AURALiC hodetelefonforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Sden big_swifty har bra høyttalere og HD800 på en gang er sikkert HD800 skikkelig bra, ja. Særlig når noen eier LCD-2 og HD800. Umulig å gå feil ;P
    Det er snakk om implisitte og uttalte lydpreferanser. Hva baserte du tippingen din på? Horoskopet?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sden big_swifty har bra høyttalere og HD800 på en gang er sikkert HD800 skikkelig bra, ja. Særlig når noen eier LCD-2 og HD800. Umulig å gå feil ;P
    Det er snakk om implisitte og uttalte lydpreferanser. Hva baserte du tippingen din på? Horoskopet?
    Jeg har hørt HD800 med mange hodetelefonforsterkere, og jeg har hørt Taurus med mange hodetelefoner....
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    gemini_press.jpg
    Auralic Gemini stand med forsterker?
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Named after the constellation Gemini, representing the mythological twins Castor and Pollux, the two GEMINI Headphone Docks include a full-format Digital Audio Converter (DAC), a Class-A headphone amplifier, an integrated SD Extended Capacity (SDXC) card reader holding up to 2 terabytes of music, and attractive headphone + cord storage.

    Both GEMINI models support all high-resolution music formats, including DXD, DSD and double-rate DSD as well as sampling rates from 44.1K to 384K. Their amplifier sections provide Class-A headphone power outputs up to 2000 milliWatts in Class-A for the GEMINI 2000, more than enough to drive any higher-quality model; and 1000mW of Class-A power for the GEMINI 1000.


    Se følgende link for mer info om AURALiC Gemini:
    https://www.facebook.com/auralic.ltd/posts/535186206549881:0

    Mvh
    Sture
    Audio Norge
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Wow. Tenk så morro man kan ha med den blå fitnessballen bakrest - brakest - bakestr - bak...argh. "alt-i-ett-løsning". :).
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Hei, melder meg på debatten om Taurus, venter på Lcd 2 som jeg kjøpte på Black Friday hos Duet Audio og kjøpte en taurus mk 2 sist fredag etter å ha lyttet på Lcd 2 og min egen Denon AH-D5000 med mye medbragt music (mest Blues). Likte lydsignaturen meget godt. Ble litt forskrekket da jeg fant ut at mk 2 er 1,9 kg lettere en mk 1 og har sendt mail til Auralic for å spørre hvorfor den har blitt lettere. Jeg liker litt tyngde på utstyret og er skeptisk til det som kan sendes med brevporto. Har lagt ved kopi av mail til Auralic. Har googlet frem bilder av chassis på mk 1 vs mk 2 og ser at bortsett fra frontplaten har resten blitt mye spinklere. Liker allikevel mk 2 veldig godt og ønsker å høre fra medlemer som har sammenlignet dem. Engelsken fra Auralic er litt rotete, men jeg oppfatter det slik at han mener vekten ikke har noe med kvalitet å gjøre.

    Hi, Tor:


    We improved the case material to reduce the weight. The quality has nothing business with quality, it is just a misunderstanding.




    On Mon, Dec 9, 2013 at 12:40 AM, Tor Damsleth <todams@online.no> wrote:
    Hi, I have just bought a Taurus MK 2 headphone amp and I think it sounds very good. Question: why is the MK2 1.9 kgs lighter than the MK1 version? Usually high weight is an indication of high quality.


    Best regards Tor Damsleth - Norway.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Innvendige bilder av Taurus mkI vs mkII

    EDIT: Kom i skade for å legge feil bilde av mkI, her er rette bilder:

    MKII
    abce2c98_AURALiC-TAURUS-MKII-Balanced-Headphone-Amplifier-guts.jpg


    MKI
    2.png



    PRE
    db_file_img_2549_1024x768.jpg
     
    Sist redigert:

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Var på Audio Norge på lørdagen. I følge dem er mk2 et helt annet dyr. Stor forskjell.


    Ps. det ble også fortalt at LCD-X ville komme til torsdag.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Var på Audio Norge på lørdagen. I følge dem er mk2 et helt annet dyr. Stor forskjell.


    Ps. det ble også fortalt at LCD-X ville komme til torsdag.
    Høres riktig ut ang. LCD-X, de ble sendt fra USA på fredag :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Skulle likt å se innsiden av AURALiC BUGATTI SE (som vissnok er en billig versjon av Taurus MKI ment for Asia).

    T1WFGBXfFJXXacHlLa_122158.jpg


    De ser tilsynelatende identiske ut ellers, men skulle likt å vite både vekt og sett innsiden av den. Vi kan jo sjekke om det er noen fra østen som har Bugatti SE. Det er i alle fall ikke bare pga trademark at de lanserte Taurus her. Taurus MKI skal være bedre enn Bugatti SE, men om vi får vite vekt på både SE og TAURUS MKII + får sett noen bilder av innsiden, så kan vi jo se om de har strømlinjeformet og gir ut samme produkt i to varianter.

    T29Z0HXbVMXXXXXXXX_!!150290991.jpg
     
    Sist redigert:

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Faktatall om Bugatti SE:
    900mW @50ohm*
    1200mW@120ohm*
    1200mW@300ohm**
    1000mW@600ohm**
    总谐波失真加噪声: <0.002%, 20Hz - 20KHz@满幅输出
    残留噪声: <10uV, 20Hz - 20KHz@满幅输出
    声道分离度: >90dB, 20Hz - 20KHz
    动态范围: >127dB
    待机功耗: 约15W
    尺寸: 33cm x 23cm x 6.5cm(长x宽x高)
    重量: 4.5kg

     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er 1,9kg bare skrella av kabinettet? Høres litt merkelig ut :O Ellers har jeg også hørt at mk2 skal spille åpnere og luftigere, men har noen satt den på prøve opp mot k1 når det gjelder kraft?
    Nei, se på potentiometeret f.eks. Det nye i MKII ser langt billigere ut. Ser også ut som om SMD bufferet er forenklet (ikke at det nødvendigvis er dårligere. Kan ikke nok om dette til å vite).

    Det er definitivt ikke samme maskin.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Er 1,9kg bare skrella av kabinettet? Høres litt merkelig ut :O Ellers har jeg også hørt at mk2 skal spille åpnere og luftigere, men har noen satt den på prøve opp mot k1 når det gjelder kraft?
    Litt annerledes chassis mindre material bruk, ny volum reg, mer SMD komponenter, ser ut som litt annen layout på intern skjerming, strømforsyning og kondensatorer ser uendret ut.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jepp, og nye Taurus MKII er bare 3,6 kg hvis specs på siten stemmer. Ingen som har lyst til å sende dem en epost og spørre hva vektreduksjonen kommer av da? Det er nok en blanding av forenklede kretser, billigere potmeter, annet metall i frontplaten, mulig mindre trafo og tynnere chassis? Vill tipping her.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Takk for dette. Siterer posten din igjen i litt redigert versjon for å gjøre den lettleselig.
    On Mon, Dec 9, 2013 at 12:40 AM, Tor Damsleth <xxx> wrote:
    Hi, I have just bought a Taurus MK 2 headphone amp and I think it sounds very good. Question: why is the MK2 1.9 kgs lighter than the MK1 version? Usually high weight is an indication of high quality.

    Hi, Tor:

    We improved the case material to reduce the weight. The quality has nothing business with quality, it is just a misunderstanding.
    Her er et par bilder.

    Ifølge 6moons sin gamle omtale er dette MKI. 6moons audio reviews: AURALiC Taurus

    2.png


    5.png


    6.png


    8.png


    Ifølge AURALiC Announces TAURUS MKII Balanced Headphone Amplifier | HomeTechTell er dette MKII

    0C9YeAJ.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Mao er MKII svært forenklet i forhold til forgjengeren. Dette er ikke bare chassisendringer.
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Hei, gikk på hjemmesiden til Auralic og fant dette:AFN402™ Material
    Through long-term research and test, we find out that audio signal could easily be disturbed by electromagnetic interference and get distorted. Such distortion could lead to the lacking in the sense of natural liveliness and smoothness of the music replay. The protection from traditional aluminous or ironic cabinet to audio signal is very limited. Therefore, in the times of CD as the main music player, the tiny details in music could not be represented fully as a result of the limitation of electricity properties from recording media and replay equipments. Along with the gradual widespread of Hi-Rez format music, the characteristics of replay equipment, the abilities of discovering and reproducing tiny details of music in particular, became the bottleneck of the whole system’s development. Also, external electromagnetic interference, for the 1st time, turned out to be the heart of the matter.

    In order to satisfy the needs of Hi-Rez format music replay, AURALiC researched and developed a kind of cabinet material named AFN402, which is an alloy of iron with certain portion of nickel, silicon and other rare metals. AFN402 could not only isolate external electromagnetic interference effectively and efficiently, but also restrain resonance. The isolation ability within audio frequency and above audio frequencies from AFN402 turned out to be 3 times and 10 times of that of traditional cabinet respectively. De sier at de had laget et nytt cabinett materiale som er stål og aluminium overlegent. Jeg tror ikke at man kan spare inn 1.9kg bare på cabinetet, så de had non spart inn andre steder også. Alt dette spiller forsåvidt ingen rolle hvis forsterkeren innfrir.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Var på Audio Norge på lørdagen. I følge dem er mk2 et helt annet dyr. Stor forskjell.


    Ps. det ble også fortalt at LCD-X ville komme til torsdag.
    Jeg antar at AN mener det er i positiv fostand. Som om de ville sagt noe annet ;) Nei, det er vintage som gjelder.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Mao er MKII svært forenklet i forhold til forgjengeren. Dette er ikke bare chassisendringer.
    Chassiset er åpenbart ikke eneste grunn. Det mest logiske ville være at de har kutta ned på trafoen, det er jo den som veier. Men vi veit jo ikke noe om forksjellen i lyd, da. Kanskje den gamle trafoen var overkill og at de har gjort den enda bedre.

    Irriterende at mkI ikke hadde det store potmeteret. Size matters, haha.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Mao er MKII svært forenklet i forhold til forgjengeren. Dette er ikke bare chassisendringer.
    Chassiset er åpenbart ikke eneste grunn. Det mest logiske ville være at de har kutta ned på trafoen, det er jo den som veier. Men vi veit jo ikke noe om forksjellen i lyd, da. Kanskje den gamle trafoen var overkill og at de har gjort den enda bedre.

    Irriterende at mkI ikke hadde det store potmeteret. Size matters, haha.
    Det er motorisert pga fjernkontroll. Derfor det er stort. Og det er ikke mye som er stort i Kina, hirr, hirr
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Når jeg kikker nærmere på bildene som er postet her:

    http://www.hifisentralen.no/forumet...lefonforsterkere-post1721144.html#post1721144

    - der jeg opprinnelig tok feil (nå rettet) av Pre og mkI og postet bildet av Pre som mkI, så ser jeg jo at mkI og Pre ser mye likere ut mkI enn mkI og mkII er like. Det eneste som er åpenbart forskjellig mellom Pre og mkI er potmeteret (som det har blitt meg fortalt er motorisert) og området rundt, men her kan du jo bare ha flyttet litt på komponenter. mkI og mkII er det som behørige nevnt større visuelle forskjeller mellom.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Når du retter opp slike feil, så blir all påfølgende informasjon out of context... Bad sport! Det er bedre å bare notere at man har gjort feil, og f.eks. linke til innlegget hvor feilen blir oppdaget så folk kan hoppe over, eller ta glede i å lese hodeløse høner jobber på gal info.

    Pre er motorisert, fordi den i motsetning til taurus har fjernkontroll.

    For meg ser MKI mer diskret ut, mens MKII er basert på integrerte kretser, men jeg er ingen ekspert. JohnnyH, hva er dommen?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Når du retter opp slike feil, så blir all påfølgende informasjon out of context... Bad sport! Det er bedre å bare notere at man har gjort feil, og f.eks. linke til innlegget hvor feilen blir oppdaget så folk kan hoppe over, eller ta glede i å lese hodeløse høner jobber på gal info.

    Pre er motorisert, fordi den i motsetning til taurus har fjernkontroll.

    For meg ser MKI mer diskret ut, mens MKII er basert på integrerte kretser, men jeg er ingen ekspert. JohnnyH, hva er dommen?
    1) Det er dumt å la feil bilde ligge i tråden når man kan rette det opp. Jeg antar kommende gengerasjoner av lesere av denne tråden er mer interessert i hva som er det korrekte innvendig bildet av Taurus mkI enn at jeg postet bildet av den nesten identiske Taurus Pre ved en feiltagelse. At du for din del har det på omvendt måte får så være.

    2) Jeg synes også mkII ser mer ut til å være mer kretsbasert, eller hva man skal kalle det. Her er en diskusjon om "Chip" vs "Discrete design
    What's the difference between a 'chip' based amp and a 'discrete' amp?

    3) At Auralic sier at vektendingen skyldes chassisendringer er latterlig, så mange endringer som de har gjort. Det ser ut som enklere innmat, men det trenger ikke bety dårligere. Men trolig har de sørget fo å kutte noen kostnader også... Men hvordan delåter i forhold til hverandre venter vi i spenning på å høre :)

    4) Når kommer Taurus Pre mkII?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    1) Det er dumt å la feil bilde ligge i tråden når man kan rette det opp. Jeg antar kommende gengerasjoner av lesere av denne tråden er mer interessert i hva som er det korrekte innvendig bildet av Taurus mkI enn at jeg postet bildet av den nesten identiske Taurus Pre ved en feiltagelse. At du for din del har det på omvendt måte får så være.

    2) Jeg synes også mkII ser mer ut til å være mer kretsbasert, eller hva man skal kalle det. Her er en diskusjon om "Chip" vs "Discrete design
    What's the difference between a 'chip' based amp and a 'discrete' amp?

    3) At Auralic sier at vektendingen skyldes chassisendringer er latterlig, så mange endringer som de har gjort. Det ser ut som enklere innmat, men det trenger ikke bety dårligere. Men trolig har de sørget fo å kutte noen kostnader også... Men hvordan delåter i forhold til hverandre venter vi i spenning på å høre :)

    4) Når kommer Taurus Pre mkII?
    1) Fryktelig korrekt du er, til å være en kar som stadig gjør feil, mener jeg, hoho!

    2) Jepp, kostnadskutt med integrerte kretser fremfor diskret oppbygging. Innsparingen gikk nok til ansettelsen av han duden som driver med markedsføring på heltid i USA. Det er helt normalt at man gjør slikt i påfølgende versjoner. Se bare på Audeze. Det er nok billigere, mer feilfritt og enklere å bruke alu enn treverk på de nye LCD-X. Likevel priser de det høyere. Det samme gjelder å fjerne tre-terminalene til fordel for de pålimte.

    3) Jepp, de juger. Det er latterlig teit at de juger om dette, så lenge det bare er å se på noen bilder for å avsløre at det ikke bare er chassisendringer.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    2) Jepp, kostnadskutt med integrerte kretser fremfor diskret oppbygging. Innsparingen gikk nok til ansettelsen av han duden som driver med markedsføring på heltid i USA. Det er helt normalt at man gjør slikt i påfølgende versjoner. Se bare på Audeze. Det er nok billigere, mer feilfritt og enklere å bruke alu enn treverk på de nye LCD-X. Likevel priser de det høyere. Det samme gjelder å fjerne tre-terminalene til fordel for de pålimte.

    3) Jepp, de juger. Det er latterlig teit at de juger om dette, så lenge det bare er å se på noen bilder for å avsløre at det ikke bare er chassisendringer.
    2) Audeze-parllellen følger jeg ikke. De gjorde to ting: 1) Lanserte bambus-versjonen av LCD-2. Så satte de opp prisen på Rosewood-versjonen. Begge heter LCD-2 og har bambus/tre-ringer. 2) Så lanserte de LCD-X som har en ny driver og alu-ring, priset lavere enne LCD-3 av en eller annen grunn.

    3) Kunne de ikke bare sagt: "Vi har forenklet og forbedret innmaten" - Det er jo slikt man alltid sier i slike tilfeller?? De burde ansatt enda flere i kommunikasjonsavdelingen.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    2) Audeze-parllellen følger jeg ikke. De gjorde to ting: 1) Lanserte bambus-versjonen av LCD-2. Så satte de opp prisen på Rosewood-versjonen. Begge heter LCD-2 og har bambus/tre-ringer. 2) Så lanserte de LCD-X som har en ny driver og alu-ring, priset lavere enne LCD-3 av en eller annen grunn.

    3) Kunne de ikke bare sagt: "Vi har forenklet og forbedret innmaten" - Det er jo slikt man alltid sier i slike tilfeller?? De burde ansatt enda flere i kommunikasjonsavdelingen.
    2) Audeze sine treterminaler var et svakt punkt, og endring fra treterminal til pålimt terminal gjør selvsagt dreiing, tresortering m.v. enklere (billigere). Garantikost går også ned. Metall er mer solid enn og billigere enn treverk. Man får formstøpt (eller CNC-dreid) de ringene og trenger ikke å bry seg om sorteringen så lenge metallet som brukes er bra. Med treverk må man sortere manuelt for å unngå enheter med svakheter (ellers blir det fort en garantisak). Mao: De har forenklet og kuttet kostnader ved å bruke metall i LCD-X og XC.

    3) Skriv og spør hvorfor vekten er lavere, når du får servert historien om chassis, så konfronterer du dem med bilder av innmaten og spør om det er kostnadsreduksjoner inne i bildet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn