Bertram Beast reference

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Er det noen som har erfaring med disse forsterkerne som kan fortelle litt om lyd osv?
Dette er den som er basert på ICEPower 1000ASP.
Hva med byggekvalitet i forhold til de norske forsterkerne?

Hvordan er levetiden på ICEPower forsterkerene i forhold til de konvensjonelle?

Er det noen betenkligheter med å kjøpe et par år gamle BB?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Se her for mine erfaringer med Beast:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...d=hifi1;action=display;num=1131284140;start=0

Viser også mye modding av blokkene med andre terminaler osv.

Levetid på elektronikk er like lang uansett trafoer el. ikke! Er ikke noe forskjell på ICE og annet.

Et par år gamle er vel ok, men hvis du leser tråden min ser du at det er MYE å hente på bedre kvalitet terminaler enn standard.

NB! Pass på at blokkene ikke er så gamle at de ikke er ASP, dvs. har switchmode power innebygget. De gamle ICE modulene hvor man måtte bygge power har ikke samme lydkvalitet som ASP-utgavene.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Det er de her det er snakk om.
De er vel eldre enn dine?

Står at det skal være ASP men?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hvis det stemmer at det er ASP (som det står) er de kurante.

Nye, med bedre HT terminaler (WBT Topline) lå vel på rundt 6500,-/stk. fra Danmark såvidt jeg husker.

Betydning av mine moddinger (viktigst først):

1. Elektrolytter (160VDC) tilkoblet gjennom pin 1 og 4 på en av multikontaktene.
2. Terminaler og internkabling.
3. Skikkelig ekstern strømkabel
4. Umoddet Beast.
 
T

tst

Gjest
Jeg har hatt de som er til salgs på avforum, og det er ASP med sølvkabling helt ut i høyttalerkontaktene. Disse er verdt prisforlangende selv om boksene kanskje ikke er de peneste.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Jeg har hatt de som er til salgs på avforum, og det er ASP med sølvkabling helt ut i høyttalerkontaktene. Disse er verdt prisforlangende selv om boksene kanskje ikke er de peneste.
Hvorfor har de to sett med XLR terminaler?
 
K

kbwh

Gjest
De bør i såfall bygges inn i kabinettet og fores av PSU i 1000ASP. Høyttalerleverandøren din bruker en slik løsning til sine "satellitter".

Tanken bak XLR ut er vel at man enkelt kan lenke sammen flere bokser som skal se det samme linjesignalet.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
Er det noen som har erfaring med disse forsterkerne som kan fortelle litt om lyd osv?
Dette er den som er basert på ICEPower 1000ASP.
Hva med byggekvalitet i forhold til de norske forsterkerne?

Hvordan er levetiden på ICEPower forsterkerene i forhold til de konvensjonelle?

Er det noen betenkligheter med å kjøpe et par år gamle BB?
Dette har vært drøftet mye tidligere, se også test i Fidelity.

Min mening er at dette er en bra teknologi som er flott der det flg. er viktig:

- lav vekt
- lite strømforbruk
- lite varmeutvikling
- lav pris
- liten størrelse

Om lyd er viktigst er det ikke valget :)

Topp egnet for bil og bærbart, hytte etc. men klarer ikke hamle opp med godt transistor og spesielt ikke rør utstyr.

Men; ift. pris er det greie saker, men har man råd til skikkelig rørutstyr er det saker i en helt annen klasse.

Ole
 
K

kbwh

Gjest
Om lyd er viktigst er det ikke valget :)
Hørt på maken! Om haiendovertoneglanslivsbejaendesiblanteretc. ikke er greia di er ICEpower det rette valget. Men trådstarter har kontroll på dette.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Hørt på maken! Om haiendovertoneglanslivsbejaendesiblanteretc. ikke er greia di er ICEpower det rette valget. Men trådstarter har kontroll på dette.
ICE bør testes før man kjøper for å si det slik. Det jeg har hørt hittil (har enda ikke fått hørt Lydmekks moddede vidunder) har ikke vært overbevisende. Det hadde ingeting med mangel av forvrengning og andre tilsetninger, men heller en slapp lyd uten bassdefinisjon. Og igjen, dette er mine foreløpige observasjoner.
 
T

theStig

Gjest
Hmm... en kompis av meg mente mine ICEpower prototypes låt mer av rør enn noen rørforsterker han hadde hørt....
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Er det slik bassen i Summitene lyder? Bassene der drives av ICEpower200ASC hvis jeg ikke husker feil?
Det var på Merrimack fraEltek.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Man kan da ikke sammenligne forsterkere hvis man ikke bruker samme referanseoppsett. Hvis man lytter på forsterker A på høyttaler B og forsterker C på høyttaler D, så sier forskjellene høyst sannsynlig mer om forskjellene mellom høyttalerne og hvordan de integrerer med rommet enn hvor forskjellige forsterkerne er.
 
T

theStig

Gjest
Enig med Roffe her. Blir omtrent som å høre på et totalt ukjent oppsett, og så mene at strømkablene låter litt lyst.
 
B

Back_Door

Gjest
Enig med Roffe her. Blir omtrent som å høre på et totalt ukjent oppsett, og så mene at strømkablene låter litt lyst.
Den setningen er det mange som burde lese om igjen og om igjen ;D
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Enig med Roffe her. Blir omtrent som å høre på et totalt ukjent oppsett, og så mene at strømkablene låter litt lyst.
Kjenner det rommet og oppsettet gjennom 10 år, har sammenlignet med andre forsterkere så argumentasjonen blir tynn. Det er og blir noe rart med lyden så raskt man kommer over bassen, i bassen føles det greit ut, men ikke så stramt som andre forsterkere. i mine summit krasjet det fullstendig, men som det sies, Summit inneholder 2x 200ASP i hver høyttaler, en 200AP pr. titommer. Jeg vet ikke hva det er som forårsaker mine inntrykk av lite dynamikk og uoppløst diskant etc, men uansett så er det det jeg har opplevd.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Enig med Roffe her. Blir omtrent som å høre på et totalt ukjent oppsett, og så mene at strømkablene låter litt lyst.
Eller som å dra og høre på store Tannoy på et ukjent oppsett i ukjent rom, spille en sang av Lyle Lovett og uttale seg om høyttalerens kvaliteter?
 
T

theStig

Gjest
Høyttaler og rom er de to tingene som påvirker lyden klart mest uten diskusjon, så det er i hvertfall sikrere å si noe om dette, enn f.eks om en kabel i et helt ukjent oppsett. Er du ikke enig?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Man kan da ikke sammenligne forsterkere hvis man ikke bruker samme referanseoppsett.  Hvis man lytter på forsterker A på høyttaler B og forsterker C på høyttaler D, så sier forskjellene høyst sannsynlig mer om forskjellene mellom høyttalerne og hvordan de integrerer med rommet enn hvor forskjellige forsterkerne er.
Jeg har skrevet tidligere at jeg har testet på Summit og at det gikk så utrolig på trynet, men som sagt, elektrostater og ICE er vel ikke noe relevant grunnlag da de ikke passer sammen av natur.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Høyttaler og rom er de to tingene som påvirker lyden klart mest uten diskusjon, så det er i hvertfall sikrere å si noe om dette, enn f.eks om en kabel i et helt ukjent oppsett. Er du ikke enig?
Enig der, bortsett fra at hverken rom eller høyttaler er ukjent da jeg har hørt oppsettet hundrevis av ganger.
 
T

theStig

Gjest
Enig der, bortsett fra at hverken rom eller høyttaler er ukjent da jeg har hørt oppsettet hundrevis av ganger.
Det visste jeg jo ikke da... men uansett mener jeg at bra bass er en håpløs oppgave å få til fra Merrimac høyttaleren. Man burde kanskje heller vurdere en forsterkers basskvaliteter på en høyttaler som i seg selv har bra bass?

Selv synes jeg at ICE forsterkere spiller utrolig stram og veldefinert bass (på gode høyttalere), men det er nå bare meg.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
For å komme tilbake til ICE og Bertram da, så virker han temmelig "serviceminded".
Mine email's med mer eller mindre inteligente spørsmål ble villig vekk besvart til etter midnatt i går.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Eller som å dra og høre på store Tannoy på et ukjent oppsett i ukjent rom, spille en sang av Lyle Lovett og uttale seg om høyttalerens kvaliteter?
Ja, det er uansett vanskelig å uttale seg om hvordan en enkeltkomponent i et oppsett spiller når man aldri har hørt noe av oppsettet før. Det er det som gjør det så vanskelig å gå rundt på messer. Man kan sjelden si noe om enkeltkomponenter, men under forutsetningen at utstilleren har gjort alt han/hun kan for å få det til å låte bra, så kan man jo si noe om man liker det eller ei.

Jeg sier ikke at du ikke har kjørt ICEpower i et kjent oppsett, Viking, men for meg virker det du sier om ICEpower-baserte effekttrinns lydkarakteristikk veldig fremmed. Er det nettopp noe som kjennetegner dem i samtlige oppsett jeg har hørt, så er det en meget god bassdefinisjon og uanstrengt kontroll. Er det noe sted man kan snakke om at andre forsterkere er bedre, så må det være i overtonene i diskanten på enkelte typer høyttalere, der det rett og slett kan bli en tanke rundt i kantene. (F.eks. på enkelte Martin Logan-konstruksjoner/oppsett).
 
T

theStig

Gjest
Høyttalere og rom gjør ting med lyden som andre komponenter overhodet ikke gjør, så det er lettere å identifisere effekter som skyldes høyttalerne eller rommet. F.eks manglede bass eller meget skev klangbalanse skyldes aldri elektronikken med mindre det er noe feil med den. Sånn sett mener jeg det går an, med æren i behold, å si noe om en høyttaler og dens samspill med rommet OGSÅ i et ukjent oppsett. Men å si noe om elektronikken er mye mer usikkert.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
Hørt på maken! Om haiendovertoneglanslivsbejaendesiblanteretc. ikke er greia di er ICEpower det rette valget. Men trådstarter har kontroll på dette.
For å si det med dine ord; Greia mi er rett og slett musikk. ICE har en mengde gode egenskaper, se listen i mitt innlegg. Men kjennetegnet er dessverre ikke lydmessige kvaliteter, men mange andre som er også er viktige for enkelte.

Det burde da ikke overaske noen at 2 monoblokker til kr 10-15.000.- blir slått i bakken av utstyr som koster 5 ganger så mye?
Som jeg har sagt før så var de Beast blokkene jeg hadde betydelig bedre enn forsterkere til samme pris kjøpt på Elkjøp (Yamaha), men troen på at man får High End på linje med utstyr til 5 ganger prisen ut av denne tildels opphypede teknologi burde vi kunne legge bak oss snart.
Det er meget mulig noe annet og bedre kommer etterhvert, det aner vel ingen andre enn spåmenn noe om. Dette er så langt i alle fall mine klare erfaringer, og de deler jeg gjerne med de som gidder lytte :)

Konklusjon; Lytt selv og hopp ikke på noen hype, heller ikke at ICE er High End nirvana for de med slank lommebok :)

Ole
 
K

kbwh

Gjest
Jeg har hørt ICEpowerASP i et særdeles godt haiendfjasfritt anlegg.  Min konklusjon er at forsterkerene er gode nok til å konkurrere med de beste dersom man gjør enkle modifikasjoner med avkoblingskondensatorer i powersupplyet.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
Jeg har hørt ICEpowerASP i et særdeles godt haiendfjasfritt anlegg.  Min konklusjon er at forsterkerene er gode nok til å konkurrere med de beste dersom man gjør enkle modifikasjoner med avkoblingskondensatorer i powersupplyet.
Håper ikke for mange mener det samme som deg, for i så fall vil selvsagt annet utstyr forsvinne fra markedet, for hvem gidder betale 50.000.- når du får det beste for 15.000?
Om noe er for godt til å være sant, ja da pleier det være akkurat det ....

Gir meg med dette, men gjentar at ICE er ypperlig til bærbart, til bil og til de som ikke kan leve med mye strøm, tåler varme eller må ha noe lett.
Så hvorfor kreve at det også skal være best lydmessig? Dette er nettopp for godt til å være sant, det har også mine ører bekreftet...og det er godt nok for meg.
Så har vi alle våre egne ører heldigvis, så la oss håpe at markedet består for flere teknologier.
 
K

kbwh

Gjest
Kan jeg spørre i hvilken setting du fint ut at det var for godt til å være sant?
Kunne jo være hyggelig om vi kunne lære noe av hverandre selv om vi er uenige om hvor mye penger god lyd bør koste, veie og varme.
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
For å si det med dine ord; Greia mi er rett og slett musikk.  ICE har en mengde gode egenskaper, se listen i mitt innlegg. Men kjennetegnet er dessverre ikke lydmessige kvaliteter, men mange andre som er også er viktige for enkelte.  
Påstanden her om at ICE ikke har lydmessige kvaliteter er skikkelig på trynet Ole. Utsagnet er i beste fall komisk, og rimer også dårlig med det du har skrevet litt lenger ned (selv om du også der er tydelig negativ).

Det burde da ikke overaske noen at 2 monoblokker til kr 10-15.000.- blir slått i bakken av utstyr som koster 5 ganger så mye?  
Som jeg har sagt før så var de Beast blokkene jeg hadde betydelig bedre enn forsterkere til samme pris kjøpt på Elkjøp (Yamaha), men troen på at man får High End på linje med utstyr til 5 ganger prisen ut av denne tildels opphypede teknologi burde vi kunne legge bak oss snart.  
Det er meget mulig noe annet og bedre kommer etterhvert, det aner vel ingen andre enn spåmenn noe om. Dette er så langt i alle fall mine klare erfaringer, og de deler jeg gjerne med de som gidder lytte :)

Konklusjon; Lytt selv og hopp ikke på noen hype, heller ikke at ICE er High End nirvana for de med slank lommebok :)

Ole
Jeg skal ikke påstå at de er bedre enn utstyr til kr50.000,- men de knuser det meste som ligger i prisklassen opp til 25-30.000,- og da skjønner jeg ikke helt problemet. Hvis du mener at utstyr i den prisklassen kun holder kvalitet for bærbart, til bil og hyttebruk (som du påstod ICE gjør lenger opp i tråden her) - så synes jeg virkelig synd på deg. Du kan jo faktisk bli utsatt for slikt når du er på besøk hos folk...
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.226
Sted
Østfold
Jeg synes Ole er inne på et par vesentlige ting her:

-Sammenliknet med alt det hypede utstyret i de høyere prisklasser virker de antihypede ICE-power sakene for gode til å være sanne.

-Og JA, det er jaggu meg mye utstyr til 50k, og mye mer enn det, som ikke bare får grundig bank av ICE-power, men også av langt rimeligere ting selv i klasse AB-leieren. Disse tingene kan gjerne forsvinne fra markedet sett med forbrukers øyne.
 

re2

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
33
Antall liker
4
Jeg har benyttet Bertram Beast Reference i noen måneder nå i et anlegg hvor jeg tidligere har benyttet Doxa, LC Audios The End milennium og LC Audios Zappulse 2.1 SE med samme forforsterker og høyttalere. Jeg lånte også en Krell 400 xi for et år siden en fjorten dager tid som i mitt anlegg spilte veldig bra. Bertram Beast blokkene er med klar margin de beste forsterkerne jeg har eid. Jeg kan ikke si de er bedre en Krell’en men de spiller hvertfall mykere i diskanten (hos meg!). Det blir svært lenge til jeg bytter sluttforsterkere igjen.

vh reidar
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
Hadde tenkt å gi meg med mitt siste inlegg, men klarer ikke holde meg i ro etter denslags påstander som ron-hi kommer med.  Når han tillegger meg påstander for deretter å slakte dem blir det for dumt, den type retorikk gidder jeg rett og slett ikke mye av.

Hva jeg har sagt og ment:
ICE er en teknologi som har mange gode egenskaper.  Jeg har IKKE sagt "Påstanden her om at ICE ikke har lydmessige kvaliteter er skikkelig på trynet Ole. Utsagnet er i beste fall komisk, og rimer også dårlig med det du har skrevet litt lenger ned"  Tvert imot sier jeg at ICE er bedre enn mye annet i samme prisklasse, f.eks den Yamaha forsterker jeg nevnte.  
Jeg sa at ICE's "kjennetegnet er dessverre ikke lydmessige kvaliteter, men mange andre som er også er viktige for enkelte"  Dette betyr ikke lydmessig crap, men at det er først og fremst andre ting som kjennetegner ICE og det burde være åpenbart for de fleste at f.eks. 3 kilo er noe annet enn 40 kilo.  Ditto at kr. 15000 er noe annet enn kr 50.000.-

Ron-hi: "Hvis du mener at utstyr i den prisklassen kun holder kvalitet for bærbart, til bil og hyttebruk (som du påstod ICE gjør lenger opp i tråden her)..." Kun til hytte, bil og bærbart har jeg aldri sagt.   Anbefaler deg å lese med en smule  mer presisjon før du bruker storslegga neste gang.

Har mer sans for kbwh's vinkling når han sier "Kunne jo være hyggelig om vi kunne lære noe av hverandre selv om vi er uenige om hvor mye penger god lyd bør koste, veie og varme."
Ja, og det er spesielt på elektrostatpaneler jeg fant Beast ubrukelig, bedre på dynamiske og der også bedre enn den nevnte Yamaha til ca samme pris.  I konkurranse med 6550 baserte CJ monoblokker falt de helt gjennom og dårligere enn MF KW500 og Plinius SA100 Mk2 på mitt anlegg. Selvsagt subjektive inntrykk.

Det er nettopp dette som var mitt poeng, dele litt av egne erfaringer nettopp fordi disse synes å bryte med denne trådens tendens.  Derimot bryter den ikke med f.eks. testen i Fidelity jeg viste til.

Til Snickers-is:  Mulig du vrir med vilje, jeg sa "Lytt selv og hopp ikke på noen hype, heller ikke at ICE er High End nirvana for de med slank lommebok"  Men ja, det er for godt til å være sant om de også er best på lyd, om de altså kan konkurrere med de beste lydmessig til en brøkdel av prisen.

Det virker som noen lar seg provosere av åpenbare kvaliteter som lav pris, lavt strømforbruk, lav vekt og mulighet for flott design til bærbart, bil etc.  Kjenner man noe til elektronikkens utvikling og ikke minst produksjon, distribusjon, design og markedsføring så vet man at dette er kraftige egenskaper som kommer til å bidra til at denne teknolologien videreutvikles.

Forøvrig; Bertram er en kjernekar :)

Hvorfor i all verden ikke godta en erfaring på at dette i dag lydmessig ikke er like bra som 5 ganger så dyrt utstyr, men faktisk bedre enn feks. en Yamaha forsterker til ca. samme pris ?

Ole
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Hvorfor er det så viktig å trekke pris inn i diskusjonen?  Jeg har kjøpt ICEpower-baserte monoblokker, og for meg var det kun lydkvaliteten som gjorde at jeg valgte disse.  Grunnen er åpenbar: De spiller utrolig homogent og uanstrengt. Sammenlignet med det meste annet jeg har hørt av effekttrinn, uavhengig av pris, så spiller det bedre.  Tar selvfølgelig forbehold om en del enkelttilfeller av matching der andre kombinasjoner av pre->effekt og/eller effekt->høyttaler spiller bedre.  Selv ikke ICEpower kommer unna matchingsfaktoren. ;)

Klasse D generelt er en relativt ny teknologi innen kvalitetshifi, selv om teknologien i seg selv ikke er spesielt ny.  Det er mange fordeler med denne teknologien, der effektivitet kanskje er den aller største revolusjonen.  Effektiviteten senker kravene til kjøling som igjen senker kravene til vekt.  Dette er kjekke bieffekter som øker anvendelsesområdet.  Det er også åpenbart at senket vekt og størrelse betyr mindre råvarer, som betyr rimeligere deler og lavere kostnader til frakt, lagerplass etc etc.  

Disse siste tingene er grunnen til at klasse D kan tilby så utrolig mye mer kraft til en rimeligere penge enn tradisjonell effektforsterkerteknologi.  Man kan altså fokusere innsatsen på teknologi for lyd istedenfor kjøling.

Derfor er det også klart at det ikke er noen selvfølge at kvalitet/pris-forholdet skal la seg overføre direkte mellom gammel og ny teknologi.  Ting trenger ikke lenger veie så mye for å levere mye effekt og strøm stabilt til høyttalerne.

Til syvende og sist er det lydkvaliteten som er det primære når hifientusiaster her på Hifisentralen velger utstyr.  Å påstå at vi som har valgt ICEpower-basert utstyr har gjort dette på grunn av parametre som vekt og varme er fullstendig på jordet og nesten en fornærmelse. Klart jeg har lyttet.  Man velger til enhver tid det som gir den beste investeringen i lydkvalitet, og lytting er selvfølgelig en del av vurderingen.

Totalpakken bestående av (1) tilgjengelige krefter og (2) lydkvalitet til (3) overkommelig pris er bortimot uslåelig.  
Du finner ganske sikkert produkter som kan låte like bra til samme pris med klasse A/AB-teknologi, men ikke med de samme kraftreservene.  
Du finner kanskje ting som har samme mengde krefter og like god lydkvalitet, men ikke til den prisen.  
Du finner kanskje ting som koster det samme og har like mye krefter, men ikke med samme lydkvalitet.  

Dette er grunnen til at jeg valgte ICEpower.  Kall det gjerne et Kinderegg.  For "tre ting på en gang - det går jo ikke".  Jo, med ICEpower (eller annen god klasse D-teknologi) går det, og det er godt, og det er sant.
 

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
177
Antall liker
17
....Noen liker dattra, noen liker morra, mens andre er så heldige, og har et sånn åpent sinn at de nyter begge ;D....

(Forøvrig uten referanse til undertegnede :))
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.226
Sted
Østfold
Det er nok som du sier ja Brombrom. Ikke alle er enige i at de er ubrukelige til elektrostater heller:

Ved skiftet til 1000ASP oplevede jeg
imidlertid øjeblikkeligt en forskel af en helt
anden kaliber via Martin Logan elektrostater.
1000ASP viste sig nemlig, noget overraskende,
at overgå såvel 500ASP som
500A i flere henseender (med eller uden
ekstra “lytter”). 1000ASP er så super detaljeret,
super kontrolleret super dynamisk og
ultra transparent at vi kun med et par af
markedets mest ekstreme forstærkerkonstruktioner
har været ude for lignende oplevelser...

High Fidelity nr 3, 2004.
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
Hadde tenkt å gi meg med mitt siste inlegg, men klarer ikke holde meg i ro etter denslags påstander som ron-hi kommer med.  Når han tillegger meg påstander for deretter å slakte dem blir det for dumt, den type retorikk gidder jeg rett og slett ikke mye av.
Ole
Hehe, nå var det ikke i min hensikt å krangle med deg. Reagerte bare på den litt ekstreme ordbruken din.
Jeg har ikke tillagt deg meninger, har kun limt inn dine egne uttalelser og kommentert under. Det må vel være så stuereint som det går an å få det. Jeg hadde aldri kommentert innlegget ditt hvis du f.eks. hadde sagt at du ikke likte lyden du fikk ut av blokkene i ditt oppsett (eller det / de oppsett du har hørt). Andre forsterkere har der fungert bedre etc.

Siterer deg her:
"ICE har en mengde gode egenskaper, se listen i mitt innlegg. Men kjennetegnet er dessverre ikke lydmessige kvaliteter, men mange andre som er også er viktige for enkelte".
Nytt ordrett sitat:
"Gir meg med dette, men gjentar at ICE er ypperlig til bærbart, til bil og til de som ikke kan leve med mye strøm, tåler varme eller må ha noe lett".

Kan ikke se at disse utsagnene kan forstås på særlig annen måte enn jeg har gjort, selv om du litt lenger ned pynter på uttalelsene.
Men, men.. det er lett å snuble i ord i en opphetet debatt. Du er ikke den første som har gjort det :)

Jeg er forøvrig enig med deg i at folk bør lytte selv og ikke hoppe på en hype. I den sammenheng vil jeg legge til at ICE på langt nær er noe mer hypet enn mye annet HIFI-utstyr. Overprisede transistorforsterkere og ikke minst kabler og diverse kostbart tweakutstyr er vel de mest sjokkerende eksemplene ;)
 
Topp Bunn