Beste måten å lytte fra Tidal!

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Hva med Auralic Aries Mini? Hvor kommer den inn i det lydmessige hierarkiet? Er den på linje med Sonos og Bluesond 2? Den koster jo langt mindre enn Aries, så regner jo med at kvaliteten synker tilsvarende.
 

Rene.J

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2015
Innlegg
179
Antall liker
44
Hva med Auralic Aries Mini? Hvor kommer den inn i det lydmessige hierarkiet? Er den på linje med Sonos og Bluesond 2? Den koster jo langt mindre enn Aries, så regner jo med at kvaliteten synker tilsvarende.
En Mini er klasser over Sonos og bluesound (har haft dem alle). Kobler du en lineær strømforsyning til Mini'en (Aurali's egen eller Sbooster) skulle den efter sigende være ekstremt tæt på den store Auralic Aries.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Må bare innrømme at striming er fortsatt ganske ukjent for meg selv om jeg har en Appletv. Signalet går ut fra den og inn i en dac og så inn i forstrekeren(kunne ikke dy meg for å legge inn en typisk skriveleif). Vel, OK, så da erstatter Mini'en Appletv, ganske enkelt, men med en USB ledning til dakken? Er det riktig forstått?

Dette er et seriøst spørsmål.
 
Sist redigert:

Rene.J

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2015
Innlegg
179
Antall liker
44
Det er rigtigt. Du kan vælge mellem usb, coax og optisk (usb at foretrække).
 

GlennM

Medlem
Ble medlem
19.02.2016
Innlegg
15
Antall liker
2
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Mac mini -> USB -> DAC -> RCA -> AMP med skjermkobling til TV og spotify connect / Tidal høres ut som en helt optimal løsning!
overkommelig i pris og... noen negative sider ved denne løsningen?
 
D

Desillusjonert

Gjest
Spiller fra nettbrett koblet med blåtann til en Marantz na6005 og videre med rca til en marantz pm11s3.. funker bra det.. marantz na6005 kommer med bedre tidal støtte snart sommvil løfte inntrykket mer..
Hei,
Har du evt andre noen formening om hvordan DAC i Marantz na6005 er lydmessig sammenlignet med feks Hegel HD20 eller 25? Har solgt min HD25 og vurderer å prøve en nettverksspiller med innebygd DAC. Jeg strømmer vi Tidal. har gått over fra Airplay til å bruke usb kabel fra macbook air. Hos meg ble det vesentlig bedre.

Mvh Endre
Marantz NA6005 og Hegel HD25 er omtrent så forskjellige som DAC'er kommer. Kvalitativt er det dog liten tvil om at HD25 er bedre på det aller meste, allikevel har NA6005 dette "noe" som gjør den veldig fornøyelig å lytte til. Den er varm og koselig så å si uansett hva du kaster på den, men den mangler detaljering og innsikt i forhold til HD25.
NA6005 har dessuten kun en digital inngang, da i form av optisk, så det er ikke akkurat en fullfasilitert DAC vi snakker om. Skal du kunne konkurrere med HD 25 må du helt opp i Marantz NA11S1, denne har 3 digitale innganger, og en DAC på kvalitativt høyere nivå enn 6005. Men også NA11 låter i retning romantisk og varmt, sammenlignet med HD25.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon
Hva med en Abrahamsen V6.0? Er det noe poeng i å beholde denne i forhold til lydmessige kvaliteter?
Og er det noen som vet noe mere om Tidal får støtte på NA6005 eventuelt om det er en ny NA-modell på gang?
 
Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Ikke trådløst.

Mac mini -> USB -> DAC -> RCA -> AMP med skjermkobling til TV og spotify connect / Tidal høres ut som en helt optimal løsning!
overkommelig i pris og... noen negative sider ved denne løsningen?
Det er vel best at det _ikke_ er trådløst, mener vel de fleste. Litt tungvindt løsning med Mac mini som streamer synes nå jeg. Dedikert streamer ala Bluesound, Auralic, Sonos, etc er veldig mye enklere, da de kan styres fra en hvilken som helst skjerm, har innebygd ting som Spotify, Tidal osv, samt nettradio, som funker bra. En datamaskin er og blir en datamaskin. Lydmessig tror jeg det vil komme ut ganske likt ...
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

jannord

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Innlegg
28
Antall liker
10
Torget vurderinger
1
Macmini -Firewire til - Weiss interface 202 ( for bit transparanty check ) - En eller annen pre;)

Skjermdeling mot macbook pro.
Ser du har oppo. Hva er forskjellen lydmessig mellom Macmini og oppo,en med bruk av Tidal til Weiss? Antar da at du har en i 10x serie av oppo. ;)
 

GlennM

Medlem
Ble medlem
19.02.2016
Innlegg
15
Antall liker
2
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Ikke trådløst.

Mac mini -> USB -> DAC -> RCA -> AMP med skjermkobling til TV og spotify connect / Tidal høres ut som en helt optimal løsning!
overkommelig i pris og... noen negative sider ved denne løsningen?
Tja det blir jo relativt trådløst, om jeg benytter meg av spotify har man spotify connect så da kan jeg styre med tlf, på tidal har jeg et bluetooth tastatur med integrert mus jeg bruker i stua. Jeg har også fått bekreftet fra TIDAL folk at de jobber med en remote app så man kan styre en desktop applikasjon med mobile enheter. Samtidig får man mange muligheter til og bruke annen PC funksjonalitet, nettleser, youtube, netflix MM.

Eneste "tråden" blir da kabling mellom mac, dac og amp. som uansett blir skjult bak TV benk.
 
Sist redigert:

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.680
Antall liker
4.135
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Macmini -Firewire til - Weiss interface 202 ( for bit transparanty check ) - En eller annen pre;)

Skjermdeling mot macbook pro.
Ser du har oppo. Hva er forskjellen lydmessig mellom Macmini og oppo,en med bruk av Tidal til Weiss? Antar da at du har en i 10x serie av oppo. ;)
Antagelig ikke så mye vil jeg tro.
Men jeg får ikke koblet oppo balansert til pre, noe jeg ønsker å gjøre.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Fra Pc overført via Wifi direkte til Devialeten
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.842
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Ikke trådløst.

Mac mini -> USB -> DAC -> RCA -> AMP med skjermkobling til TV og spotify connect / Tidal høres ut som en helt optimal løsning!
overkommelig i pris og... noen negative sider ved denne løsningen?
Tja det blir jo relativt trådløst, om jeg benytter meg av spotify har man spotify connect så da kan jeg styre med tlf, på tidal har jeg et bluetooth tastatur med integrert mus jeg bruker i stua. Jeg har også fått bekreftet fra TIDAL folk at de jobber med en remote app så man kan styre en desktop applikasjon med mobile enheter. Samtidig får man mange muligheter til og bruke annen PC funksjonalitet, nettleser, youtube, netflix MM.

Eneste "tråden" blir da kabling mellom mac, dac og amp. som uansett blir skjult bak TV benk.
Mac mini - usb - Metrum Hex.
Jeg styrer Mac minien headless via Splashtop med Ipad eller Iphone. Funker fint, det.
For musikken fra harddisken blir det PureMusic/Itunes som styres med Remote appen.
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
288
Sted
Tranby
Mulig en slik mellom SB og dac kan forbedre lyden:

[h=1]Behringer ULTRAMATCH PRO SRC2496[/h]
Fjerner jitter og andre ulumskheter(SCMS).
 
Topp Bunn