|
Pollini/Chopin og et par til TOS er på vei til meg fra Presto.Heh.
- Jeg var litt sent ute med bestillinga, så iMusic hadde vel allerede sendt sin
- Samme går vel for grossisten de kjøper hos, hvis ikke fra DG selv
- Begrenset opplag.
Takk. Det rykte til då eg såg det. Tviler på at det mogleg for meg å stå over den, endå så standhaftig eg har vore så langt.Karajans Neue Wienerschule-boks er om dette stemmer bankers (hallo @Tweedjakke)
En enkelt-LP med nummer 1 og 3, ikke en dobbel med alle fire.Koreanske rykter.
Pinnocks Bach-suiter på Archiv
Nå også i DG web shop...Koreanske rykter.
Vis vedlegget 1129513
Karajans Neue Wienerschule-boks er om dette stemmer bankers (hallo @Tweedjakke) og Pinnocks Bach-suiter på Archiv frister (oops jeg har dem på CD. Da spørs det). Ellers listes Rostropovich og Argerich i Chopin og Schumann, Giulini og LAPO i Mussorgsky Bilder fra en utstilling, Gilels i Grieg Lyriske stykker. Utgivelsesdato 30. oktober.
Takk, @Valentino. Mot betre vitande.Bestilt!
![]()
Herbert Von Karajan Berliner Philharmoniker · Schoenberg / Berg / Webern (LP) (2025)
LP (Vinylplate) "Schoenberg / Berg / Webern" av Herbert Von Karajan Berliner Philharmoniker · 4 enheter. På engelsk. Genre: Classical. Utgitt 12. sep. Veier 900 g.imusic.no
Sorry at eg spør, men er TOS-utgåvene tilgjengelege på Qubuz? Er ikkje det dei gamle stereo-utgåvene?Masse og like her, men litt grøtete også på Qobus.
Svaret er nei.Sorry at eg spør, men er TOS-utgåvene tilgjengelege på Qubuz? Er ikkje det dei gamle stereo-utgåvene?
Ikke vanskelig å være enig i dette. Men for min del så er disse TOS platene først og fremst en flott anledning til å få høre DG utgivelser med veldig god lyd, det er ikke alltid de har det, ofte så er de litt slanke og spake men disse TOS platene låter for det meste veldig bra, men jeg har også plater som er gitt ut i TOS serien som jeg synes låter enda bedre fra andre audiofile labler.Jeg har latt være å poste mine betenkeligheter med lydkvaliteten på de TOS-platene jeg har kjøpt. Ikke dårlig, men finner lett plater med bedre lyd på i samme sjanger…
Ja, f.eks. Gulda/Mozart fra Speakers Corner tidlig 2000 låter bedre synes jeg, spesielt orkesteret/strykerne låter bedre, kanskje piano lyden er en aning bedre på TOS plata men overall foretrekker jeg SC sin. Forøvrig all analog og også fra Emil Berliner....Mener du da at andre (re)mastere av de samme innspillingene låter bedre?