AURALiC hodetelefonforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ^
    Takk. Jeg synes alltid det er nyttig og etterrettelig å vite kilde opphav til informasjon.
    Han skrev "Ifølge AURALiC" - På med brillene!! :D
    De er (nesten) alltid på fordi det går dårlig uten.

    "Ifølge AURALiC" kan bl.a.innebære informasjon fra en:
    • Fabrikantvevside
    • Brukerhåndbok
    • Tidsskrift- eller vevsideartikkel/-omtale
    • Opplysning fra en forhandler
    • Opplysning i et innlegg på et forum
    • E-post fra AURALiC
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Valg av medium endrer ikke kilde :D

    og nå har du lyst til å si at videreformidlet informasjon kan være beheftet med usikkerhet, hihi.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    TYSK BRUKERANMELDELSE AV TAURUS

    [url]http://www.hoerspass.net/forum/showthread.php?1168-AURALiC-TAURUS-Kopfh%F6rerverst%E4rker-
    )[/URL]

    .
    .
    .

    Finish:



    Nach meinem bescheidenem Dafürhalten ist der AURALiC Taurus in der Welt der
    transistorbetriebenen Kopfhörerverstärker ein sehr starker Spielpartner für eine
    Vielzahl an Kopfhörern auf dem Markt.


    Die Kombination HifiMEN HE-6 symmetrisch, Audez'e LCD-2 symmetrisch und
    Audez'e LCD-3 unsymmetrisch betrieben zeigen nach meinem Dafürhalten sehr präzise
    wozu dieser Verstärker in der Lage ist und bilden somit ein rundes üppiges Bild.


    Meinen Vorzug gebe ich persönlich dem AURALiC Taurus mit angeschlossenem
    HiFiMEN HE-6. Diese Kombination hat mir das schlüssigste Bild geliefert und konnte
    mich immer wieder verblüffen, wenn es darum ging mich auf die Musik vollkommen
    und kompromisslos einzulassen, egal wie komplex das Repertoire auch sein mag.
    Der Audez'e LCD-2 zeigt symmetrisch betrieben ähnlich dem HiFiMEN HE-6 sein Können.
    In dieser Antriebsweise kann der tendenziell hell abgestimmte LCD-2 (bezogen auf die
    anderen Audez'e Modelle) seine Stärken frei entfachen und mit dem nötigen Spielwitz
    und seinem Detailreichtum punkten.


    Mir hat sich gezeigt, dass der Verstärker in der Kombination mit einem - sagen wir mal
    tendenziell eher hell abgestimmten Kopfhörer eine hervorragendes Figur abgibt. Das ist
    aber eine sehr persönliche Angelegenheit und sollte individuell entschieden werden.


    Schlussendlich ist der AURALiC Taurus ein universeller Verstärker der es schafft das
    musikalische Geschehen glaubhaft, angenehm sowie kraftvoll mit einer schönen
    Raumabbildung zu vermitteln.
    Es muss also nicht unbedingt die Prämisse eines Röhrenverstärkers sein warm und
    samtig zu spielen, dieses Vorurteil räumt der AURALiC Taurus nach allen Kräften
    aus dem Weg.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Det ble desverre gresk for meg.

    Jeg er ikke spesielt sprek i Tysk, bil deler går stort sett greit siden jeg en gang var bil mekk.

    Forsøk på google oversettelse ga dette. :confused:


    . Finish:Men ifølge min beskjedne beholdning den AURALiC Taurus i verden avtransistorisert hodetelefonforsterker er en veldig sterk partner for et spillEn rekke hodetelefoner på markedet.Kombinasjonen HifiMEN HE-6 Differential, Audez'e LCD-2 symmetrisk ogBrukt ubalansert Audez'e LCD-3 viser etter min mening, svært nøyaktigHva denne forsterkeren er i stand til, og dermed gjøre en rund rikt bilde.Min personlige preferanse jeg gi AURALiC Taurus med vedlagteHiFiMEN HE sjettedel Denne kombinasjonen har gitt meg med de mest sammenhengende bildet og kunneforbause meg igjen og igjen, når det kom til meg perfekt musikkog kompromissløs involvert, uansett hvor kompleks repertoar kan være.Den Audez'e LCD-2 drives symmetrisk ligner på HE-6 HiFiMEN sine ferdigheter.I denne kjøring eksempel har en tendens til lett å bli matchet LCD-2 (basert påAudez'e andre modeller) gratis tenne sine styrker og leke med den nødvendige viddog sin rikdom av detaljer poeng.Mine har vist seg at forsterkeren i kombinasjon med en - la oss sitendens til å være mer lyst innstilt hodetelefonene leverer en suveren figur. dette ermen en veldig personlig sak, og bør avgjøres individuelt.Endelig er AURALiC Taurus en universell forsterker forvaltermusikalske begivenheter troverdige, behagelig og kraftig med en vakkerFor å gi plass figur.Så det må være forutsetningen for en rørforsterker å være varm ogå spille fløyelsaktig, gir dette skjevhet Taurus AURALiC vårt ytterste for åut av veien.

    Er noen sterke nokk i tysk til å oversette infoen vedrørende LCD2.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er ikke god i tysk jeg heller, men her er et tappert forsøk på å dra ut essensen.

    Jeg arbeider til daglig med å pølseproduksjon og har gjennom TAURUS og LCD-2 funnet selve rosinen i pølsa. De to låter som et friskt, men mørkt og deilig glass med nytappet Beyer. Har nå sagt opp jobben i pølseproduksjon for å fullt ut kunne konsentrere meg om å lytte til og ikke minst nyte musikk. Med Tyskland i EU er det ingen vits i å arbeide lenger, siden det økonomisk-europeiske samarbeidet kun gjør at vi som skattebetalere må finansiere overforbruket til stater som Spania, Hellas og Portugal. Lenge leve kinesiskprodusert head-fi high end.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    :D Men alvorlig talt; hvis det er noen her som er stødige i tysk, så setter også jeg pris på en full oversettelse av de viktigste poengene. Danke schön (eller noe sånt?).
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Mer "Gresk" fra samme artikkel vedrørend LCD2

    Zunächst möchte ich meine Hörerlebnisse mit dem Audeze LCD-2 (2012) am AURALiC
    Taurus schildern. Die Stärken kommen an dem für Audez'e tendenziell ein wenig sonnig
    abgestimmten LCD-2 voll zum Tragen und lassen seine Stärken des runden, erwachsenen
    und in sich vorkommenden Klangbilds am Taurus sowohl an der 1/4“ Klinke als auch an
    dem symmetrischen 4-pol XLR Ausgangs des AURALiC Taurus abrufen. Mir ist der LCD-2
    im symmetrischen Betrieb sympathischer, da doch mehr Kontrolle und Drive vermittelt
    wird als an der 1/4“ Klinke.
    Generell finde ich, dass der Verstärker im „BAL“ (Balance-Mode) die gebotenen Leistung
    gegenüber dem „STD“ (Standard-Mode) auf die Spitze treibt und so gänzlich zur
    Höchstform aufläuft.
    Es zeigt sich ein noch differenzierteres Bassfundament und Stimmen bekommen noch
    ein wenig mehr Volumen und Ausdruckskraft.

    Google oversetter.

    Først vil jeg gjerne mine lytter erfaringer med Audeze LCD-2 (2012) på AURALiCTaurus beskrive. Styrkene kommer til tendensen for Audez'e litt overskyetmatchet LCD to fulle realiseres og la sine styrker av runden, voksenog skjer i både Taurus lydbildet på 1/4 "jack og tilden symmetriske 4-pin XLR utgangen på Get AURALiC Taurus. For meg er LCD-2i symmetrisk drift sympatisk, gitt som gir mer kontroll og kjøringbrukes som 1/4 "sperrehaken.Vanligvis finner jeg at forsterkeren i "BAL" (Balance Mode) ytelsen som tilbysi forhold til "STD" (standard modus) driver til det ekstreme og så helt tilToppform går.Det viser en fortsatt mer differensiert bass og stemmene få endalitt mer volum og uttrykksfullhet.
    :confused:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    :D Men alvorlig talt; hvis det er noen her som er stødige i tysk, så setter også jeg pris på en full oversettelse av de viktigste poengene. Danke schön (eller noe sånt?).
    Jeg er HELT sikker på at CDW er en KLØPPER i tysk.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Tysk

    Jeg er HELT sikker på at CDW er en KLØPPER i tysk.
    CDWMcInSpots' tysk er etterhvert ganske rusten etter mange års meget mager bruk, men den er fremdeles ofte god nok til å få med seg hovedinnholdet i tekster om emner han kan noe om. Det er verre med helt nye emner. Det går også tidvis skeis hvis språkføringen blir for avansert eller billedrik. Tregt går det uansett.

    Det pleier dog å gå bedre med egenlesning fremfor å benytte Google oversetter enten den oversetter fra tysk til norsk eller engelsk. JohnnyHs eksempler var fæle.

    Fransk må noen andre ta ansvar for ...

    Jeg stusser noe på forfatterens rettskrivning, og trenger hjelp av en elektronisk ordbok for å få tråd i en del av teksten. Det har jeg ikke akkurat nu.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Noen som vet om Auralic ARK MX+ som ligger på Torget er noe bra?
    Jeg har den i kombinasjon med AURALiC TAURUS og er strålende fornøyd, men les bruksanvisningen (som er kort og informativ).
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Hvorfor noen selger en "...Topp dac selges..." kan nok diskuteres. :)
    Kan hende han er som meg, som liker å teste ting i stedet for å bare sitte lese om alt mulig, og da blir det litt bytting av utstyr. Selger hegel hd20 nå jeg, og den mener jeg er ekstremt god. Men kan jo lure litt på den ark mx'en når han velger å gi den bort..
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Hvorfor noen selger en "...Topp dac selges..." kan nok diskuteres. :)
    Kan hende han er som meg, som liker å teste ting i stedet for å bare sitte lese om alt mulig, og da blir det litt bytting av utstyr. Selger hegel hd20 nå jeg, og den mener jeg er ekstremt god. Men kan jo lure litt på den ark mx'en når han velger å gi den bort..
    fyyy...! ikke lov å kjøpe for så og selge igjen, trudde du visste det..?? thi hi hi :cool:
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det lå en stack av begge to (TAURUS og ARK MX+) ute på bruktbørsen til en fin pris også, godt å se at noen var kloke nok til å plukke den opp. Håper den skyldige melder seg og forteller oss hva han mener om komboen, og hva den blir brukt sammen med.
     

    davit

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    Taurusen er på vei oppover kysten, når posten en gang kommer frem så skal den prøve seg på lcd3 og-eller w1000x.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Taurusen er på vei oppover kysten, når posten en gang kommer frem så skal den prøve seg på lcd3 og-eller w1000x.
    Ohhhh! Så du har fått deg LCD-3 nå, grattis! :D Skal bli stas å høre hva du synes om komboen og LCD-3. :) Skal leke litt med Equalizer APO, LCD-3 og AURALiC etterhvert. Kan legge ut eventuelle EQ-innstillinger, så kan du prøve dem og se hvis du vil. Mellomtonen i LCD-3 kommer bra frem med AURALiC imo. Hva synes du om LCD-3 kontra LCD-2?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    AURALiC TAURUS og ARK MX+ vs. Grace Design m903

    [...]
    Begynner smått og angre på salg av Grace Design m903, da den bør være meget transparent og et godt egnet utgangspunkt.
    [...]
    Er AURALiC TAURUS og ARK MX+ hver for seg og i kombinasjon mindre transparent enn Grace Design m903?

    Fint om du også plusser på med andre relevante vs.-kommentarer og -observasjoner.

    Andre med relevant erfaring kan med fordel gjerne bidra.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg solgte m903 fordi jeg synes den var noen anelser for slapp i bunn og mellomregisteret og tidevis en anelse skarp i toppen. Med Taurus og ARK MX+ fikk jeg bedre mellomtone på LCD-3, mer detaljer, noe bedre bass og ikke skarp topp. Her er det snakk om små forskjeller, og skal ærlig innrømme at forskjellene ved å kjøre m903 som DAC til TAURUS og ARK MX+ til Taurus ikke utgjorde den helt store forskjellen. Grunnen til at jeg skaffet ARK MX+ var fordi jeg ville ha det fulle oppsettet, siden jeg ble såpass glad i Taurus at jeg ville beholde den. Har overhodet ingen reservasjoner mot å anbefale m903, det er en liten, konsis og god enhet.

    Begge er vel like transparente, og det er muligens power output på Taurus det koker ned til(?) Vet du hadde hell med HE-6 og m903, men hellet var ikke like stort med LCD-3 og m903 som med LCD-3 og Taurus i mine ører. HD 650 manglet også en god del i bunn ift. på Taurus. Som du ser skriver mariusaa i Sennheisertråden at HD 650 er kun mellomtone, så det er mulig at Taurus løfter det nedre registeret noe. Taurus evner å gjengi detaljer uten å bli for lys, mens m903 kunne bli det noen ganger. Ikke sånn at man ikke orket å ha dem på seg, men det ble et irritasjonsmoment. Dette henger helt klart sammen med mitt høye volumnivå når det virkelig skal nytes.

    Siden jeg har en drøm om en god transistorforsterker som kan spille høyt og lavt uten å bli skrikete, så vant Taurus frem med noen marginer, og det var spesielt mellomtonen i LCD-3 som gjorde utslaget.

    Nå som vi har begynt med EQ, så hadde det vært artig å ha m903 for å prøve å tweake med utgangspunkt i den.

    Du vet, det handler litt om utseendet også, og jeg vil vil personlig si at AURALIC stacken ser noe penere ut enn m903, selvom sistnevnte har sin sjarm :D

    bale1.gif
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ^
    Takk for grundig svar.

    Jeg har en fornemmelse av at Lynx Hilo ikke nødvendigvis er en hodetelefonforsterker for deg. Den pleier i hvert fall på mine lydstyrkenivåer å ha mer topp(energi) enn Grace Design m903.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Det eneste jeg kan sammenligne lyden fra taurus med er NAD M3 forsterkeren jeg har. Den heller så vidt over på den "musikalske" siden av ting, i stedet for analytisk eller nøytral. Og diskanten er herlig oppløst, uten å ha noe hardhet i seg. Verdt å nevne at lyden kom fra asus xonar essence stx, som er litt snillere i toppen enn hvis lyden kjøres ut via usb eller optisk ut av hovedkortet til pc'n - og dac'en jeg brukte var hegel hd20, som ble valgt nettopp fordi den farger lyden mot det musikalske den også.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm...hvor god er Taurus'en? Mulig det er heilt på trynet, men jeg er fremdeles bittelitt skeptisk til Kina-elektronikk. Samtidig ser jeg at R.E.S roser den opp i skyene i "Watt"...All sizes | IMG_0002 | Flickr - Photo Sharing!

    Erfaringer fra dere som har Taurus?
    Jeg er overraskende enig med skribenten, men finner det skandaløst å anmelde en forsterker på grunnlag av kun en eneste hodefon.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hmmm...hvor god er Taurus'en? Mulig det er heilt på trynet, men jeg er fremdeles bittelitt skeptisk til Kina-elektronikk. Samtidig ser jeg at R.E.S roser den opp i skyene i "Watt"...All sizes | IMG_0002 | Flickr - Photo Sharing!

    Erfaringer fra dere som har Taurus?
    Jeg er overraskende enig med skribenten, men finner det skandaløst å anmelde en forsterker på grunnlag av kun en eneste hodefon.
    Tenkte på det samme. Hva med bygge- og komponentkvaliteten? R.E.S nevner noe om en volumkontroll som likner på svenske greier for 10-15 år siden... God lyd er en ting, men det frister ikke å kjøpe en relativt dyr headfi-forsterker eller anna hardware, hvor innmaten ryker idet garantien går ut på dato. Defor spør jeg; hvor god er disse, både lyd- og komponetmessig?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm...hvor god er Taurus'en? Mulig det er heilt på trynet, men jeg er fremdeles bittelitt skeptisk til Kina-elektronikk. Samtidig ser jeg at R.E.S roser den opp i skyene i "Watt"...All sizes | IMG_0002 | Flickr - Photo Sharing!

    Erfaringer fra dere som har Taurus?
    Jeg er overraskende enig med skribenten, men finner det skandaløst å anmelde en forsterker på grunnlag av kun en eneste hodefon.
    Tenkte på det samme. Hva med bygge- og komponentkvaliteten? R.E.S nevner noe om en volumkontroll som likner på svenske greier for 10-15 år siden... God lyd er en ting, men det frister ikke å kjøpe en relativt dyr headfi-forsterker eller anna hardware, hvor innmaten ryker idet garantien går ut på dato. Defor spør jeg; hvor god er disse, både lyd- og komponetmessig?
    Alt jeg har sett egenhendig og via innmatbilder tyder på svært god byggekvalitet. Det oser soliditet av Taurus. Jeg har vært gjennom endel utstyr (er vel ikke alee om det, haha) og Taurus er i absolutt toppsjikt. Jeg har lest endel om denneog ikke kommet over noen som har klaget på feil og at noe går i stykker. Min enhet har fungert ypperlig hos meg og jeg regner med at den fungerer i all relevant fremtid. Men det kan jeg selvfølgelig ikke vite - men det er slik den føles - at jeg kan ta den med meg på gamlehjemmet. Og det er forhåpentligvis minst 50 år til - haha :)

    Taurus er en spesielt gedigen match med HE500 - den spiller feiende flott med LCD-3 og LCD-2, Shure 1840 og HD650. Det er vel alt jeg har prøvd den med. Jo forrsten - jeg arvet noen Ultrasone Pro 2900 av mariusaa - de blir for skarpe med Taurus. Men det er de med det meste, bortsett fra V200, som til gjengjeld kan være for lite skarp med f.eks LCD-3.

    Den er fremstår for meg som krystallklar, punchy og delikat.

    @VilhelmW - Hvilke hodefoner skal du bruke?

    Alternativer til Taurus kan være Bryston BHA1, Schiit Mjolnir eller Violectric V200.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Den kjennes veldig solid ut, og hvis du ser på omtalen fra 6moons så er det flere bilder av innmaten der: 6moons audio reviews: AURALiC Taurus
    Det ser nå ut som det er ett rimelig steg opp fra kina ræl :)
    Jeg ler meg alltid skakk av folk som er sykelig opptatt av innpakkng. 6moons er et godt eksempel:

    Quality of packing: Very good.
    Reusability of packing: A few times.
    Ease of unpacking/repacking: A cinch.
    Condition of component received: Flawless.
    Completeness of delivery: Perfect.
    Human interactions: Good.
    Pricing: Good value.
    Final comments & suggestions: No remote control could preclude preamp use for some. The line and headphone outputs are simultaneously live. This can make for certain inconvenient scenarios detailed in the review. Dedicated selector switches as Resonessence Labs has them for their Invicta DAC would remedy that.
    Jeg mener "REUSABILITY OF PACKING"?????? "EASE OF UNPACKING"??????
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje jeg skulle gå får en Auralic taurus da. Hvordan er disse med LCD2 rev2/2,5?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gjør oppmerksom på at det ikke er tillatt å linke til bruktannonser på Torget, og 4 innlegg er dermed fjernet pga. denne regelen.

    Mvh
    Høvdingen

    Ps: Regelen er laget både for at de som averterer utstyr skal få slippe å få sine annonser kommentert, og for at slike linker veldig fort dør da annonsene kun ligger ute i 14 dager.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje jeg skulle gå får en Auralic taurus da. Hvordan er disse med LCD2 rev2/2,5?
    Taurus er bra med lcd2, både r1 og r2.

    Slår du til på en av de brukte som er tilgjengelig nå gjør du et bra kjøp :) Kjøper du nytt er den fremdeles verdt pengene.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    ardilla;1612062[B skrev:
    @VilhelmW[/B] - Hvilke hodefoner skal du bruke?

    Alternativer til Taurus kan være Bryston BHA1, Schiit Mjolnir eller Violectric V200.
    Jeg har AKG K-701 og Beyerdynamic T1. Begge presenterer musikken svært ba med Lehmannaudio BCL. Hva vil jeg vinne med Taurus sett i forhold til BCL, tror du?
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    ardilla;1612062[B skrev:
    @VilhelmW[/B] - Hvilke hodefoner skal du bruke?

    Alternativer til Taurus kan være Bryston BHA1, Schiit Mjolnir eller Violectric V200.
    Jeg har AKG K-701 og Beyerdynamic T1. Begge presenterer musikken svært ba med Lehmannaudio BCL. Hva vil jeg vinne med Taurus sett i forhold til BCL, tror du?
    veldig interessant, kjører selv Lehmannaudio BCL og Audeze Lcd2, håper på svar...! :cool:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ardilla;1612062[B skrev:
    @VilhelmW[/B] - Hvilke hodefoner skal du bruke?

    Alternativer til Taurus kan være Bryston BHA1, Schiit Mjolnir eller Violectric V200.
    Jeg har AKG K-701 og Beyerdynamic T1. Begge presenterer musikken svært ba med Lehmannaudio BCL. Hva vil jeg vinne med Taurus sett i forhold til BCL, tror du?
    Vel, har ikke hørt noen av kombinasjonene... Men har hørt BCL - det er en god forsterker. Dog - cden er jo ikke spesielt strømstek.

    Nå har jeg fått et par AKG Q701 og de spiller fantastisk med WA22 (som er kraftig). 701 er jo notorisk kjent for å være vriene å drive, og det stemmer med slik jeg opplever dem. Skal se om jeg snart får prøvd dem med Taurus og gi tilbakemelding.

    Men sannsynligvis kommer jeg til å være enig med han i Watt - som jo brukte 701 som eneste hodefon. Taurus er en kraftkar, og 701 trenger watt for å våkne :) Trolig vil Taurus gjøre mest forskjell på dem (?)

    Ang T1 kan jeg bare gjette. Jeg hadde T1 en gang i tiden, men de ble for mye i toppen for meg. Taurus er ingen lys forsterker, men den er heller ikke mørk. Hvis målet var å dempe diskantenergien i T1 ville jeg anbefalt V200. Men det betyr ikke at Taurus vil være feil for T1 - jeg har jo aldri hørt dem sammen. Men andre har jo det:

    6moons audio reviews: AURALiC Taurus
    Sparing you a blow-by-blow account through my arsenal of cans, let's jump right into the deep end. The Taurus was truly fabulous on all of them. A good demonstrator will be the Sennheiser HD800. Most agree that its stock voicing exhibits an abundance of treble energy whilst the bass counterpoint is lighter than Beyerdynamic's T1 and significantly outclassed by the Audez'e LCD-2. An aftermarket wiring harness—I get all my braids from ALO Audio's Ken Ball—goes a long way to sort this. Yet nobody will ever mistake an HD800 for an LCD-2. True, the latter is famously chocolaty and dense and thus a bit hooded on top. If you love those orthodynamics as I do, you're by design less smitten with the antithesis of the HD800 (and by extension also the HE6 which are the Sennheisers of planars but got nicely rebalanced as the HE500). Yet in the absence of AKG's K1000 you must admit that the Senns soundstage like demons. And are ultra comfy on the skull. What's an auld gez'er to do about his 800s then?
    Her er en fyr med T1 og Taurus View Profile: Jsmith - Computer Audiophile

    Her er en omtale
    http://www.open-end-music.de/vb3/archive/index.php?t-4977.html

    Am Auralic Taurus läuft der T-1 nahezu perfekt, denn die wunderbare Neutralität des T-1 driftet in dieser Kombination nie ins Lästige ab, und es ergibt sich ein luftiges, räumliches und hochauflösendes Klangbild mit Kraft und Stromreserve ohne Ende.
    Ich bin sehr zufrieden.

    Hi Peter, me personally, the T1 has very, very well-liked on Brocksieper Earmax SE. When I recently had to visit the T1, the image on AURALiC Taurus was also very successful. I think the T1 is a warm KHV is definitely the beneficial. MFE And on the shiny TA845 T1 unmatched level because of the prominent treble is elegantly staged. As far from me ...: mussweg: Hi Helge, ... I can only confirm! On Auralic Taurus T-1 runs almost perfect, because the wonderful neutrality of the T-1 in this combination never drifts off into the Annoying, and the result is an airy, spatial and high-resolution sound with force and power reserve without end. I am very satisfied. Greetings Jürgen
    Og så har du jo et lite videoreview her med T1 og bla Taurus
     
    Sist redigert:

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    NY Auralic Taurus MKII.

    Test av nye Auralic Taurus MKII. The edge of the art of headphone amplifier design | The Audiophiliac - CNET News

    Fra Auralic.com

    BANGKOK, THAILAND, June 27th, 2013 — AURALiC, Limited will introduce the TAURUS MKII Balanced Headphone Amplifier at the Thailand Audio/Video Show, beginning here June 27. The MKII version of the TAURUS Balanced Headphone Amplifier adds several exciting electronic improvements and a design modification that changes the chassis from black to white to better match and complement AURALiC’s other advanced audio components.

    Named after the constellation, the TAURUS MKII was designed with a unique four-way output structure that lets users easily configure the amplifier into standard or balanced driving modes by simply pressing a font-panel button. Its dual modes, standard and balanced, are compatible with the 6.35mm jack all dynamic headphones use, and enable headphones with 4-pin balanced connections, like Audeze’s LCD3 Planar Magnetic model, to benefit from fully balanced driving with boosted sonic performance.

    Using the latest, most advanced production methods, AURALiC has packed the TAURUS MKII’s compact chassis with several patented technologies. For example: AURALiC’s patented ORFEO Class-A output module, inspired by the Neve 8078 analog console, empowers the TAURUS MKII with sufficient driving capability to deliver 1,000 to 4,500 milliwatts into various loads. This enables the TAURUS MKII to extract maximum performance out of every headphone to which it is connected.

    The TAURUS MKII also employs a sophisticated ultra-low-noise input buffer designed to meet headphones’ specific requirements. The buffer maintains a high input impedance and an extraordinarily low noise level. This endows the TAURUS MKII with a dynamic range of more than 130dB and compatibility with any kind of source, even components with high-output impedances.

    The TAURUS MKII builds on the design of the original award-winning TAURUS, launched in 2010, by concentrating all surface-mounted components in an audio signal patch. It also increased the TAURUS’ EMI shielding, reducing noise from the input buffer to 0.8uV, less than half the level of the original. Additionally, AURALiC improved the input switch circuit to increase the isolation among different input channels, which boosts performance when the TAURUS MKII is connected to multiple sources.

    The TAURUS MKII’s connection package includes access capabilities on both the front and rear panels. The front panel includes 6.35mm stereo and 4-pin balanced headphone jacks, along with a power button, an LED indicator, input and mode control buttons, and a volume control. The rear panel includes RCA and XLR analog inputs, RCA and XLR pre-amp outputs, and a power cord socket.

    Pairing the TAURUS MKII with AURALiC’s VEGA Digital Audio Processor gives listeners the best of two worlds. The VEGA is a next-generation processor that delivers uncompromising high-resolution sound. It supports all high-resolution music formats, including DSD (Direct Stream Digital), Double Rate DSD and DXD (Digital eXtreme Definition), making the VEGA a perfect partner for the TAURUS MKII.

    The TAURUS MKII Balanced Headphone Amplifier is available now from AURALiC and authorized dealers at a suggested price of $1,899 (USD).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn