Babee produkter

O

om.s

Gjest
Er det derfor du bidrar så friskt med klargjørende og insiktsfulle inlegg her ?
Du legger deg jo tydeligvis i samme leia, så kanskeje er det i denne sammenheng ikke så stor forskjell,  men nå kobler jeg inn "byebye filteret" på denne tråden, for denne gangen.....

mvh
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Det som kanskje forundrer meg mest her er at om.s og vikings uendelige usaklighet og "leke moderator"-holdning, som vanlig kun motivert av at ekle bransjefolk finner på å poste på forumet deres er helt ok, mens andres meninger som ikke er direkte svar på spørsmålet er det verste verden har sett på lenge. Husk at min retorikk som dere kritiserer er den samme som dere bruker selv. Dermed sitter dere jo og meisler ned dere selv. Burde dere ikke ta en kikk opp så dere ikke behøver å bli så overrasket når hele glasstaket kommer ned i hodene deres? ???

PS: Beklager den dårlige retorikken ;D
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Siden champagneguttene insisterer på å spre sitt solskinn
her på tech-hjørnet, bør vi absolutt gjøre dette til en teknisk diskusjon om
dette virker eller ikke og eventuelle teorier om teknikken bak. Det gleder meg
derfor umåtelig å lese tilbudet Audiomix har kommet med i en annen tråd.

Du kan nok ha rett i det med store egoer her Viking. De som poster fast her på hjørnet er
faktisk så sikre på ytelsen av utstyret sitt at de ikke trenger å starte gjentatte billedtråder
hver gang de bytter ut noe av utstyret i et forsøk på å få bekreftet sin egen manndom.

Enkelte må kritisere uansett ???

Billedtråder er noe av det jeg setter stor pris på med dette forum! Spennende å se andres anlegg/erfaringer/oppgraderinger. Selv om jeg ikke har lommebok til mye av utstyret som vises, så gleder jeg meg over andres iver når nytt utstyr er på plass :D
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Ha ha ha.. Da er det i gang igjen.. En meningsløs krangel som ingen ende tar..
Glad jeg ikke er i samme rom som dere, men flue på veggen hadde vært moro.. ;D
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Ha ha ha.. Da er det i gang igjen.. En meningsløs krangel som ingen ende tar..
Glad jeg ikke er i samme rom som dere, men flue på veggen hadde vært moro.. ;D

Her er vi alle i samme rom ;)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Enkelte må kritisere uansett ???

Billedtråder er noe av det jeg setter stor pris på med dette forum! Spennende å se andres anlegg/erfaringer/oppgraderinger. Selv om jeg ikke har lommebok til mye av utstyret som vises, så gleder jeg meg over andres iver når nytt utstyr er på plass :D
ENIG!
At bildetråder er skryt er JANTELOV, noe Terjeminator er en alldeles ypperlig talsmann for. Viser du glede, at du har kjøpt noe for sparepengene dine etc. etc som han IKKE er eing i at du kjøpte eller viser glede over så er du en som kjøper deg penisforlenger. Patetisk, men dog er det mange slike her. Det ble jo startet en tråd her som sa at å vise anlegget i signaturen var SKRYT. Dette er så latterlig at jeg forbin der det med 10 år gamle barn ::)
 
K

kbwh

Gjest
Hyggelig å være enig med Viking i noe ;). Sjekk signaturen min.
Håper høvding flytter denne tråden, som etterhvert vel passer best i hifi generelt-båsen?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
som vanlig kun motivert av at ekle bransjefolk finner på å poste på forumet deres er helt ok, mens andres meninger som ikke er direkte svar på spørsmålet er det verste verden har sett på lenge.
HEH? Reinspikka idioti og pisspreik! Men som vanlig, ikke sjokkert over at det kommer.
???
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Hadde trådstarter vært helt fersk her, ville jeg beklaget at hans spørsmål ikke ble besvart seriøst. Siden han tok dette opp her, havnet han i klørne på de mer teknisk interesserte......... og skeptiske. Sånn er det bare.
Sånn er det bare ja.. det finnes kvervulanter og tullinger over alt,, hehe .. Jeg har fått svar på det jeg spurte om og funnet ut litt av hvert om disse produktene og jeg går vel for egen import av disse.. Takker de som har sent meg PM.. Mvh..
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
ENIG!
At bildetråder er skryt er JANTELOV, noe Terjeminator er en alldeles ypperlig talsmann for. Viser du glede, at du har kjøpt noe for sparepengene dine etc. etc som han IKKE er eing i at du kjøpte eller viser glede over så er du en som kjøper deg penisforlenger.
Når noen utstråler så mye glede som deg, så er det ikke rart at det blir i overkant for enkelte.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Og hva gjør vi ikke for å ta fokus VEKK fra eget håpløse forsøk på å gjøre om et spørsmål til en "Bybee-virker-ikke" tråd. ;)
Bybee-virker-ikke!
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
HEH? Reinspikka idioti og pisspreik! Men som vanlig, ikke sjokkert over at det kommer.
???
Synd vi ikke får se deg når du hamrer raseriet inn i tastaturet 8)

BTW, husk at det alltid er jeg som har rett og du som tar feil!
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Når noen utstråler så mye glede som deg, så er det ikke rart at det blir i overkant for enkelte.

Ja, det er forundelig hvor mye et smil kan provosere sure mennesker
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Pussig. Her som det egentlig skulle begrense seg til teknisk prat, ble det masse støy rundt et spørsmål som ikke hadde noen teknisk relevans. Når jeg i en annen tråd tar opp den tekniske biten rundt dette produktet, dør diskusjonen. Pussig.
 
O

om.s

Gjest
Pussig. Her som det egentlig skulle begrense seg til teknisk prat, ble det masse støy rundt et spørsmål som ikke hadde noen teknisk relevans. Når jeg i en annen tråd tar opp den tekniske biten rundt dette produktet, dør diskusjonen. Pussig.
Egentlig ikke ;) .......

mvh
 
O

om.s

Gjest
Det som kanskje forundrer meg mest her er at om.s og vikings uendelige usaklighet og "leke moderator"-holdning, som vanlig kun motivert av at ekle bransjefolk finner på å poste på forumet deres er helt ok, mens andres meninger som ikke er direkte svar på spørsmålet er det verste verden har sett på lenge. Husk at min retorikk som dere kritiserer er den samme som dere bruker selv. Dermed sitter dere jo og meisler ned dere selv. Burde dere ikke ta en kikk opp så dere ikke behøver å bli så overrasket når hele glasstaket kommer ned i hodene deres? ???

PS: Beklager den dårlige retorikken ;D
Sutrete og navlebeskuende snicker´s du kan bedre.....

mvh
 
L

Lydtekniker

Gjest
Åh så usannsynlig givende denne meningsutvekslingen ble :p
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Må vente seg det når en poster om Voodoo på Tech-hjørnet i stedet for på Voodoo-hjørnet
 
O

om.s

Gjest
Åh så usannsynlig givende denne meningsutvekslingen ble :p
Tydeligvis givende nok til at du følte for å gi ett lite bidrag ;)

.....monterer på "byebye" filteret på denne tråden igjen......

mvh
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Snickers er en av de mest konstruktive på dette forumet.
Viking er en av de som har fått flest folk til å slutte på dette forumet.

Hvem bør en støtte da?
 
O

om.s

Gjest
Snickers er en av de mest konstruktive på dette forumet.
Viking er en av de som har fått flest folk til å slutte på dette forumet.

Hvem bør en støtte da?
.....seg selv og sine egne meninger/erfaringer......

mvh
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Det er ikke alle som har råd til å skaffe seg så dyre erfaringer som Bybee, da er det vel greit at noen advarer mot at dette produktet i hvertfall ikke er teknisk begrunnet, men snarere innhyllet i en New Age- tåke med hint om kvantefysikk.

Ser frem til en fyllestgjørende analyse av virkemåten til Bybee.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Snickers er en av de mest konstruktive på dette forumet.
Viking er en av de som har fått flest folk til å slutte på dette forumet.

Hvem bør en støtte da?
Man bør vel støtte at folk kan ha egne erfaringer og meninger uansett hvem det er her på forumet ???
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Man bør vel støtte at folk kan ha egne erfaringer og meninger uansett hvem det er her på forumet ???
Styr unna de som behersker selvbedragets edle kunst, da unngår en selv å bli bedratt ;D
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Styr unna de som behersker selvbedragets edle kunst, da unngår en selv å bli bedratt ;D
Ok, men her er jeg alvorlig i tvil om hvem som bedrar hvem?

Er det de som hevder at det ikke finnes forskjeller fordi at det ikke kan måles, eller de som hevder at det finnes forskjeller - som heller ikke kan måles?

Uansett tror jeg ikke mange blir lurt her.
Nybegynnere starter ikke jakten på godlyd med å montere Bybee filtere. Og de som har erfaring prøver selv og drar konklusjoner på bakgrunn av det. :)
 
S

slowmotion

Gjest
Hmmmm, 1200-1600 kr for ingenting....
Jeg tror jeg står over......



;)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Uansett tror jeg ikke mange blir lurt her.
Nybegynnere starter ikke jakten på godlyd med å montere Bybee filtere. Og de som har erfaring prøver selv og drar konklusjoner på bakgrunn av det.  :)
Da må du definere begrepet nybegynner først. Holder det å ha hatt noen hifikomponenter og tweaket i blinde for ikke lenger å være en nybegynner?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Snickers er en av de mest konstruktive på dette forumet.
Viking er en av de som har fått flest folk til å slutte på dette forumet.

Hvem bør en støtte da?
Jeg er forsåvidt taknemlig for støtte, men det er et par ting som skjærer seg litt her:

Vi har et par stk som er psykelig opptatt av å sitte på all kred og dele den ut til de som det passer for. Nå er det jo ikke slik at forumet unisont følger deres kred-fordeling, men det setter allikevel en stopper for all konstruktiv diskusjon. Det er jo akkurat det som gjør dette til nok en sandkassetråd om hvem som er grei og hvem som er teit. Jeg trenger ikke navngi noen, de kommer nok til å svare rimelig raskt på dette innlegget ;)

Når det er sagt så diskuterer man jo helt ulike ting her. På den ene haugen sitter man og poengterer at en metadiskusjon er dødfødt. På den andre haugen sitter man og påstår at de som sitter på den første haugen plager de som tror på virkningen av bybee-filtre. Hadde man ennå diskutert samme sak hadde det enda vært noe.
 
O

om.s

Gjest
Jeg er forsåvidt taknemlig for støtte, men det er et par ting som skjærer seg litt her:

Vi har et par stk som er psykelig opptatt av å sitte på all kred og dele den ut til de som det passer for. Nå er det jo ikke slik at forumet unisont følger deres kred-fordeling, men det setter allikevel en stopper for all konstruktiv diskusjon. Det er jo akkurat det som gjør dette til nok en sandkassetråd om hvem som er grei og hvem som er teit. Jeg trenger ikke navngi noen, de kommer nok til å svare rimelig raskt på dette innlegget ;)

He he.....

mvh
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold


Her kan man se elektronene hvordan de ser ut. NB, disse er over 100 ganger forstørret. Normalt er de ikke synlige med det blinde øyet.

Elektronet til høyre er et urenset elektron. Man kan tydelig se at det har mengder med kvantestøy. Det er bare et tidsspørsmål før man får et raseriutbrudd, og når dette skjer i høyttaleren vil det skape harmokvantisk forvrengning.

Elektronet til venstre derimot er ferdig renset og har fått en meget positiv holdning. Det er svært behagelig for et elektron å passere gjennom en baby-filter. Derfor sprer den positive holdningen seg som word of mouth gjennom kabelen. Dette fører til at selv naboens anlegg kan låte betraktelig bedre grunnet elektronenes positive holdning. Dette gjør at elektronene venter på tur og ikke knuffer på hverandre. På denne måten kan man faktisk få strømmens hastighet ned i godt under halve lydhastigheten.

En felle med dette er at når elektronene i naboens anlegg oppdager at det ikke er baby-filter i hans oppsett kan de bli svært sinte. Derfor kan ofte anlegget til naboen låte værre enn før, spesiellt i områder med mye vannforurensning der vannkraften heller ikke er helt ren.

I områder med importert strøm kan også elektronrasisme være et problem. Dette gjør seg først og frmest gjeldende der man har noe importert og noe innfødt strøm. Kamper mellom rivaliserende grupper har ført til sprengte høyttalere og hakk i vinylplater, men det værste er nok selvmordbomberelektronene. Et nasjonalistisk strømfilter kan derfor også være nødvendig for å få god lyd.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Nå snakker du et språk jeg forstår Snickers-is ;D

Lf som må høre for å gjøre seg opp en mening
 
Topp Bunn