Audiolab

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei dere.
    Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Audiolab 8200cdq til hytta. Ønsker (helst) en røreffektforsterker, ikke altfor dyr, rundt 10000. Tenker på en Jolida 502p. Finner ingen opplysninger hos Audiolab vedr. utgangsimpedans.

    Noen som har noen erfaringer eller tips i den retning?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Kan man koble totalt 5 kilder til Audiolab M-DAC? -eller får man bare USB og må velge mellom optisk eller coax og kan koble totalt 3 kilder til?
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    bjornh skrev:
    Kan man koble totalt 5 kilder til Audiolab M-DAC? -eller får man bare USB og må velge mellom optisk eller coax og kan koble totalt 3 kilder til?
    Mener denne har 5 inng, har forresten bestilt denne og får den vel i midten av feb. Audiolab hadde ikke forutsett hvor stort salget av denne Dacen ble etter at den ble kåret til årets dac i UK, derfor har den vært utsolgt lenge.
    Legger til at jeg besilte fra AudioAffair i UK.

    http://www.audioaffair.co.uk/Audiolab-M-DAC-DAC/product_5618
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke OHFC denne?
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    bjornh skrev:
    Har ikke OHFC denne?
    Ser at dem har fått den opp på sidene sine nå, vet ikke om de har den på lager. Jeg bestilte min i slutten av nov.2011 og har fått flere mailer om at produsenten ikke forutså salget av denne, og derfor gikk tom.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen prisforskjeller å snakke om?
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    bjornh skrev:
    Er det noen prisforskjeller å snakke om?
    Ja litt. ser den blir 7000,- i Norge. I UK ble den 500+ 30 i frakt med frakt + Moms blir den ca 6100,-
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Griffenfeldt skrev:
    Ja, men digitalt, ikke analogt som 8200cdq.
    På min kan jeg justere opp utgangsnivået til 4,1mv ( mener jeg det er ) hvis jeg bruker den som pre-amp.
    Valgfritt på 8200cdq, er det ikke?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.442
    Antall liker
    1.529
    Torget vurderinger
    29
    Skal hjelpe en kollega med å få solgt noen eldre hifi-komponenter. Deriblant en Audiolab 8000Q Preamp.
    Noen som kan gi et hint om hva vi bør kunn forvente for denne?
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    De kostet vel temmelig mye ny (en fjern avkrok av minnet sier veil 12.995,- ved lansering) og var verdt hver krone. Godt rykte som de har så vil de vel ligge noe under prisen av en ny kinesisk. Den var endel dyrere enn de integrerte, så som 8000S som gjerne går for 2.5-3k i disse dager. Ville ikke ha solgt min for under 3k iallefall. Ville sikkert ikke solgt for det heller.

    PS; når det gjelder Meridian 506 så var det første utgaver (16/18 bit) som ble mye solgt sammen med Q/M. Det skal mye til for at det  opprinnelig er 506.24, da hadde du sett det på forntpanelet under linjen for MERIDIAN 506 til venstre.
     

    Vedlegg

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.442
    Antall liker
    1.529
    Torget vurderinger
    29
    Vidar P skrev:
    De kostet vel temmelig mye ny (en fjern avkrok av minnet sier veil 12.995,- ved lansering) og var verdt hver krone. Godt rykte som de har så vil de vel ligge noe under prisen av en ny kinesisk. Den var endel dyrere enn de integrerte, så som 8000S som gjerne går for 2.5-3k i disse dager. Ville ikke ha solgt min for under 3k iallefall. Ville sikkert ikke solgt for det heller.
    Takker så mye for det!
    Veldig bra:)
    Mvh Roger
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    EDIT; sjekk bildet av en .24 spiller i innlegget mitt over og sammenlikne gjerne med bildet ditt i annonsen. Dette betyr at spilleren til salgs ikke er en 24-bits, med mindre den ble oppgradert uten bytte av front da.

    Veldig flotte cdp'er 506 forresten. Har alltid hatt sansen for de, og har sammenliknet de direkte med 200/203 og 200/263 delte spillere, uten at 506 har stått noe nevneverdig tilbake. Vet ikke hva en slik spiller er verdt idag, men om jeg ikke husker mye feil så kostet de gjerne drøye 10k dengang de var ny. Husker jeg var med å kjøpe en ny (hadde 200/263 selv) og noe sier meg 12k eller deromkring veil...
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.442
    Antall liker
    1.529
    Torget vurderinger
    29
    Vidar P skrev:
    PS; når det gjelder Meridian 506 så var det første utgaver (16/18 bit) som ble mye solgt sammen med Q/M. Det skal mye til for at det opprinnelig er 506.24, da hadde du sett det på forntpanelet under linjen for MERIDIAN 506 til venstre.
    Ja det er nok en 16 eller 18 bits.
    Men greit å få det bekreftet, så vi ikke lurer noen.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nei, dette er den senere kinesiske utgaven. Den originale engelske (som er til salgs) kostet noe slikt som 12.995,- på Akers Mic og andre forhandlere da den kom. Senere ble den tilgjengelig i "pakker" med Audiolab 8000P og M, hvor enhetsprisen ble noe lavere, men ikke ned på type £500 og deromkring, det er prisen på de kinesiske utgavene det.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen her inne med erfaringer med 8200mb, m-dac og 8200q?

    McLaren
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Mener denne har 5 inng, har forresten bestilt denne og får den vel i midten av feb. Audiolab hadde ikke forutsett hvor stort salget av denne Dacen ble etter at den ble kåret til årets dac i UK, derfor har den vært utsolgt lenge.
    Legger til at jeg besilte fra AudioAffair i UK.

    Audiolab M-DAC DAC at Audio Affair
    Og hvordan låter vidunderet? vurderer STERKT å kjøpe selv:-D
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Følger opp denne litt: Noen som har fått testet ut denne (MDac) og kan omtale den litt? Lurer spesielt på hvordan hodetelefonforsterkeren i denne er...
     

    Hornet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    217
    Antall liker
    61
    Sted
    Elnesvågen
    Torget vurderinger
    17
    Denne dacen er meget god lydmessig(har ikke testet hodetlfonforsterkeren), men den fikk ett illebefinnende og måtte sendes inn til konstruktøren(John Westlake) i Tsjekkia. Den kommer tilbake reparert og i oppgradert tilstand neste uke håper jeg. Så om den blir enda bedre lydmessig er det bare å glede seg.
    Etter det John W fortalte meg så var jeg skikkelig uheldig da problemet jeg hadde kun skjer med ca 1-2 % av enhetene som hadde blitt solgt.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    637
    Antall liker
    348
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har kjøpt M DAC som skal benyttes primært til hodetelefon bruk.
    Etter å ha eier av denne i kort tid, har det ikke blitt tid til så mye lytting.
    Den er solid bygget og innehar de viktigste tilkoblingsmulighetene, fra det lille jeg har fått hørt, så gir den stor dynamik i lydbilde.

    Lånt fra nettet:



    • [*=center]Specification
      [*=center]Finish
      [*=center]Feature
      [*=center]Image

    The M-DAC, an eagerly awaited, new standalone D/A converter finally makes its debut as a replacement for the award-winning 8000DAC introduced in 1992.
    The M-DAC is housed in a smart styling aluminium case with solid build and ample connectivity. Alongside the USB input with Asynchronous data processing, there are two each of coaxial and optical digital inputs, and one each of coaxial and optical digital outputs. Audio signal is provided via RCA single-ended and XLR balanced audio outputs.
    A wand like remote control handset allows you to switch inputs, select from preset digital filters and alter the display. The large clear screen allows you to see what input is being used and the sample rate being received. High-res 24-bit/192kHz music files can be played on the M-DAC via the coaxial input, while optical and USB inputs support 24-bit/96kHz data.
    Specification
    ModelM-DAC
    General descriptionDigital-to-analogue converter
    DACESS Sabre32 9018 chip
    Resolution32 bits
    Maximum Sampling Frequency84.672MHz
    Digital input2 x 24-bit/192kHz coaxial ,2 x 24-bit/96kHz Toslink optical, 1 x 24-bit/96kHz USB
    Digital output1 x coaxial, 1x Toslink optical
    Output voltageRCA: 2.25V RMS,XLR: 4.5V RMS
    Total Harmonic DistortionRCA: <0.002%; XLR: <0.0008%
    Frequency response20Hz - 20kHz (± 0.2dB)
    Dynamic rangeRCA: >115dB;XLR: >122dB
    CrosstalkRCA: <-120dB; XLR: <-130dB
    Dimensions (H x W x D)59 x 250 x252mm
    Power requirements (depending on region)220--230V /100-120V (50 ~ 60Hz)
    ColourBlack, Silver
    Standard accessoriespower cord, remote control handset, batteries, user manual


    M1
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    8200DQ eller 8200 CDQ ??
    Har med stor sansynlighet bestemt mg for og gå for Audiolab. ønsker og bytte min nåværende Pre og min nåværende Dac som forøvrig er døende.
    Komme hovedsakelig til og bli brukt til Lp og digital avspiling fra Sonos conect. Har lagret allt av cd på NAS. Men lurer på om CDQ hadde gjort at jeg hadde snurret noen av Cd`ene igjen. Noen som kan si noe om forskjellene på desse 2.. Hva bør jeg velge?
    Har begge samme pre del? Klarer ikke lese meg til noen annen forskjell en at CDQ ikke har volumhjul...
     
    S

    SAH

    Gjest
    Audiolab 8200 DQ er akkurat kommet i hus og det høres meget lovende ut- så langt. Solgte Hegel HD20 og Burson HA-160 til fordel for Audiolab- fikk da integrert hodetelefonforsterkeren i DAC. Færre bokser og kabler. Spent på om Audiolab 8200 DQ kan leve opp til Hegel HD20, men tror det.

    Audiolab 8200DQ.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Maung

    Fersking
    Ble medlem
    18.12.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Kirkenes
    Har en 8000A. Forsterkeren er gullegod, men plasten i linjeinngangene er blit sprø og knekker lett. Har noen peiling på hvor jeg kan finne deler til disse inngangene eller få denne reparert? Denne har stor afeksjonsverdi i tillegg til at den spiller fortsatt rå bra.
     
    S

    SAH

    Gjest
    Hei!

    Ett spørsmål vedr. utgangsnivået (volum) når man bruker Audiolab 8200 DQ som ren DAC. Jeg bruker CD (Hegel CDP2) som primærkilde og har koblet denne til Coax 1 inngangen. Utgangsvolumet er justerbart mellom -80 dB til +3 dB. Per nå har jeg stilt utgangsnivået (volumet) til 0 dB. Er usikker på om dette er riktig innstilling eller bør nivået settes til max (+3 dB). Hadde tidligere Hegel HD20 og der ble det anbefalt max volum.

    Er det noen som kan svare meg på dette og vil lyden på noen måte forringes ved å benytte feil "utgangsnivå"? Finner ikke noen beskrivelse om dette i brukermanualen, så fin om noen kan svare meg på dette spørsmålet? Takk :)
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Er der nogen her i tråden der kan fortælle mig om 8200 serien lyder nogenlunde som 8000 serien fra før produktion rykkede til Kina?

    Jeg fik ved et tilfælde købt en 8000C og en 8000P som jeg endte med at blive vældig glad for. Men effekttrinet gik i stykker og jeg endte med at skille mig af med dem begge. Det har jeg fortrudt siden.

    Så den nye 8200 serie frister meget. Men kan de sammenlignes med de gamle modeller?
     

    J.E.M

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    9
    Da er Audiolab 8200AP i hus, dette er min første prosessor, har brukt Onkyo receiver som pre i alle år.
    Elsker designet, har ikke fått hørt så mye av lyden, så blir noen timer med film i helgen :):):)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, Def Tech..er like glad i begge merker, jeg!

    Brian M: Angrer du på å ha kvittet deg med engelskbygde Audiolabs? Prøv å lytte på 8200 CDQ og P sammen. Den kombinasjonen er noe av det fineste du kan oppdrive av utstyr under 20 000.Jeg bruker amerikansk/hollandsk kabling i min Audiolabrigg- de driver overraskende lett Sonus Faber Cremona Auditor- dog ikke til himmelstormende volumer..trengs ikke. Det Audiolab etter Kinaflytten har gjort, er et lite kunststykke. Å beholde grunnverdiene til Phil og Derek- de egenskapene du kjenner fra før, men også levere enda mer for de samme, fortsatt "sensible" pengene. Komponentene går nemlig stadig an å betale for oss vanlige folk! Og se så fleksible de har blitt:cool: John Westlake bruker hodet i designen- det både ses og høres.

    Du får: Kraftigere, mer stabile forsterkere, åpne som låvedører i presentasjonen- i alle dimensjoner. Detaljeringa og raffinementet er på et helt annet nivå enn de britiskbygde Labene klarte, du har DAC, knallbra pre, bra drev og MASSE krefter.De spiller litt som en Rega Brio R- med en aldri så liten turbo..Holder på å prøve å oppgradere drevet i anlegg nr 2 her..det blir enten en Kinabygd 8000 CD , 8200CD eller CDQ..Hvilke høyttalere hadde du? Audiolab funker meget bra med Dali, Sonus, AE, Dynaudio, Krix, ProAc, KEF LS50 og en mengde andre. Så det viser seg at oppskrifta med europeisk design og kvalitetskontroll av Østens byggearbeid fortsatt fungerer- kineserne skal ha honnør for at de er gode til å bygge for andre:cool:

    JLM: Skal lure på om jeg ville gått for en DQ da..en CDQ er det ultimate kompromisset, men predelen i DQ er bedre..Bra valg også av SAH- den der spiller ringer rundt Hegel, imo--mer rein musikk i engelskmannen- også der er de skremmende like min kjære Regadac. og alt annet fra Westcliff-on-Sea. Den resulterende musikaliteten er det svært få som gjør Audiolab og Rega etter. Og den er også grunnen til at jeg er så glad i disse to..nesten uansett musikk gjør de ikke skam på den..Hverken Rega eller Audiolab er superoppløste, men de har sin styrke i å få eieren til å ville spille, og samtidig vil vedkommende tenke musikk, ikke teknikk. Bare par dem med riktige oversettere, og sy sammen settet godt med riktig kabel/strømrens, plasser alt riktig og så blir det show..musikk skal nemlig ikke være kjedelig. Det har både Roy og John skjønt- til gangs!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.447
    Antall liker
    63.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig fant jeg vennetråden. Har forsøkt å gå litt generelt til verks, uten særlig respons. Håper på bedre lykke her i vennetråden.

    Har en EC AW250(R) som begynner å skrante og før jeg realiserer det oppsettet jeg drømmer om, tenker jeg å kjøpe en ny effektforsterker i det billigere prissegmentet. Har fått et strålende tilbud på et par Audiolab 8200MB som jeg vurderer.

    Håper noen kan komme med noen erfaringer/synspunkter på hvordan de teknisk sett vil matche resten av oppsettet mitt (se signatur), og hvordan lydforskjellen vil være ift AW250en min?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Etterlyser DAC test mot andre kjente merker, som f.eks Hegel, Abrahamsen, Valab, Rega, Bel Canto osv..
    Tenkt på denne nemlig.
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Brian M: Angrer du på å ha kvittet deg med engelskbygde Audiolabs? Prøv å lytte på 8200 CDQ og P sammen. Den kombinasjonen er noe av det fineste du kan oppdrive av utstyr under 20 000.Jeg bruker amerikansk/hollandsk kabling i min Audiolabrigg- de driver overraskende lett Sonus Faber Cremona Auditor- dog ikke til himmelstormende volumer..trengs ikke. Det Audiolab etter Kinaflytten har gjort, er et lite kunststykke. Å beholde grunnverdiene til Phil og Derek- de egenskapene du kjenner fra før, men også levere enda mer for de samme, fortsatt "sensible" pengene. Komponentene går nemlig stadig an å betale for oss vanlige folk! Og se så fleksible de har blitt:cool: John Westlake bruker hodet i designen- det både ses og høres.

    Du får: Kraftigere, mer stabile forsterkere, åpne som låvedører i presentasjonen- i alle dimensjoner. Detaljeringa og raffinementet er på et helt annet nivå enn de britiskbygde Labene klarte, du har DAC, knallbra pre, bra drev og MASSE krefter.De spiller litt som en Rega Brio R- med en aldri så liten turbo..Holder på å prøve å oppgradere drevet i anlegg nr 2 her..det blir enten en Kinabygd 8000 CD , 8200CD eller CDQ..Hvilke høyttalere hadde du? Audiolab funker meget bra med Dali, Sonus, AE, Dynaudio, Krix, ProAc, KEF LS50 og en mengde andre. Så det viser seg at oppskrifta med europeisk design og kvalitetskontroll av Østens byggearbeid fortsatt fungerer- kineserne skal ha honnør for at de er gode til å bygge for andre:cool:
    Ups. Jeg har ikke været opmærksom på dette indlæg. Undskylder det sene svar.

    Ja jeg var meget glad for mit Audiolab forstærkersæt. Jeg syntes det spillede musikalsk og detaljeret og med masser af power.

    Jeg har fået mig et sæt Bowers & Wilkins CM8 som jeg virkelig er kommet til at holde af. Super mellemtone og diskant. Ikke vældig meget bas. Men den bas der er, er god og fast.

    Jeg spiller i øjeblikket på en Densen B-110 integreret. Samspillet mellem den og B&W synes jeg er ret godt. Men B-110eren har bare ikke kræfter nok. Her kunne en 8200P meget vel være en løsning. Og jeg tænker også at en 8200Q er bedre end pre delen i min Densen.

    Hvad mener i her i tråden?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Densen og Audiolab har flere likheter, Brian. Men som jeg sa har ikke Audiolab den helt superoppløste topp. Det de derimot gjør, er å levere musikk på mye samme musikkfokuserte vis som Rega. Altså er diskantskrik omtrent fraværende der- det kan godt hjelpe CM8 ltt, da diskanten der har en tendens til skriking. Og Densen viser det ved å være litt lys i klangen. Enig så langt? 8200Q er en meget god preamp- spesielt om du gir den TO 8200P å jobbe med..det holder for å vekke CM8..de trenger effekten.
     
    Sist redigert:

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Densen og Audiolab har flere likheter, Brian. Men som jeg sa har ikke Audiolab den helt superoppløste topp. Det de derimot gjør, er å levere musikk på mye samme musikkfokuserte vis som Rega. Altså er diskantskrik omtrent fraværende der- det kan godt hjelpe CM8 ltt, da diskanten der har en tendens til skriking. Og Densen viser det ved å være litt lys i klangen. Enig så langt? 8200Q er en meget god preamp- spesielt om du gir den TO 8200P å jobbe med..det holder for å vekke CM8..de trenger effekten.
    Tja. Jeg synes nu ikke at Densen er for lys men klangen ville formentlig blive endnu mere harmonisk med en anelse mere varme. Jeg synes heller ikke at CM8 diskanten har tendens til at skrige. Ihvertfald ikke som B&W diskanter med metal dome har været kendt for tidligere. Det der generer mig er at jeg ikke kan høre hele frekvensbåndet ved lav volumen hvilket jeg tilskriver for få kræfter. CM8erne er dog ikke så svære at drive som så mange andre B&W konstruktioner. Så jeg tænker en 8200P er tilstrækkeligt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.447
    Antall liker
    63.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig fant jeg vennetråden. Har forsøkt å gå litt generelt til verks, uten særlig respons. Håper på bedre lykke her i vennetråden.

    Har en EC AW250(R) som begynner å skrante og før jeg realiserer det oppsettet jeg drømmer om, tenker jeg å kjøpe en ny effektforsterker i det billigere prissegmentet. Har fått et strålende tilbud på et par Audiolab 8200MB som jeg vurderer.

    Håper noen kan komme med noen erfaringer/synspunkter på hvordan de teknisk sett vil matche resten av oppsettet mitt (se signatur), og hvordan lydforskjellen vil være ift AW250en min?
    Ingen erfaringer eller synspunkter på lydsignatur og/eller "value for money" på 8200MB?
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    CDQ har godt m luft i toppen. Som digital pre og cd spiller er det skikkelig high end. Analog pre er på nivå m annet til 10-15 k, rene preamper.<br><br>en kompis likte 8200 Dac bedre enn Hegel 25. Dette i dyrt og godt anlegg.<br><br>Melder meg inn her m CDQ, 2.5 år gammel.<br>CDM DRIVVERK OG DAC, fra 90 tallet, 8000 serie.<br><br>Et tips. Usb inngangen er kompatibel m Ipad. Tar automatisk digital lyd ut fra Ipad. Kjekt å ha <br><br>Takk for oppmerksomheten
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.447
    Antall liker
    63.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg gått til innkjøp av Audiolab sine monoblokker. På bakgrunn av en rungende stillhet ift å få synspunkter i forkant må jeg være den eneste som har dem på HFS
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kjøpte et sett fra Oslo Asylet og det er noe av det bedre jeg har hatt på Magnepan. Brukte de sammen med 8200DQ.
     

    steinm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    192
    Antall liker
    25
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg gått til innkjøp av Audiolab sine monoblokker. På bakgrunn av en rungende stillhet ift å få synspunkter i forkant må jeg være den eneste som har dem på HFS
    Gratulerer.
    Og hvordan låter de på Marten Miles?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.447
    Antall liker
    63.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å høre at de var bra på Magnepan :) Har faktisk hverken sett eller hørt dem ennå Steinm. Får dem vel om et par dager. Har fått et velvillig medlem på HFS til å sjekke ut spesifikasjonene, og forhåpentligvis er de i stand til å drive Milesene på en god måte. ECen min må på service, så disse er ment som venteforsterkere i mellomtiden. Så får tiden vise om de overtar plassen til AW250R, eller havner på brukten. Prismessig burde de ikke ha en sjanse, men en vet jo aldri......
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    For en venteamp, Tom! De der er GODE!! Gratulerer! Kan nok ikke levere like mye strøm som 250en, men det kan du da heller ikke vente fra sånn en kompakt størrelse. Dog slår de utrolig godt fra seg for å være så små. Og du skal ikke bli overraska om du etterhvert prøver en CDQ som predac på disse og Miles. Mister litt varme i presentasjonen- selvfølgelig- men det er mer et signaturspørsmål..Morsomme er de uansett , og det så det holder. De der er like klassiske om noen år, som Marantz MA24 er idag..believe me!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn