S
Nettopp! Denne tråden forteller alt om de som svarer, og ingenting om Valentino. De som har oppfattet denne tråden som et respektløst angrep på den godeste Valentino har ikke forstått noe som helst! Valentino sin egen tråd om kabeltesten oppnådde 29 sider med stort sett intetsigende pjatt om hvorfor Valentino ikke hørte forskjell på kablene før den ble stengt. Derfor syntes jeg at det var på plass med en avstemming om emnet. Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord. Dersom Valentino selv føler seg uthengt p.g.a. denne tråden beklager jeg på det sterkeste. Det var så alldeles ikke hensikten med tråden.Karma skrev:Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino..![]()
Og den vil i sin form antakelig likne mest den Spanske inkvisisjonen, tenker jeg!Valentino skrev:Stadig like forvirra? Ikkje etter NESTE episode av framhaldssoga...
Jepp, det kan være at inkvisisjonen kommer om ikkje så brått. Fylgj med, fylgj med.
...så de som i dine øyne ikke har et nøkternt forhold til kabler, har altså heller ikke begge beina godt plantet på moder jord..?lark skrev:Nettopp! Denne tråden forteller alt om de som svarer, og ingenting om Valentino. Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.Karma skrev:Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino..![]()
Vel, mitt syn på dette heller nok i den retning ja. Men burde kanskje forandre til "begge beina solid planta på moder jord når det gjelder denne "hobbyen" "Cundis skrev:...så de som i dine øyne ikke har et nøkternt forhold til kabler, har altså heller ikke begge beina godt plantet på moder jord..?lark skrev:Nettopp! Denne tråden forteller alt om de som svarer, og ingenting om Valentino. Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.Karma skrev:Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino..![]()
![]()
Nøkternt = hører ikke forskjell?lark skrev:Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.
Nettopp.Storebror skrev:lark skrev:Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.
Jeg vil mene det er mulig å ha et nøkternt forhold til kabler selv om man hører forskjell på dem.
Eller?
BR
R
Karma skrev:Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino..![]()
Nei, tvert om, men jeg har nok litt problemer med å forholde meg til folk som tror de vet "alt"....Barbaresco skrev:Har du problemer med å forholde deg til vitenskapelige metoder?musicus skrev:Jaha :Barbaresco skrev:Jeg mener eller tror ingen ting. Det er kirkens domene. Jeg holder meg til beviste fakta, og såvidt jeg vet er det ennå ingen som i en seriøs dobbel blindtest har hørt forskjell på kabler som er noenlunde egnet for formålet, i dette tilfellet å overføre svakstrømsignaler. Det går selvsagt an med vilje å konstruere noen ledningsstumper som er så outrerte at de lar seg identifisere, men de er ikke tema.musicus skrev:Kan man tolke deg dithen at du mener alle kabel forskjeller er placebo?Barbaresco skrev:Placebo er ALLTID personavhengiglark skrev:Nå virker det fordundre meg som om en kabels ytelse ikke bare er anleggavhengig, men også er i ferd med å bli personavhengig.
mvh
Dere som mener eller tror, hvorfor tar dere ikke opp hansken og beviser deres tro i en slik seriøs test? Det skal visstnok være 1 million dollar å hente! I det minste heder, ære og berømmelse. Jeg avventer beviset!
mvh
Ikke riktig. Jeg vil presisere at jeg hører ofte forskjell på kabler, bare så det er sagt. Og like ofte hører jeg ikke forskjell på kabler. Men de gangene jeg ikke registrerer noen forskjell, eller resultatet går i en dyr kabels disfavør, så skylder jeg ikke på testmetoden, hevder at anlegget er kabelimmunt, at anlegget ikke er godt nok til å avsløre forskjeller osv osv.Storebror skrev:Nøkternt = hører ikke forskjell?
Ja, si det. Jeg synes vel at det går litt over stokk og stein når enkelte mister alt av motforestillinger og lar seg blende av opphausing, flott design og stiv pris. Jeg har kjempet mot "må ha følelsen" mang en gang jeg. ;D65finger skrev:@lark hvorfor er du så opptatt av hvordan andre medlemer prioriterer relativt dyre kabler? "beina solid I bakken osv"
Men den forteller da noe om disse "noen" da? ;Djoaquin skrev:Karma skrev:Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino..![]()
nei.
det morsomste med avstemingen, er at noen tror den at forteller noenting som helst...
Det er mulig at jeg er den eneste av forumets 11966 medlemmer som har denne oppfatningen om kabler som jeg har gitt uttrykk for i denne tråden. Men jeg står for hvert eneste ord jeg har skrevet. Ser ingen grunn til å fortsette debatten. Sender stafettpinnen videre til den som vil ha den.Cundis skrev:Hva hvis folk kjøper dyre kabler rett og slett fordi de får et lydmessig bedre resultat, enn hva billigere kabler i mine ører ofte gir..? Det er ikke sikkert at folk "lar seg blende av opphausing, flott design og stiv pris."! Vær litt åpen for at det kanksje fins andre erfaringer enn dine egne..![]()
Hvilken debatt? 8) ...lark skrev:Det er mulig at jeg er den eneste av forumets 11966 medlemmer som har denne oppfatningen om kabler som jeg har gitt uttrykk for i denne tråden. Men jeg står for hvert eneste ord jeg har skrevet. Ser ingen grunn til å fortsette debatten. Sender stafettpinnen videre til den som vil ha den.Cundis skrev:Hva hvis folk kjøper dyre kabler rett og slett fordi de får et lydmessig bedre resultat, enn hva billigere kabler i mine ører ofte gir..? Det er ikke sikkert at folk "lar seg blende av opphausing, flott design og stiv pris."! Vær litt åpen for at det kanksje fins andre erfaringer enn dine egne..![]()
![]()
Karma skrev:Men den forteller da noe om disse "noen" da? ;Djoaquin skrev:Karma skrev:Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino..![]()
nei.
det morsomste med avstemingen, er at noen tror den at forteller noenting som helst...
hehe, uenig? da må vi jo ha meninger om saken først. og det tror jeg ingen av oss egentlig har.Karma skrev:joaquin:
I hvor stor grad har du inntrykk av at vi to er særlig uenig i denne usedvanlig viktige sak..? :![]()
![]()
Eller kanskje han bedriver den eneste form for meningsfylt kabeltest? ;Demotikon skrev:Mr Jack har i allefall noe annet å TA seg til......
Kan det være at han driver å tvinner en kabel?![]()
Hvem har skrevet at det ikke er forskjell på kablene?f skrev:De to kablene som Valentino har testet, må være "helt identiske", for det finnes jo ikke forskjeller!
Valentino skrev:Før konversasjonen dreier i retning sigarer kan jeg fortelle at inkvisisjonen ennå ikke har meldt sin ankomst.
EDIT: Og ikke før hadde jeg skrevet det ringte telefonen. Manãna.
Oh yeah? Hva om vi har en avstemning? ;DValentino skrev:Valentino tester det Valentino vil teste.
Ikke love mere enn en kan holde!Valentino skrev:Valentino tester det Valentino vil teste. Han har eksempelvis bestemt seg for ikke å teste hun nye fine svenske ingeniøren på jobben.
Blir det noe av?Valentino skrev:Før konversasjonen dreier i retning sigarer kan jeg fortelle at inkvisisjonen ennå ikke har meldt sin ankomst.
EDIT: Og ikke før hadde jeg skrevet det ringte telefonen. Manãna.
Valentino skrev:Jeg kan etter min lille test ikke påstå at det ikke er hørbar forskjell på kablene. Men jeg hørte ikke forskjell på dem.