Avstemming om Valentinos kabeltest

Hvorfor hører ikke Valentino forskjell på Oblivion og Habia signalkabler

• Det er ingen hørbar forskjell på kablene

Stemmer: 0 0.0%
  • Valentino sitt anlegg klarer ikke å avsløre forskjell på kabler

• Valentino har dårlig hørsel

• Valentino hadde på forhånd bestemt seg for å ikke høre forskjell

• Valentino har ikke brukt de rette testplatene

• Valentino hører forskjell, men vil ikke innrømme det

• Totalt antall stemmer
    0
L

lark

Gjest
65finger skrev:
DIN konklusjon Lark
Anser du det som komplett umulig at Valentino sin DIY-kabel til 550,- kan være like god som Oblivion-kabelen?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.538
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har hatt kontakt med KOB, Karma. Han har hengitt seg til kunsten. Eller en kvinne. Samme greia.

Den unge LvB hadde brølt HVA FAEN ER DET DE GJØR MED MUSIKKEN MIN og den gamle hadde brølt HÆ?!.

(Signifikansnivå 78%. Godt gjettet, altså.)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Aubi skrev:
65finger skrev:
stor ståhei om ingenting :)
Kansje, men oppfordringene om å pelle seg vekk fra dette forumet om man ikke hører forskjell på kabler får en ny dimensjon når tilsynelatede så mange er frafalne engler. Det er også et av de mye brukte argumentene i kabeldebattene. "Vi som hører forskjeller er flere en dere som ikke hører forskjell".
hva mener du med frafalne engler?
folk kan vel mene at det er hørbar forskjell på kabler, selv om de i denne sammenheng har funnet det plausibelt å stole på valentinos rapport om at oblivion og hjemmemekk låter likt i hans oppsett.

L

lark

Gjest
rolfozzy skrev:
Jeg har ikke stemt. Hva skal jeg stemme på ?
Jeg kan ikke stemme alternativet som har flest stemmer. Jeg har ikke hørt noen av disse kablene

Er det noe alternativ som dekker det ?
Man trenger vel strengt tatt ikke ha hørt kablene for å mene noe om hvorfor Valentino ikke hører forskjell!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lark skrev:
65finger skrev:
DIN konklusjon Lark
Anser du det som komplett umulig at Valentino sin DIY-kabel til 550,- kan være like god som Oblivion-kabelen?
ikke før jeg har hørt DIY kablen til 550 selvsagt. det var heller ikke poenget med innlegget. jeg påpekte at det var DIN subjektive konklusjon. Valentino har kommet frem til at han ikke hører forskjell og det respekterer jeg.

M

musicus

Gjest
lark skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg kan ikke stemme alternativet som har flest stemmer. Jeg har ikke hørt noen av disse kablene

Man trenger vel strengt tatt ikke ha hørt kablene for å mene noe om hvorfor Valentino ikke hører forskjell!
::)

mvh

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
joaquin skrev:
Begepet "frafallen engel" i denne sammenhengen er for meg en som ikke lenger tror på alle vedtatte sannheter!

L

lark

Gjest
65finger skrev:
Valentino har kommet frem til at han ikke hører forskjell og det respekterer jeg.
Det gjør jeg også. Men saken er at noen har store problemer med å akseptere at muligheten for at Valentino ikke hører forskjell, kan være at det ikke er hørbar forskjell på kablene. Det synes jeg er respektløst overfor den godeste Valentino!

L

lark

Gjest
musicus skrev:
lark skrev:
rolfozzy skrev:

mvh
::) ::) ::)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lark skrev:
65finger skrev:
Valentino har kommet frem til at han ikke hører forskjell og det respekterer jeg.
Det gjør jeg også. Men saken er at noen har store problemer med å akseptere at muligheten for at Valentino ikke hører forskjell, kan være at det ikke er hørbar forskjell på kablene. Det synes jeg er respektløst overfor den godeste Valentino!
Enig. Man bør teste selv før man konkluderer med at Valentino har dårlig hørsel eller at anlegget hans ikke duger osv. Derfor blir denne avstemmningen etter min mening fjasete og respektløs.

M

musicus

Gjest
lark skrev:
musicus skrev:
lark skrev:
rolfozzy skrev:

mvh
::) ::) ::)
Det virker mer som du bare liker å mene noe, om noe , bare for å mene noe, det viser vel hele denne tråden egentlig.

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
lark skrev:
65finger skrev:
At Val ikke hører forskjell i sitt oppsett er helt fair. Det skulle bare mangle. Og at han har gjort denne lille testen og publisert den her synes jeg er bra.

Det jeg syns er rart er at noen gjør det til en almenngyldig sannhet når det gjelder disse to kablene av denne ene testen, at disse kablene låter likt uansett. Det synes jeg er respektløst ovenfor de som har opplevd forskjeller i sine oppsett. Og de er i flertall. Slik sett kan en jo lure på hvor smålig enkelte ønsker å være... Flere burde teste og finne det ut selv. Er det ingen forskjell så er det fair. Men slutt å bruk en mann som sannhetsvitne for hva disse to kablene er istand til i deres eget oppsett sålenge dere ikke har testet det selv.

L

lark

Gjest
musicus skrev:
Det virker mer som du bare liker å mene noe, om noe , bare for å mene noe, det viser vel hele denne tråden egentlig.
mvh
Jepp! Og jeg står for det jeg mener. Hvordan er det med deg?

B

Back_Door

Gjest
HCS skrev:
lark skrev:
65finger skrev:
At Val ikke hører forskjell i sitt oppsett er helt fair. Det skulle bare mangle. Og at han har gjort denne lille testen og publisert den her synes jeg er bra.

Det jeg syns er rart er at noen gjør det til en almenngyldig sannhet når det gjelder disse to kablene av denne ene testen, at disse kablene låter likt uansett. Det synes jeg er respektløst ovenfor de som har opplevd forskjeller i sine oppsett. Og de er i flertall. Slik sett kan en jo lure på hvor smålig enkelte ønsker å være... Flere burde teste og finne det ut selv. Er det ingen forskjell så er det fair. Men slutt å bruk en mann som sannhetsvitne for hva disse to kablene er istand til i deres eget oppsett sålenge dere ikke har testet det selv.
Så vidt jeg har forstått, er det ingen med samme anlegg som Valentino, som har hørt noe han ikke har hørt..
Dermed må vi konkludere med at ulike anlegg reagerer ulikt på forskjeller i kabeldesign. Hadde vi funnet ut hvorfor, hadde vi kunnet lært noe viktig alle mann.(f.eks. om matching?) Dette i motsetning til en del idiotiske krangler om gullører osv.. ;)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.538
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Konkludere? Før Inkvisisjonen? Håneidu!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg oppfatter deg slik at du mener det er liten eller ingen forskjell på kabler @lark. Hva er grunnen til at du er så opptatt av kabler?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
lark skrev:
rolfozzy skrev:

Jeg har da ingen anelse om hvorfor han ikke hører forskjell. Jeg tror på Valentino når han gir uttrykk for det. Men at min stemme skal gå til et svaralternativ, som konkluderer med at det ikke er forskjell på kablene er vel litt drøyt og forlange av en som ikke har hørt kablene.

Hvordan er det Lark, har du hørt kablene siden du er så påståelig på at det ikke er forskjell ?

L

lark

Gjest
HCS skrev:
lark skrev:
65finger skrev:

Dersom en kabel låter forskjellig alt etter hvilket oppsett den brukes i, såkan man jo ikke rette seg etter en eneste test av hifi-utstyr lenger.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
lark skrev:
HCS skrev:
lark skrev:
65finger skrev:

Dersom en kabel låter forskjellig alt etter hvilket oppsett den brukes i, såkan man jo ikke rette seg etter en eneste test av hifi-utstyr lenger.
Og hvis en ikke er villig til å prøve ut utstyr i eget oppsett og med egen ører og i det rommet en har så bør en begynne med legoklosser, ikke musikk som er videreformidlet av elektronikk... 8)

B

Back_Door

Gjest
Valentino skrev:
I forsoningens hensikt kan det noen ganger være fornuftig å "konkludere"..(spesielt dersom "konklusjonen" medfører en viss grad av sannsynlighet..) ;)

L

lark

Gjest
65finger skrev:
Jeg oppfatter deg slik at du mener det er liten eller ingen forskjell på kabler @lark. Hva er grunnen til at du er så opptatt av kabler?
Misforstå meg rett! Jeg hører forskjell på kabler. Men jeg er av den oppfatning at på gode, velkontruerte kabler er det stort sett marginale forkjeller som på ingen måte står i forhold til de avsindige prisene som enkelte opererer med. Veldig mye keiserens nye klær ute og går her.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lark skrev:
65finger skrev:
Misforstå meg rett! Jeg hører forskjell på kabler. Men jeg er av den oppfatning at på gode, velkontruerte kabler er det stort sett marginale forkjeller som på ingen måte står i forhold til de avsindige prisene som enkelte opererer med. Veldig mye keiserens nye klær ute og går her.
Takk for svar :)Godt at man har plukket ut keiserenes gamle klær da

L

lark

Gjest
rolfozzy skrev:
Hvordan er det Lark, har du hørt kablene siden du er så påståelig på at det ikke er forskjell ?
Jeg har nå skumlest igjennom mine egne innlegg, og såvidt jeg kan se har jeg bare påstått at det er en mulighet for at det ikke er forskjell ;D

M

musicus

Gjest
lark skrev:
musicus skrev:
mvh
Tøff med tastauret du, vet ikke helt om jeg når deg til leggen når det er snakk om å stå for meningene mine 8) men jeg lurer nå fortsatt litt på hva du står for, du fronter jo hele tiden andres erfaringer og opplevelser og lite av dine egne...

mvh

L

lark

Gjest
musicus skrev:
lark skrev:
musicus skrev:
mvh
Tøff med tastauret du, vet ikke helt om jeg når deg til leggen når det er snakk om å stå for meningene mine 8) men jeg lurer nå fortsatt litt på hva du står for, du fronter jo hele tiden andres erfaringer og opplevelser og lite av dine egne...

mvh
Å gå i detalj med mine egne kabelerfaringer gidder jeg ikke. Og jeg når sikkert heller ikke deg til leggen på dette området. Men hvis jeg komprimerer mine erfaringer med kabler så låter det slik: "Man kan oppnå like gode resultater med forholdsvis rimelige kabler som med dyre kabler". Amen ;)

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Valentino skrev:
Har du henta inn Inkvisjonen for å finne Sannheten? Guds vrede og flammekastere? Gud bedre. Jeg skal som skulle til å lage en tråd om kabler. :eek: 8)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.538
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jupp. Inkvisisjonen er visst på vei retning Hedmarken. Somme. Omaha. Bastogne julen '44. Detta kan bli gøy.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Valentino skrev:
Jupp. Inkvisisjonen er visst på vei retning Hedmarken. Somme. Omaha. Bastogne julen '44. Detta kan bli gøy.
Jeg som trodde vi levde i en såpass tolerant verden at vi tålte at noen hører forskjell på kabler og noen ikke - og jeg trodde i hvert fall at den katolske kirke ikke la seg opp i slike verdslige ting. Det kan jo hende at de mener at anlegg som avspiller sakral musikk uten rett kabelassortement er kjettersk? Eller at Herren har skapt alle kabler i hans bilde og derfor er de like?

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.538
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Denne inkvisisjonen (om den nå kommer hit) er nok ikke helt som den spanske, men følelsen av overprøving er der alligavel. Rart med det. Kanskje det er noe der som unnslapp mine krigstrette ører?

L

lark

Gjest
Og Herren sa: "La det bli lyd" . Men det ble ingen lyd, for Valentino hadde ikke levert tilbake kablene. (Og Judas hadde skrudd ut sikringene) ::)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.538
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Håh! Inkvisisjonen (INKVISISJONEN altså), kommer med medbrakt om den kommer. Spørsmålet er om Valentino kommer til å synke eller flyte. Uha!

M

musicus

Gjest
FallenA skrev:
Alvorlig talt gutter!! ::) :p
Du ser vel smilet under solbrillene FallenA? ;) men ærlig talt, så sliter jeg litt med å se meningen med en slik avstemming (behøver jeg nevne at jeg ikke har stemt noe) om ikke det er for å tilspisse kabeldebatten ytterliger (som allerede nevnt av Rolfozzy tidliger i tråden). No har feelings here!....

mvh

L

lark

Gjest
Valentino skrev:
Håh! Inkvisisjonen (INKVISISJONEN altså), kommer med medbrakt om den kommer. Spørsmålet er om Valentino kommer til å synke eller flyte. Uha!
Hvis Valentino synker er han uskyldig. Flyter han er han skyldig. Det blir svarteper uansett ;D

L

lark

Gjest
musicus skrev:
FallenA skrev:
Du ser vel smilet under solbrillene FallenA? ;) men ærlig talt, så sliter jeg litt med å se meningen med en slik avstemming (behøver jeg nevne at jeg ikke har stemt noe) om ikke det er for å tilspisse kabeldebatten ytterliger (som allerede nevnt av Rolfozzy tidliger i tråden). No har feelings here!....

mvh
Ingen "harde følelser" her heller ;)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.538
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
lark skrev:
Valentino skrev:
Hvis Valentino synker er han uskyldig. Flyter han er han skyldig. Det blir svarteper uansett ;D

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Aubi skrev:
joaquin skrev:
Begepet "frafallen engel" i denne sammenhengen er for meg en som ikke lenger tror på alle vedtatte sannheter!

åh? hvilke vedtatte sannheter? hvem er det som har trodd på alle "vedtatte sannheter", men som ikke gjør det lenger?
de som har stemt på alternativ 1?

M

musicus

Gjest
lark skrev:
musicus skrev:
FallenA skrev:

mvh
Ingen "harde følelser" her heller ;)
Da er vi jo i det minste enige om noe :D ...

mvh

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Antall liker
1
Det står en meget utfyllende artikkel i det nyeste Hifi News, og der påpekes det også at det var først i slutten av 70 årene at kabler begynte sin rennesanse!

Det er også en del diagramer for tvilerne der, men som mange påpeker det er matchingen, og evt. lengden som har mest å si.

Topp Bunn