Avstemming om Valentinos kabeltest

Hvorfor hører ikke Valentino forskjell på Oblivion og Habia signalkabler

• Det er ingen hørbar forskjell på kablene

Stemmer: 0 0.0%
  • Valentino sitt anlegg klarer ikke å avsløre forskjell på kabler

• Valentino har dårlig hørsel

• Valentino hadde på forhånd bestemt seg for å ikke høre forskjell

• Valentino har ikke brukt de rette testplatene

• Valentino hører forskjell, men vil ikke innrømme det

• Totalt antall stemmer
    0
L

lark

Gjest
Karma skrev:
Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino.. ;)
Nettopp! Denne tråden forteller alt om de som svarer, og ingenting om Valentino. De som har oppfattet denne tråden som et respektløst angrep på den godeste Valentino har ikke forstått noe som helst! Valentino sin egen tråd om kabeltesten oppnådde 29 sider med stort sett intetsigende pjatt om hvorfor Valentino ikke hørte forskjell på kablene før den ble stengt. Derfor syntes jeg at det var på plass med en avstemming om emnet. Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord. Dersom Valentino selv føler seg uthengt p.g.a. denne tråden beklager jeg på det sterkeste. Det var så alldeles ikke hensikten med tråden.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Valentino skrev:
Stadig like forvirra? Ikkje etter NESTE episode av framhaldssoga...

Jepp, det kan være at inkvisisjonen kommer om ikkje så brått. Fylgj med, fylgj med.
Og den vil i sin form antakelig likne mest den Spanske inkvisisjonen, tenker jeg!
mvh.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
lark skrev:
Karma skrev:
Det mest morsomme med denne avstemming, er at den forteller mer om dem som svarer enn om Valentino.. ;)
Nettopp! Denne tråden forteller alt om de som svarer, og ingenting om Valentino. Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.
...så de som i dine øyne ikke har et nøkternt forhold til kabler, har altså heller ikke begge beina godt plantet på moder jord..? ;)

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
Det pussige er at det fleste som stemmer velger alternativet om at det ikke er hørbare forskjeller, mens de som velger å utdype svarene med et innlegg nesten uten unntak tihører den andre siden. De er ikke så bastante som de var for et år siden heller, og enda mindre bastante en de var for to år siden. Holder inkvisisjonen på å dø ut?

L

lark

Gjest
Cundis skrev:
lark skrev:
Karma skrev:
Nettopp! Denne tråden forteller alt om de som svarer, og ingenting om Valentino. Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.
...så de som i dine øyne ikke har et nøkternt forhold til kabler, har altså heller ikke begge beina godt plantet på moder jord..? ;)
Vel, mitt syn på dette heller nok i den retning ja. Men burde kanskje forandre til "begge beina solid planta på moder jord når det gjelder denne "hobbyen" " :)

S

Storebror

Gjest
lark skrev:
Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.
Nøkternt = hører ikke forskjell?
Jeg vil mene det er mulig å ha et nøkternt forhold til kabler selv om man hører forskjell på dem.
Eller?

BR
R

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Storebror skrev:
lark skrev:
Avstemmingsresultatet domineres heldigvis av folk som tilsynelatende har et nøkternt forhold til kabler og begge beina solid planta på moder jord.

Jeg vil mene det er mulig å ha et nøkternt forhold til kabler selv om man hører forskjell på dem.
Eller?

BR
R
Nettopp.
For noen av oss er det slik.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Karma skrev:

nei.
det morsomste med avstemingen, er at noen tror den at forteller noenting som helst...

M

musicus

Gjest
Barbaresco skrev:
musicus skrev:
Barbaresco skrev:
musicus skrev:
Barbaresco skrev:
lark skrev:
Nå virker det fordundre meg som om en kabels ytelse ikke bare er anleggavhengig, men også er i ferd med å bli personavhengig.
Placebo er ALLTID personavhengig
Kan man tolke deg dithen at du mener alle kabel forskjeller er placebo?

mvh
Jeg mener eller tror ingen ting. Det er kirkens domene. Jeg holder meg til beviste fakta, og såvidt jeg vet er det ennå ingen som i en seriøs dobbel blindtest har hørt forskjell på kabler som er noenlunde egnet for formålet, i dette tilfellet å overføre svakstrømsignaler. Det går selvsagt an med vilje å konstruere noen ledningsstumper som er så outrerte at de lar seg identifisere, men de er ikke tema.

Dere som mener eller tror, hvorfor tar dere ikke opp hansken og beviser deres tro i en slik seriøs test? Det skal visstnok være 1 million dollar å hente! I det minste heder, ære og berømmelse. Jeg avventer beviset!
Jaha ::)

mvh
Har du problemer med å forholde deg til vitenskapelige metoder?
Nei, tvert om, men jeg har nok litt problemer med å forholde meg til folk som tror de vet "alt"....

mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
@lark hvorfor er du så opptatt av hvordan andre medlemer prioriterer relativt dyre kabler? "beina solid I bakken osv"

L

lark

Gjest
Storebror skrev:
Nøkternt = hører ikke forskjell?
Ikke riktig. Jeg vil presisere at jeg hører ofte forskjell på kabler, bare så det er sagt. Og like ofte hører jeg ikke forskjell på kabler. Men de gangene jeg ikke registrerer noen forskjell, eller resultatet går i en dyr kabels disfavør, så skylder jeg ikke på testmetoden, hevder at anlegget er kabelimmunt, at anlegget ikke er godt nok til å avsløre forskjeller osv osv.
Jeg rett og slett aksepterer det jeg hører. Og jeg nekter å akseptere at det skal være nødvendig å betale en sum hinsides all fornuft for en ledningstump som ideellt sett ikke skal påvirke signalet i hverken den ene eller andre retningen. Jeg er vel igrunnen allergisk overfor dyre kabler. Får utslett ;D

L

lark

Gjest
65finger skrev:
@lark hvorfor er du så opptatt av hvordan andre medlemer prioriterer relativt dyre kabler? "beina solid I bakken osv"
Ja, si det. Jeg synes vel at det går litt over stokk og stein når enkelte mister alt av motforestillinger og lar seg blende av opphausing, flott design og stiv pris. Jeg har kjempet mot "må ha følelsen" mang en gang jeg. ;D

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Hva hvis folk kjøper dyre kabler rett og slett fordi de får et lydmessig bedre resultat, enn hva billigere kabler i mine ører ofte gir..? Det er ikke sikkert at folk "lar seg blende av opphausing, flott design og stiv pris."! Vær litt åpen for at det kanksje fins andre erfaringer enn dine egne.. ;)

B

Back_Door

Gjest
joaquin skrev:
Karma skrev:

nei.
det morsomste med avstemingen, er at noen tror den at forteller noenting som helst...
Men den forteller da noe om disse "noen" da? ;D

L

lark

Gjest
Cundis skrev:
Hva hvis folk kjøper dyre kabler rett og slett fordi de får et lydmessig bedre resultat, enn hva billigere kabler i mine ører ofte gir..? Det er ikke sikkert at folk "lar seg blende av opphausing, flott design og stiv pris."! Vær litt åpen for at det kanksje fins andre erfaringer enn dine egne.. ;)
Det er mulig at jeg er den eneste av forumets 11966 medlemmer som har denne oppfatningen om kabler som jeg har gitt uttrykk for i denne tråden. Men jeg står for hvert eneste ord jeg har skrevet. Ser ingen grunn til å fortsette debatten. Sender stafettpinnen videre til den som vil ha den. :)

M

musicus

Gjest
lark skrev:
Cundis skrev:
Det er mulig at jeg er den eneste av forumets 11966 medlemmer som har denne oppfatningen om kabler som jeg har gitt uttrykk for i denne tråden. Men jeg står for hvert eneste ord jeg har skrevet. Ser ingen grunn til å fortsette debatten. Sender stafettpinnen videre til den som vil ha den. :)
Hvilken debatt? 8) ...

mvh

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Karma skrev:
joaquin skrev:
Karma skrev:

nei.
Men den forteller da noe om disse "noen" da? ;D

nei, den gjør ikke det, vet du.
den forteller oss ikke en dritt.
avstemingen og dens resultater er like verdifull som brukt dopapir.
forresten, mindre.

B

Back_Door

Gjest
joaquin:

I hvor stor grad har du inntrykk av at vi to er særlig uenig i denne usedvanlig viktige sak..? ::) ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Karma skrev:
joaquin:

I hvor stor grad har du inntrykk av at vi to er særlig uenig i denne usedvanlig viktige sak..? ::) ;)
hehe, uenig? da må vi jo ha meninger om saken først. og det tror jeg ingen av oss egentlig har.
men sånn går no dagan på hfs.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Mr Jack har i allefall noe annet å TA seg til......
Kan det være at han driver å tvinner en kabel? ;)

B

Back_Door

Gjest
emotikon skrev:
Mr Jack har i allefall noe annet å TA seg til......
Kan det være at han driver å tvinner en kabel? ;)
Eller kanskje han bedriver den eneste form for meningsfylt kabeltest? ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
en anelse OT.....men aner jeg et snev av hårtustene til Monica L nede til høyre?
Gikk noen rykter en gang om at hun var flink til dette med kabeltesting......

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.490
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Før konversasjonen dreier i retning sigarer kan jeg fortelle at inkvisisjonen ennå ikke har meldt sin ankomst.

EDIT: Og ikke før hadde jeg skrevet det ringte telefonen. Manãna.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
De to kablene som Valentino har testet, må være "helt identiske", for det finnes jo ikke forskjeller!

B

Back_Door

Gjest
f skrev:
De to kablene som Valentino har testet, må være "helt identiske", for det finnes jo ikke forskjeller!
Hvem har skrevet at det ikke er forskjell på kablene?

Poenget her er vel hvor vidt designmessige forskjeller på kabler alltid utgjør en hørbar forskjell i kablenes ytelser. ;)

Ø

ØivindJ

Gjest
Endel stemmer på alternativ 2.

Forslag til neste test: Valentino tester forskjeldige merker/klasse-a på hoved-ht i sitt oppsett.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Valentino skrev:
Før konversasjonen dreier i retning sigarer kan jeg fortelle at inkvisisjonen ennå ikke har meldt sin ankomst.

Har inkvisisjonene hatt for vane å melde sin ankomst? Trodde de stort sett har kommet overraskende på! :-X

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.490
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Valentino tester det Valentino vil teste. Han har eksempelvis bestemt seg for ikke å teste hun nye fine svenske ingeniøren på jobben.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Valentino skrev:
Valentino tester det Valentino vil teste. Han har eksempelvis bestemt seg for ikke å teste hun nye fine svenske ingeniøren på jobben.
Ikke love mere enn en kan holde!

S

Storebror

Gjest
Valentino skrev:

Blir det noe av?
BR
R

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.490
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jupp.

Fra venstre mot høyre: Storebror, Oblivion og kwil.

Manãna altså.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Fornøylig at du kaller de herrene som kommer for "inkvisisjonen" Val... Forbinder lite relgiøst med noen av dem... Om det har noen hensikt å "brenne deg på bålet", påvise døvhet hos noen av dere betviles... Tror dere vil få det riktig så trivelig jeg... Koselig karer er det :)

B

Back_Door

Gjest
En metode etter inkvisisjonens ånd: Du henges etter kabelen. Om du dør, godtas dine konklusjoner.
Du blir slik garantert et seriøst ettermæle. ;)

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Tror hverken Kwil eller Oblivion stiller i "skjørt" kjenner jeg de rett. På den annen side så vet man jo aldri........

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Valentino skrev:
Jeg kan etter min lille test ikke påstå at det ikke er hørbar forskjell på kablene. Men jeg hørte ikke forskjell på dem.

Det står da svart på hvitt her!

Dette vil også si at lederne og kontaktene er helt identiske, selv om isolasjonen på kablene er forskjellige.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.070
Torget vurderinger
1
Noen innlegg er slettet grunnet brudd på Hifisentralens regel 1. Gjør oppmerksom på at folkeskikk også gjelder her på forumet, som alle andre steder.

bjornh, moderator

Topp Bunn