Jeg ser produsenten har postet en "forklaring" til testen i Fidelity:
TEST av AURA fidelity i Fidelitys siste nr.
- At det ikke oppdages før varene leveres tyder på dårlig kvalitetskontroll.
- At produsenten ved første test i Nordens største hifipublikasjon ikke får somlet seg til å levere nytt eksemplar er ubegripelig.
Når han avslutter med:
- Hvis forskjellen er stor, - hvordan kunne han unngå å oppdage det ?
- Hvis han ikke klarte å levere ny til Fidelity, - hva kan en vanlig kunde forvente ?
Jeg er i utgangspunket sympatisk innstilt til nye norske gründere, men det er å gjøre dem en bjørnetjeneste å ikke stille samme kvalitetskrav som til hvem som helst andre. Dette minner meg hvordan John Atkinson sånn omtrent hvert annet år eller så må gjenta Stereophiles policy til nye produsenter som ønsker tester. Bl.a. at de må være tilgjengelig et visst antall utsalgssteder i USA....altså at de må vise at de er modne for å delta i markedet som en proffesjonell kommersiell aktør og forhåpentligvis har kommet seg opp av de fleste førstegangsfellene....som fx. at første produksjonsbatch bør vies ekstra nøye kvalitetskontroll og slett ikke sendes som testobjekt til ditt viktigste "utstillingsvindu". Som JA sier; han har ingen intensjoner om å være gratiskonsulent for nye produsenter.
Aura har ihvertfall mistet meg som potensiell kunde allerede i startblokken.
TEST av AURA fidelity i Fidelitys siste nr.
- At det kan skje feil i produksjon, spesielt første serien, er forståelig.Forsterkeren som fidelty testet hadde en feil i "jordingsplan" dette skyldtes en noe isolerende eloksering i noe kabinetter av
den første produksjonsserien. Dette ble oppdaget etter at forsterkeren ble levert til testing.
Fidelity ble gjort oppmerksom på dette og det ble avtalt å bytte ut den med ett eksemplar hvor dette var
rettet opp. Pga sommel fra min side fikk ikke Fidelity den nye eksemplar tidsnok til testing. De brukte den
defekte. Det var selfølgelig klønete av meg.
- At det ikke oppdages før varene leveres tyder på dårlig kvalitetskontroll.
- At produsenten ved første test i Nordens største hifipublikasjon ikke får somlet seg til å levere nytt eksemplar er ubegripelig.
Når han avslutter med:
...vel, da blir det bare dobbelt ubegripelig og en smule pateteisk.Jeg lover at forskjellen er stor.
De ankepunktene som kom fram i testen : "redusert lydbilde", "noe nedsatt basskontroll" og "lite drama" er klart
forbedret i forhold til testeksemplar.
- Hvis forskjellen er stor, - hvordan kunne han unngå å oppdage det ?
- Hvis han ikke klarte å levere ny til Fidelity, - hva kan en vanlig kunde forvente ?
Jeg er i utgangspunket sympatisk innstilt til nye norske gründere, men det er å gjøre dem en bjørnetjeneste å ikke stille samme kvalitetskrav som til hvem som helst andre. Dette minner meg hvordan John Atkinson sånn omtrent hvert annet år eller så må gjenta Stereophiles policy til nye produsenter som ønsker tester. Bl.a. at de må være tilgjengelig et visst antall utsalgssteder i USA....altså at de må vise at de er modne for å delta i markedet som en proffesjonell kommersiell aktør og forhåpentligvis har kommet seg opp av de fleste førstegangsfellene....som fx. at første produksjonsbatch bør vies ekstra nøye kvalitetskontroll og slett ikke sendes som testobjekt til ditt viktigste "utstillingsvindu". Som JA sier; han har ingen intensjoner om å være gratiskonsulent for nye produsenter.
Aura har ihvertfall mistet meg som potensiell kunde allerede i startblokken.