Avklaring av takhøyde for diskusjon på HFS

Status
Stengt for ytterligere svar.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
I min tråd startet en diskusjon om HFS takhøyde basert på en konkret sak mellom nb og med samt hvordan det ble moderert av Høvdingen. Noen av de som deltok i diskusjonen ønsket at temaet skulle diskuteres på generelt grunnlag. Jeg ble anmodet om å lage en tråd om det emnet her fordi man ønsket å diskuere dette i en allmenn tråd og der det hører hjemme, ikke i min anleggstråd. Det er mulig åpningsinnlelgget er fryktelig dårlig formulert og kan misforstås. Jeg skal korrigere det.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg synes takhøyden bør være av en slik karakter at vi får anledning til å se hva som blir skrevet uansett hvor ille det er. Høvdingen og moderatorene kan skrive i hvert enkelt innlegg med rødt at slikt ikke blir godtatt hvis noen går over streken.
Sensurering og sletting synes jeg lite om.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
det skal da vel ikke være nødvendig å drive med sensur eller sletting av innlegg? Da vil jo ingen forstå noenting her inne..eller? Jeg har selv vært i krangler her inne eller i fyrige diskusjoner, men slik blir det nå engang, eller til tider, det er uungåelig.
Jeg synes så lenge det ikke brukes hersketeknikker for å kue, tråkke ned på eller direkte drite ut andre medlemmer, samt persontrakkasering som IKKe hører hjemme noen steder, bør de fleste kunne tåle ganske mye av hverandre.
"Problemet" er vel egentlig at alle har sine meninger, som til tider treffer hverandre på slagmarken, istedenfor å møtes på fredelig grunn og med gjensidig respekt.
Jeg er ikke alltid enig med Roysen, eller andre her for den saks skyld, men hva Roysen eventuelt har av planer, har lyst til å kjøpe og hva som eventuelt brukes av penger, har jeg da ikke noe med..la folk kjøpe det dem vil, nå lever vi engang i en del av verden hvor vi har litt unike muligheter til det..så gir det oss glede en stakket stund, før øynene igjen faller mot nye horisonter på ting en ønsker å prøve ut.
Jeg har lært enormt mye av emner her inne, også svært mye av Roysens planer og kunnskap innen hifi
Dette må forbli en åpen kanal hvor informasjon uansett om den faller innenfor det " forbudte", bør være åpent for innsyn. Det er nok av overvåking og kontroll allerede der ute og innskrenkninger på alle mulige felt..la dette være et så fritt sted som mulig
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg synes takhøyden bør være av en slik karakter at vi får anledning til å se hva som blir skrevet uansett hvor ille det er. Høvdingen og moderatorene kan skrive i hvert enkelt innlegg med rødt at slikt ikke blir godtatt hvis noen går over streken.
Sensurering og sletting synes jeg lite om.
Dette er jeg ikke enig i. F.eks. kan det som modereres ha injurierende virkning eller være straffbart. Da må det fjernes.

Mvh
Roysen
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
i "Mitt anleggs" trådene synes jeg trådstarter fortløpende bør sette premissene for diskusjonene. Eksempelvis jeg ønsker innspill om valg av Pu til platespiller X. jeg ser for meg et gitt nivå fra 30000 til 100000. da er det premisset. Hvis man da foreslår en PU til 1200 kr og får beskjed om at det ikke er aktuelt. får man tåle det uten videre diskusjon. I disse trådene bør man unngå å kritisere trådstarters valg men spørsmål som hvorfor valgte du slik? bør tolereres. I forrige versjon av HFS hadde man moderatorrettigheter, kunne vært kjekt å ha
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Synes igrunn ikke noe særlig om moderering overhode jeg da. Innlegg fulle av sleivspark burde stå til spott og spe. Det er min mening at de slår mer tilbake til den som kommer med dem en den ulempen det er å ha det stående på forumet.

At det blir til tider høy temperatur er sunt for vitaliteten på forumet.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Her kan man løsne litt på snippen:

Hvorfor tenker jeg på denne MP sketsjen veldig ofte på HFS (ikke relatert til en spesiell tråd)?

M: Well?
A: Well what?
M: That wasn't really five minutes, just now.
A: I told you, I'm not allowed to argue unless you've paid.
M: I just paid!
A: No you didn't.
M: I DID!
A: No you didn't.
M: Look, I don't want to argue about that.
A: Well, you didn't pay.
M: Aha. If I didn't pay, why are you arguing? I Got you!
A: No you haven't.
M: Yes I have. If you're arguing, I must have paid.
A: Not necessarily. I could be arguing in my spare time.

The Argument Sketch

Moralen er at en del ganger så virker det som det er selve krangelen som er drivkraften heller enn avklaringsbehovet.
(Bytt gjerne ut ordet krangel med behov for å forsvare sitt nidkjære ståsted, no matter what)

Påberoper meg ikke noe unntak for min egen del, så er det sagt.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Syns ikke det bør være noen form for takhøyde i det hele tatt. Syns ikke noen bør utvise noen som helst form for toleranse verken i den ene eller andre retning.

Et hifisentralen uten krangling, kjefting og smelling, surmuling, roping på moderatorer og generell "smelling i dørene" er ikke noe ordentlig hifisentralen.
Det blir som et SK Brann med orden i sysakene; fullstendig uten sjel og totalt sjarmløst.

Så let the drama continue sier nå eg :p
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.393
Antall liker
724
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
I tråder med ett klart eierskap syntes jeg trådstarter skal ha regien

Starter man en personlig tråd on planer og veien videre besøker du tråden på trådstartes vegne og forholder deg til trådstarters intensjon med tråden

God folkeskikk
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.635
Antall liker
15.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Når verbal "ondskap" lyser i gjennom store hull i taket, ja da betyr høyden på taket lite eller ingenting.

Det er for mange av slike "ondskapens lys", også i tråden til Roysen. Det skulle være helt unødvendig å ville andre vondt for å såre og skade. -Uansett!
 
Sist redigert:

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Etter min mening vil det alltid kunne oppstå behov for moderering og sensur på et forum der det er tillatt å slenge ut hva som helst bak en maske. Hva med krav om fullt navn synlig for å delta? Det vil være temmelig flaut å bli tatt for å bruke falskt navn, selv om dette er noe man aldri vil kunne gardere seg 100% mot.

Anonymitet lar mennesker som kanskje ikke er så tøffe i trynet ellers få fullt utløp for sine frustrasjoner bak tastaturet.

De fleste vet hvem Roysen er, ift deltakelse og engasjement er han den klart modigste på dette forumet ialle fall.

Med hilsen

Lars Kristian Larsen
 
L

larkus

Gjest
Noe av problemet er at enkelte her på hfs er så inni helsike hårsåre, oppfatter velmente råd og kritiske spørsmål som personangrep og ønsker at alle diskusjoner de deltar skal dreie seg om sine interesser. Enkelte er voldsomt opptatt av å få anerkjennelse, og uteblir den er helvete løs.
 

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Innlegg
1.122
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
i "Mitt anleggs" trådene synes jeg trådstarter fortløpende bør sette premissene for diskusjonene. Eksempelvis jeg ønsker innspill om valg av Pu til platespiller X. jeg ser for meg et gitt nivå fra 30000 til 100000. da er det premissartet. Hvis man da foreslår en PU til 1200 kr og får beskjed om at det ikke er aktuelt. får man tåle det uten videre diskusjon. I disse trådene bør man unngå å kritisere trådstarters valg men spørsmål som hvorfor valgte du slik? bør tolereres. I forrige versjon av HFS hadde man moderatorrettigheter, kunne vært kjekt å ha
Jeg mener at trådstarter må ta en del av skylda, da det har endt opp i krangel. Slik jeg ser det, så er det ikke så rart at enkelte reagerer på en noe uvanlig holdning iforhold til enkelte medlemmer. Det er mange anleggstråder her inne med kostbare anlegg, uten at det ender opp som i det her tilfeldet. Det er stort sett en hyggelig tone:) mvh Guit
 
X

X186841

Gjest
Den gode Herr Roysen har en ekstraordinær evne til å provosere , så holder meg langt unna tråder han er i av gammel erfaring.

Er jo sikkert noen som slenger litt med leppa til ham for å få litt underholdning , så kanskje han skulle telle til 10 før han svarte, det funker for meg ihvertfall :)
 

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Innlegg
231
Antall liker
129
Torget vurderinger
1
Noe av problemet er at enkelte her på hfs er så inni helsike hårsåre, oppfatter velmente råd og kritiske spørsmål som personangrep og ønsker at alle diskusjoner de deltar skal dreie seg om sine interesser. Enkelte er voldsomt opptatt av å få anerkjennelse, og uteblir den er helvete løs.
+1!

Et annet problem er jo det vi ser allerede i denne trådens først innlegg hvor trådstarter påpeker innledningsvis at det ikke er lov til å gjengi innhold fra private meldinger for så å fortsette med formuleringer som:

Roysen skrev:
"I korte ordelag oppfattet jeg PMen som om at Høvdingen ønsket at jeg skulle roe ned mitt engasjement på HFS fordi min fremtreden og mine fremtidige hifi planer presentert i min "Hjemme Hos" tråd hadde en tendens til å provosere enkelte på forumet på en slik måte at de gikk til angrep på meg. Dette har jeg i ettertid reagert på.

Høvdingen skrev videre at jeg hadde en tendens til å kaste mer på bensin på bålet under diverse krangler ved å fortsette å svare i stedet for å rapportere eller etter at tråden var rapportert til Moderator. "

Personlig ser jeg ikke helt forskjellen mellom å gå så langt i beskrivelsene og det å gjengi en PM ordrett men på en annen side vil jeg ikke spekulere i om dette er var en uforutsett konsekvens av ønsket om å belyse en betent situasjon eller en bevisst provosering basert tøying av den bestemte strikken.

Det som imidlertid er sikkert at alle moderatorer tar upopulære valg. Like så vil alle moderatorer på et eller annet tidspunkt ordlegge seg på en måte som er dømt til å skape reaksjoner. Problemet er bare at det samme gjelder oss debattanter og spørsmålet er jo om vi ønsker nok en offentlig skittentøy vask mens vi prøver å teste grensene eller om vi skal la PM være PM og Forum være Forum...

ps: personlig finner jeg hifi-reisen til Roysen fantastisk interessant og underholdene men jeg savner et HFS hvor det er mer HiFi og mindre kranglete pisspreik :)
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Noe av problemet er at enkelte her på hfs er så inni helsike hårsåre, oppfatter velmente råd og kritiske spørsmål som personangrep og ønsker at alle diskusjoner de deltar skal dreie seg om sine interesser. Enkelte er voldsomt opptatt av å få anerkjennelse, og uteblir den er helvete løs.
Hvor går grensen mellom velmente råd og 'komme her, og komme her' hersketeknikk?
Maslow nivå 4 stiller jeg meg derimot 100% bak.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.193
Jeg må innrømme at jeg er litt ( veldig ) enig i det larkus skrev litt lenger opp i tråden.

Min helt personlige mening: Dette er et forum hvor vi prater om hobbyen vår.
Hvis noen er uenige i hva man selv mener eller synes ( eller synes det jeg skriver er tull ) , så er det helt i orden, og ikke verdens undergang.
Faktisk synes jeg det ville vært kjedelig hvis vi alle var enige.
Det er tross al minst 144 perfekte måter å gjøre ting på.


Det er bare et hifi-forum.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.344
Antall liker
10.964
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
En generell betraktning; i en svært opphetet debatt for mange år siden skrev jeg dette;

Hei

Forum betyr opprinnelig torg. Hvis du roper dine meninger ut på torget, er vel litt av hensikten å få respons tilbake.
Hvis det skal stilles krav til hvem som får lov til å befinne seg på torget, og at det skal stilles krav til hva du får gjøre der, og hvordan- så er vi ikke på torget lenger, men inne på gårdsplassen på privat grunn.

Selvfølgelig bør aktører i det offentlige rom oppfordres til å vise folkeskikk. Spørsmålet er hva vi gjør når vi opplever at noen av våre meddebattanter ikke er slik vi vil de skal være. Jeg synes det er helt ok å overlate sensurmyndighet til moderatorer. De gjør stort sett en ok jobb, så lenge de sensurerer form, og ikke innhold.

...

Jeg kan mene det jeg mener, og begrunne det slik jeg måtte ønske. Offentliggjør jeg dette, må jeg risikere a) å bli misforstått b) å bli motsagt c) å bli kritisert. Måten jeg takler dette på, sier minst like mye om meg som om mine med/mot debattanter. Dette er det oftere lettere å se fra omgivelsene sitt ståsted, enn fra eget. Prøv å husk det likevel!

Hvorfor skal jeg gidde å utsette meg for dette? Fordi jeg kan lære noe, delta i forfriskende debatter, møte likesinnede, møte annerledestenkende og få lov til å befinne meg på et forum hvor mange andre har den samme interessen som meg for god musikk og lyd!

lykke til videre til oss alle sammen!
Jeg tror det har aktualitet fortsatt. Og en ting til, mens jeg er i det hjørnet: Når man retter pekefingeren sin mot noen der ute, vil langfinger, ringfinger og lillefinger peke mot en selv. Det kan være en grei måte å huske at når man fremviser adferd som minner på det man bebreider andre for, vil omgivelsene se det flere ganger så tydelig som en selv.

indexfinger.gif
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Takhøyde og takhøyde - det blir litt forskjellig, etter min vurdering.

I hjemme-hos-trådene er vi å anse som gjester - og bør opptre deretter. Og vi må - som i den virkelige verden - finne oss i at verten kaster oss ut - eventuelt slutter å invitere oss - hvis vi bryter vertens spilleregler.

MEn ellers på Hifisentralen bør det være rom for å skrive så takløftende høyt som Høvdingen tillater. Det er tross altt hans forum.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Takhøyde og takhøyde - det blir litt forskjellig, etter min vurdering.

I hjemme-hos-trådene er vi å anse som gjester - og bør opptre deretter. Og vi må - som i den virkelige verden - finne oss i at verten kaster oss ut - eventuelt slutter å invitere oss - hvis vi bryter vertens spilleregler.

MEn ellers på Hifisentralen bør det være rom for å skrive så takløftende høyt som Høvdingen tillater. Det er tross altt hans forum.
Hvis jeg har besøk hjemme og det begås hærverk så fyker de ut døra og blir aldri invitert igjen. Hvis noen er på besøk og kommer med oppriktige råd, tips og meninger som går på tvers av mine så får de likevel enda et glass Calvados, eller whisky hvis de heller vil ha det.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hjemme hos meg tråden er noe eget. ellers er det fritt frem. hvis jeg starter en tråd om et bestemt high-end merke under HIFI-generelt bør man tåle friske diskusjoner.
 
V

vredensgnag

Gjest
Avklaring av takhøyde for diskusjoner på HFS?

Man kan vel prøve seg på litt alminnelig høflighet, ikke avfeie andre som undermåls innsiktsfulle bare fordi disse har en annen oppfatning, kanskje la være å fortelle et medlem at vedkommende umulig kan ha noe å fare med på andre fora - som whatsbest, slutte å behandle alle forslag som krigserklæringer om de ikke stryker en etter ryggen ... ?
Da kunne det være at man faktisk kom i gang med en diskusjon.

Men i all enkelhet kunne det være en god start å respektere hva tråder handler om - dersom det er "hva lagde du til middag i dag" eller guide til dem som ønsker tips om eldre ikke-remastrede cd'er, i stedet for å herje omkring i disse trådene som en villstyring.
Derfor, roysen, syns jeg du skal reflektere litt over sten og glasshus, før du etterlyser ulike takhøyder. Tross alt er du initiativtaker til et temmelig komplisert forslag til regelverk for dette forumet, der folk skulle knebles i diskusjoner dersom de ikke hadde direkte erfaring med en dippedutt. Og det var mengder av rare forslag på ytterligere styring av diskusjoner og retning i samme.

Jeg avrunder med at diskusjoner er best når de får lov til å herje fritt, og de som foregår her inne er virkelig ikke stort å la seg fornærme av, sammenlignet med andre salver.

Fredrik Macody Lund leverte følgende om kandidat til verv som Riksantikvar, Harry Fett, i 1912:

Fett er en kvasivitenskapelig rumpesliter og åndsforlatt lusebenteller. Han er inkompetent og maktkåt og representerer de vanføre og invalide som landets museer er fulle av. Hans kunnskaper er uvederheftige, hans metode opplyst overtro og hans vitenskapelige resultater halvfordøyde lesefrukter, i en prosa som er usammenhengende og åndsforkommen. Fett er en overfladisk labbehare på vitenskapens åker, kvartstudert doktortittel, arkeologisk dingeldangel på basaren for museumslotteri.

På trykk i VG, på forsiden.

Fett ble utnevnt til embedet, og gjorde en helt utrolig innsats for norsk kulturminne, helt ut i 1960-tallet.
 
Sist redigert:
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det som forundrer meg på dette forumet er at mange er fanboys av merkevarer og tar det personlig om noen skriver noget som kan minne om kritikk av elsklingsmerke. Disse tingene er generelt lavet av bedrifter som tøyer grensene så langt de tror de kan for å tømme lommeboken din. Ikke tro noe annet.
 
Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
En vis mann sa en gang dette, og det holder fortsatt stikk:

Er fortsatt av den oppfatning at flate tak innvendig - standard høyde 2,42 m. burde FORBYS!!!! :cool: Varierende høyder og innslag av vinkler gjør noe med trivsel og lys/romfølelse. VOLUM er viktigere enn areal. 242 er boligverdens Grandiosa :(
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Bør vel være samme takhøyde som om man skulle diskutert rundt et bord, hvor det er mulig å se personen man diskuterer med.
Selv om det kan være livlige diskusjoner er vel vanlig normal folkeskikk ikke spesielt mye å forlange?
Overdommer og høvding burde vært unødvendig på et forum som dette, da vi alle har felles interesser.

Vi skal ikke glemme at vi er damer og herrer og bør oppføre oss deretter.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Moderering er en uting i mine øyne, såkalt voksne menn som ikke tåler motsvar og diskutering får heller finne seg en hobby som passer deres såre sinnslag bedre. Makan til sutring her på berget for tiden, 3åringen min har mer baller enn mange her inne...
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.574
Antall liker
27.658
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg synes at moderatorrettigheter i egen anleggstråd hadde vært en god ting. Om ikke annet, ville folk kanskje vært litt mer omhyggelige med hva de postet.

Hva angår takhøyde, er det IMO et spørsmål om ståsted.....Den enes takhøyde er den andres anarki, den enes godmodige erting er den andres grove overtramp.

Jeg vet ikke, jeg......Det hadde ikke gått an å sette tidsfrister for posting i tråder med høy temperatur? F.eks at alle måtte ha minst 30 minutter mellom innleggene? Det er utrolig hvor godt det hjelper, synes jeg, å måtte bruke litt tid på å tenke seg om før en kaster seg ut i en diskusjon. De 30 minuttene kunne en jo bruke til å finlese den posten en reagerte på, eller evt. google seg til fakta istedenfor å anta ting.....

Mine 2 cent.

mvh
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.427
Antall liker
2.854
Torget vurderinger
3
Takhøyden bør være lik folkeskikken. Svinger du innom en hjemme hos tråd. Så blåser du ikke ut av deg en masse dritt.
Såpass bør alle skjønne. Utover det kan det krangles så busta fyker.
Jeg skal ikke gifte meg med noen av de som frekventerer her. Så da er det for pokker ikke nøye hva som blir sagt og ment om meg eller mine meninger.
Mye viktigere at kjærringa er blid. For blir hu sur er det ett hælvete på jord :)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
"Mitt anlegg/Hjemme hos" tråder burde kanskje være skrivebeskyttet, med unntak av "Jeg liker" Da kunne man legge ut om sitt anleggs fortreffeligheter uten å bli forstyrret av sure oppstøt, kun ros.
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.141
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Jeg synes tonen på HFS dessverre ofte er lite hyggelig. Prestisje, hersketeknikker, misunnelse, latterliggjøring, ubehøvlet og primitiv opptreden går igjen. Ingen medlemmer nevnt, ingen medlemmer glemt!

Direkte krangel har ingen egenverdi for meg. Saklige diskusjoner kan jeg imidlertid lære av.
Det heter seg: Det er lettere å se splinten i sin brors øye enn splinten i sitt eget. Det synes jeg vi alle kan legge oss på minnet. Folkeskikk bør være normen i alle tråder, også i egne.

Moderatorene er nødvendige, dessverre.

Final
 
L

larkus

Gjest
I hjemme-hos-trådene er vi å anse som gjester - og bør opptre deretter. Og vi må - som i den virkelige verden - finne oss i at verten kaster oss ut - eventuelt slutter å invitere oss - hvis vi bryter vertens spilleregler.
Er det for mye forlangt at også "verten" i hjemme-hos-trådene utviser alminnelig folkeskikk og høflighet?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.400
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Men "verten" skal vel også utvise høflighet ovenfor sine gjester?
Et godt vertskap får gode gjester.

Steinar.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.276
Antall liker
3.316
Torget vurderinger
49
Lenge leve mangfoldet :)
Rart ikke målemafiaen har vært inne i denne tråden med noen gode målinger av takhøyden 8)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.276
Antall liker
3.316
Torget vurderinger
49
I hjemme-hos-trådene er vi å anse som gjester - og bør opptre deretter. Og vi må - som i den virkelige verden - finne oss i at verten kaster oss ut - eventuelt slutter å invitere oss - hvis vi bryter vertens spilleregler.
Er det for mye forlangt at også "verten" i hjemme-hos-trådene utviser alminnelig folkeskikk og høflighet?
Jeg vil si ja, det er du som velger og besøke tråden eller IKKE .
 
C

cruiser

Gjest
Litt usikker på om man skal måle hvor høy takhøyden er eller hvor lav, trådstarter tar med gjevne mellomrom opp at den er både for høy og for lav alt ettersom hva som passer
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det å telle til ti før man svarer når man blir provosert er alltid en god ting. Det er vel en kjent sak at Roysen ikke er den vanskeligste å trekke opp heller men jeg mener nå at gjester i mitt anlegg og hjemme hos -tråder bør tråkke litt varsomt, som gjester flest.

Men det er godt stein og glasshus allerede er nevnt.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
I hjemme-hos-trådene er vi å anse som gjester - og bør opptre deretter. Og vi må - som i den virkelige verden - finne oss i at verten kaster oss ut - eventuelt slutter å invitere oss - hvis vi bryter vertens spilleregler.
Er det for mye forlangt at også "verten" i hjemme-hos-trådene utviser alminnelig folkeskikk og høflighet?
Jeg vil si ja, det er du som velger og besøke tråden eller IKKE .
Så verten trenger ikke vise folkeskikk?

Hvis folk velger å bruke av sin dyrebare tilmålte tid her på jorden til å besøke meg ja da blir man takknemlig og ydmyk. Da har man blitt tenkt på og det er en god følelse som man skal ta vare på. At gjesten ikke deler mine syn på politikk, naboen, hifi`en, været etc. er details.
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.141
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
[/QUOTE]Jeg vil si ja, det er du som velger og besøke tråden eller IKKE .[/QUOTE]

Ikke enig. Dette er et forum. Hjemme hos tråden eies av HFS, ikke av den enkelte. På generelt grunnlag: Folkeskikk er derfor ingen privatsak bak egen låst dør.

Final
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Takhøyden bør være relativt stor, og når man deltar på forumet om det er i andres eller egen tråd, må man kunne akseptere å bli imotsagt uten å gråte.
Moderator bør være suveren i hht. sitt regelverk, og ikke som jeg har oppfattet her noen ganger at et medlem kan innklage innlegg han ikke liker til moderator for at disse skal bli slettet.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn