Audiotronic 70-tallet

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
17.476
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Det er jo flere produsenter som har benyttet seg av samme navn, den første trodde jeg var en Japansk produsent på tidlig 70 tall som laget forsterkere/tunere i velkjent japansk stil, men som ble borte....... og så har du velkjente svenske Audiotronic som for det meste drev med høyttalere....... men at det fantes en norsk forsterkerprodusent med samme navn var nytt.

ErJe

Medlem
Ble medlem
01.04.2015
Antall liker
15
Sted
Oslo
Dette er en forsterker som ble utviklet av en studiekamerat på NTH i sin tid med hjelp fra gode venner. Hvordan det gikk kommersielt er jeg usikker på.
(Litt moro å overraske andre da ;))

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
17.476
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Litt mer kjente Sonotron stammer jo også i fra noen "gutter" på NTH....... Sonotron utviklet seg senere til og bli Adyton.
Så enten stammer denne Audiotronic fra samme gjengen, eller så var det konkuranse innad på NTH, fordi begge forsterkerier stammer fra samme tidspeiode.

ErJe

Medlem
Ble medlem
01.04.2015
Antall liker
15
Sted
Oslo
Det stemmer at Sonotron var samtidig, men det er ikke de samme personene som står bak. Begge miljøene var tidvis innom hobbyverkstedet på NTH....

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
4.150
Det er jo flere produsenter som har benyttet seg av samme navn, den første trodde jeg var en Japansk produsent på tidlig 70 tall som laget forsterkere/tunere i velkjent japansk stil, men som ble borte....... og så har du velkjente svenske Audiotronic som for det meste drev med høyttalere....... men at det fantes en norsk forsterkerprodusent med samme navn var nytt.
Svenskene het ogaså Audiotronic . Laget noen strålende gode høyttalere. Toveis transmisjonslinjer med et modda Gamma båndelement i toppen. En Gøteborgare som flyttet til min hjemby på Sørlandet hadde de som hette CM - 3. Det var et hakeslepp for meg å høre disse spille Echoes (Pink Floyd).

AudioTronic EST – Jonny Rosenquist, Arboga

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.792
Torget vurderinger
12
Trodde også jeg hadde fått med meg mye av det norske audiomiljøet. Adyton, Optimal acoustics, Multicell høyttalere fra Geir Fredriksen osv kjenner jeg til fra studietiden i Trondheim og folkene man møtte på Omega Verksted og blant byens pushere, men denne var ny selv om navnet var brukt av flere. Husker subwooferen B2-50 (hvis jeg husker rett modellbenevnelse) mm. Moro med litt nostalgi. Ser de var Mjøs-lokale også med Gjøvikadresse 😊

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
4.150
Trodde også jeg hadde fått med meg mye av det norske audiomiljøet. Adyton, Optimal acoustics, Multicell høyttalere fra Geir Fredriksen osv kjenner jeg til fra studietiden i Trondheim og folkene man møtte på Omega Verksted og blant byens pushere, men denne var ny selv om navnet var brukt av flere. Husker subwooferen B2-50 (hvis jeg husker rett modellbenevnelse) mm. Moro med litt nostalgi. Ser de var Mjøs-lokale også med Gjøvikadresse 😊
Svenske Audio Pro sin B2 -50 aktiv subwoofer med s.k Ace-Bass kretsløp var en liten revolusjon når den kom seint - 70 . Det blei solgt en del slike her til lands bl.a som "tilbehør til" Rogers LS3-5 skoeskene.

Loudandproud musik med närvaro

1773346466700.png

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.300
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.792
Torget vurderinger
12
Har brosjyre på den enda. Og artikkelen om konstruktørens egne kjempehøyttalere

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.792
Torget vurderinger
12
Se der ja. Lurer på om det var Bo Bengtsson som også hadde en prototype med flere mellomtoner i sirkel rundt diskanten eller var det omvendt? Må finne igjen alle mine gamle Audio/Video

Sist redigert:
Topp Bunn