BASS IN YOUR PHASE mk II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Det er rå fisk. Hvis du ikke har smakt salmalaks, så løp og kjøp ;D Hellstrøm har uttalt at det er verdens beste laks.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.598
    Torget vurderinger
    12
    Heldigvis fisk. Smaker godt, metter på en god måte, men kan selvfølgelig ha en bivirkning kalt sunn.

Topic:

Spennende prosjekt sluket!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    SannaX skrev:
    Det er rå fisk. Hvis du ikke har smakt salmalaks, så løp og kjøp ;D Hellstrøm har uttalt at det er verdens beste laks.
    Fuckin' BS. Har spist denne mange ganger, og den tørre pregløse smaken er ikke i nærheten av den smaken du har i fersk, selvfiletert stor laks. Oppskrytt produkt for latstokker, men dersom det øker folks forståelse for fisk og fiskeretter så har ikke jeg problemer med det.

Hellstrøm sier det han får beskjed om sikkert.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    SannaX skrev:
    Imponerende baffel! Du må inngravere Sluket sånn som på skissen, det var drittøft! 4 spikes ser tøffest ut. Dreier du de også i aluminium og hvordan er oppbyggingen av de?
    OT: Forøvrig en liten "home made teaser": (Ser du er glad i sushi). Trenger litt mat i denna tråden også. Kan ikke bare være Lagga.
    Tror ikke det blir noe "Sluk" i gravyren nei - mest ment som en spøk, MEN det blir en knall logo!

Re. spikes så blir de i rustfritt stål, grovt dimensjonerte og med minimum 20-25 mm. dia på den serraterte delen man skrur på. I tillegg innsatser med utv/inv. gjenger som skrus i sokkelen fra undersiden, ligger an mot sokkelen med en flens. Så skrus spikes ned i denne innsatsen. Capiche?? Kombinasjonen av 50 kg. belastning og alu-gjenger er ikke helt heldig, derfor denne løsningen, som dessuten er dyrere og ser bedre ut Dette systemet låter som en million og skal jaggu se ut som to!

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Spennende lesning dette pengesluk. Får litt lyst til å sende en bestilling.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.739
    Ø35 er inntegnet der ;)

Når det er sagt, har du 50mm bunnplate kan du i prinsipp ha opptil M50 gjengeparti, det skal holde det;)

Jeg tror du skulle komme unna med f.esk M30 rett i alu, men rustfritt er jo tåffe saker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    orso skrev:
    Get in line! 3 foran deg..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    emokid skrev:
    Ø35 er inntegnet der ;)

Når det er sagt, har du 50mm bunnplate kan du i prinsipp ha opptil M50 gjengeparti, det skal holde det;)

Jeg tror du skulle komme unna med f.esk M30 rett i alu, men rustfritt er jo tåffe saker.
    Kan gå, ja, men jeg har opplevd at aluen "kliner seg" over tid. Mulig rørgjenger eller NPT hadde vært bedre, men rustfritt er bankers. Kompromiss er smart til tider, men kompromiss er ikke min policy.

Kanskje 316 eller hvorfor ikke Hastelloy..

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.739
    304\316 er null stress å skaffe. Var det helicoil-innsatser du ville ha?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    emokid skrev:
    304\316 er null stress å skaffe. Var det helicoil-innsatser du ville ha?
    I prinsippet som en helicoil ja. Sylinder med flens i ene enden, innv./utv. gjenger. Mulig det finnes å få noe ferdig som kan passe? Av og til har man flaks.

zodiac

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.01.2009
    Antall liker
    34
    Enig Sluk, stål i alu skjærer seg fort. Gå linja ut å trå til med Inconel

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    SannaX skrev:
    Fuckin' BS. Har spist denne mange ganger, og den tørre pregløse smaken er ikke i nærheten av den smaken du har i fersk, selvfiletert stor laks. Oppskrytt produkt for latstokker, men dersom det øker folks forståelse for fisk og fiskeretter så har ikke jeg problemer med det.

Hellstrøm sier det han får beskjed om sikkert.
    Da har du spist feil salma, kanskje spist en av de små? Hellstrøm får selv stå for hva han sier.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    SannaX skrev:
    Imponerende baffel! Du må inngravere Sluket sånn som på skissen, det var drittøft! 4 spikes ser tøffest ut. Dreier du de også i aluminium og hvordan er oppbyggingen av de?
    OT: Forøvrig en liten "home made teaser": (Ser du er glad i sushi). Trenger litt mat i denna tråden også. Kan ikke bare være Lagga.
    Tror ikke det blir noe "Sluk" i gravyren nei - mest ment som en spøk, MEN det blir en knall logo!

Re. spikes så blir de i rustfritt stål, grovt dimensjonerte og med minimum 20-25 mm. dia på den serraterte delen man skrur på. I tillegg innsatser med utv/inv. gjenger som skrus i sokkelen fra undersiden, ligger an mot sokkelen med en flens. Så skrus spikes ned i denne innsatsen. Capiche?? Kombinasjonen av 50 kg. belastning og alu-gjenger er ikke helt heldig, derfor denne løsningen, som dessuten er dyrere og ser bedre ut Dette systemet låter som en million og skal jaggu se ut som to!
    Capiche! Dette er ikke for smågutter.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Misforstå meg rett , SannaX, salma er ok dersom en ikke har tid/ork/mulighet til å bakse med en hel fisk, men ikke det samme som nysløyet storlaks. Kan naturlig nok ikke bli det samme. Du er velkommen til en demo anytime!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Etter påtrykk fra hundrevis av matglade HFS'ere legger jeg inn denne!

Sake Toro Sashimi "wet style"

Bruk ferskest mulig laks, og da buken - de nederste 4-5 cm. på laksesiden - helst stor fisk, 3-4 kg. eller større.
    Skjær tynne passe store skiver, 6-7 cm. brede, og anrett på en seng av finstrimlet isavkjølt Daikon, med hjemmelaget Ponzu saus i bunn.
    Lå stå og trekke litt mens du gjør klar resten.
    Press litt hvitløk og dryss over fisken langs senter. Samme med gressløk, 3-4 cm. lengder på tvers langs senter.
    Finhakket fersk chili (ikke tørket, poenget er smaken av fersk) og revet sitron- eller limeskall drysses langs senter
    Litt flaksalt krystes over fisken
    Umiddelbart før servering, glovarm blanding av sesamolje og peanøttolje , 2-3 spisskjeer, bruk skjea, overrisler senter på fisken slik at den varme oljen får frem aromaen på grønnsakene og tar råheten av hvitløken.

Et godt glass Chardonnay til, f.eks. Meerlust (Sør-Afrika) eller Ridge (California) setter prikken over i'en.

Ponzu sausen lager jeg ganske enkel, varmer opp god japansk soya-saus (ikke for salt) med et par gode klyper bonito-flak, til kokepunktet, så tar jeg bort kjelen og tømmer blandingen over i en romslig glasskål, gjennom et dørslag så ikke grumset kommer med.

Blander så sitronsaft (ferskpresset) med ditto limesaft, mindre lime enn sitron da jeg syns det fungerer bedre. Vanskelig å få tak i Yuzu, og Yuzu-saft på flaske synes jeg ikke noe om. Tilsetter så litt sake (ikke mye) eller litt kinesisk risvinseddik, kan faktisk også bruke Noilly Prat, smakssetter så eventuelt med andre komponenter avhengig av hva sausen skal brukes til. F.eks. til rå kveite så tar jeg kanskje litt fersk most hvitløk, er det til fritert laklseskinn så bruker jeg gjerne lit knust peppermix av egen oppskrift.

Jeg venter ikke til soyaen er kald, hvertfall ikke hvis det skal smakssettes. Da synes jeg blandingen blir rundere og mer "komplett" dersom den mikses varm.

Er det derimot bare soya og sitron/lime spiller det ikke så stor rolle.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Dersom tråden drar ut i tid, er vi fort over i sesongen for lammekjøtt..... :eek: :eek: :eek:

Vedlegg

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Misforstå meg rett , SannaX, salma er ok dersom en ikke har tid/ork/mulighet til å bakse med en hel fisk, men ikke det samme som nysløyet storlaks. Kan naturlig nok ikke bli det samme. Du er velkommen til en demo anytime!
    Er nok enig med deg der. Det er likevel sjelden man får god laks på en del av byens sushi-shapper. Mye træl. Det er sikkert de som også leverer varene. Husker med smil og vann om munnen da fatter kom hjem med en sjølfiska 19kg laks rett fra Orkla. Var ikke noe oppdrett dengangen.
    Så voldsomt fristende ut den Sake Toro Sashimi'en. Det er ikke bare innen lyd du dyrker kvalitet skjønner jeg. Tror nesten du er en livsnyter ;D Lurer på om jeg må ta utfordringen en dag...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Mat hører med ja! You is what you eat, som han sa..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Bare for å komme masinga til fotofetishistene i forkjøpet!

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Sett ovenfra, ned mot bunnplaten. Prinsippskisse, ikke endelig utforming.

Vedlegg

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    pengesluk skrev:
    orso skrev:
    Get in line! 3 foran deg..
    Har du planer om å tilby denne bassløsningen for salg? I så fall hva trengs av annet utstyr som el.delefilter, forsterkere og hva blir pris?

Hva er dimensjoner?

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    pengesluk skrev:
    Sett ovenfra, ned mot bunnplaten. Prinsippskisse, ikke endelig utforming.
    Regner med at magneten ikke er så enorm, er det kapsel du skal ha utenpå?

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    jan#jan skrev:
    @val ... les ifra start om du ikke har fulgt med .... ::)

Har lest det meste, men ikke fått med meg det jeg lurer på i de to siste innlegg jeg postet? Har andre interesser også veit du, som opptar noe tid ;)

Lurer også på hvilke delefrekvens dette systemet har? Så vidt jeg husker så kan elementene deles på 500Hz, men hva er optimalt?

J

J.J

Gjest
    Se: Svar #310
    Regner med at skulle han først ha solgt sånne så hadde han nok bruk MINST 5 x innkjøp...

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    jan#jan skrev:
    Se: Svar #310
    Regner med at skulle han først ha solgt sånne så hadde han nok bruk MINST 5 x innkjøp...
    hmmm.... det hørtes flott ut! Da jeg solgte bilstereo og hifi hadde jeg fra 1.6 til 1.9 kalkyle, da var montering en ekstra service

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    165
    Sted
    Sunndalsøra
    Hvert kjekkt og sett noen målinger på galskapen. Så vi har noe og forholde oss til vi som fortsatt har troen på de fordømte bassrefleks og trykkammer kassene ;D Ellers en innspirerende tråd med '' Sense of Humor'' mvh. Guit

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.739
    210 er frontbaffel alene, pluss bunnplate og høyde på spikes. Elementet er tegnet i riktig størrelse.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.337
    Sluket, de driverne, tilbys de som 'standardvare' nå,
    eller må man godsnakke med folka for at de skal lage dem?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Hadde et lite helvete for å få laget de. Ikke standard. Vanskelige folk, som nesten ALLE produsenter av elementer. Tok ett år og 20 mailer. Alnico-leverandøren øket prisene med 1500% dessuten. Lover og lover, utsetter og utsetter. Problemet er hjemmemarkedet, reparasjoner, reconinger, remagnetiseringer, utvikling etc. etc. samt det faktum at prisene med Alnico nå blir så ille at hjemmemarkedet ikke vil betale. Disse elementene koster 3-4 ganger alment aksepterte GODE tilsvarende 15" fra andre amerikanske produsenter. Fete tider er det heller ikke.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Kan det være en løsning å benytte standard elementer, og heller øke antall forsterkere? Dvs benytte to forsterkerkanaler for å drive fire elementer i baffelen?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Nå har jeg elementer allerede, ellers takk! Ville ikke blandet flere forsterkere inn i dette, ser ikke helt poenget..?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Når man bestemmer seg for å gå all the way, digger at du har tatt den helt ut med custom elementer og full pakke. Gleder meg til å følge med på hva du ender opp med som topp/resten av systemet.

Nettopp ferdig med å bla gjennom alle 148 sidene av audio asylums high effiency tråd, puh...
    Reasearch... prøver å lære, god underholdning :)

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Nå har jeg elementer allerede, ellers takk! Ville ikke blandet flere forsterkere inn i dette, ser ikke helt poenget..?
    Poenget er kanskje at du har 16 ohm elementer, mens standard er 8 ohm. Likevel vil vel 2 forsterkere sause det til på andre måter.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Jo, men likevel...?? Hva er det han egentlig spør OM?? Jeg kunne like gjerne brukt 8 ohms elementer og uansett kun en forsterker. Meningsløst med flere forsterkere uansett hvordan du vrir og vender på det.

Dessuten, nok en gang, systemet står her og spiller, jeg HAR elementer og skal kun benytte en forsterker pr. side.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn