Audiolab

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.486
    Antall liker
    8.012
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vitner om høy kvalitet!🤩

    Helt klart indrefilet til pølsepris, både nå og back in the day. Forsterkeriet kan godt holde i 34 år til, selv om skift av kondiser selvsagt må påregnes. Ikke har ytelse og lyd på langt nær gått ut på dato heller.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jøss, er det gått så lang tid siden jeg var her inne sist! Tiden flyr, det er sikkert!
    Litt oppdatering på hva som har skjedd på Audiolab-fronten siden sist!
    Joda, 8000DAC var gode greier, men alene var det ikke så greit! Dermed fant jeg ut at en mer moderne transporter var på sin plass! Fant en 6000CDT hos Stereofil, og den fungerer glimrende med 8000DAC!😁 Så 8000-anlegget(m 6000CDT) er i god form!
    Men så begynte jeg å gruble over 8200A, som jeg oppfatter som vél "tynn i målet"/"småkvass" i mine ører! Har prøvd en del høyttalere fra Sony, Philips, Seas og selvfølgelig Dali på den, men med samme resultat! Hmm.....?
    (Planen er at den etterhvert skal ta seg av lyden fra tv, video, DVD etc.)

    På fronten har 8200A en modusvelger, og nederst står det pre-power AV! Da skilles pre - og strømseksjonen og det gir mulighet til å koble en prosessor mellom dem!
    Denne må vel kobles til "power in" (bak) på forsterkeren!??
    Er det mulig å bruke en rør-pre her, tror dere??
    Takk for alle svar!
    Tore
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Da er jeg snart Audiolab venn også etter at en demomodell av M One ble handlet inn, skal erstatte Yamaha AS 701 på et par Polk S60E fronter så veldig spent 🙂

    Noen av dere med både 6000 og 7000 seriene, hvilke gode kvaliteter opplever dere med disse forsterkerne? Leser ofte at Audiolab generelt har en veldig leken signatur ala Naim typ PRaT opplevelse.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Må si jeg er mektig fornøyd med S60E eller ES60 som det sto på esken.. brukes med Audiolab M One Integrert og denne lille tassen sammen med disse Polkene er foreløpig en utrolig god kombo, bassen er stødig som fjell samt mellomtone å diskant ikke stikker seg ut negativt men bare er der som de skal.

    Mye mulig Polks Powerport faktisk har mye å si på gjengivelsen de har som virkelig imponerer over normale bass porter opplevd tidligere.

    Neste opp blir vel R700 i valnøtt men med første steget inn i Polks verden gleder jeg meg bare til mange gode stunder med god lyd som aldri blir kjedelig på noen måte.

    20230711_191814.jpg
    20230711_191841.jpg
    20230711_191822.jpg
    20230711_191847.jpg
    20230711_191850.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn