Beste HI-FI Låt(er) for Skikkelig Show-off av anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Det er mange Dylan plater med riktig så god lyd. Blood on the tracks f.eks.
    Min utblåsning, som ikke var så veldig seriøst ment, var nok mer mot musikken enn lyden. Det finnes sikkert mange Dylan plater med ok lyd.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Dette er en plate som kan låte glimrende. Den avslører også unoter i diskant og øvre mellomtone, enten i anlegg eller akustiske problemer. Men selve produksjonen er nærmest perfekt. Ingen loudness war her. Umulig å oppdrive ny, men finnes iblant på ebay og amazon.

     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Denne utgivelsen av Concierto de Aranjuez har en lyd som er absolutt fabelaktig. Enorm romfølelse. Kanskje ikke så kjent akkurat denne utgivelsen. Vanskelig å oppdrive dessverre. Send PM om du skulle være veldig interessert.

    cover.jpg
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Har ingen som er god til alt, og så må jo den som skal høre like musikken, ellers er det dødfødt uansett lyd.
    Derfor har jeg flere spor på demolisten, og den er delt inn i musikk, jazz og klassisk.

    Hvert enkelt spor har forskjellige elementer som utmerker seg lydmessig på et eller annet vis.

    Slik ser musikklisten ut:
    musikk_1.jpg

    musikk_2.jpg
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Låter Bob Dylan bra, låter alt bra. :)
    For svarte, der var Bobn igjen. Hva pokker er det med den gamle rustholken av en "sangstemme" med ustemt gitar som fenger folk. Blah.
    Har du et anlegg som får noe så kjedelig som Dylan sine originalinnspillinger til å låte bra, skal jeg gi deg mine 10 neste årslønner for det.
    Eller er ironifilteret mitt ute av drift igjen... ;)
    Er Neil Young nevnt enda??
    Spot on. Dylan egner seg bedre som fremfører av poesi på Litteraturhuset - tekstene hans er ok.

    That being said, jeg har faktisk en Dylan CD her, bragt i hus av en ihuga fan og den cd'en låter faktisk riktig så bra!! Show me the money..
    Tviler ikke på at lyden er bra. Rent musikalsk er det ikke mye som er mer sidrompa enn Dylan, i mine ører. Tror ikke at noe anlegg kan få meg til å skifte mening der, så jeg beholder nok kronene ;)
    Når det gjelder Panamanhattan skiva, har jeg begynt å høre konturene av trampingen og lyder fra scene. Da har jeg i hvertfall kommet et lite stykke videre, og har nok begynt å nærme meg grensa for hva utstyret jeg har nå makter å prestere. Uansett, takk for det tipset men vet ikke om jeg vil takke for at jeg er mer klar over begrensninger i anlegget mitt ;)
    En annen lydmessig glitrende plate, som faller mer under min musikalske smak, er Steve Gadd Band med Gadditude. Nevnt i en av dine tråder før vel.
    Utsøkt og lekkert spill fra alle involverte. Glimrende lyd, og ikke ihjelkomprimert. Bredt, dypt og stort lydbilde. Trommer, keyboards, bass og gitar smelter sammen til en uimotståelig helhet på denne plata synes jeg. Gode melodier. Anbefales på det varmeste til de som ikke har hørt den.

     
    Sist redigert:

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    OOOOOOOOOOOBS !

    - Når lyden nærmer seg 95 dB så må hørselvernet på !!!.......- Men den Følbare Opplevelsen vil gi et "memory" i kroppen som blir vedvarende i mange,mange år !
    Mvh.
    Lyden av Opplevelser...- av å bli "helt gjennom-BLÅST"...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.480
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tatoo fra Breaking Silence, Janis Ian.
    Analogue Productions.
    Både CD og Vinyl låter veldig bra.
    Studio/opptaksutstyr levert av Tim Paravicini
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Tviler ikke på at lyden er bra. Rent musikalsk er det ikke mye som er mer sidrompa enn Dylan, i mine ører. Tror ikke at noe anlegg kan få meg til å skifte mening der, så jeg beholder nok kronene ;)
    Tiltredes! Har flere ganger prøvd å høre Dylan, og har vært på to konserter med ham i Oslo og Trondheim. I tillegg till sidrompa musikk er han ikke spesielt karismatisk heller.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.791
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Disse Dylan, en av de største poeter verden har fostret slik? :mad:

    Skamme seg! Det sendes ut horder med eksil-albanere, IS-krigere og- selvsagt, Espen Lie!
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    - Ellers er
    Lorena McKenneth med flere album.
    Fleetwood Mac - Live med et stort skotsk orkester
    Clanned - har et Album som er produsert til BBC sine natur-program
    Santana - LIVE ...- er en ganske så enestående Opplevelse
    D.A.D. - No Fuel Left For the pilgrims.
    The Church -

    Mvh. Lyden av enda mer Opplevelser...
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Mage flotte svar her! Flere med favoritt-låter for å teste ut anlegget?
     

    Olmais

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    166
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Joe Jackson - Not here, not now fra albumet Body and soul.
    Hanne Boel - Ball and Chain fra albumet Kinda soul.
    Dave Matthews Band - Crush fra albumet Before these crowded streets.
    Bjørk - Hunter.
    The Band - Long black veil f.eks fra Albumet Music from big pink(remastered).
    Cowboy Junkies - Misguided angel fra albumet Trinity sessions.
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    For dem som har muligheten Donald Fagen Kamakiriad 24/96000 .
    Hanne Boel Outtakes (litt mye bass).
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Flint Juventino Beppe (Fred Jonny Berg) Remote Galaxy - generelt topp lyd. Bluray pure audio
    Eric Kunzel Cincinatti Pops Orchestra 1812 DVD-Audio. Pompøs musikk med marsj, pauker og kanonskudd.
    Donald Fagen Morph The Cat. DVD-Audio. Polert jazz rock med topp lyd.
    Lorin Moazel / Pittsburg S.O. Respighi Pini Di Roma, Feste Romane, Fontane Di Roma. CD tatt opp med kun to matchede Brüel og Kjaer 4009 mikrofoner i stereo over orkester. Sony Classical CD på sitt beste.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Prøv plata Soul av Sophie Zelmani (ja forresten alle hennes plater)
    Til og med på Spotify premium låter dette særdeles bra
    Gjør det med en gang...
    Start gjerne med siste låta My soul remembers :)
    Mvh
    Lasse
     

    Pitle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.12.2015
    Innlegg
    58
    Antall liker
    25
    Oppdaget etter en artikkel (i DN av alle steder) Sasha Siem. Digger når artister tør å komponere musikk som ikke følger reglene. Og for en dynamikk! Den fantastiske plata All the boys ligger på Tidal. Anbefales!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Låter Bob Dylan bra, låter alt bra. :)
    For svarte, der var Bobn igjen. Hva pokker er det med den gamle rustholken av en "sangstemme" med ustemt gitar som fenger folk. Blah.
    Har du et anlegg som får noe så kjedelig som Dylan sine originalinnspillinger til å låte bra, skal jeg gi deg mine 10 neste årslønner for det.
    Eller er ironifilteret mitt ute av drift igjen... ;)
    Er Neil Young nevnt enda??
    Spot on. Dylan egner seg bedre som fremfører av poesi på Litteraturhuset - tekstene hans er ok.

    That being said, jeg har faktisk en Dylan CD her, bragt i hus av en ihuga fan og den cd'en låter faktisk riktig så bra!! Show me the money..
    Tviler ikke på at lyden er bra. Rent musikalsk er det ikke mye som er mer sidrompa enn Dylan, i mine ører. Tror ikke at noe anlegg kan få meg til å skifte mening der, så jeg beholder nok kronene ;)
    Når det gjelder Panamanhattan skiva, har jeg begynt å høre konturene av trampingen og lyder fra scene. Da har jeg i hvertfall kommet et lite stykke videre, og har nok begynt å nærme meg grensa for hva utstyret jeg har nå makter å prestere. Uansett, takk for det tipset men vet ikke om jeg vil takke for at jeg er mer klar over begrensninger i anlegget mitt ;)
    En annen lydmessig glitrende plate, som faller mer under min musikalske smak, er Steve Gadd Band med Gadditude. Nevnt i en av dine tråder før vel.
    Utsøkt og lekkert spill fra alle involverte. Glimrende lyd, og ikke ihjelkomprimert. Bredt, dypt og stort lydbilde. Trommer, keyboards, bass og gitar smelter sammen til en uimotståelig helhet på denne plata synes jeg. Gode melodier. Anbefales på det varmeste til de som ikke har hørt den.

    Dylan sirompa!så kommer du med den sovemusikken :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn