BD SACD spiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.656
    Torget vurderinger
    96
    Denne miksen av klassikeren til Donald Fagen er også unik for DVD-A. Glimrende lyd.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.656
    Torget vurderinger
    96

Sist redigert:

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.093
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2

Alle påstår at UBP-X800m2 støtter dvd-audio.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    609
    Merkelig at JBL ikke oppgir støtte for MLP. Google/A.I sier nei. Den Sony spilleren er et mysterium. Kan det være at den konverterer MLP til noe som moderne utstyr kan spille av?
    Det stemmer, X-800 konverterer til PCM 2.0 192khz. Den gjør det samme med DSD 2.0 2.8Mhz, da PCM 176.4khz. Kan også tvinge den til sende DSD på hdmi, men finner ingen måte å tvinge igjennom MLP.

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.635
    På hytten har jeg den eldre Sony modellen med analoge utganger samt en Yamaha stereoforsterker med HDMI og analoge innganger (R-N2000A) og to høyttalere.
    Kan ta med Haydn disken og sjekke hva som skjer neste gang jeg er der (kanskje til helgen...)
    Ok, er på hytten og har testet Haydn DVD Audio disken i Sony spilleren som er en UBP-X1100ES.
    Der er fin lyd både med optisk kabel direkte til Yamaha forsterkeren og via HDMI (der via TV'en - en nokså ny LG)
    Jeg konkluderer med at når Sony påstår de støtter DVD-Audio i spesifikasjonene så er der all grunn til å tro at dette er sant.

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.656
    Torget vurderinger
    96
    Det stemmer, X-800 konverterer til PCM 2.0 192khz. Den gjør det samme med DSD 2.0 2.8Mhz, da PCM 176.4khz. Kan også tvinge den til sende DSD på hdmi, men finner ingen måte å tvinge igjennom MLP.
    Jeg begynte å mistenke det når jeg så de første screenshots. Men konverter den MLP 5.1 til stereo også? Da er den ubrukelig som DVD-Audio spiller. Den gir jo lyd, men gir ikke ut ekte MLP Advanced Surround eller Advanced Stereo, noe som er hele poenget med DVD-A.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn