- Ble medlem
- 27.09.2009
- Antall liker
- 312
Tja...da jeg kjøpte min Tandberg 3006A amp, nevnte selger at den spilte best etter ca 1/2 - 1 time når den hadde blitt varm...Dazed skrev:Hvordan faller et produkt til ro, da, og hvorfor yter det dårligere før det har skjedd?diyAudio skrev:Da tester du bare hvor "dårlig" produktet kan være FØR det faller til ro og yter det det skal ;D
Har ikke "testet" dette og vil dèt heller ikke, men ser ikke bort fra at det er mulig.
Er de som har sine amp,er stående kontinuerlig på.
Når det gjelder ett produkt, uansett produkt og ikke barte hifi kan dette være ett eksempel.
En nevø startet sin bil for en del år siden en kald vinterdag med mange mange minusgrader...
For å få opp tempen raskt ruset han denne ganske så hardt dvs. klampen i bånn straks etter start - resultat: sprengt toppakning.
I dette tilfellet ville dette objekt - en bil, falt til ro ved jevn oppvarming av motor, og at automatchoken hadde blitt utløst på normalt vis.
Oversatt til forsterkere eller amper, tror jeg ikke det er lurt å skru opp til volum kl 12 på en kald forsterker / amp sånn umiddelbart etter at man har trykket på power-knappen.
Men er fullstendig klar ove at enkelte gjør nettopp dette.