Så noe som lignet på dette på Hortensmessa for noen år tilbake. Trodde at det var en spøk, men så vidt jeg husker ble det spilt på utstyret.KW skrev:Det er vel bilde av den i siste Fidelity om neste nummer.
Her er bilde av det jeg tipper er tidlig prototype,
fra den kanten og jeg husker ikke lenger hva det var (det på bildet)
Tror at det er gått vekk fra trechassi, ser slik ut på bildet i Fidelity.
Mvh.KW
KW skrev:Det er vel bilde av den i siste Fidelity om neste nummer.
Mvh.KW
du har sikkert rettemotikon skrev:LMC;
Jeg regner med at Leikis limte inn svaret fra Aura fidelity eller Fragoso.....![]()
KnutD skrev:Brasse skrev:Hallvegs OT, men er det desse høgtalarane du har, Knut?
![]()
[/Jquote]
Ja, det er de jeg har, bare i en annen finish, aluminium. Har hatt dem lenge og har ingen planer om å bytte dem ut. De leverer noe av det mest naturlige lydbilde du kan tenke deg. Kombinert med disse forsterkerene har anlegget virkelig hevet seg mange hakk i virkelighetnær lydgengivelse.
Min stue er ikke så stor, ca 25 kvm. De passer godt her.
Hvilke høytalere er dette?
Lekkert!!!TAS skrev:KW skrev:Det er vel bilde av den i siste Fidelity om neste nummer.
Mvh.KW![]()
![]()
![]()
![]()
Mvh,TAS
Jeg har ikke vært på alle Hortenmessene, men tviler på om Aura har vært der.whistler skrev:Så noe som lignet på dette på Hortensmessa for noen år tilbake. Trodde at det var en spøk, men så vidt jeg husker ble det spilt på utstyret.KW skrev:Det er vel bilde av den i siste Fidelity om neste nummer.
Mvh.KW
Jepp, det kan nok stemme.KW skrev:Jeg har ikke vært på alle Hortenmessene, men tviler på om Aura har vært der.whistler skrev:Så noe som lignet på dette på Hortensmessa for noen år tilbake. Trodde at det var en spøk, men så vidt jeg husker ble det spilt på utstyret.KW skrev:Det er vel bilde av den i siste Fidelity om neste nummer.
Mvh.KW
Du blander ikke disse trechassiene, med de som Oblivion hadde der et år da?
Mvh.KW
Den der var nok myntet på meg, og har ingen ting å beklage i så måte. Finner det heller underlig at en slik kommentar skulle falle noen tungt for brystet. Konstruktøren ville nok fått spørsmål og kommentarer før eller siden hvis han har ambisjoner om å nå et større marked.KW skrev:Synes forøvrig at enkelte godt kan holde seg vekk fra negative morsomheter/ latterliggjøringer som sikkert ikke oppleves som særlig positive for en som nå skal prøve seg på et vanskelig marked.
En skal jo nå frem også da og det er vel nok av eksempler på markedsføring rundt om kan angripes, så også sikkert her.
Snakket om medusa og ballistic som skal fjerne tåke er tåkeprat, KW.KW skrev:Synes forøvrig at enkelte godt kan holde seg vekk fra negative morsomheter/ latterliggjøringer som sikkert ikke oppleves som særlig positive for en som nå skal prøve seg på et vanskelig marked.
Skal vi se Roda.RoDa skrev:Snakket om medusa og ballistic som skal fjerne tåke er tåkeprat, KW.
Om mannen er hyggelig og dyktig kan så være, det er hans klønete tullprat som ble gjort narr av.
Låter produktene bra så får de gjøre det basert på prestasjoner og ikke tåkeprat.
RODA: Når ble du ekspert på hva som er inne i disse boksene? Du bet det vel merke i noe du ikke skjønte å begynte å gjøre narr av dette. Jeg vet ikke selv hva som menes med disse uttrykkene, men det kan godt være mannen er inne på noe nytt/annerledes han forkortet/navnga dette.RoDa skrev:Snakket om medusa og ballistic som skal fjerne tåke er tåkeprat, KW.KW skrev:Synes forøvrig at enkelte godt kan holde seg vekk fra negative morsomheter/ latterliggjøringer som sikkert ikke oppleves som særlig positive for en som nå skal prøve seg på et vanskelig marked.
Om mannen er hyggelig og dyktig kan så være, det er hans klønete tullprat som ble gjort narr av.
Låter produktene bra så får de gjøre det basert på prestasjoner og ikke tåkeprat.
Ikke usannsynlig, men tåkepratet blir ikke bedre uansett.McLaren skrev:RODA: Når ble du ekspert på hva som er inne i disse boksene? Du bet det vel merke i noe du ikke skjønte å begynte å gjøre narr av dette. Jeg vet ikke selv hva som menes med disse uttrykkene, men det kan godt være mannen er inne på noe nytt/annerledes han forkortet/navnga dette.RoDa skrev:Snakket om medusa og ballistic som skal fjerne tåke er tåkeprat, KW.KW skrev:Synes forøvrig at enkelte godt kan holde seg vekk fra negative morsomheter/ latterliggjøringer som sikkert ikke oppleves som særlig positive for en som nå skal prøve seg på et vanskelig marked.
McLaren
Selvfølgelig, i alle fall så lenge de fjerner elektronisk tåke!bjornh skrev:Men mannen får vel lov til å kalle teknologiene han "finner opp" for noe?
Kall det slør daRoDa skrev:Selvfølgelig, i alle fall så lenge de fjerner elektronisk tåke!bjornh skrev:Men mannen får vel lov til å kalle teknologiene han "finner opp" for noe?![]()
Det er jo hele poenget, KW. Hadde det vært gjort så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen, ikke sant?KW skrev:Kall det slør daRoDa skrev:Selvfølgelig, i alle fall så lenge de fjerner elektronisk tåke!![]()
![]()
Enig med deg der!KnutD skrev:Kanskje skulle vi bedømme disse produktene etter måten de spiller musikk på, ikke etter hvordan de blir markedsført. Den som er interssert i å høre hvordan det lyder kan komme til meg i Bærum å høre selv. Bare send meg en PM
Akkurat som om slør er noe mer beskrivende eller nøyaktig.RoDa skrev:Det er jo hele poenget, KW. Hadde det vært gjort så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen, ikke sant?KW skrev:Kall det slør daRoDa skrev:Selvfølgelig, i alle fall så lenge de fjerner elektronisk tåke!![]()
![]()
Nå er det over og ut for min del i denne tråden i alle fall.
R
emotikon skrev:LMC;
Jeg regner med at Leikis limte inn svaret fra Aura fidelity eller Fragoso.....![]()
Væssego RoDa 8)RoDa skrev:DET var sitt det! Innlegget som klarte å skape en zillion ganger mer interesse hos meg for produktene enn tåkepratet presentert tidligere.
Veldig bra, Powerpoint, takk for inntrykkene.
Mvh
Rolf
Han kan umulig ha noe kjennskap til produksjon. All erfaring sier at roboter gjør en bedre jobb enn mennesker. Men roboter synes ikke noe om enkeltprodukter eller små serier. Da blir det like billig å lage slikt for hånd. Men ikke bedre.Powerpoint skrev:En del av konstruktørens postulater hang jeg ikke helt med på, men hans kompromissløshet i forhold til konstruksjon, samt poeng om at en stor god forsterker simpelthen ikke kan skrues sammen av roboter, men handler om nitidig håndarbeid er jeg svært enig i.
Utsagnet er identisk med Leif Ernstsens hardnakkede filosofi, og førstehånds erfaring over tid. Det holder for meg.
EiK utredet poenget her Audiomix.Audiomix skrev:Han kan umulig ha noe kjennskap til produksjon. All erfaring sier at roboter gjør en bedre jobb enn mennesker. Men roboter synes ikke noe om enkeltprodukter eller små serier. Da blir det like billig å lage slikt for hånd. Men ikke bedre.Powerpoint skrev:En del av konstruktørens postulater hang jeg ikke helt med på, men hans kompromissløshet i forhold til konstruksjon, samt poeng om at en stor god forsterker simpelthen ikke kan skrues sammen av roboter, men handler om nitidig håndarbeid er jeg svært enig i.
Utsagnet er identisk med Leif Ernstsens hardnakkede filosofi, og førstehånds erfaring over tid. Det holder for meg.
EiK skrev:Desverre kan ikke robotter sjekke om de selv har gjort en god jobb.
Du vet sikkert at disse "produsentene" forteller det kundene helst vil høre.Powerpoint skrev:EiK utredet poenget her Audiomix.Audiomix skrev:Han kan umulig ha noe kjennskap til produksjon. All erfaring sier at roboter gjør en bedre jobb enn mennesker. Men roboter synes ikke noe om enkeltprodukter eller små serier. Da blir det like billig å lage slikt for hånd. Men ikke bedre.Powerpoint skrev:En del av konstruktørens postulater hang jeg ikke helt med på, men hans kompromissløshet i forhold til konstruksjon, samt poeng om at en stor god forsterker simpelthen ikke kan skrues sammen av roboter, men handler om nitidig håndarbeid er jeg svært enig i.
Jeg trodde det lå implisitt i min forklaring, men OK!
Jeg er nok ikke helt enig med deg i at sakene ikke blir bedre av å tukle med dem for hånd kontra masseproduksjon med roboter.
Da må en anseelig mengde forutsetninger tenkes igjennom, og legges inn i programvaren.
For "mainstraem" produkter til hvermansen i store serier ja, men for "spitzenklasse" blandt oss med (g)ullørene holder det ikke![]()
Absolutt noe å ta i betraktning Audiomix.Audiomix skrev:Du vet sikkert at disse "produsentene" forteller det kundene helst vil høre.
Mange (de fleste) tror fortsatt at "hand made" er best.
Tenk litt tilbake på hvor mye feil det oppsto i elektronikk den gang det var laget for hånd. Sett i forhold til dagens komplekse elektronikk er forskjellen enorm.
Lyttetesting gjøres etter at produktet er produsert.