Audionet AMP II MAX - REVIEW (oppdatert)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
BAT 600 SE er superbra. Har denne ampen i oppsett saman med BAT VKD5SE, VK31SE og PC Incognito med Acoustic Heaven i alle linkar. Spelar knallbra med superkontroll, detaljert og nyansert med stort rom. Jf. også siste nr. av TAS. Bare eit minus, det er varmen, det blir fort behov for air condition med desse kjempene - i alle fall med 600M SE, tilliks med tilsvarande frå Krell mfl. Ok om vinteren, men det blir fort godt varmt i stova når temperaturen ute er over 15 grader C.
Vil ikke ha et trinn til som leveres så mye varme som Krellene, så da strykes den fra lista mi.
 
O

om.s

Gjest
JA, nå har jeg hatt disse trinnene i hus en liten stund, og kommer med en foreløpig oppsummering. Ny pris på disse trinnene er 110.000kr, så her skal det smake fugl.....

Hadde lest en del om disse på forhånd, og fikk følelse av at de låt litt røraktig, og tenkte med en gang varme i lydbildet. Realiteten, er at AMP II MAX faktisk er noe av det mest nøytrale jeg har hatt i hus, og de oppleves verken som kalde eller varme. I fohold til Krell blokkene jeg hadde, oppleves de kalde, men de på sin side er noe av det varmeste jeg har vært borti, og låter på mange måter mer rør enn noe annet transistortrinn jeg har testet. Nøytraliteten gjorde MAX blokkene noe kjedelige til å begynne med, men etterhvert, så opplever man nøytraliteten som den korrekte gjenngivelse av musikken. Det som muligens har sammenheng med rørtrekkene den har fått i enkelte tester, er den fantastiske oppløsningen den har av S'er. Denne faktoren settes veldig høyt i mine ører, og det er sjelden man hører et slikt detalj nivå og nøytralitet med så enorm oppløsning på dette punktet, her er den det meste jeg har testet fullstendig overlegen. 3D følelsen og plasseringen er god, men ikke fullt på høyde med feks. Krellene jeg hadde som var direkte rå på dette. Når vi snakker om slike kjemper, kan vi ikke unngå å nevne bass, AMP II MAX oppfører seg ganske utradisjonelt i forhold til andre kjemper som Krell, CJ som har vært på besøk, alle disse avgir en kraftig og noe utflytende bass, MAX'en oppleves ikke som fullt like kraftige, men de er til gjengjeld knusktørre og lynhurtige, dette blir smak og behag. Ikke tro at bassen er veik, MAX'ene trykker som bare det, men da den er så tørr, så oppleves den ikke så kraftig, men ikke mindre imponerende enn de andre. ART2'en min må beskrives som rimelig nøytral, og jeg hadde nok håpet på noe mer varme enn disse blokkene gir, får andre blokker til test rundt hjørnet, så vi får se hva det blir til.
Som dere sikkert forstår, er dette veldige gode effekttrinn, men i mitt oppsett savner jeg noe varme, det er da alltids noe. Hadde Krellene, hatt Max'enes oppløsning av S'er og Adyton's nerve, så hadde jeg nok vært i mål  :)
AMP II MAX er teknologisk langt fremme, man kan velge auto av/på etter sensitivitets nivåer, display av/på + dimming, vising av effekt, linje..., oppgir fasefeil, valg av balansert/ubalansert, avanserte beskyttelses krester osv. feks. mot DC, HF, Temp...De veier rundt 40kg pr.stk og setter man dem sammen, er de nøyaktig samme bredde som en vanlig komponenet. De avgir praktisk talt ingen varme, og blir ikke mer enn lunkne hos meg.

Er det noen der ute som har for mye varme i anlegget (i form av lydsignatur, ikke fysisk varme  ;D ) , eller ønsker å prøve noe nytt, så gi beskjed, mulig vi kan få til et bytte/salg/kjøp  ;)



Mine er i sort

http://www.audionetusa.com/amp11max.html
Ja det var "snabba rykk" som vi sier her i Sverige, easy come, easy go ;).
Synd at ikke du liket AMP II MAXéne, men som nevnt tidligere er det jo veldig snakk om riktig match i denne divisjonen.
Forrige versjonen var nok mørkere og mer tilgivende enn den siste versjonen du hadde hjemme, jeg har selv spillt med den (forrige) i ett år nå synes nok at den versjonen, den jeg har levd med i ett år, savner litt av de egenskapene du her nevner som deres styrke, og det er derfor mine er i Tyskland og oppgraderes nå.

Men som også nevnt noen ganger nå, dette er musikk gjengivere, ikke HiFi imponatorer, vilket du også beskriver litt igjennom deres karakter, men dette er også en liten "vær varsom" faktor, de kan oppleves "kjedelige" om man er for rask med å bedømme de (nå vet jeg at du ikke har skutt fra hofta her....)
Men, med riktig, og god matching, er dette virkelig "value for money", om man søker musikken, "nesten" slik den ble spillt inn....

Ønsker deg lykke til videre i søket, og grattis til den heldige som ender opp med dine blokker  ;D

Du er, om du er i nærheten av Gøteborg, hjertelig velkommen til en lytt her....

Det mangler iallefall ikke på "gode" anbefalinger i din videre søken  ;)

Jeg venter i spenning på to pakker fra Tyskland, og de ser helt like ut som de to på bildet ;D

mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Ja det var "snabba rykk" som vi sier her i Sverige, easy come , easy go ;).
Synd at ikke du liket AMP II MAXéne, men som nevnt tidligere er det jo veldig snakk om match i denne divisjonen.
Forrige versjonen var nok mørkere og mer tilgivende enn den siste versjonen du hadde hjemme, jeg har selv spillt med den i ett år synes nok at den forrige versjonen, den jeg har levd med i ett år, savner litt av de egenskapene du nevner som deres styrke, det er derfor mine er i Tyskland og oppgraderes nå.

Men som nevnt noen ganger nå, dette er musikk gjengivere, ikke HiFi imponatorer vilket du også beskriver i gjennom deres karakter, men dette er også en liten vær varsom faktor, de kan oppleves kjedelige om man er for raske med å dømme de (Nå vet jeg at du ikke har skutt fra hofta her....)
Men med riktig og god, matching er dette value for money, om man søker musikken nesten, slik den ble spillt inn....

Ønsker deg lykke til videre i søket, og grattis til den heldige som ender opp med dine blokker  ;D

Du er, om du er i nærheten av Gøteborg, hjertelig velkommen til en lytt her....

Det mangler ikke på "gode" anbefalinger i videre søken  ;)

Jeg venter i spenning på to pakker fra Tyskland, og de ser helt like ut som de to på bildet ;D

mvh
Hyggelig bekjentskap AMP II MAX'ene, kan ikke se at de stiller tilbake fra noen andre blokker i denne divisjonen, det blir smak og behag og selvfølgelig matching.
 
O

om.s

Gjest
Hyggelig bekjentskap AMP II MAX'ene, kan ikke se at de stiller tilbake fra noen andre blokker i denne divisjonen, det blir smak og behag og selvfølgelig matching.
Jepp ;)

mvh
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Når du er på denne galeien så hvorfor ikke ta en liten telefon til Lyric og høre hva de skal ha for de gamle toppmodellene til Jeff Rowland. Model 9t hc
Disse er de gamle til tannlegen Bertram i Danmark.
Jeg vet ikke om de står der enda. Maken til forsterkeri tror jeg du skal lete lenge etter.

Det er 4 stk av de boksene. 2 av dem er batteristrømforsyninger.
Ihvertfall ikke noen klinisk lyd ifra litt eldre JRDG konstruksjoner.
Men ikke noe å hanskes med for folk med dårlig rygg.

Flere og flere "over there" mener at Jeff Rowland har tatt et skritt i feil retning med de nyere forsterkerne sine.

Har selv en Model 8 . 2*250 W . Bare en av de boksene til Model 9.

Audiogon står noen sett for salg.
Lligger på rundt 10000$ brukte der. Regner dog med at Lyric skal ha endel, om de er der enda da.

 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Men forskjellig staff som blir bestukket av ulike selskaper ;)

O.
Det som er interesant er jo at HIFI+ anmeldelsen sannsynligvis er den første europeiske. Det finnes jo dem som hevder at det er meningsløst å lese amerikanske forsterkeranmeldelser pga. strømforskjeller. Jeg vet ikke om det er tilfellet, men når det gjelder Nuforce så er det jo litt underlig at et produkt kan oppleves som kvalitetsmessig så forskjellig som HIFI+ -> TAS. Og når det gjelder kommentaren din om politikk så er jo den litt morsom iom at HIFI+ og TAS nå har samme eier.... ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Må si jeg digger EC AW100DMB, bare så synd at på denne som alt annet rimeligere utstyr, så er ikke plassering og 3D gjenngivelsene så bra, ja ja man må jo få noe ekstra for pengene når man punger ut....
 
H

hobby

Gjest
Så at varme var et tema - og der er jeg enig. Vil derfor legge til at Citadel'ene ikke genererer så mye varme, faktisk overraskende lite.
 
R

Ronny_D

Gjest
Så at varme var et tema - og der er jeg enig. Vil derfor legge til at Citadel'ene ikke genererer så mye varme, faktisk overraskende lite.
mener du lyd eller fysisk varm å ta på ? Klasse D forsterker, den skal vel ikke bli særlig varm å berøre.

Er det ingen som kan gi en lydbeskrivelse som er mere forståelig enn "mere nøytral enn beste mc pickup" ?
 
H

hobby

Gjest
Mente fysisk varme. Sorry... ;)
Ellers er ikke Theta ampene klasse D om det var de du siktet til...
 

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
Når du er på denne galeien så hvorfor ikke ta en liten telefon til Lyric og høre hva de skal ha for de gamle toppmodellene til Jeff Rowland. Model 9t hc  
Disse er de gamle til tannlegen Bertram i Danmark.
Jeg vet ikke om de står der enda. Maken til forsterkeri tror jeg du skal lete lenge etter.

[BILDE]


Det er 4 stk av de boksene. 2 av dem er batteristrømforsyninger.
Ihvertfall ikke noen klinisk lyd ifra litt eldre JRDG konstruksjoner.
Men ikke noe å hanskes med for folk med dårlig rygg.

Flere og flere "over there" mener at Jeff Rowland har tatt et skritt i feil retning med de nyere forsterkerne sine.

Har selv en Model 8 . 2*250 W . Bare en av de boksene til Model 9.

Audiogon står noen sett for salg.
Lligger på rundt 10000$ brukte der. Regner dog med at Lyric skal ha endel, om de er der enda da.

[BILDE]
Jeg og en kompis var innom Lyric på Tirsdag og så på akuratt disse blokkene... :) Og betjeningen sa at de lå på 450000,- (Lyric-prisliste) i sin tid.

Han mente at man kunne sikkert få de får en "god" pris  ;D, alt er relativt.

Men det var noe bug med det ene poweret visstnok, slo seg vist av etter en stund... de trodde det kunne være noe batterigreier!


jan
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Hva med å prøve de Chapter Couplet mono blokkene som skal komme da?

Eller noen Chord monoblokker
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
MUSICAL FIDELITY KW MONOBLOCKS (1000watts @8ohms)

 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Et sett solgt i Norge 75 totalt, blir vel ikke lett å få tak i de.
Eller vet du om noen ::)

Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Nesten synd denne tråden har utviklet seg til en anbefalingstråd, hvilket det er mange nok av fra før imho, men det er dessverre ikke alle forunt å kunne nyte disse eminente blokkene under matchede forhold, dessverre....

mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Nesten synd denne tråden har utviklet seg til en anbefalingstråd, hvilket det er mange nok av fra før imho, men det er dessverre ikke alle forunt å kunne nyte disse eminente blokkene under matchede forhold, dessverre....

mvh
De fleste her har nok ikke hørt dem....

Edit:
Nå det er sagt, er det fullt mulig andre hadde synes AMP II MAX er spot on i mitt oppsett i deres ører, så matching kan være så mangt ;)
 
O

om.s

Gjest
De fleste her har nok ikke hørt dem....

Edit:
Nå det er sagt, er det fullt mulig andre hadde synes AMP II MAX er spot on i mitt oppsett i deres ører, så matching kan være så mangt ;)
Der er vi skjønt enige, matching, og personlige preferanser, samt utstyrets egenskaper selvsagt ;)

mvh
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Hei!

maxene....

Når du nå etterhvert har hatt DPA1s, CJ Premier 350SA, Burmester 956, 911, Krell 600, 700, 350MCX, Adyton Cordis 1.8 og nå disse Maxene hjemme. Så tror jeg kanskje ikke at problemet er effektforsterkeren, men at det som plager deg kan ligge et annet sted i kjeden!

For, det er ikke ås mye som er bedre der ute tror jeg.

Mvh
OMF
Dette må da være enkelt, RØR ;D ;D Så mye penger som Janhella bruker på forsterkere er det bare å kline til med noen store rørforsterkere og bruke 15000.- på å instalere en varmepumpe og kjøre den i revers(Aircondition). Da er det slutt på mangel på varme i lyden og skarpe SSSS ;D ;D
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Ja, det kan nok kanskje være løsning, varm klang, sjel og oppløsning.

Hva skal man anbefale da....er er jeg på tynn grunn, men hva med:

VTL Siegfried
CJ Premier 8, evt 2 stk VT 60
Lamm
Et par av disse retro McIntosh

Mvh
OMF
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hmmmm, nå har jeg kablet om hele anlegget, alt har fått Furutech kontakter og har koblet til Bybee'ene igjen. Bybee ble fjernet, da de faktisk forveret S problemet jeg hadde med krellene, selv om de ga et ekstra nivå i bassen, Krellene hadde egentlig bass nok  ;D.
Det jeg opplever her jeg sitter, er at lydbildet er blitt varmere, jeg har mye mer trøkk i bassen og er akkurat i dette øyeblikket fornøyd  :), hvor lenge det varer er usikkert. Merket med en gang, at etter bytte til Furutech på alt inkl. apparater med faste ledninger, ble det mye mer kropp i lydbildet og trykk i bassen. Koblet deretter inn Bybee'ene igjen og alt ble ytterligere mer kroppslig og enda mer trykk i bassen..... rart dette her, nå spørs det bare hva Furutech'ene hadde gjort for Krellene, selv om de leveres med skikkelige heftige saker. Dette er så morro, at jeg nå har bestillt enda mer Furutech fra www.pmaudio.no . Nå skal jeg bytte ut noen signalkabler, slik at jeg får Au24 over hele fjøla, da blir nok lydbildet enda noe varme og mørkere. Dæven, jeg har fjernet salgsannonsen på blokkene igjen, inntil jeg finner ut hva som bor i dem. Er disse blokkene ekstra følsomme for strøm  ??? kan virke slik......

Edit:
Kan også ha vært en fasefeil, ikke på blokkene, for de varsel om det er fasefeil, men noe av det andre utstyret. Burde ikke være, da jeg har sjekket det før, men man kan alltids gjøre feil. Det er allikevel merkelig, da jeg ikke fikk negativt utslag på Krellen eller EC forsterkeren jeg har. Gjenstår egentlig bare bytte av kontakter og Bybee.....får sove på det..... :-[
 
O

om.s

Gjest
Hmmmm, nå har jeg kablet om hele anlegget, alt har fått Furutech kontakter og har koblet til Bybee'ene igjen. Bybee ble fjernet, da de faktisk forveret S problemet jeg hadde med krellene, selv om de ga et ekstra nivå i bassen, Krellene hadde egentlig bass nok  ;D.
Det jeg opplever her jeg sitter, er at lydbildet er blitt varmere, jeg har mye mer trøkk i bassen og er akkurat i dette øyeblikket fornøyd  :), hvor lenge det varer er usikkert. Merket med en gang, at etter bytte til Furutech på alt inkl. apparater med faste ledninger, ble det mye mer kropp i lydbildet og trykk i bassen. Koblet deretter inn Bybee'ene igjen og alt ble ytterligere mer kroppslig og enda mer trykk i bassen..... rart dette her, nå spørs det bare hva Furutech'ene hadde gjort for Krellene, selv om de leveres med skikkelige heftige saker. Dette er så morro, at jeg nå har bestillt enda mer Furutech fra www.pmaudio.no . Nå skal jeg bytte ut noen signalkabler, slik at jeg får Au24 over hele fjøla, da blir nok lydbildet enda noe varme og mørkere. Dæven, jeg har fjernet salgsannonsen på blokkene igjen, inntil jeg finner ut hva som bor i dem. Er disse blokkene ekstra følsomme for strøm  ??? kan virke slik......

Edit:
Kan også ha vært en fasefeil, ikke på blokkene, for de varsel om det er fasefeil, men noe av det andre utstyret. Burde ikke være, da jeg har sjekket det før, men man kan alltids gjøre feil. Det er allikevel merkelig, da jeg ikke fikk negativt utslag på Krellen eller EC forsterkeren jeg har. Gjenstår egentlig bare bytte av kontakter og Bybee.....får sove på det..... :-[
Interessant lesning, jeg opplevde også en forbedring av lyden på blokkene da jeg gikk bort fra Audionets orginale strømkabler, som visst nok skal være gode i utgangspunktet, til Cardas Golden Reference....
Samme kabel rund baut har jeg også tro på, skal bli spennende hva du opplever da....

Ja, det tar tid å bli kjent med disse blokkene ;D

mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Interessant lesning, jeg opplevde også en forbedring av lyden på blokkene da jeg gikk bort fra Audionets orginale strømkabler, som visst nok skal være gode i utgangspunktet, til Cardas Golden Reference....
Samme kabel rund baut har jeg også tro på, skal bli spennende hva du opplever da....

Ja, det tar tid å bli kjent med disse blokkene  ;D

mvh
Dette har ingenting med tid, innspilling eller tilvenning å gjøre, det er en total lydmessig endring etter det som ble gjort i går natt.
Må finne ut hva det er som gjorde utslaget, får reversere det som ble gjort for å finne det ut  ??? :)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Dette er merkelig, nå kan det se ut som jeg nærmer meg noe, DAC'en er den som virker mest følsom for strøm/støy, faktisk helt ekstremt. Har egentlig aldri hatt dette problemet før, det må være at Audionet'ene er så følsomme på små variasjoner av signalet, at de får med seg dette mye bedre enn alt annet jeg har testet.
Merket også en endring på effekttrinnene ved bytte der, men det er på langt nær så stort utslag som på Forsell DAC'en. Har også testet flere andre DAC'er i denne perioden, uten å registrere noe av dette  ;D det skal ikke være enkelt dette, men gøy er det.  :)
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Dette har ingenting med tid, innspilling eller tilvenning å gjøre, det er en total lydmessig endring etter det som ble gjort i går natt.
Må finne ut hva det er som gjorde utslaget, får reversere det som ble gjort for å finne det ut ??? :)
Han mener vel at det tar tid å finne best mulige omstendigheter for nytt utstyr.

Gode plugger er ekstremt viktig; jeg bytter alltid plugger i boksene, da det gir litt mindre "fnidder og grums", og litt mer kropp, trøkk og bass. Men så er boksene her i gården ikke helt i janhella-enden av prisskalaen. ;D

Bybee kommer forresten med et strømfilter snart som ikke skal koste all verdens, og som lover godt ihht preliminære rapporter:

http://www.6moons.com/industryfeatures/bybee/power.html

Jeg er enig med deg i at Bybee-er gjør lyden skarpere, derfor bruker jeg dem ikke i signalveien sjøl. Men - dersom du har noen av den store typen du skulle være interessert i å selge unna, send meg PM!

Når det gjelder DAC-en, er min entydige erfaring at digitaldelen av anlegget er den som er mest "plaget" av støyproblemer - først og fremst fordi den som regel sender støy videre ut i anlegget via jord, men også fordi den krever renest strømtilførsel. Således får digitaldelen alltid det beste nettfilteret her i gården. På Monica-dac-en jeg opererer med om dagen, vil jeg kjøre separat strømtilførsel til analog- og digitaldelen så snart jeg får tak i et chassis som passer.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Han mener vel at det tar tid å finne best mulige omstendigheter for nytt utstyr.

Gode plugger er ekstremt viktig; jeg bytter alltid plugger i boksene, da det gir litt mindre "fnidder og grums", og litt mer kropp, trøkk og bass. Men så er boksene her i gården ikke helt i janhella-enden av prisskalaen. ;D

Bybee kommer forresten med et strømfilter snart som ikke skal koste all verdens, og som lover godt ihht preliminære rapporter:

http://www.6moons.com/industryfeatures/bybee/power.html

Jeg er enig med deg i at Bybee-er gjør lyden skarpere, derfor bruker jeg dem ikke i signalveien sjøl. Men - dersom du har noen av den store typen du skulle være interessert i å selge unna, send meg PM!

Når det gjelder DAC-en, er min entydige erfaring at digitaldelen av anlegget er den som er mest "plaget" av støyproblemer - først og fremst fordi den som regel sender støy videre ut i anlegget via jord, men også fordi den krever renest strømtilførsel. Således får digitaldelen alltid det beste nettfilteret her i gården. På Monica-dac-en jeg opererer med om dagen, vil jeg kjøre separat strømtilførsel til analog- og digitaldelen så snart jeg får tak i et chassis som passer.
Greit innlegg. Tror jeg forstår hva om.s mente, men ville bare poengtere dette for eventuellt andre tråd lesere...

Kjører forresten alt mitt utstyr gjennom Shunyata'en, så strømmen inn skal være bra. Innstråling eller utstråling av støy bør heller ikke være et stort problem, da jeg bruker FAT LMC med dobbel kobberskjermming i hele anlegget. At støpsler har hatt så mye å si for lyd, har jeg aldri vært borti, selv om jeg har byttet dette mang en gang før uten disse resultatene.
En annen sak, er egentlig at jeg strekker det ganske langt med dippedutter og greier i forhold til de fleste, for å få bedre lyd, da undres jeg bare på hva de andre går glipp av ;D . Lydsignaturen er helt etter min smak nå :) . Er det tvilere her som er interessert i å høre hvor stort utslag strømkabler og kontakter har, så er de hjertelig velkommen til å høre endringene før og etter bytte på DAC'en. Dette er så moro, og jeg undres fremdeles over at det er mulig, sitter med samme følelse som et barn har i godtebutikken. ;D
 
O

om.s

Gjest
Godt det går riktig vei, ingenting med denne hobbien føles så godt som når det begynner å klaffe ;D

mvh
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
jeg har samme erfaring som janhella når det gjelder gode termineringer enten dette er til strømkabler eller til signal etc. det virker-underlig nok. skjerming er et annet område som også ser ut til å være meget viktig.
jakr
 
O

om.s

Gjest
Selv fikk jeg gode nyheter fra Tyskland i dag, og det var at oppgraderingen av mine AMP II MAX var ferdig og blokkkene var klare til forsendelse.
Da begynner en relativt lang innkjørings periode med den nye elektronikken, men noe godt er absolutt i vente.

Matcher disse blokkene med Audionet´s egen Pre og cd/dvd-a spiller samt riaa/eps, og sammen med Wilson-Benesch høytalere er dette en meget god kombinasjon, helt subjektivt selvsagt ;D

mvh
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Spennende lesning! Har også drevet og testet mye duppedingser! Selv bruker jeg kabler i fra Ps Audio, Statment. Er meget fornøyd med disse! Men jeg lurer litt på og prøve nett kablen fra Furutech, rettere bestemt disse: http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=12&merke=61&produkt_id=215
med Rodium kontakter. Kansje det er noe og hente på og bytte ut de orginale chassiskontaktene med disse: http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=12&merke=44&produkt_id=170

Kansje det er litt og hent....

Foresten noen som har prøvd nettkablene i fra Furutech? Ble litt off-topic dette....

mvh
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Blei ikke audionett likevel? Ser de er ute for salg......

Siden du liker aw100, skal du ikke pröve aw400 da? det er jo en brokobling av ec sin beste forsterker aw120.

Jeg likte både aw120 og aw400.....
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Selv fikk jeg gode nyheter fra Tyskland i dag, og det var at oppgraderingen av mine AMP II MAX var ferdig og blokkkene var klare til forsendelse.
Da begynner en relativt lang innkjørings periode med den nye elektronikken, men noe godt er absolutt i vente.

Matcher disse blokkene med Audionet´s egen Pre og cd/dvd-a spiller samt riaa/eps, og sammen med Wilson-Benesch høytalere er dette en meget god kombinasjon, helt subjektivt selvsagt ;D

mvh
Nå har ikke jeg hørt de gamle, men gled deg, det er skikkelig gode saker, bare så synd det ikke blir full klaff her i heimen. Det er ikke blokkenes feil, jeg har en preferanse for varm og litt mørk lyd, og det får jeg ikke helt til med disse i mitt oppsett. Hadde det forsåvidt med Krellene, men går ikke an å leve med den varmen samtidig som jeg ikke klarte gjenngivelsen av S'ene, det ble plagsomt i lengden. Audionet AMP II MAX's design, teknologi, varmeavgivelse er det beste jeg har vært borti uansett pris. ART2 forsvinner aldri og høyttalerene liker jeg også veldig godt, poenget, er at jeg har hørt lyden jeg er ute etter i eget system, men for å få det perfekt, måtte jeg ha blandet produkter, får se hva det blir til...har nye blokker til test + andre som kommer innom snart....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
janhella, et godt råd. Ordet "aldri" tror jeg du skal vokte deg for å bruke i hifi-sammenheng ;D

O.
P.S Gleder meg fortsatt til du begynner med vinyl - da kommer det til å bli action her!!
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Blei ikke audionett likevel? Ser de er ute for salg......

Siden du liker aw100, skal du ikke pröve aw400 da? det er jo en brokobling av ec sin beste forsterker aw120.

Jeg likte både aw120 og aw400.....
Ingen dum ide det, men tror mest på AW-180 av forsterkere fra EC....Nemo blir for store og avgir for mye varme ref. jakr. AW100DMB hadde 0 problem å drive holfiene mine, blir på langt nær det samme som Audionetene totaltsett, men AW100DMB hadde mer varme enn Audioneten.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
janhella, et godt råd. Ordet "aldri" tror jeg du skal vokte deg for å bruke i hifi-sammenheng ;D

O.
P.S Gleder meg fortsatt til du begynner med vinyl - da kommer det til å bli action her!!
Nei beklager, har sagt det samme til meg selv, stryk aldri, sett inn ihvertfall ikke nå ;D
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
J: Tror du nå forstår hvorfor jeg skryter av FuruTech i min tråd vedr. "The Beauty and the Beast"...gjorde samme underverker her hos meg. Venter også på mere fra Paul nå for å ha hele kjeden fra signal inn og strøm inn med FuruTech produkter.

Enig med Dog, "aldri" tør jeg ikke lengre bruke! ;D
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Ingen dum ide det, men tror mest på AW-180 av forsterkere fra EC....Nemo blir for store og avgir for mye varme ref. jakr. AW100DMB hadde 0 problem å drive holfiene mine, blir på langt nær det samme som Audionetene totaltsett, men AW100DMB hadde mer varme enn Audioneten.
Jeg eide aw120 för, så oppgraderte jeg til aw180. Men jeg ble litt skuffet. kraftmessig var jo aw 180 mye bedre enn aw120. Men lydmessig synes jeg aw120 var best. Ringte til electrocompaniet for å höre om dette kunne stemme. Og det stemte mente de. Aw120 var den lydmessige beste konstruksjonen, de hadde laget.

Derfor jeg har troa på aw400 :) Den har jo kraftfull og varm lyd. Må jo väre midt i blinken for deg :) Mulig aw400 blir litt varm da.

Hva skal du ha på testbenken nå da?

Skal Bryston innom da?
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Jeg eide aw120 för, så oppgraderte jeg til aw180. Men jeg ble litt skuffet. kraftmessig var jo aw 180 mye bedre enn aw120. Men lydmessig synes jeg aw120 var best. Ringte til electrocompaniet for å höre om dette kunne stemme. Og det stemte mente de. Aw120 var den lydmessige beste konstruksjonen, de hadde laget.

Derfor jeg har troa på aw400 :) Den har jo kraftfull og varm lyd. Må jo väre midt i blinken for deg :) Mulig aw400 blir litt varm da.

Hva skal du ha på testbenken nå da?

Skal Bryston innom da?
Mulig du har rett, får teste litt av hvert, Bryston er mulig, men det står ikke først på planen.
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
jeg er enig med dog - du må nok snart se i kvitøye at du må teste ut en snurrespiller skal det bli som du ønsker. det ligger en rega p9 å venter på meg på mitt lokale postkontor (finner jeg ut fra internett nå nettopp-toppers). heldigvis er det et butikkutsalg, så nå stikker jeg snart å henter den:)
(da er det bare å vente på å få tak i en god nok riia og så er jeg nokså nærme i mål)
jakr
 
Topp Bunn