Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    jonas skrev:
    Hornet: Slå til om det dukker opp en Hegel dac på brukten ;)
    Jepp den skal jeg ha i bakhodet, det blir nok en ny dac på sikt.

    Tok med Amp III til en hifi kompis i dag og han ble mektig imponert over detaljnivået ;D
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Jonas!

    Hvordan vil du karakterisere lydforskjellene på Hegel kontra Audiolab?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    jonas skrev:
    Gismo: Hegel HD20 synes jeg er knallmatch med Sam V2.
    Gjennom coax 1, som jeg benytter, så skal dette være beste signalkilden Hegel har fostret. Den virker mye bedre enn HD10, som jeg hadde for en tid siden.
    Det er jo også mulighet å plugge herligheten rett i effektrinn, noe jeg har "lest" at denne dac/pre enheten utfører meget bra.
    Skulle dette vise seg være en meget god løsning, så bør du sitte godt igjen på pluss, ved å selge både cd spilleren og pre den. ;D

    Hornet: Slå til om det dukker opp en Hegel dac på brukten ;)
    Ok jonas, det er en av de jeg burde lyttet på da skjønner jeg.
    Fikk siste Fidelity i posten idag, skal lese tester om dacer rund 10k der oggså ;)
    Der var vel HD20 med om jeg husker rett ::)

    gismo
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hornet skrev:
    Jonas!

    Hvordan vil du karakterisere lydforskjellene på Hegel kontra Audiolab?
    Ikke mye å trekke for på Audiolabben. den og Rega er det beste jeg har hørt på dårligere innspillinger og stort, presist og organisk på gode innspillinger. Hegelen er "litt" mer nådeløs mot dårligere innspillinger, låter ikke like fyldig og organisk, men er mer dynamisk og hårstrå mer detaljert/nyansert. Hegelen er hakket mer high-end, men om den er like musikalsk som Audiolab får tiden vise.
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Takker for svar Jonas. Høres interessant ut med den Audiolaben til SAM. Synd din ikke er i sort ;) Det kommer også en dac med forforsterker
    i Audiolab serien uten optisk drev.
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Ja da har SAM fått noen timer ca 200, og det er vel på tide med noen enkle lytteinntrykk. Det er ganske enkelt å konstantere at dette er en meget potent forsterker som absolutt svarte til forventningene. Den er stort sett god på det meste av musikk, men jeg vil spesielt fremheve at kombinasjonen med mine spendor A6 og akustisk musikk ala Nils Lofgren, Steven Straus bare for å nevne ett par eksempel er eksepsjonellt god.
    Denne musikken har fått ett utrolig nærver med skikkelig sting, og rasp på gitarene.

    Denne forsterkeren skal jeg ha lenge har jeg sagt til kona, ja ja den har hun hørt før sier hun , men denne gangen tror jeg faktisk den blir stående lenge. ;D.

    Har skjønt betydningen av god kvalitet i alle ledd, så det neste oppgraderingen blir på Dac siden, finne en som er på samme kvalitetsniva som SAM. Denne forsterkeren er meget avslørende på signalet den får fra dacen.
    Prøvde å kjøre signalet direkte fra Emo XDA dacen inn på baypass inng. på sam, dette avslørte at Emoen som forforsterker ikke holdt mål.

    Gismo, Moon dacen på Audionet, hva han du si om den, noen inntrykk?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hornet skrev:
    Ja da har SAM fått noen timer ca 200, og det er vel på tide med noen enkle lytteinntrykk. Det er ganske enkelt å konstantere at dette er en meget potent forsterker som absolutt svarte til forventningene. Den er stort sett god på det meste av musikk, men jeg vil spesielt fremheve at kombinasjonen med mine spendor A6 og akustisk musikk ala Nils Lofgren, Steven Straus bare for å nevne ett par eksempel er eksepsjonellt god.
    Denne musikken har fått ett utrolig nærver med skikkelig sting, og rasp på gitarene.

    Denne forsterkeren skal jeg ha lenge har jeg sagt til kona, ja ja den har hun hørt før sier hun , men denne gangen tror jeg faktisk den blir stående lenge. ;D.
    Har skjønt betydningen av god kvalitet i alle ledd, så det neste oppgraderingen blir på Dac siden, finne en som er på samme kvalitetsniva som SAM. Denne forsterkeren er meget avslørende på signalet den får fra dacen.
    Prøvde å kjøre signalet direkte fra Emo XDA dacen inn på baypass inng. på sam, dette avslørte at Emoen som forforsterker ikke holdt mål.

    Gismo, Moon dacen på Audionet, hva han du si om den, noen inntrykk?
    Hallo Hornet.

    Det jeg har uthevet i din tekst tror jeg på, vi som kjøper Audionet blir som regel både trofaste og værende med disse produktene ;) Som du nevner selv, kvalitet koster litt mer men er økonomisk i lengden ( da er ikke dette ment som noe sleivspark til noen) men som et faktum :)
    Sim Audio Moon 300D dacen er på vei i posten (ser ut til å komme imorgen eller fredag) og da skal den få litt tid i oppsettet før jeg "plasker ut i det" ;D men tilbakemelding kommer! Har litt tro på den rakker`n der iallefall.
    Men....den får en formidabel oppgave med "å hoppe etter" ART G2, men den skal få prøve seg ;)
    Hyggelige inntrykk har du fått av SAM og om jeg ikke tar helt feil får vi høre flere fremover ;)
    Snakkes Hornet!

    gismo
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn, da har jeg hatt Audionet Amp IV tilkoblet anlegget i en kort periode på noen timer, fått flyttet litt på HT og gitt de noe mere toe in. Alt jeg kan si er at dette virkelig spiller godt, det er en åpenhet og en detaljrikdom som jeg ikke er vant med.

    Men jeg skal bruke helgen på å plassere HT på nytt og kommer med en tilbakemelding da.


    Mvh Peter
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Retep skrev:
    Sånn, da har jeg hatt Audionet Amp IV tilkoblet anlegget i en kort periode på noen timer, fått flyttet litt på HT og gitt de noe mere toe in. Alt jeg kan si er at dette virkelig spiller godt, det er en åpenhet og en detaljrikdom som jeg ikke er vant med.

    Men jeg skal bruke helgen på å plassere HT på nytt og kommer med en tilbakemelding da.


    Mvh Peter
    Gratulerer med tilkoblet Audionet, som jeg skjønner ble det ikke helt feil ;)
    Men viktig å bruke tid på både ht plassering og tilvenning av denne flotte lyden ;D
    Vi får sikkert høre mere Peter?

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hornet skrev:
    Ja da har SAM fått noen timer ca 200, og det er vel på tide med noen enkle lytteinntrykk. Det er ganske enkelt å konstantere at dette er en meget potent forsterker som absolutt svarte til forventningene. Den er stort sett god på det meste av musikk, men jeg vil spesielt fremheve at kombinasjonen med mine spendor A6 og akustisk musikk ala Nils Lofgren, Steven Straus bare for å nevne ett par eksempel er eksepsjonellt god.
    Denne musikken har fått ett utrolig nærver med skikkelig sting, og rasp på gitarene.

    Denne forsterkeren skal jeg ha lenge har jeg sagt til kona, ja ja den har hun hørt før sier hun , men denne gangen tror jeg faktisk den blir stående lenge. ;D.

    Har skjønt betydningen av god kvalitet i alle ledd, så det neste oppgraderingen blir på Dac siden, finne en som er på samme kvalitetsniva som SAM. Denne forsterkeren er meget avslørende på signalet den får fra dacen.
    Prøvde å kjøre signalet direkte fra Emo XDA dacen inn på baypass inng. på sam, dette avslørte at Emoen som forforsterker ikke holdt mål.

    Gismo, Moon dacen på Audionet, hva han du si om den, noen inntrykk?
    Har fått noen inntrykk nå Hornet etter 14 dager med Moon, men vil nok la den få ennå mere tid.
    Men så langt vil jeg nevne at denne byr på detaljer (som jeg jo liker) i lange baner, men med en luftighet som gjør detaljene meget behagelig, altså ikke skarpt eller spiss. Dynamikk er absolutt til stede i hele frekvensområdet. Kullsvart bakgrund er også noe som jeg bemerker. Bassen er meget dyp og detaljert (ikke noe ullent over den), altså stram og kontant :)
    Liker dette meget godt så langt og kanskje aller best at den byr på et lite touch av noe mer analog lyd enn hva ART G2 kilden hadde tidligere. Match mot Audionet lurte du på Hornet og svar blir absolutt :)
    En sterk anbefaling om man vil bruke ca 14K på dac. I 5K klassen, der det er mange gode tilbakemeldinger på flere dacer, ville jeg allikevel ha testet lillebroren, Moon 100D dacen ;)
    Snakkes.

    gismo
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    gismo skrev:
    Hornet skrev:
    Ja da har SAM fått noen timer ca 200, og det er vel på tide med noen enkle lytteinntrykk. Det er ganske enkelt å konstantere at dette er en meget potent forsterker som absolutt svarte til forventningene. Den er stort sett god på det meste av musikk, men jeg vil spesielt fremheve at kombinasjonen med mine spendor A6 og akustisk musikk ala Nils Lofgren, Steven Straus bare for å nevne ett par eksempel er eksepsjonellt god.
    Denne musikken har fått ett utrolig nærver med skikkelig sting, og rasp på gitarene.

    Denne forsterkeren skal jeg ha lenge har jeg sagt til kona, ja ja den har hun hørt før sier hun , men denne gangen tror jeg faktisk den blir stående lenge. ;D.

    Har skjønt betydningen av god kvalitet i alle ledd, så det neste oppgraderingen blir på Dac siden, finne en som er på samme kvalitetsniva som SAM. Denne forsterkeren er meget avslørende på signalet den får fra dacen.
    Prøvde å kjøre signalet direkte fra Emo XDA dacen inn på baypass inng. på sam, dette avslørte at Emoen som forforsterker ikke holdt mål.

    Gismo, Moon dacen på Audionet, hva han du si om den, noen inntrykk?
    Har fått noen inntrykk nå Hornet etter 14 dager med Moon, men vil nok la den få ennå mere tid.
    Men så langt vil jeg nevne at denne byr på detaljer (som jeg jo liker) i lange baner, men med en luftighet som gjør detaljene meget behagelig, altså ikke skarpt eller spiss. Dynamikk er absolutt til stede i hele frekvensområdet. Kullsvart bakgrund er også noe som jeg bemerker. Bassen er meget dyp og detaljert (ikke noe ullent over den), altså stram og kontant :)
    Liker dette meget godt så langt og kanskje aller best at den byr på et lite touch av noe mer analog lyd enn hva ART G2 kilden hadde tidligere. Match mot Audionet lurte du på Hornet og svar blir absolutt :)
    En sterk anbefaling om man vil bruke ca 14K på dac. I 5K klassen, der det er mange gode tilbakemeldinger, ville jeg allikevel ha testet lillebroren, Moon 100D dacen ;)
    Snakkes.

    gismo
    Høres absolutt ut som en dac i min smak, som er oppløst og luftig med ett snev analog lyd uten å bli alt for analytisk og skarp i toppen.

    Takker for inntrykkene gismo :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    gismo skrev:
    Retep skrev:
    Sånn, da har jeg hatt Audionet Amp IV tilkoblet anlegget i en kort periode på noen timer, fått flyttet litt på HT og gitt de noe mere toe in. Alt jeg kan si er at dette virkelig spiller godt, det er en åpenhet og en detaljrikdom som jeg ikke er vant med.

    Men jeg skal bruke helgen på å plassere HT på nytt og kommer med en tilbakemelding da.


    Mvh Peter
    Gratulerer med tilkoblet Audionet, som jeg skjønner ble det ikke helt feil ;)
    Men viktig å bruke tid på både ht plassering og tilvenning av denne flotte lyden ;D
    Vi får sikkert høre mere Peter?

    gismo
    Sånn, 3 timer med flytting frem og tilbake på HT og sitteposisjon. Nå begynner det å ligne på noe her.

    Det jeg kan si om Audioneten sålangt er at det er mye lettere å høre forskjell på stemmer når det synges duetter og første og andre stremmer.

    Jeg mener også at jeg hører tydeligere en del lyder som jeg vet har vert i musikken før, men at jeg ikke har fått dem frem før- Som f.eks Eagles sin Holte Calefornia fra plata Hell freezes over, der er det en triangel som skal plinge innimellom, den hører jeg nå. Har ikke hørt den før med disse HT. Klarte det med Triangle Quartet.

    Samt at det er morsomt på live innspillinger, å høre at folk går over gulvet, og at stol setet knirker når folk beveger på seg.

    Det virker som om denne Audionet Amp 4 i biamp modus har gitt meg det jeg har søkt etter. Jeg bruker forøvrig en Behringer Ultracurve til å få orden på bassen, npe jeg føler at jeg har fått godt til nå. Bruker kun PEQ delen. Da jeg ikke får til å kjøre romkorreksjons delen.

    Er det noen som har kjennskap til hvordan den virker og hvordan man tar den i bruk?



    Mvh Peter
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har en Audionet Sam V2. Integrert forsterker som oppfører seg problemfritt. MEN, når jeg kopler den opp på min 16A kurs (med jord), kommer det opp "main power out of phase" når jeg slår på forsterkeren. Forsterkeren fungerer som den skal alikevel.
    Kopler jeg den opp på min 10A kurs (uten jord) er alt i orden.
    Hovedsikringene i huset er på 3x50A. Jeg har målt kursene og finner verken jordfeil eller annen feil.
    Måler 237 volt på begge kurser og ca 140 volt fra 1 fase til jord.
    Håper noen har en fornuftig forklaring, så jeg slipper å være nærvøs om at min kjære SAM er i fare :)
    mvh
    Bjørn
     
    M

    musicus

    Gjest
    jonas skrev:
    Har en Audionet Sam V2. Integrert forsterker som oppfører seg problemfritt. MEN, når jeg kopler den opp på min 16A kurs (med jord), kommer det opp "main power out of phase" når jeg slår på forsterkeren. Forsterkeren fungerer som den skal alikevel.
    Kopler jeg den opp på min 10A kurs (uten jord) er alt i orden.
    Hovedsikringene i huset er på 3x50A. Jeg har målt kursene og finner verken jordfeil eller annen feil.
    Måler 237 volt på begge kurser og ca 140 volt fra 1 fase til jord.
    Håper noen har en fornuftig forklaring, så jeg slipper å være nærvøs om at min kjære SAM er i fare :)
    mvh
    Bjørn
    Noen år siden jeg hadde Audionet nu (PRE 1 G2/EPS-AMP II MAX mm...) men jeg minns at det er en indikasjon på fasefeil, prøv å vend stikket på strømkabelen 180* i vegguttaket, jeg minns det var noe slikt enkelt jeg gjorde, den er ikke i fare men sier ifra at ikke alt er optimalt, men dette husker kanskje dagens Audionet folk bedre enn meg...

    mvh
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    jonas skrev:
    Har en Audionet Sam V2. Integrert forsterker som oppfører seg problemfritt. MEN, når jeg kopler den opp på min 16A kurs (med jord), kommer det opp "main power out of phase" når jeg slår på forsterkeren. Forsterkeren fungerer som den skal alikevel.
    Kopler jeg den opp på min 10A kurs (uten jord) er alt i orden.
    Hovedsikringene i huset er på 3x50A. Jeg har målt kursene og finner verken jordfeil eller annen feil.
    Måler 237 volt på begge kurser og ca 140 volt fra 1 fase til jord.
    Håper noen har en fornuftig forklaring, så jeg slipper å være nærvøs om at min kjære SAM er i fare :)
    mvh
    Bjørn
    Hei jonas, jeg har nå hatt min Audionet SAM V2 i vel 3 år, og har opplevd akkurat det samme som deg. Jeg snudde stikket 180 grader, men "problemet" kunne komme og gå, tilsynelatende uavhengig av dette. Jeg bruker ujordet kurs. Denne problemstillingen ble drøftet i en tråd (denne?) her på sentralen, og konkusjonen ble vel at meldingen trygt kan ignoreres. Iallefall har min SAM V2 nå gjort jobben sin strålende i over 3 år, selv om denne meldingen periodevis dukker opp ved oppstart.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takker for svar folkens :)
    Har snudd på stikken både nå og tidligere uten forandring.
    Men som dere nevner så virker alt som det skal og det har det alltid gjort.
    Det som er litt rart er når jeg bruker Sam i en annen 10A kurs uten jord så er alt i orden, med den dedikerte hifi kursen på 16A med jord er det fasefeil? Lekkert låter det uansett 8)

    PS: Nå bruker jeg også SAM som effekt til frontene i hjemmekinoen og den leverer fantastisk dynamikk og realisme via min Yamaha reciever ;D.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    jonas skrev:
    Takker for svar folkens :)
    Har snudd på stikken både nå og tidligere uten forandring.
    Men som dere nevner så virker alt som det skal og det har det alltid gjort.
    Det som er litt rart er når jeg bruker Sam i en annen 10A kurs uten jord så er alt i orden, med den dedikerte hifi kursen på 16A med jord er det fasefeil? Lekkert låter det uansett 8)

    PS: Nå bruker jeg også SAM som effekt til frontene i hjemmekinoen og den leverer fantastisk dynamikk og realisme via min Yamaha reciever ;D.
    Feilen ligger nok ikke i selve elektronikken på din SAM jonas, men mest trolig i en den litt "overfølsomme" fasefeil detektor som sitter i din SAM. Ja kan vel si elektrnikken da ;) men altså ikke noe feil.
    Trolig ikke jordfeil hos deg men kanskje hos nabon ? Altså hvordan SAM føler av dine faser mot jord i et IT- nett der jordfeil kan påvirke sånt. Har samme problem i min PRE1 G2, dette kommer og går som "sur melk i en kattunge" ;D ;D Men bare å ta det med et smil!
    Skal bli artig å se om dette forsvinner nå da jeg rett rundt hjørne får min nye kabel til min EPS (ekstern strømforskyning), da skal nemlig ikke 230V kobles til i PRE1 G2, men kun i EPS. PRE1 G2 vil da kun få 24V fra EPS`en.

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror ikke det er verken feil eller overfølsomhet.
    De andre landene (altså ikke Albania eller Norge) har TT-nett hvor det er en nulleder og da kan man bestemme en rett polaritet.
    Men vårt IT-nett som ikke har nulleder har da ingen statisk korrekt polaritet?
    Joda, jeg vet det er en fremgangsmåte for å finne rett vei på stikket også i Norge.
    Men om den er endelig eller kan skifte til neste uke vet jeg ikke ::)

    En kur for dette er å la utstyret stå på hele tiden så man ikke ser feilmeldingen ;D
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Ja da håper jeg kanskje noen av dere har noen gode råd til meg ang. Audionet amp 3. Jeg kjøpte meg tidligere i høst en brukt amp lll til bruk på frontene i kinoen.
    Det jeg opplever er en susing,knetting.spraking i den venstre høytaleren. Har forsøkt å snu stikkontakten uten at dette hjelper. Tok den med ned på stua og der ble den helt stille ??? Lydene varierer noe , noen ganger knetter det en gang imellom, andre ganger suser det , prøvde å holde hånden bak oppunder den og da ble den også stille. Da er det store spørsmålet hva dette kan skyldes?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hornet skrev:
    Ja da håper jeg kanskje noen av dere har noen gode råd til meg ang. Audionet amp 3. Jeg kjøpte meg tidligere i høst en brukt amp lll til bruk på frontene i kinoen.
    Det jeg opplever er en susing,knetting.spraking i den venstre høytaleren. Har forsøkt å snu stikkontakten uten at dette hjelper. Tok den med ned på stua og der ble den helt stille ??? Lydene varierer noe , noen ganger knetter det en gang imellom, andre ganger suser det , prøvde å holde hånden bak oppunder den og da ble den også stille. Da er det store spørsmålet hva dette kan skyldes?
    Har gjennom tidene hatt 7 Audionet bokser i hus men dette kan jeg ikke hjelpe deg med Hornet ;)
    Det har aldrig vært feil på noen av dem ;D ;D

    gismo

    Edit: Må korrigere meg selv litt ;) jeg hadde litt trøbbel med VIP G2 spilleren min 8)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hornet skrev:
    Ja da håper jeg kanskje noen av dere har noen gode råd til meg ang. Audionet amp 3. Jeg kjøpte meg tidligere i høst en brukt amp lll til bruk på frontene i kinoen.
    Det jeg opplever er en susing,knetting.spraking i den venstre høytaleren. Har forsøkt å snu stikkontakten uten at dette hjelper. Tok den med ned på stua og der ble den helt stille ??? Lydene varierer noe , noen ganger knetter det en gang imellom, andre ganger suser det , prøvde å holde hånden bak oppunder den og da ble den også stille. Da er det store spørsmålet hva dette kan skyldes?
    Har tidvis noe av det samme på min SAM V2.
    Hos meg knepper det av og til når tørketrommel går, kanskje den sender ut noe "spikes"?
    Har også tidvis hatt svak sus i venstre kanal (må heelt inntil diskant eller mellomtone for å høre det) som høres ut som en lunte som brenner eller en fyrstikk. Kanskje det smeller snart?

    Har tenkt på å få noen kyndige til å se på det, men så langt har jeg ikke rukket å få ut fingeren.
    Det er sjelden jeg har problemer med det.
    Synes også det er mindre av det når jeg bruker ujordet strøm til SAMen.

    Tenker at dette kan være en kondensator eller tre som er litt sjuk? Min har stått på stort sett hele tiden siden des 2007.....
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Ja tenker litt i de baner jeg også at kanskje kondisene begynner å få det. Kanskje Mr.Malmin kunne sett på den, er vel kostbart å sende den til tyskland på sørvis.
    Håper den ikke smeller da ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    Hornet skrev:
    Ja da håper jeg kanskje noen av dere har noen gode råd til meg ang. Audionet amp 3. Jeg kjøpte meg tidligere i høst en brukt amp lll til bruk på frontene i kinoen.
    Det jeg opplever er en susing,knetting.spraking i den venstre høytaleren. Har forsøkt å snu stikkontakten uten at dette hjelper. Tok den med ned på stua og der ble den helt stille ??? Lydene varierer noe , noen ganger knetter det en gang imellom, andre ganger suser det , prøvde å holde hånden bak oppunder den og da ble den også stille. Da er det store spørsmålet hva dette kan skyldes?
    Har tidvis noe av det samme på min SAM V2.
    Hos meg knepper det av og til når tørketrommel går, kanskje den sender ut noe "spikes"?
    Har også tidvis hatt svak sus i venstre kanal (må heelt inntil diskant eller mellomtone for å høre det) som høres ut som en lunte som brenner eller en fyrstikk. Kanskje det smeller snart?

    Har tenkt på å få noen kyndige til å se på det, men så langt har jeg ikke rukket å få ut fingeren.
    Det er sjelden jeg har problemer med det.
    Synes også det er mindre av det når jeg bruker ujordet strøm til SAMen.

    Tenker at dette kan være en kondensator eller tre som er litt sjuk? Min har stått på stort sett hele tiden siden des 2007.....
    Du kan nok være inne på noe der RoDa, vi Audionet folk har jo utstyret sååå lenge (og det står jo alltid på) så at en kondis eller to "tørker ut" kan nok hende ::)
    Min AMP1 er jo fra 2005 (men masse kondiser, les 188,000 uF ) så den har jeg "ventet" litt på, men enn så lenge (tvi,tvi) så leverer den varene ;D

    gismo
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Godt Nyttår Audionet Venner! Dere får ha ett Godt Nytt Audionet år med mange flotte lydopplevelser.
    Takk til deg Gismo for å introdusere meg for "Airbag" en fantastisk bra gruppe som jeg likte umiddelbart, og har annskaffet meg 2 Cder av allerede :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hornet skrev:
    Godt Nyttår Audionet Venner! Dere får ha ett Godt Nytt Audionet år med mange flotte lydopplevelser.
    Takk til deg Gismo for å introdusere meg for "Airbag" en fantastisk bra gruppe som jeg likte umiddelbart, og har annskaffet meg 2 Cder av allerede :)
    Vel overstått Hornet ;)
    Ja da tar vi fatt på ennå et Audionet År! 8)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hornet skrev:
    Godt Nyttår Audionet Venner! Dere får ha ett Godt Nytt Audionet år med mange flotte lydopplevelser.
    Takk til deg Gismo for å introdusere meg for "Airbag" en fantastisk bra gruppe som jeg likte umiddelbart, og har annskaffet meg 2 Cder av allerede :)
    Ja et av de beste album 2011 :)

    gismo
     

    Vedlegg

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Snuser litt på utstyr fra Audionet, men finner verken butikk eller priser!!!!
    Noen som kan legge inn en link, eller lime inn priser? TAKK
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    jonas skrev:
    Snuser litt på utstyr fra Audionet, men finner verken butikk eller priser!!!!
    Noen som kan legge inn en link, eller lime inn priser? TAKK
    Prøv Eric i Pilar Audio e-post: eric-c@online.no
    hjemmeside:
    66 78 07 68
    90154916

    Meget god sørvis med den karen.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hornet skrev:
    jonas skrev:
    Snuser litt på utstyr fra Audionet, men finner verken butikk eller priser!!!!
    Noen som kan legge inn en link, eller lime inn priser? TAKK
    Prøv Eric i Pilar Audio e-post: eric-c@online.no
    hjemmeside:
    66 78 07 68
    90154916

    Meget god sørvis med den karen.
    Eric er rette mannen ang Audionet ja ;)

    gismo
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Tenkte å satse litt seriøs hjemmekino dette året. Kjellerstua blir mer og mer brukt av mine 2 håpefulle på 7 og 9 år. Tenkte det ville være enklere med rent effektrinn koplet til receiveren, da sam V2 ikke har HT bypass.
    Første trekk er da å bytte min Sam V2 mot ren effekt. Skulle det renne inn noen slumper til min fordel etter bytte/salg, vil jeg oppgradere prosjektoren. Helst noe fra Epson.
    Senere vil jeg oppgradere hi-fi delen, så anlegget blir komplett for store og små. Takker for info! :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Tenkt litt ::) og det kommer vel ikke som en bombe at jeg velger å beholde Sam litt lenger :eek:
    Tror neppe det er så mye å hente i dedikert effekt, da jeg tror Sam vil være perfekt partner og løfte hjemmekinoen til nye høyder, og fortsatt være hjerte i stereo. :D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    jonas skrev:
    Tenkt litt ::) og det kommer vel ikke som en bombe at jeg velger å beholde Sam litt lenger :eek:
    Tror neppe det er så mye å hente i dedikert effekt, da jeg tror Sam vil være perfekt partner og løfte hjemmekinoen til nye høyder, og fortsatt være hjerte i stereo. :D
    Godt tenkt ;D

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Jeg får vel melde mitt foretrede for Audionet hoffet, og søke om opptak 8)
    Jeg har da gått bort og handlet Gismos Audionet ART G2 og EPS av ren nødvendighet ;)
    Audionet spilleren er i mine ører en svært god match DP, BM og Quad.

    Det spiller oppløst med stor detaljrikdom iht kildematerialet, det låter stringent med kropp på gitarstrenger og fioliner, det er attackvillig og klart, cymbaler låter meget ekte, Eivôr står i stua hos meg, krystallklart, og jeg bergtas. De rommelige dimensjoner i opptak med inntakt informasjon om akustikk mer enn fornemmes. Tony Levin drar meg tydelig ned mot 35hz med kropp og definisjon. Kontrabass antar korrekt volum, og enkeltstrengene høres tydelig, og får klinge helt ut.
    Koser meg jeg 8)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Powerpoint skrev:
    Jeg får vel melde mitt foretrede for Audionet hoffet, og søke om opptak 8)
    Jeg har da gått bort og handlet Gismos Audionet ART G2 og EPS av ren nødvendighet ;)
    Audionet spilleren er i mine ører en svært god match DP, BM og Quad.

    Det spiller oppløst med stor detaljrikdom iht kildematerialet, det låter stringent med kropp på gitarstrenger og fioliner, det er attackvillig og klart, cymbaler låter meget ekte, Eivôr står i stua hos meg, krystallklart, og jeg bergtas. De rommelige dimensjoner i opptak med inntakt informasjon om akustikk mer enn fornemmes. Tony Levin drar meg tydelig ned mot 35hz med kropp og definisjon. Kontrabass antar korrekt volum, og enkeltstrengene høres tydelig, og får klinge helt ut.
    Koser meg jeg 8)
    For min del innvilges søknaden uten heftelser Powerpoint :)
    Så får vi se hva den øvrige menigheten sier ;)

    Flott å høre at du opplever ART G2/EPS på samme måte hos deg. Jeg mener du skal lete lenge (og kanskje punge ut med en storsekk fjelldollar ;D) før man finner makan kilde ;)
    Nok om det, Gratulerer og nyt Audionet-livet 8)

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    gismo skrev:
    For min del innvilges søknaden uten heftelser Powerpoint :)
    Så får vi se hva den øvrige menigheten sier ;)

    Flott å høre at du opplever ART G2/EPS på samme måte hos deg. Jeg mener du skal lete lenge (og kanskje punge ut med en storsekk fjelldollar ;D) før man finner makan kilde ;)
    Nok om det, Gratulerer og nyt Audionet-livet 8)

    gismo
    Takk for velviljen broder 8)
    Ja, jeg tror faktisk man skal styggmye opp i pris før noe er tydelig bedre enn Audionet ART G2/EPS.
    For min del gjenstår det å leke litt med Audioneten som drev til DP DACen.
    Snøen ligger tungt, så det er ennå tid ;)

    Da får jeg vente å se hva resten av menigheten sier.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    De så nesten litt kjent ut..

    Holder du til i Trondheim er veien kort.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    tore_v1 skrev:
    De så nesten litt kjent ut..

    Holder du til i Trondheim er veien kort.
    Heldigvis har jeg over 40mil å kjøre dit ;D
    Men lykke til med salg av utrolige blokker ;)

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn