større fordel, ved å kunne bruke kablet nettverk. Å unngå wifi er en fordel. Spesielt ved Hi Res avspilling, da wifi kan slite.

Hi Res er også en fordel Airplay ikke støtter.

Ser det er mye skriving om dette på diverse forum, men opplevde først fordelen med dette i helgen, ved test av Bluesound Node 2, mot Squeezebox Touch.

En helt klar fordel å unngå Apple Airplay, både lydmessig, og pga stabilitet.

/Ruby:)
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.232
Sted
Laksevåg - Bergen
Vet ikke om det er den beste måten å lytte til Tidal på, men jeg bruker I-pad koblet til USB-kontakt i front av CD-spilleren. Funker helt greit.
Så har jeg omsider satt meg ned for å lære å lage spillelister i Tidal. Har aldri brydd meg om å lage spillelister før, men det funker jo helt supert.
Har valgt å lage spillelister med musikk fra forskjellige musikkgenre + en liste for musikk vi gjerne hører for å komme i stemning en fredagskveld :)
 

Nøkken1969

Medlem
Ble medlem
29.04.2015
Innlegg
12
Antall liker
1
PC - USB-kabel - Hegel DAC - høykvalitets RCA-kabler - bra røramp - gode høytalerkabler - Triangle Celuis ESW...;-) Swooooshhhh....! Nøkkelen er å få den høyoppløste digitale musikkfila over fra PC til en bra DAC på en optimal måte. Da vil helt klart kabel fungere best. Enten USB eller optisk. Alle ledd teller og ingen av leddene bør være dårlig, men det som betyr mest er rommet ditt og plassering av høyttalere. Det er utrolig hva slags utstyr som kan låte anstendig bra om du har forstått å gjøre dette riktig. Les nøye om hva høyttalerfabrikken anbefaler. Tidal funker forøvrig som juling. Det er klart at bra vinyl alltid vil låte bedre, men da skal du også ha knallutstyr, et meget bra rom og riktig plassering for å rettferdiggjøre potensialet i vinyl.
 

Kirenoj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2012
Innlegg
294
Antall liker
208
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
12
PC - USB - DAC gir best resultat men har også Iphone/Ipad - Airport express - DAC som en mulighet.
 
Topp Bunn