Beatles biografier

nilsen64

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.06.2007
Antall liker
89
i kjølvannet av den nye flotte beatles boksen har min interesse for gruppa økt betydelig.

noen som vet hvilke bøker eller biografier om gruppa som er verdt å kjøpe.

alle tipps motas med stor takk. 8)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.560
Torget vurderinger
2
Eller du kan se denne, bra greier.

The Beatles Anthology.

A

atlechri

Gjest
erato skrev:
Jeg finner denne svært oppdatert, dyptpløyende og lettlest. Og let's face it, the story of The Beatles = the story of John Winston Lennon.
Hei,
jeg kunne ikke muligens vært mer uenig med deg, men jeg noterer at det er din mening. Det finnes kun en autorisert biografi om The Beatles- Jeg vet at Lennon ved en anledning kalte den en "whitewash", (Står i forordet til den reviderte utgaven) men etter min mening bør fasit være at den er svært bra. Boka er veldig godt skrevet.
Biografien er skrevet av Hunter Davis. Aner ikke om du finner den på norsk, men du kan jo google litt.
Hilsen Atle

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
Den desidert morsomste og mest interessante Beatles boken er
The Longest Cocktail Party skrevet av Richard Dilello som hadde stillingen Resident House Hippie hos Apple Records.

Den er så bra at det er fånyttes å beskrive det. Kjøp den. Les den. Dropp analyserende svada fra folk som aldri kjente dem.

nilsen64

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.06.2007
Antall liker
89
Roberten skrev:
Den desidert morsomste og mest interessante Beatles boken er
The Longest Cocktail Party skrevet av Richard Dilello som hadde stillingen Resident House Hippie hos Apple Records.

Den er så bra at det er fånyttes å beskrive det. Kjøp den. Les den. Dropp analyserende svada fra folk som aldri kjente dem.
hvor får jeg tak i denne da, ser ut til at den er utgått.

hunter davis boka har jeg lest for mange år siden, men tror den bare skummer overflaten, litt sånn for glorifiserende om der fårstår?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
Jeg har kjøpt den til folk i gave fra ebay.co.uk og amazon.com.
Tror ikke jeg har gitt over £10 for den noen av stedene.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
Forøvrig så har selvfølgelig erato helt rett.

Topp Bunn