Avklaring av takhøyde for diskusjon på HFS

Status
Stengt for ytterligere svar.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
De fleste her har åpenbart totalt misforstått trådens åpningsinnlegg. Det var ikke intensjonen at tråden skulle handle om saken mellom Høvdingen og meg som startet i min tråd. Jeg ble bedt om at denne tråden ble åpnet her av folk i min tråd fordi de ønsket å diskutere dette på generell basis i en tråd på det generelle forumet og ikke hjemme hos meg. Jeg har ikke deltatt noe særlig i tråden fordi jeg ikke hadde til intensjon at den skulle handle om meg. Hvorfor må dere la den handle om saken mellom Høvdingen og meg da? Kan ikke Høvdingen og jeg avgjøre vår sak på privaten. Ville dere likt å få personlige betraktinger om dere selv brettet ut slik som dere gjør om meg i denne tråden? Jeg overser de som åpenbart har som intensjon og mobbe meg. De kaster seg selvsagt over muligheten dette byr på. Dere andre kan vel diskuere hifisentralens takhøyde ut fra et generellt ståsted slik det ble forespurt om og anmodet om i tråden mn at dere ønsket.

Mvh
Roysen

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
det ble sagt at man hadde forventet en noe annerledes behandling i lys av denne opplysningen
det var ikke noe ufint ment i det og det var ikke jeg som brakte temaet på banen
typisk at jeg blir tatt for å respondere på et merkelig utsagn
jeg er heller ikke den som har "forfulgt" denne mannen med ufin oppførsel, og har ei heller tenkt å begynne med det nå
takk for meg
mvh
Leif

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.234
Sted
Nedre Eiker
Jeg syns ikke man skal dømme noen før man har gått en mil i deres sko. For da er man en mil unna, man har skoa dems, og man kan si hva faen man vil.

steinost

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
3.295
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Når du starter en tråd Roysen som på en måte er ett problem som er stort hos/med deg, må du regne med att ditt navn kommer opp.
Du startet denne tråden, da må du også regne med det.
Fatter ikke att dette skulle være vanskelig.

Steinar.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
en tråd med dette temaet burde vært startet av management, hvis i det hele tatt
mvh
Leif

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
Kan dere være så snill å høre på meg. I min tråd startet en diskusjon om HFS takhøyde basert på en konkret sak mellom nb og med samt hvordan det ble moderert av Høvdingen. Noen av de som deltok i diskusjonen ønsket at temaet skulle diskuteres på generelt grunnlag. Jeg ble anmodet om å lage en tråd om det emnet her fordi man ønsket å diskuere dette i en allmenn tråd og der det hører hjemme, ikke i min anleggstråd. Det er mulig åpningsinnlelgget er fryktelig dårlig formulert og kan misforstås. Jeg skal korrigere det.

Kan vi da holdes oss til temaet jeg har beskriver i stedet for å diskuere den konkrete saken mellom nb, meg og Høvdingen?

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
504
Torget vurderinger
0
en tråd med dette temaet burde vært startet av management, hvis i det hele tatt
mvh
Leif
Det kan jeg være enig i. Det har selv ikke deltatt i diskusjonen. Men det var aldri intensjonen at denne tråden skulle fortsette diskusjonen mellom nb, Høvdingen og meg. Jeg spør igjen om at dere kan respektere at jeg ikke synes noe om å få personkarekteristika diskutert på denne måten når tråden skulle være på generelt grunnlag.

Mvh
Roysen

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.583
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Kan dere være så snill å høre på meg.
Streifet den tanken deg noen sinne i tråden om eldre, ikke-remasterede CDer?
Klart, den tanken streifet jo Roysen hele tiden i den tråden:) Var jo det eneste han forlangte. At alle andre skulle høre på ham der.

Uansett, akkurat her har vel kanskje Roysen rett da. Det ble vel anmodet om at det ble opprettet en generell tråd på bakgrunn av det som hendte, som eg ikkje fikk med meg - og sånn sett er jo denne diskusjonen av "offentlig interesse".

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
er det ikke det hele tråden til slutt ender opp med?
takhøyde er jo åpenbart ikke noe man bare kan enes om; det må implementeres med diktatorisk makt
det er vel derfor det finnes høvdinger og moderatorer
mvh
Leif

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
3.372
Torget vurderinger
0
Jeg synes ikke det har kommet så veldig mye fornuftig ut av denne tråden, og jeg synes det virker greit å sette en stopper her. Dette var ikke en tråd i regi av administrasjonen, men når det gjelder takhøyde så er ikke angrep på person, grupper osv. tillatt. Som nevnt mange ganger tidligere så er det ikke ønskelig fra HFS side å sette noen begrensninger på hva som diskuteres, så lenge normal folkeskikk, nettetikette osv. følges. Litt av hensikten med et diskusjonsforum er å belyse en gitt sak fra alle sider, men unngå å være ufin eller nedlatende mot andre deltagere, og det er viktig å respektere at andre har ulike syn.

Mvh
Høvdingen

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
28
Roysen har vært hakkekylling her inne i lang tid. En håndfull mobbere, godt skjult bak vekslende, anonyme nick, finner glede i å pirke i hans sår. Jeg skjønner godt at han fortviler og oppretter tråder som denne, selv om det er hjelpeløst. De er alt for smarte til å bli felt av regelverket. Ufinhet og nedlatenhet utøves subtilt og passe dossert i tråder og innlegg. Eddiksvampen stikkes i ansiktet hans med jevne mellomrom.

Disse selvbestaltede voktere av den «rette» Hi-Fi moral flokker seg rundt enhver synder. Nåde den som har dyrt utstyr, prioriterer kabler og annen finsmaking, kjøper remastrede CDer, gir beng i ABX, prioriterer lytting fremfor måling og tillater seg å dele sin brukerglede på Nordens største Hi-Fi forum.

Roysen bærer alle disse syv syndene og skal korsfestes. Spenn han opp til spott og spe. La han henge der til han ånder ut. Stikk en lanse i han for å forsikre dere om at han er dau, og dans på graven hans i seiersglede.

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Antall liker
186
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
Roysen har vært hakkekylling her inne i lang tid. En håndfull mobbere, godt skjult bak vekslende, anonyme nick, finner glede i å pirke i hans sår. Jeg skjønner godt at han fortviler og oppretter tråder som denne, selv om det er hjelpeløst. De er alt for smarte til å bli felt av regelverket. Ufinhet og nedlatenhet utøves subtilt og passe dossert i tråder og innlegg. Eddiksvampen stikkes i ansiktet hans med jevne mellomrom.

Disse selvbestaltede voktere av den «rette» Hi-Fi moral flokker seg rundt enhver synder. Nåde den som har dyrt utstyr, prioriterer kabler og annen finsmaking, kjøper remastrede CDer, gir beng i ABX, prioriterer lytting fremfor måling og tillater seg å dele sin brukerglede på Nordens største Hi-Fi forum.

Roysen bærer alle disse syv syndene og skal korsfestes. Spenn han opp til spott og spe. La han henge der til han ånder ut. Stikk en lanse i han for å forsikre dere om at han er dau, og dans på graven hans i seiersglede.

Hahaha deg om det;-) hvis denns saken er sort/hvitt så var det svært mye sortmaling og en virkelig bred rulle du kom med nå! Du er selvfølgelig inne på noe men så uskyldige er ingen i denne saken;-)

mvh

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
583
Torget vurderinger
14
Jeg ønsker ikke å kommentere Roysen spesielt her men denne delen av innlegget ditt bærer mer preg av å være et parts-innlegg i den pågående (og evige virker det som) debatten mellom "målemafiaen" og "kabelmenigheten" enn et uhildet bilde av virkeligheten.
Jeg synes virkelig ikke den ene part oppfører seg hverken bedre eller dårligere enn den andre i denne debatten. Jeg synes heller ikke at de stikk og personangrep vi ser fra tid til annen er særlig å hyle opp om. Jeg har ingen problemer med å svelge karakteristikker som 'døvhørt', 'uerfaren', 'sitter på et drittanlegg inntullet i Glava' osv. Kanskje det til og med kan være et snev av sannhet her og der.
Modereringen er etter mitt skjønn god, påstander som kan være injurierende lukes ganske raskt bort og resten får vi ha tykk nok hud til å tåle/overse. Det dreier seg tross alt kun om hifi.

V

vredensgnag

Guest
Merkelig innspill, pedal.
Overvar ikke selv utvekslingene mellom nb og Roysen, som var årsak til denne tråden.

Men vi husker alle denne tråden: http://www.hifisentralen.no/forumet/off-topic-hja-rnet/69853-import-eksport-4.html

Der det ikke skulle mange innlegg til før et medlem spurte om dette var et opplegg for momsunndragelse.

Og vi husker alle trådene der Roysen brått skulle advare mot Magico og deres kundebehandling, både her og i en rekke utenlandske fora.

Og vi husker Alon Wolfs svar på samme, borte på Whatsbest, der det fremkom visse diskrepanser i verdiangivelser og påstander fra Wolf om motiver. Det ble litt av en røre, der også. Og Wolf var ganske tydelig på hvorfor man ikke fikk levere helt frem til mottaker.

Så om nb kan sitte med et visst etterlatt inntrykk, tror jeg ikke det skyldes at han har plukket sine konklusjoner ut av løse luften, for å si det mildt. Om Wolfs anklage ikke stemmer, bør det være lett å tilbakevise.

Jeg har i mange år meldt til Roysen at jeg håper han en dag får satt sammen et helt anlegg, slik det skal være og slik at han blir veldig fornøyd med det. Mitt inntrykk er at hobbyen, for hans del, bærer preg av delelager og midlertidige tiltak. Hans innbitte utfall mot DIY innen HiFi er mange og merkelige, og hans dyrkelse av salgslyrikk til ettertanke, og skaper helt sikkert kontroverser. De mange utspillene om grensesetting for hifi-diskusjoner har også skapt et etterlatt inntrykk som du synes å ikke svinge innom i ditt innlegg, pedal.

Når det er sagt, er det liten tvil om at Roysen brenner for denne hobbyen på et nivå som er hinsides og bemerkelsesverdig, og som han selv liker å påpeke samme om. At det skaper liv og røre ligger i kortene.

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
enkelte nyter hakkekyllingrollen bedre enn andre og gjør det meste ut av det
ingen nevnt, ingen glemt
mvh
Leif

rama

Æresmedlem
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
8.673
Sted
oslo
Torget vurderinger
9
hvis det blir et jævla kaos i omtrent hver eneste tråd du involverer deg i, så er det ikke nødvendigvis alle andre det er noe galt med.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
1.981
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
hvis det blir et jævla kaos i omtrent hver eneste tråd du involverer deg i, så er det ikke nødvendigvis alle andre det er noe galt med.
It takes two to tango - ingen tvil om det. Men jeg synes at det er greit at man avstår fra å danse tango i hjemme-hos-trådene. Så får man heller vise sine tango-evner der hvor anledningen ellers byr seg på Hifisentralen.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
var den til meg?
mvh
Leif

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.138
Sted
Trondheim
It takes two to tango - ingen tvil om det. Men jeg synes at det er greit at man avstår fra å danse tango i hjemme-hos-trådene. Så får man heller vise sine tango-evner der hvor anledningen ellers byr seg på Hifisentralen.
It takes one to flamenco.

FredrikC

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Antall liker
306
Torget vurderinger
5
Intensjonen var å diskutere takhøyden generelt (hvor lang er en pinne?) uten å ta utgangspunktet i situasjonen mellom Roysen, nb og høvdingen?
Dette gir ingen mening Roysen.... Ikke for meg, og tydeligvis ikke for så mange andre heller.

Hele utgangspunktet for tråden var denne situasjonen hvor du hevdet at Høvdingen ønsket å sette en personlig begrensning på din deltakelse og ytringsfrihet på forumet. Dette syntes mange hørtes urettferdig ut, og mange av oss tror ikke det var dette Høvdingen mente. Derfor kunne det være greit å ta saken offentlig, slik at vi fikk frem alle sakens sider ikke bare din gjengivelse av saken.

Hvis du fortsetter å peke på alle andre som problemet så tror jeg dessverre problemene dine kommer til å fortsette Roysen. Og dette sier jeg ikke av et ønske om å mobbe, tvert imot.

I beste mening, mvh Fredrik

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
Mesut: ok så bare slik ut.....
mvh
Leif

rama

Æresmedlem
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
8.673
Sted
oslo
Torget vurderinger
9

enig

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
8.401
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
33
hva med en egen Tango-tråd? :cool: