Denne virker særdeles lovende som avspiller: http://audirvana.com/
Ja, kanskje greit å gjøre dette først som sist. Noen anbefalinger på software (helst freeware) til jobben? Skal google litt, men får opp så mange tilsynelatende jalla program når man søker etter noe med convert syns jeg.
Når jeg først har oppmerksomheten herDet er mulig for meg å koble på macbooken til anlegget via en usb dac, for så å bruke iphone eller ipad som fjernkontroll? ser for meg dette senariioet i den kommende lytterommet mitt...
Edit: fant noe her The Poor Audiophile: Converting FLAC to Apple Lossless for iTunes Playback
Jeg har brukt de siste dagene til å eksperimentere litt med Audirvana Plus på min Macbook Pro, som er koblet til min Hegel HD20 DAC via coaxkabel og Musical Fidelity V-Link 192, som er koblet til macen via USB. (Fungerer som et meget godt og effektivt filter for eventuelle støyproblemer fra macen, fordi det er et galvanisk skille.)
Greien er at jeg etterhvert har overbevist meg selv om at lyden er vesentlig mye bedre når jeg skrur av "iTunes Integrated Mode", og bruker avspilleren uten iTunes.
Nå lurer jeg på om dette er et inntrykk som jeg har fått på grunn av en skummel placeboeffekt, eller om dette faktisk er tilfelle? Hva er erfaringen andre Audirvana Plus-brukere har på akkurat dette området?
Egentlig håper jeg også det, for det er jo utrolig praktisk å bruke iTunes for å holde oversikt over musikksamlingen, og ha muligheten til å fjernstyre avspillingen fra iPad.Jeg har brukt de siste dagene til å eksperimentere litt med Audirvana Plus på min Macbook Pro, som er koblet til min Hegel HD20 DAC via coaxkabel og Musical Fidelity V-Link 192, som er koblet til macen via USB. (Fungerer som et meget godt og effektivt filter for eventuelle støyproblemer fra macen, fordi det er et galvanisk skille.)
Greien er at jeg etterhvert har overbevist meg selv om at lyden er vesentlig mye bedre når jeg skrur av "iTunes Integrated Mode", og bruker avspilleren uten iTunes.
Nå lurer jeg på om dette er et inntrykk som jeg har fått på grunn av en skummel placeboeffekt, eller om dette faktisk er tilfelle? Hva er erfaringen andre Audirvana Plus-brukere har på akkurat dette området?
Jeg håper det er placebo :0
Egentlig håper jeg også det, for det er jo utrolig praktisk å bruke iTunes for å holde oversikt over musikksamlingen, og ha muligheten til å fjernstyre avspillingen fra iPad.Jeg har brukt de siste dagene til å eksperimentere litt med Audirvana Plus på min Macbook Pro, som er koblet til min Hegel HD20 DAC via coaxkabel og Musical Fidelity V-Link 192, som er koblet til macen via USB. (Fungerer som et meget godt og effektivt filter for eventuelle støyproblemer fra macen, fordi det er et galvanisk skille.)
Jeg håper det er placebo :0
Men avspilling uten "iTunes integrated mode" virker ganske mye åpnere og klarere, av en eller annen grunn.