Audionet AMP II MAX - REVIEW (oppdatert)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
jeg er enig med dog - du må nok snart se i kvitøye at du må teste ut en snurrespiller skal det bli som du ønsker. det ligger en rega p9 å venter på meg på mitt lokale postkontor (finner jeg ut fra internett nå nettopp-toppers). heldigvis er det et butikkutsalg, så nå stikker jeg snart å henter den:)
(da er det bare å vente på å få tak i en god nok riia og så er jeg nokså nærme i mål)
jakr
Hehe, jada, har du handlet fra utlandet igjen?
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Hvorfor ikke fullføre anlegget ditt med noe mer CJ?
"It yust sound right" jeg er faenma enig! Premier 8 eller 12 feks.

Og til deg DOG; hva snoker du på av forsterkeri nå som bladlusa skal vekk?
 
O

om.s

Gjest
Nå har ikke jeg hørt de gamle, men gled deg, det er skikkelig gode saker, bare så synd det ikke blir full klaff her i heimen. Det er ikke blokkenes feil, jeg har en preferanse for varm og litt mørk lyd,  og det får jeg ikke helt til med disse i mitt oppsett. Hadde det forsåvidt med Krellene, men går ikke an å leve med den varmen samtidig som jeg ikke klarte gjenngivelsen av S'ene, det ble plagsomt i lengden. Audionet AMP II MAX's design, teknologi, varmeavgivelse er det beste jeg har vært borti uansett pris. ART2 forsvinner aldri og høyttalerene liker jeg også veldig godt, poenget, er at jeg har hørt lyden jeg er ute etter i eget system, men for å få det perfekt, måtte jeg ha blandet produkter, får se hva det blir til...har nye blokker til test + andre som kommer innom snart....
Audionet nevnte for meg at den modellen av AMP II MAX jeg har, var spes utviklet for å drive lav impedante høytalere, som feks Wilson Benesch (dette sa han uten å vite at jeg har det...) så dette er en "match made in heaven" og bedre blir den med den nye utgaven.

Snakket forleden med en Svenske som har fått sine oppgradert og han mente det først begynte å "skje" ting etter en 2-300 timer, og det forbauser meg vel egentlig ikke når det gjelder Audionet.

Så nå er det bare å begynne å spare til den største Preén deres (100K) ;D

mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Har fjernet annosen på bruktbørsen, da admin mente jeg pushet salg via denne tråden. Blir muligens utestengelse på meg, det var det, mulig siste gang dere får høre mine historier om nyinnkjøp  :-/
Med så kort periode mellom kjøp og salg, så kommer man tydeligvis opp i slike situasjoner, å dele inntrykk med seg, fikk plutselig en dårlig klang i mine ører. So long  :-X vi får se om jeg får logget på i morgen.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Take Care...
Selv om jeg " i mine øyne" synes du nesten gjør det motsatte av å fremme salget i denne tråden....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, den var ikke så lett å skjønne..med tanke på at du ikke får den opplevelsen av dem som du hadde håpet på....du er nok tilbake i morgen janhella.
Med HELT andre monoblokker! ;D

O.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Å skifte mening er vrient.
Å trekke raske og riktige sluttinger er værre.

Jeg husker da Peter "Audiofreaks" ikke fikk lov
å si sin mening her. Da ble jeg virkelig forbannet!!!

Samtidig som maaaaange andre lusket rundt ubemerket.
Og gjør det fremdeles.

Hifisentralen er bare så legitim i sin konsekvens som
den ufeilbarlighet som er uoppnåelig.

Men, dette er ett forum, og salg er salg.
Skulle Janhella få trøbbel på grunn av sine preferanser
og sin da måte å "fixe" problemet ved å raskt ønske å
bytte ut det oppfattede problem, så begynner
jeg å stille spørsmå ved hvor man trekker paraleller...

Dette er ett forum, og her deler man opplevelser og
utveksler meninger og komponenter!!!

Jeg ser intet problem!!!
 
H

hobby

Gjest
Hvorfor ikke fullføre anlegget ditt med noe mer CJ?
"It yust sound right" jeg er faenma enig! Premier 8 eller 12 feks.
Det kan nok være fornuftig, eller i hvert fall litt enklere enn å prøve alt annet mellom himmel og jord.. Ser at flere som har CJ ACT2/ART foretrekker CJ sluttrinn også.  Har ellers hørt rykter om at de nye Conrad Johnson LP 140 monoblokkene skal være suverene...
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Det kan nok være fornuftig, eller i hvert fall litt enklere enn å prøve alt annet mellom himmel og jord.. Ser at flere som har CJ ACT2/ART foretrekker CJ sluttrinn også.  Har ellers hørt rykter om at de nye Conrad Johnson LP 140 monoblokkene skal være suverene...
Har bestemt meg for kun å kjøpe brukt, LP140 er sikkert bra de, men det blir vel å kjøpe dem brukt etter hvert. Enkelt, vil ikke ha det enklet, byttingen er en del av hobby'en, jeg digger å teste nye komponeneter. Veien er målet...

Edit:
Nytt er ikke alltid/sjelden bedre, det har jeg erfart mang en gang, det er bare noe selgere og pressen sier, for å hjelpe hverandre å tjene penger til livets opphold.  ;)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Har bestemt meg for kun å kjøpe brukt, LP140 er sikkert bra de, men det blir vel å kjøpe dem brukt etter hvert. Enkelt, vil ikke ha det enklet, byttingen er en del av hobby'en, jeg digger å teste nye komponeneter. Veien er målet...

Edit:
Nytt er ikke alltid/sjelden bedre, det har jeg erfart mang en gang, det er bare noe selgere og pressen sier, for å hjelpe hverandre å tjene penger til livets opphold.  ;)

Et stort CJ rørtrinn blir vel like varmt som Krell blokkene. Hva med McIntosh ? Mc forsterkerene har vel litt mørk klang.

Må ellers si at jeg på ingen måte oppfatter innleggene dine som salgsannonser.
 
O

om.s

Gjest
Må ellers si at jeg på ingen måte oppfatter innleggene dine som salgsannonser.

Enig, for egen del er det bare med å pirre nysgjerrigheten på de som kommer i hus snart ;D

mvh
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Det er ikke tillatt å bruke forumet til salg av produkter, og før Janhella endret på innlegget sitt, så bar innlegget sterkt preg av å være en salgsannonse, jft. regel nr. 9.

Nå er innlegget rettet på og alt er i orden.

Vi er nokså strenge på reglene som omhandler reklamering og salg av produkter, og det var også her vi var litt i konflikt med Peter fra Audiofreaks for en tid tilbake.

Vi blir alltid anklaget for å være "the bad guy" når vi griper inn i et innlegg, men vi følger reglene som er satt nokså konsekvent til tross for at enkelte har merkverdige teorier om det motsatte.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Har ikke helt klart å kvitte meg med Audionet'en enda, har testet noen andre trinn i mellomtiden, men føler trang til å sette inn Audionet'ene i systemet igjen.
 
O

om.s

Gjest
Har ikke helt klart å kvitte meg med Audionet'en enda, har testet noen andre trinn i mellomtiden, men føler trang til å sette inn Audionet'ene i systemet igjen.
La de være hjemme noen dager til, og de blir stående ;) ;D "That´s Audionet, about the real music".......

mvh
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Det er ikke tillatt å bruke forumet til salg av produkter
Vi blir alltid anklaget for å være "the bad guy" når vi griper inn i et innlegg, men vi følger reglene som er satt nokså konsekvent til tross for at enkelte har merkverdige teorier om det motsatte.
Vet dette er langt på utsiden av tråden, man klarer likevel ikke la være å kommentere.
Hva med alle trådene vedr Fidelity? Er ikke dette mest reklame tiltross for enkeltes sure oppgulp og sutring? Er ikke all PR god PR?

Tror nok muligens KV har fått enkelte nye abonnenter gjennom HFS....(ikke bare gjennom den betalte reklameplassen)

Dette er ikke kritikk rettet mot Fidelity, bare lurer litt på hvilken konsekvenspedagogikk høvdingene tar i bruk ;)

Lin
 
O

om.s

Gjest
Vet dette er langt på utsiden av tråden, man klarer likevel ikke la være å kommentere.  
Hva med alle trådene vedr Fidelity? Er ikke dette mest reklame tiltross for enkeltes sure oppgulp og sutring? Er ikke all PR god PR?

Tror nok muligens KV har fått enkelte nye abonnenter gjennom HFS....(ikke bare gjennom den betalte reklameplassen)

Dette er ikke kritikk rettet mot Fidelity, bare lurer litt på hvilken konsekvenspedagogikk høvdingene tar i bruk ;)

Lin
Pedagogikk??    ;)

mvh
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Pressen er unntatt fra våre regler om reklamering da de ikke selger hifi-produkter, jfr. vårt regelverk om reklamering og bransjetilknytning.

Vi ønsker at våre brukere skal kunne kommunisere med journalistene i hifi-pressen her på forumet, og selv om det til nå har vært sterk dominans fra Fidelity, så har all hifi-presse anledning til å delta her på forumet. Hvis Lyd og Bilde eller DVD & Hjemmekino vil reklamere for sine siste utgaver, så er de hjertlig velkommen.

Ps: les reglene før dere beskylder oss for å være inkonsekvente.

Mvh
Admin
 
O

om.s

Gjest
Pressen er unntatt fra våre regler om reklamering da de ikke selger hifi-produkter, jfr. vårt regelverk om reklamering og bransjetilknytning.

Vi ønsker at våre brukere skal kunne kommunisere med journalistene i hifi-pressen her på forumet, og selv om det til nå har vært sterk dominans fra Fidelity, så har all hifi-presse anledning til å delta her på forumet. Hvis Lyd og Bilde eller DVD & Hjemmekino vil reklamere for sine siste utgaver, så er de hjertlig velkommen.

Ps: les reglene før dere beskylder oss for å være inkonsekvente.

Mvh
Admin
Er enig i at forumet ikke skal fungere som en salgssentral, men det blir jo litt skjøre grenser når noen har en frekvens på bytte av utstyr, som feks janhella har, det blir automatisk mye omtaler og mange tråder/annonser.

Personlig tror jeg, at han ville oppdaget enda mer av blokkenes kvaliteter om han lot nevnte blokker bli stående enda litt lengre, men det er min erfaring med nevnte fabrikant.

mvh
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Pressen er unntatt fra våre regler om reklamering da de ikke selger hifi-produkter, jfr. vårt regelverk om reklamering og bransjetilknytning.

Vi ønsker at våre brukere skal kunne kommunisere med journalistene i hifi-pressen her på forumet, og selv om det til nå har vært sterk dominans fra Fidelity, så har all hifi-presse anledning til å delta her på forumet. Hvis Lyd og Bilde eller DVD & Hjemmekino vil reklamere for sine siste utgaver, så er de hjertlig velkommen.

Ps: les reglene før dere beskylder oss for å være inkonsekvente. Mvh Admin
Unnskyld, dette tar jeg selvkritikk på. Viktigheten av research før uttalelse gjelder på HFS såvel som i andre fora.....
Jeg burde selvfølgelig ikke blandet meg inn i tråder som ikke er OT, da går det jo bare galt ;)

Personlig synes jeg Fidelity er et godt tiltak for Hifi-kåte mannfolk/guttebasser (og kanskje også kvinner)

Lin (som nå skal lese regler før hun blander seg inn)
 
O

om.s

Gjest
Ohh hildrande .....fikk nettopp telefon fra UPS som meldte at de er her IDAG mellom 13 og 15 med AMP II MAX fra Tyskland, nyoppgraderte......

Skal innrømme at forventningene er nærmest barnslige og sitrende....

ENDELIG!!!!!  ;D ;D ;D

mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Ohh hildrande .....fikk nettopp telefon fra UPS som meldte at de er her IDAG mellom 13 og 15 med AMP II MAX fra Tyskland, nyoppgraderte......

Skal innrømme at forventningene er nærmest barnslige og sitrende....

ENDELIG!!!!!  ;D ;D ;D

mvh

Deilig følelse bedre enn kjex ;D
 
O

om.s

Gjest
Deilig følelse bedre enn kjex  ;D
Yesss! har til og med tatt general bakstern, med tanke på støv og uønskede partikler....

(Ta deg en tur til Gøteborg janhella......)

DEILIG, snart ;D

mvh
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Testet forresten 2 stk. AW-250DMB mot Audioneten, dette ble helt soleklar seier til Audionet....ikke sammenlignbart i det hele tatt. Ble litt overrasket, da AW100DMB, ga et mye bedre inntrykk enn AW-250DMB'ene gjorde. 250'ene hadde mye mer power enn
AW100DMB, men sistnevnte var mye mer behagelig å lytte til. Testet også AW-180 blokker med samme resultat. Nå venter jeg på noen rørblokker ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg gleder meg til du skal prøve et par av disse:



Siegfried muss sein, ja?

8)

O.
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
88
Torget vurderinger
7
Hei Janhella.
Har ikke lest hele denne tråden, men har inntrykk av at du er ute etter kandidater til en matchende effektforsterker til anlegget ditt.
Jeg skal da gjøre noe så kritikkverdig og tåpelig, som å trekke frem en kandidat som jeg selv aldri har hørt.
Men, jeg har bekjente som har. Bekjente som jeg stoler på (i lydsammnheng.. ;D) og fraviker derfor et ellers sundt prisnsipp.

DarTzeel.

DarTzeel  har fått enormt med positive tests og omtale i de land hvor denne markedsføres, og jeg må si jeg har blitt jævlig nyskjerrig. For meg er dette kanskje den eneste forsterker jeg TROR vil gjøre en bedre jobb enn min DP i mitt nåværende anlegg.
Denne hevdes å gi kropp og en organisk fylde og realisme som overgår de beste fra både "rør og transistor fronten", samtidig som kontroll i bunn og oppløsning i topp er i referanseklassen.
Likevel låter denne "annerledes" - spesielt i mellomtonen. Tennes nyskjerrigheten, finnes det omtaler og tests både i Stereophile og HiFi + .

Lekker?


Konstruksjonen er dessuten på mange måter revolusjonerende, i all sin gjennomførte enkelhelt. Så har man råd, kan dette kanskje være den ultimate.
Det indre appellerer ihvertfall til en gammel teknokrat:  

Spennende?
Annerledes, noe for individualisten!

Hjemmeside:
http://www.dartzeel.com/pages_E/gamme_E.html
Morty
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hei Janhella.
Har ikke lest hele denne tråden, men har inntrykk av at du er ute etter kandidater til en matchende effektforsterker til anlegget ditt.
Jeg skal da gjøre noe så kritikkverdig og tåpelig, som å trekke frem en kandidat som jeg selv aldri har hørt.
Men, jeg har bekjente som har. Bekjente som jeg stoler på (i lydsammnheng.. ;D) og fraviker derfor et ellers sundt prisnsipp.

DarTzeel.

DarTzeel  har fått enormt med positive tests og omtale i de land hvor denne markedsføres, og jeg må si jeg har blitt jævlig nyskjerrig. For meg er dette kanskje den eneste forsterker jeg TROR vil gjøre en bedre jobb enn min DP i mitt nåværende anlegg.
Denne hevdes å gi kropp og en organisk fylde og realisme som overgår de beste fra både "rør og transistor fronten", samtidig som kontroll i bunn og oppløsning i topp er i referanseklassen.
Likevel låter denne "annerledes" - spesielt i mellomtonen. Tennes nyskjerrigheten, finnes det omtaler og tests både i Stereophile og HiFi + .

Lekker?


Konstruksjonen er dessuten på mange måter revolusjonerende, i all sin gjennomførte enkelhelt. Så har man råd, kan dette kanskje være den ultimate.
Det indre appellerer ihvertfall til en gammel teknokrat:  

Spennende?
Annerledes, noe for individualisten!

Hjemmeside:
http://www.dartzeel.com/pages_E/gamme_E.html
Morty
jo takk, denne har jeg allerede siklet etter, men får se etter hvert....har mange jeg skal pløye gjennom først ;D
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
88
Torget vurderinger
7
Tenkte meg vel det, Janhella.
Men et åpent spørsmål er nok hvordan denne, litt "sære" greia, vil samarbeide med preampen din.

Skulle det dukke opp en rik onkel med dårlig helse, er jeg redd siklinga ville tilta og gå over til ren fråde, for eget vedkommende.

Morty
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Disse blir nok stående en god stund, har bestillt nye rør fra Motron. Går totalt 13stk rør pr. blokk ;D det blir peng det, så jeg flesket til med de beste driverrørene, men holdt meg til Golden Dragon Militærstandard for de 24 andre. Gleder meg stort, så ar det bare å finne ut hvordan man stiller bias på disse blokkene, har desverre ikke manual......får en tilsendt fra produsenten håper jeg. Dette var digg, fantastisk lyd, kan utdype litt senere.
 
Topp Bunn