BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake til litt stereo igjen. Ronnie Fritts var en av de begavede låtskriverne fra Chet Atkins-perioden i Nashville. Både som låtskriver og sessionmusiker jobbet han med de store, men gav kun ut et soloalbum selv i den perioden. Først i 1997 kom han med sitt andre album, godt hjulpet fram av artister han både hadde skrevet for og inspirert. Men dette er en tur tilbake til hans første soloalbum fra 1974, produsert av Chris Kristofferson og Jerry Wexler.

    donnie fritts prone to lean.jpg


    Og der klarte Prone To Lean å avslutte før jeg ble ferdig med posten. Tar litt lang tid å forfatte poster når musikken tar så mye av min oppmerksomhet. Hopper videre til det albumet som kan regnes som comebacket hans, Everybody's Got A Song fra 1997. Et stjernelag bidrar både med låter og på selve innspillingen.

    Takk til Svein Arne som gjorde meg oppmerksom på at mannen fortsatt er i live og gir ut plater. :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Tilbake til litt stereo igjen. Ronnie Fritts var en av de begavede låtskriverne fra Chet Atkins-perioden i Nashville. Både som låtskriver og sessionmusiker jobbet han med de store, men gav kun ut et soloalbum selv i den perioden. Først i 1997 kom han med sitt andre album, godt hjulpet fram av artister han både hadde skrevet for og inspirert. Men dette er en tur tilbake til hans første soloalbum fra 1974, produsert av Chris Kristofferson og Jerry Wexler.

    Vis vedlegget 404615

    Og der klarte Prone To Lean å avslutte før jeg ble ferdig med posten. Tar litt lang tid å forfatte poster når musikken tar så mye av min oppmerksomhet. Hopper videre til det albumet som kan regnes som comebacket hans, Everybody's Got A Song fra 1997. Et stjernelag bidrar både med låter og på selve innspillingen.

    Takk til Svein Arne som gjorde meg oppmerksom på at mannen fortsatt er i live og gir ut plater. :)
    Og takk til deg som fikk meg oppmerksom på disse albumene. Har spilt dem i dag, og han er lagt inn som favoritt i Tidal. Det blir ikke siste gangen jeg hører disse.


    Akkurat nå hører jeg på et tribute album. https://tidal.com/album/64862367
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk tilbake for det tipset. Er favorittmerket og skal lyttes til senere. Ligger et album på spillelisten før jeg kommer til den. Og så venter jeg besøk av en person som muligens vil sette pris på det om en times tid. En fin dag for musikk, selv om det ligger et slør av tristesse over det hele med Fredd Brekke som brått har forlatt oss. Hvil i fred.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøsses, det er litt av et spenn i Hr. Balubas musikksamling! Gainsbourg, Stranglers, The Cure, klassisk lassopop og "Pennies from Heaven" på strak arm og med kun noen timers mellomrom. Imponert og vel så det, min gode mann!
    Ellers er det jo på sin plass å få en vinylkarusell inn i krypten igjen. "Digital is for people that can´t face reality" er jo et gammelt fyndord.
    Med din "penchant" for klassisk Thorens, er det jo rimelig naturlig å henlede oppmerksomheten på Jorweds lekre 160/SME 3009, spør du meg. Burde være en grammofon for evigheten.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kora 100SB med tilhørende pre var neppe enklere å gå omsatt. Tipper det gikk utenlands. Var temmelig sur da, følte jeg var litt i mål.. :(
    Kora SB100 var etter min smak noen stygge beist, men kanskje til dags dato de beste rørblokkene jeg har testet. Synd de forsvant.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.299
    Antall liker
    11.126
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Baluba, jeg måtte i reservehyllene og leite. Den var jo der likevel!
    DSC_1280.jpg

    Sterk sak. Har aldri spilt denne før, hadde glemt at den var der. Låter bra også.

    Skjermbilde 2016-10-13 kl. 20.01.13.png
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jøsses, det er litt av et spenn i Hr. Balubas musikksamling! Gainsbourg, Stranglers, The Cure, klassisk lassopop og "Pennies from Heaven" på strak arm og med kun noen timers mellomrom. Imponert og vel så det, min gode mann!
    Ellers er det jo på sin plass å få en vinylkarusell inn i krypten igjen. "Digital is for people that can´t face reality" er jo et gammelt fyndord.
    Med din "penchant" for klassisk Thorens, er det jo rimelig naturlig å henlede oppmerksomheten på Jorweds lekre 160/SME 3009, spør du meg. Burde være en grammofon for evigheten.
    Takk for vene ord, og takk for et meget godt råd. Jorwed, han er jo litt av en ressurs på Thorens. :)

    LYDØNSKE

    Baluba, du har tydeligvis hørt mer enn de fleste. Burde kanskje startet egen (internett)radio? ;-)

    En ting jeg har funnet ut, er at det er for lite gitar her og der. Ikke i retning Yngwie Malmsteen & Co, men mer i retning av Pat Metheny*, og hvorfor ikke Paco de Lucía (dvs. gjerne akustisk).

    Finne noe nede i din mørke krypt hvor gitaren kommer til sin rett, uten at gitaren trenger å skrike "hør på meg!"?

    *Her er for øvrig et fint gitareksempel med bl.a. Pat Metheny som jeg nylig kom over: tidal.com/album/3974248 Rolig og fint album.

    ;-)
    Hva med disse gitarene som jeg selv tok opp for rundt 17 år siden? Også disse. Resten av platen er jeg uten skyld i. :rolleyes:
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.970
    Antall liker
    28.180
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Som nevnt av andre; imponerende mangslungen musikkinteresse Baluba.
    Det har dukket opp en god del tips allerede, som jeg har merket meg, takk!

    En dugelig kvern, uten filtmatte, skal ikke være noe stort problem og skaffe seg.
    Bruktmarkedet har mange fristelser, men kan gjerne og tipse om en av utstillerne på
    årets Hortenmesse.

    www.elektroniskbureau.no som også er Retro HiFi.
    Der kan man finne vintage-spillere som er grundig overhalt og testet, og som selges for hyggelige priser.
    Innehaveren lager også plint på bestilling.

    Måtte veksle noen ord med innehaveren som virkelig er en entusiastisk herre,
    kan være verdt og forhøre seg med.

    / Morten

    PS Har ingen interesser i fimaet, men likte det jeg så DS
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er hyggelig å være brukenes til noe annet enn å være et dårlig eksempel, så takk skal du ha. Og takk for input om Elektronisk Bureau, jeg har hatt dem i sideblikket i lang tid. Har vært og kikket litt på hjemmesiden, og det virker som et firma som leverer varene. Hadde jeg kommet over en teknisk perfekt TD160 med litt shabby plinth ville det vært glimrende, for da kunne jeg jo gjort en kosmetisk oppgradering være neste steg på stigen.

    Men jeg er også åpen for noen i nyere serier enn de gamle klassikerne. Føler det brygger litt Thorens i meg, men det ligger en dark horse i Kopervik som bare jeg vet om. Men i det tilfellet er det ikke aktuelt med noen byttehandel i alle fall, det blir isåfall rent salg. Derfor føles Thorens litt nærmere, selv om den skulle befinne seg i en annen landsdel. :rolleyes:
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.970
    Antall liker
    28.180
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Thorens har mye morsomt og bra.
    Har eid et par, den siste av de, en 124, solgte jeg riktignok videre før jeg kom ordentlig i gang med overhaling av den.
    Det rykker ennå litt i sjela når de dukker opp på brukten....

    Ellers har jeg et par komponenter som trenger kyndig ettersyn, så det blir en prat til med Elektronisk Bureau - allerede
    i morgen...

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Det er hyggelig å være brukenes til noe annet enn å være et dårlig eksempel, så takk skal du ha. Og takk for input om Elektronisk Bureau, jeg har hatt dem i sideblikket i lang tid. Har vært og kikket litt på hjemmesiden, og det virker som et firma som leverer varene. Hadde jeg kommet over en teknisk perfekt TD160 med litt shabby plinth ville det vært glimrende, for da kunne jeg jo gjort en kosmetisk oppgradering være neste steg på stigen.

    Men jeg er også åpen for noen i nyere serier enn de gamle klassikerne. Føler det brygger litt Thorens i meg, men det ligger en dark horse i Kopervik som bare jeg vet om. Men i det tilfellet er det ikke aktuelt med noen byttehandel i alle fall, det blir isåfall rent salg. Derfor føles Thorens litt nærmere, selv om den skulle befinne seg i en annen landsdel. :rolleyes:
    Trå til med en Mag Lev baluba :cool:

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ser litt kjip ut med rimelig Project-arm og entry-level Ortofon OM-serie pickup, men kult at den svever....en stund.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.888
    Antall liker
    17.517
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Thorens har mye morsomt og bra.
    Har eid et par, den siste av de, en 124, solgte jeg riktignok videre før jeg kom ordentlig i gang med overhaling av den.
    Det rykker ennå litt i sjela når de dukker opp på brukten....

    Ellers har jeg et par komponenter som trenger kyndig ettersyn, så det blir en prat til med Elektronisk Bureau - allerede
    i morgen...

    Vis vedlegget 404710

    / Morten
    God ide, Morten.
    Hadde hjemmebesøk av han i dag og fikk en hyggelig Thorensprat. Og dessverre baluba, min TD-125 ble med han hjem..i første omgang :)
    At han er en ressurs på rebygging av platespillere er hevet over enhver tvil.
    Thorens har en herlig blanding av enkelhet og byggkvalitet som tiltaler meg. Og det er ikke Linn priser på oppgraderinger om man ønsker seg videre den veien på sikt.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Ser litt kjip ut med rimelig Project-arm og entry-level Ortofon OM-serie pickup, men kult at den svever....en stund.
    Det er jo bare å bytte til noe annet gromt. Jeg vet lite om denne spilleren, men morsomt å se på.
    Så derimot litt av et byggverk hos Marten senteret. Skal legge ut bilde over helgen i egen tråd.
    R
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Thorens har mye morsomt og bra.
    Har eid et par, den siste av de, en 124, solgte jeg riktignok videre før jeg kom ordentlig i gang med overhaling av den.
    Det rykker ennå litt i sjela når de dukker opp på brukten....

    Ellers har jeg et par komponenter som trenger kyndig ettersyn, så det blir en prat til med Elektronisk Bureau - allerede
    i morgen...

    Vis vedlegget 404710

    / Morten
    God ide, Morten.
    Hadde hjemmebesøk av han i dag og fikk en hyggelig Thorensprat. Og dessverre baluba, min TD-125 ble med han hjem..i første omgang :)
    At han er en ressurs på rebygging av platespillere er hevet over enhver tvil.
    Thorens har en herlig blanding av enkelhet og byggkvalitet som tiltaler meg. Og det er ikke Linn priser på oppgraderinger om man ønsker seg videre den veien på sikt.
    Ah, jeg så ikke denne før nå. Vel, et tog går og et annet tøffer forhåpentligvis inn på stasjonen. En gang for omtrent 15 år siden satt det ei gammel dame på trikkestoppet ved Birkelunden som så meg løpe for å rekke trikken. Den rakk jeg ikke. -Unge mann, sa hun, det er to ting man ikke løper etter. Det er piker og trikken, for det er alltid en ny rundt hjørnet. ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Gratulerer med egen tråd mister. Regner med at her blir så meget rall i alle retninger, at jeg jeg kan bidra med mitt for natta. Vel (?) overstått Benidorm?. Drøye to uker til, så står denne fine gjengen på scenen på Ku Disco i sy(n)dens navle
    Ku Disco
    tumblr_n7a0vwG9gG1rnwfhjo1_1280.jpg


    Oslo, 5 år siden, herlig The Rooks - cover

    The Mummies
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slike bidrag er alltids velkomne, Eros. Har vært hjemme i to uker allerede, skulle ønske jeg var i Benidorm-området isteden. I alle fall når festivalen begynner, for da er det nok til overmåte ufyselig vær her hjemme. Regner med at våre veier krysses her inne før du drar nedover, men hvis ikke får du ha en hellraising god tur. 8)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og med noe helt annet enn Eros' wake up call fra mumiene i garasjen ønsker jeg dere en god natt, og lar Al Bowllys finslepne vokalteknikker lulle oss i søvn. Det var en tid da man stod og falt på sine prestasjoner, og vibrato uten full kontroll var utenkelig. Verden har sannelig forandret seg, og ikke alltid til det bedre. Noen teknikker kan vi godt fortsatt være litt strenge på hvis de først skal brukes. :)

     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.966
    Antall liker
    51.478
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skulle du ha en Chromcast ?
    Har en liggende i roteskuffen du kan få av meg :)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skulle du ha en Chromcast ?
    Har en liggende i roteskuffen du kan få av meg :)

    O
    Takker som byr, Evo2. Men la den gå til en som trenger den mer enn meg. Selv om jeg kjører kablet i hovedriggen så har jeg to stk. CC Audio. Årsaken til at jeg kjører kablet er at min USB-DAC nok er bedre enn min gamle Audio Alchemy. Men på sikt skal jeg prøve meg igjen med CC Audio i hovedriggen. Ellers bruker jeg Apple TV til nett-tv og Netflix. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.966
    Antall liker
    51.478
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skulle du ha en Chromcast ?
    Har en liggende i roteskuffen du kan få av meg :)

    O
    Takker som byr, Evo2. Men la den gå til en som trenger den mer enn meg. Selv om jeg kjører kablet i hovedriggen så har jeg to stk. CC Audio. Årsaken til at jeg kjører kablet er at min USB-DAC nok er bedre enn min gamle Audio Alchemy. Men på sikt skal jeg prøve meg igjen med CC Audio i hovedriggen. Ellers bruker jeg Apple TV til nett-tv og Netflix. :)
    Ok,det passet bra sier whiplash som sitter her og sikkler på den ;);)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skulle du ha en Chromcast ?
    Har en liggende i roteskuffen du kan få av meg :)

    O
    Takker som byr, Evo2. Men la den gå til en som trenger den mer enn meg. Selv om jeg kjører kablet i hovedriggen så har jeg to stk. CC Audio. Årsaken til at jeg kjører kablet er at min USB-DAC nok er bedre enn min gamle Audio Alchemy. Men på sikt skal jeg prøve meg igjen med CC Audio i hovedriggen. Ellers bruker jeg Apple TV til nett-tv og Netflix. :)
    Ok,det passet bra sier whiplash som sitter her og sikkler på den ;);)

    O
    Whiplash er en knakende grei kar, så han fortjener den sikkert. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Starter den musikalske delen av dagen med en boks jeg liker veldig godt, The Ella Fitzgerald Song Book. Innspilt mellom 1956 og 1964 er det en veritabel skattekiste for de som liker den amerikanske standardtradisjonen. Broadway-klassikere side om side med storbandklassikere. Akkurat nå har jeg valgt meg volum 10, som tar for seg musikken av Gershwin, og orkesterleder for anledningen er legendariske Nelson Riddle. Så har han da også fått mer plass enn de fleste andre orkesterlederne i samlingen, med hele to instrumentalstykker som start på albumet.

    Dette er en samling jeg anbefaler på det sterkeste. Selv de første innspillingene fra 1956 låter som ei kule både musikalsk og sonisk.

    ella fitzgerald songbook.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og plutselig har det seget inn på meg at det er helg. Har i den anledning fått hjelp av mine "sekretærer" Karen og Hilde som hjelper meg med å få orden på løse rør og kabler og slikt slik at helga ikke blir forstyrret av annet enn alarmen som forteller at kaffen er ferdig til nytelse. God helg, godtfolk som beveger seg rundt omkring på vårt online hifi-asyl. :)

    diy.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du er så gammel ja, at damene kun kommer i sort og hvitt... ;). God helg :)
    Huff, ja. Kan ikke nekte for det lenger. ;) Men nå er det på tide med litt storbandjazz av den yngre typen. Denada av Helge Sunde og Norske Store Orkester har litt tongue in cheek attitude i det første sporet som gjør meg i godt humør før det mer følsomme tar over på spor 2.

    denada.jpg


    Spilles på sølvskive i krypten, men finnes også på Tidal og andre strømmetjenester. Da gjenstår det bare å si på klingende "nynorsk" you're welcome, eller denada som de sier i de spanskspråklige landene. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiller Jan Eggums beste plate, Dingli bang. Musikalsk er den like fin som alltid, og Locomotives som backingband gir en ny dimensjon til Eggums låtskrivertalent. Men en ting slår meg, og det er at takhøyden er lav på selv så gode norske pop/rockproduksjoner. Det er varmt og innbydende, malmfullt og sjelfullt. La meg legge til at det også er tilfelle med andre norske topputgivelser som er noen år gamle. Ikke alle, men flere jeg har hørt via Tidal de siste dagene. Har denne på CD også, men gidder ikke lete etter den for å sjekke om det også er tilfelle på fysisk originalformat.

    eggum dinglibang.jpg
     
    Sist redigert:

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Inspirert av vår gode Baluba her har jeg nå ett par Monopulse 72A på vei hjem i "postkassen". Da er det 2 par på Haugaland et iallefall :) Blir spennende å høre hvordan disse stiller seg mot Elac Fs-409. Kanskje jeg skulle trengt meg på en lytt hos deg en dag Baluba ?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Inspirert av vår gode Baluba her har jeg nå ett par Monopulse 72A på vei hjem i "postkassen". Da er det 2 par på Haugaland et iallefall :) Blir spennende å høre hvordan disse stiller seg mot Elac Fs-409. Kanskje jeg skulle trengt meg på en lytt hos deg en dag Baluba ?
    Har du riktige omstendigheter får du nok en opplevelse som er flott. Jeg er litt opptatt i helgen, men utover uken som kommer er det mulig med en lytt. De spiller helt annerledes det meste jeg har hørt, så enten elsker du dem eller så liker du dem. ;) Du har neppe gjort et dårlig valg.
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er på reise neste uke, men er du ledig neste helg hadde det vært interessant :) Omstendighetene er som alltid ikke ideelle, men vi prøver så godt vi kan :)
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Og plutselig har det seget inn på meg at det er helg. Har i den anledning fått hjelp av mine "sekretærer" Karen og Hilde som hjelper meg med å få orden på løse rør og kabler og slikt slik at helga ikke blir forstyrret av annet enn alarmen som forteller at kaffen er ferdig til nytelse. God helg, godtfolk som beveger seg rundt omkring på vårt online hifi-asyl. :)

    Vis vedlegget 404820
    ...får meg til å tenke; skulle kanskje gå for rør i stedet:confused:. Kan virke som det fenger i enkelte grupper av befolkningen:rolleyes:.

    På den annen side, dette må jo være et gammelt bilde. Tror verden har gått framover siden den gang.

    Men greit, baluba, kos deg med rørene dine og ha en riktig god helg;).
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.970
    Antall liker
    28.180
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Og plutselig har det seget inn på meg at det er helg. Har i den anledning fått hjelp av mine "sekretærer" Karen og Hilde som hjelper meg med å få orden på løse rør og kabler og slikt slik at helga ikke blir forstyrret av annet enn alarmen som forteller at kaffen er ferdig til nytelse. God helg, godtfolk som beveger seg rundt omkring på vårt online hifi-asyl. :)

    Vis vedlegget 404820
    Kyndig hjelp er uvurderlig, god helg Baluba!

    Thumbs_Up.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Lagga: Hvilke komponenter ? Hva skal gjøres?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.970
    Antall liker
    28.180
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er på reise neste uke, men er du ledig neste helg hadde det vært interessant :) Omstendighetene er som alltid ikke ideelle, men vi prøver så godt vi kan :)
    Neste helg er ikke progfestival-helg, så det kan gå bra. Spørs om du ikke allerede har 72A i hus innen da og vet hva jeg raver om. ;D

    Og plutselig har det seget inn på meg at det er helg. Har i den anledning fått hjelp av mine "sekretærer" Karen og Hilde som hjelper meg med å få orden på løse rør og kabler og slikt slik at helga ikke blir forstyrret av annet enn alarmen som forteller at kaffen er ferdig til nytelse. God helg, godtfolk som beveger seg rundt omkring på vårt online hifi-asyl. :)
    ...får meg til å tenke; skulle kanskje gå for rør i stedet:confused:. Kan virke som det fenger i enkelte grupper av befolkningen:rolleyes:.

    På den annen side, dette må jo være et gammelt bilde. Tror verden har gått framover siden den gang.

    Men greit, baluba, kos deg med rørene dine og ha en riktig god helg;).
    Takker så mye, men ikke la deg lure av det kunstneriske sorthvitt-bildet. Virkeligheten er alltid bedre. Og rør trekker chicks, oh yeah! 8)

    Krypten er jo en skikkelig bachelor lad pad, så jeg har funnet fram musikk som sømmer seg for en bachelorpad som like gjerne kunne vært tidlig på sekstitallet med min kulturelle slagside. Space Age Pop Vol.2 og 3, med undertitler Mallets In Wonderland og The Stereo Action Dimension. Dette er faktisk virkelig merkelige saker når sant skal sies. Og helt fabelaktig når humøret går i den retningen. Dessverre har Vol. 1 forsvunnet for mange år siden, bør vel skaffe en erstatning for den slik at samlingen er komplett. Den ligger ikke på noen strømmetjeneste heller.

    space age pop vol 2.jpg
    space age pop vol 3.jpg


    Fra Vol.2:

    Fra Vol.3:

    Ciao bella! Wanna come home and listen to my stereoooooo? :cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg hatt en usedvanlig hyggelig samtale på telefon med en av oss her inne, og det er nå gjort en intensjonsavtale som jeg anser for å være en deal. Noen alternativer vurderes før jeg faller ned på det riktige valget, men det er nå sirklet inn på to alternativer fra samme person. Jeg sikter selvsagt til å omgjøre den integrerte Xindak-en min til ei platesnurre. Alternativene er så gode at de får tidligere tilbud til å blekne. :D

    Karma er på min side. Det feirer jeg med å spille en av mine absolutte favorittplater, men dessverre finnes den ikke på strømmetjenester for deling med dere så det blir den trofaste Rega Apollo-spilleren som må gjøre jobben. Og det er egentlig helt greit at ikke lørdagslatskap gjør at jeg heller lar Abrahamsen A-DAC ta seg av oppgaven. :cool:

    chet no problem.jpg


    Chet Baker Quartet - No Problem (Steeplechase 1979)


    Uansett, nå er planene for den framtidige platespilleren i ferd med å materialisere seg. Blir litt ventetid uansett hva jeg faller ned på av de to alternativene jeg har fått, men det blir vel anvendt tid å vente på et av de to alternativene. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den plata til Chet er forresten noe for deg, Harald HM. Min favoritt fra min favorittperiode med Chet, tiden i København på slutten av syttitallet. Og det på tross av at han ikke synger ei eneste linje på hele plata. Burde være grei å få tak i på nettet, hvis du ikke har den fra før. :)

    Her i krypten er jeg fortsatt på en high etter at det har blitt utvikling i vinylsagaen min. Spiller derfor et av mine glansnummer fra karaokeopptredener i Albir. Neida, baluba er ikke redd for å legge hodet lagelig til for hugg. ;) Slik så det ut da jeg framførte The Weight i fjor med min eldre bror B i bakgrunnen på kor og munnspill. :cool:

    hawaiiskjortekaraoke.jpg


    Litt joie de vivre må vi kunne tillate oss i livet. :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn