Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.836
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Har fått på plass nye Audionet forsterkere, nærmere bestemt AMP I V2 og DNP. Musikken spilles fra en MOJO dejavu music server.

    Lyden er fantastisk, helt magisk selv bare etter ca 40 timer. Ikke minst så er det elegant i alle Bauer og kanter. Geir A fra HFaudio har gitt en enorm service of rådgivning på veien som jeg ikke ville vært foruten når en investerer så mye penger.

    Vis vedlegget 443519
    Vis vedlegget 443520
    Det er ikke en amp.
    Det er en Verstärker.
    :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.940
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Plutselig var det veldig til liv i leiren, og de stiller ut på messe i Hamburg i dag.
    Audionet lever :):):)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Men Audionet var ikke død!!! Og det gleder et gammelt Audionet-hjerte.
    Her er en klassiker - min egen Audionet SAM v2. En integrert forsterker i absolutt toppklasse.
    Kjøpt ny hos Audioaktøren for 10 år siden - og har vært jevnlig i bruk siden. Totalt problemfri godlyd.

    Audionet SAM v2 forside:
    Audionet_SAM_v2_002.JPG


    Audionet SAM v2 bakside:
    Audionet_SAM_v2_004.JPG


    Mvh Salty
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har hørt de store monoblokkene deres. Hallelulea, for en forsterkning (!) totalt uten egenlyd. Men de koster jo også som en bra bruktbil da.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    WATT på vei til meg. Blir virkelig spennende...har hatt Audionet tidligere så vet hvor bra det er. Gleder meg til gjensynet.
    Bjørn
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Grattis! Merkets mest fornuftige modell, hva penger angår. Hehe, og hadde man vært rik nok, så hadde alt fra denne produsenten vært fornuftig. Skulle likt å lese en test av denne opp mot Hegel, Audiaflight, Gryphon og flere fete integrerte amper. Kjøpt den ny?
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke 100% i box med kjøp enda. Men den skal prøvespille med Lumin T2 og Respons Grand Artist. Har en gnagende følelse av at den blir værende.
    Hvis ikke alt jeg har lest om denne er feil så er den superb. Demobrukt. Akkurat ferdig innspillt.;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er ikke 100% i box med kjøp enda. Men den skal prøvespille med Lumin T2 og Respons Grand Artist. Har en gnagende følelse av at den blir værende.
    Hvis ikke alt jeg har lest om denne er feil så er den superb. Demobrukt. Akkurat ferdig innspillt.;)
    Har hørt de store Audionet monoblokkene på siste generasjon Respons. Spurte eieren om det lån noen bank i nærheten, som kunne ranes ;D
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    WATT på vei til meg. Blir virkelig spennende...har hatt Audionet tidligere så vet hvor bra det er. Gleder meg til gjensynet.
    Bjørn
    Gratulerer! Spent på hva du synes om den. Ut fra tidligere erfaring med forgjengeren er jeg ganske overbevist om at den faller i smak. Hadde lyst på den selv, men ikke penger nok.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Det ligger nå et par Audionet Amp II Max til salgs i Sverige for en god pris. Aldeles fantastiske monoblokker som jeg har hatt, og savner dem enda. Den eneste ampen jeg har hørt som har værti nærheten er Bladelius Ymer Mk II. Audionet har dessverre, som så veldig mange andre produsenter, priset seg helt inn i galskapen og de beste modellene er uoppnåelige for folk flest. Da kan bruktmarkedet være redningen.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig med at de er blitt svært dyre. Spesielt Science serien. Watt er og dyr men noenlunde overkommelig. Ser på det som en investering i stor musikkglede i framtiden. Jeg er 60 så dette blir min beste og siste forsterker...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.836
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Sakset fra Audionets hjemmeside. Med forbehold om eventuelle feil ....

    "Unsere Maschinen machen Audiophilen glücklich."

    De hjelper nok til i det minste.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.661
    Antall liker
    32.645
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med kvalitets amp!!
    Har jo hatt racket fullt av bokser fra dem tidligere;)
    Håper og tror at de siste modeller har blitt en aning mer «musikalske» også??????????????????
    Kos deg plasma??????????????????

    9550E492-E5F7-4A34-AAC2-642B23F7EE27.jpeg


    gismo
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det ligger nå et par Audionet Amp II Max til salgs i Sverige for en god pris. Aldeles fantastiske monoblokker som jeg har hatt, og savner dem enda. Den eneste ampen jeg har hørt som har værti nærheten er Bladelius Ymer Mk II. Audionet har dessverre, som så veldig mange andre produsenter, priset seg helt inn i galskapen og de beste modellene er uoppnåelige for folk flest. Da kan bruktmarkedet være redningen.
    Bor han rett syd for Gøteborg (?) har jeg trolig vært hjemme hos han og hørt disse. Hva skilte tyskerne og svensken - hvis du gidder?
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med kvalitets amp!!
    Har jo hatt racket fullt av bokser fra dem tidligere;)
    Håper og tror at de siste modeller har blitt en aning mer «musikalske» også������������������
    Kos deg plasma������������������

    Vis vedlegget 566366

    gismo
    Takker! Tar det for gitt at musikaliteten er helt topp. Flott system du hadde der. Sikkert bra nå også...
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Det ligger nå et par Audionet Amp II Max til salgs i Sverige for en god pris. Aldeles fantastiske monoblokker som jeg har hatt, og savner dem enda. Den eneste ampen jeg har hørt som har værti nærheten er Bladelius Ymer Mk II. Audionet har dessverre, som så veldig mange andre produsenter, priset seg helt inn i galskapen og de beste modellene er uoppnåelige for folk flest. Da kan bruktmarkedet være redningen.
    Bor han rett syd for Gøteborg (?) har jeg trolig vært hjemme hos han og hørt disse. Hva skilte tyskerne og svensken - hvis du gidder?
    Fint lite. Tyskerne og svensken er forsterkere som gjorde meg overbevist om at det er forholdsvis liten forskjell på forsterkere. Jeg oppdaget at virkeligheten ikke er fullt så enkel da jeg nedgraderte en smule på forsterkerfronten. Men til forsterkerne; Jeg opplevde begge som detaljerte, dynamiske og med stor kontroll over høyttalerne. Veldig lite som tiltrekker seg oppmerksomhet, svært lite egenlyd eller sminke. Kanskje, men i såfall bare en smule, var Audionet bittelitt mer frampå. Mine blokker var jo av eldre modell som er avløst av blokkene som vel heter bare MAX nå. Det som Audionet og senere Bladelius lærte meg, er at det ikke finnes noen billig snarvei til high-end. Ser til stadighet at det startes tråder hvor folk har tro og håp om at alt vokser inn i himmelen bare man finner "det" produktet eller kommer over "den" matchingen. Sorry, no free lunch. Spesielt med tanke på forsterkere er det enorm forskjell når man har en amp som virkelig kan levere. I hvert fall når man har typiske kassehøyttalere med følsomhet typisk mellom 87-91 dB.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    WATT spiller nå hos meg. Tidlig enda men det er veldig godt det jeg hører. Skal prøves opp mot Luxman 509 x. Så får vi se...kommer tilbake.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    WATT spiller nå hos meg. Tidlig enda men det er veldig godt det jeg hører. Skal prøves opp mot Luxman 509 x. Så får vi se...kommer tilbake.
    Ojsann - to forskjellige kulturer - eller motsatt kanskje ikke. Spennende!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn