Benz Micro

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.211
Antall liker
3.152
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Springsteen har ikkje allverda av godlyd (kanskje med unntak av "Nebraska" som til gjengjeld er noko kjedeleg), men om du går til 100 Ohm tek du nok litt av eventuell overtydeleg diskant. Men å regulere impedansen fører oftast med seg litt schizofreni, så det tryggaste er å sette impedansen så høg at klangen er slank og så nøytral som pickupen klarar. Eg brukar å starte med 47k skru nedover til lyden vert feit og konturlaus, og deretter gå eit hakk attende. Så skrur eg etter eige øyre og humør....
Men dette er nok litt tungvint med eit riaatrinn der du har dipswitchar som må jobbast med.
Akkurat.
ja blir litt plunder og heft når dipswitchene er under riaa’en men fullt løsbart.
Får se om jeg prøver meg på den øvelsen.
Er som sagt kun på The River jeg opplever det som litt «slitsomt» eller vel intenst.
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.538
Antall liker
4.366
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
16
Kan være at det er feil impedans.
Gikk i fra 100 til 470 på den gamle Whest Two og var "rette veien" for å si det slik.
Så mulig jeg fortsatt ligger for lavt.

Men får ta å sjekke i morgen hva som er satt. Kan være at det er noe annet en 470.
Jeg så etter hva jeg brukte på Lp. Best lyd med load på 1 k ohm. Brukte forøvrig det samme på Gullwing med godt resultat. Dette var med en Dp-riaa. Fant ikke ut hva jeg har brukt på Whest.
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.538
Antall liker
4.366
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
16
Nå fant jeg hva jeg har notert med LP på Whest. Gain : 65 db, load: 1 k Ohm. Eller som James skriver: 1K6.
Mange bruker 1 k eller 1000 Ohm på LP.
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.211
Antall liker
3.152
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Nå fant jeg hva jeg har notert med LP på Whest. Gain : 65 db, load: 1 k Ohm. Eller som James skriver: 1K6.
Mange bruker 1 k eller 1000 Ohm på LP.
Takker for info !

Skal sjekke hva min er satt til her.
Greit å kunne dele erfaringer her ja :)
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.530
Antall liker
8.090
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ang "skarp" lyd på The River.
..........

Så da tror jeg at jeg konkluderer med at det plata The River som det er noe ved.

Dro den frem nå og den låter heller skarpt her også, så jeg tror du har konkludert korrekt.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Vedrørende Springsteen og lydkvalitet så er The Ghost of Tom Joad i særklasse. Vanvittig god lyd på den skiva. Har lite med Benz å gjøre, men måtte bare nevnes.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Jeg sendte min Benz LP til Benz etter 1600 timer. Da var det på tide med en ny fikk jeg til svar.
Er det forøvrig noen importør av Benz i Norge lenger. For noen år siden var det ikke mindre enn 3, nå er det ingen så vidt jeg vet.
 

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.663
Antall liker
3.091
Denne ble oppgradert (fikk ny innmat) for 10 år siden av Benz Micro Switzerland. Jeg ser at Lyric ikke lenger lister opp Benz blant sine merker, så da er det kanskje ingen i Norge?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Lyric er vel konk så vidt jeg har fått med meg. Fungerer helt greit å handle direkte med Benz. I hvert fall så lenge en har en til innbytte.
 
Topp Bunn