V
vredensgnag
Gjest
Beogram 4002
For estetisk effekt er det vanskelig å finne noe penere enn 4000-serien.
Men jeg har bestilt full restaurering av et slikt sett, som jeg skal gi bort i gave. Beosystem 1200. Pretty good looking.
Man skal ikke kunne høre den - sannsynligvis tangentialstangen du hørte. Må greases. Den lille motoren som driver stangen (etter impuls fra tangential tonearmens vinkel) lager ikke hørbar lyd. Kanskje noe hadde skjedd med isoleringen av motoren?Voff skrev:vredensgnag skrev:Og enda en "overengineered" spiller, Beogram 8000. Her fikk ingeniørene lov til å ta i. Mekanismen kan ikke sammenlignes med tidligere tangentialspillere. Suveren platespiller, men utstyrt med ømfintlig mikroprosessorstyring som volder en del besvær om disse ryker.
Verdt å lese om den her. Ville kikket etter en god slik, de dukker opp på Finn. Spør Roberten hva han syns om sin.
http://beocentral.com/beogram8000
Jeg oppdaterte Kenwooden i nettopp en Beogram 8000 ;D
Riktignok låt den bedre enn 4002, men jeg mistenker det skyldes primært pick.up'en. Ble aldri like glad i denne som i 4002. Bla. hørtes motoren (i musikksignalet!) som drev armen mellom kuttene (dersom du spilte høyt eller brukte hodetelefoner).
For estetisk effekt er det vanskelig å finne noe penere enn 4000-serien.
Men jeg har bestilt full restaurering av et slikt sett, som jeg skal gi bort i gave. Beosystem 1200. Pretty good looking.
Vedlegg
-
86 KB Visninger: 645