Audiofile LP reutgivelser; Kvalitet?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.811
Antall liker
396
Torget vurderinger
3
Betyr vel at de fleste Classic titlene er out-of-print..... de ser vel ikke noen grunn til å presse disse i all evighet, eller........
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De har jo presset noen av de titlene i snart 20 år da, og de har vel knapt avertert noen kommende serier som skal avløse de. Så jeg tror ikke det er det, med mindre de skal legge ned driften. OOP er liksom OOP. Skal et firma overleve så må de vel ha noen plater in-print også.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
Ryktet (shf) sier at nå er det slutt for Classics.
Det gikk et sterkt rykte om opphør for noen uker siden som ble kategorisk avvist av Classic Records. Siden det har det blitt rapport tømming av lager etc og flere rapporter om slutt på leveranser. De fleste audiophile siter har skrudd opp / doblet prisen på de ettertraktede versjonene.

Ingenting er vel offentlig ennå, men uansett alternativer er Classics i problemer. :'(


Mvh
Boden9
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.811
Antall liker
396
Torget vurderinger
3
Får håpe de ikke gir seg. De hadde bl.a. planer om å presse Beatles platene fra de originale analoge mastertapene. Sannsynligvis fikk de ikke lov av eierne av masterne som heller ville tjene pengene på de nye digitale mixene.

Det er riktig at mange av disse Classic'ene har vært med i årevis, men det er vel en grense for hvor mange som kjøper dem etterhvert. De fleste som er interessert har dem vel allerede i hylla.
 
R

rico

Gjest
Sitat fra nyhetsskriv fra Music Direct i dag...

"Last Chance on Classic Records Titles
Limited Quantites Available... Get Your Copies Now While You Can

Classic Records has long been associated with outstanding re-issues of rock, pop and jazz titles for years. From their 180/200-gram LPs to their 45RPM box sets, Classic Records albums feature oustanding sound, great packaging and a wide-reaching catalog."
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Da er jeg takknemlig for at jeg har samlet opp hele 33rpm kataloger derfra allerede; RCA Living Stereo, BlueNote, Verve, Mercury Living Presence osv. Nå skal jeg bare scanne gjennom å se om det er noen små huller...
 
R

rico

Gjest
Dagens nyhetsskriv fra Acoustic Sounds....


"Acoustic Sounds, Inc. is very pleased to announce our new position as the exclusive worldwide distributor for Classic Records. From this point forward, all Classic Records inventory will be managed and sold by Acoustic Sounds, Inc.

It is important to note that some of these Classic Records titles may never be pressed again. That means that what we have may be the last remaining inventory. As such, pricing will be based entirely on supply and demand. We are out of stock already on many titles and very low on many more. For those of you who have waited, now's your chance to get what you're missing. If you're interested, act now. Prices will only go up as the inventory shrinks.

With this inventory addition, Acoustic Sounds furthers our position as the world's largest supplier of audiophile recordings."


http://store.acousticsounds.com/index.cfm?get=whatsnew
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Kanskje Classic Records ikke er ...:

I remember what the then president of consumer long distance at the old AT&T said to me one day during a strategy briefing I was giving If a business isnt growing then it is dying. After I left the corporate world and strategic analysis to start a high end audio store in New York City in the late 80s, I came to realize that the wise man I had been advising had it almost right. I submit that, A business that isnt changing is dying, is a more appropriate guiding business principle not to mention one that AT&T of that era should have adopted rather than trying to maintain the status quo.
Classic Records was founded in 1994, and from the onset change became the order of the day as a way of trying to make a better sounding LP. Over the past 16 years, we have seen changes in cutting systems, lacquers, vinyl formulas, jacket construction, and even the profile of our records. Outside of our continued commitment to making the best LPs in the world, the product we make today is quite a bit different and hopefully better than it was in the beginning. We have been successful, I think in large part, due to our ability to change.
Changing the way we make records over the years has afforded Classic Records a wealth of knowledge about the details of how to make a great sounding LP that we have used to our own advantage. The undisputed advancements in playback fidelity that result from our Super Vinyl (Flat) Profile and more recently from our Clarity Vinyl formula are examples of what change, in the pursuit of better sound, can achieve.
We have recently made some changes in our distribution channels that have lead to some speculation that Classic Records is going out of business. To paraphrase Mark Twain, Rumors of our demise are greatly exaggerated. Acoustic Sounds is the largest seller of LPs in the world and as such has always been a strategic partner for Classic Records. As a record seller, they are also famous for extracting a premium for titles that are low in quantity or soon to be out of print. Some might say it is gouging while others might argue it is the capitalist way with the camp you fall into dependant upon whether you bought the title before the price went up on the now scarce product. I am reminded of a story relayed to me by an old hifi customer of mine in New York City. It seems, in his attempt at cornering the market for copies of a Ry Cooder Live record, he found a stash of sealed original copies in a record store in Georgetown. The first day he bought 3 copies for $20 each and was giddy about his score on the way back to his hotel. The next day, he went back to buy more and was shocked to find out that the remaining copies were marked up to $75 each. When he asked the owner about the price increase the proprietor smiled and said, when I had 5 copies the price was $20 each but when I have only 2 copies left the price is $75 each. He bought the remaining 2 copies but was reminded of an important lesson those who wait often have to pay more! Anyone who has tried to buy one of the long out of print Classic Records Led Zeppelin titles will be equally shocked at the price of admission.
In terms of what changes lay ahead for Classic Records, I can tell you that we continue to be committed to bringing the world the best LPs by leveraging our knowledge and experience. In addition to at least 50 new releases that we have in the can, you can expect us to continue to collaborate with others that recognize the reputation that Classic Records has achieved and therefore chose to have us handle their releases. As an example of just such a collaboration, I am proud to announce that Classic Records is producing the latest Peter Gabriel record on LP which will be distributed by EMI in the US and Universal in Canada. The record, entitled Scratch My Back is a unique approach to, what some would call, a covers album with Peter covering songs from Neil Young, David Bowie, Magnetic Fields and Bon Iver among others. The twist is that, in return, the artists Peter has covered, have each agreed to cover a Gabriel song as well. So, on record day (April 17th), Real World will also release a Classic Records produced 7 45 rpm single with Peters version of Book Of Love written by Stephin Merritt from Magnetic Fields coupled with Stephins version of Not One Of Us. Both releases are highly recommended with the LP featuring Peter performing with orchestral support rather than his traditional band!
It is my sincerest hope that Classic Records can continue to change in ways that will sustain it and as always we appreciate the support you have given us over the years.

Happy Listening,

Michael Hobson
President Classic Records Inc.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg kjøpte disse to platene da de kom på DCC i sin tid, nå kommer de på AP, uten å ha hørt disse masteringene så vil jeg tro det er rimelig trygt å si at dette er det bare å løpe og kjøpe. Dette er jo musikk for alle tider, og dersom remasteringene er like gode som DCC sine så er det ikke noe å stusse på. De er vel antakelig vel så bra.



http://store.acousticsounds.com/d/64788/Elvis_Presley-24_Karat_Hits-180_Gram_Vinyl_LP



http://store.acousticsounds.com/d/64787/Elvis_Presley-Elvis_is_Back-180_Gram_Vinyl_LP

For Elvis-elskere uten overblikk over markedet; det er også flere attraktive titler på supre remasteringer i Speakers Corner-katalogen.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Kan ikke annet enn å bifalle Vidar Ps anbefaling; se her:

1. Heartbreak Hotel
2. Love Me
3. Don't Be Cruel
4. Hound Dog
5. Love Me tender
6. All Shook Up
7. (Let Me Be Your) Teddy Bear
8. Jailhouse Rock
9. Wear My Ring Around Your Neck
10. A Big Hunk
11. Stuck On You
12. It's Now or Never
13. Are You Lonesome Tonight
14. Surrender
15. (Marie's The Name) His Latest Flame
16. Little Sister
17. Can't Help Falling In Love
18. Good Luck Charm
19. She's Not You
20. Return To Sender
21. (You're The) Devil In Disguise
22. Crying In The Chapel
23. In The Ghetto
24. Suspicious Minds

Er midt i blinken for dem som ikke er aldeles fan, men som vil ha det vesentligste i hans produksjon. AP har antageligvis vel så god lyd som DCC, det eneste er at du må opp av stolen dobbelt så hyppig - 4x45 RPM....
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Endelig en skikkelig "Best Of" med "Love Me". De vokser faktisk ikke på trær.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ang Elvis, og malapropos til tråden (beklager, men det falt så naturlig her); "On Stage" i Legacy Edition er akkurat utgitt; jeg har bestilt selvsagt. Men det er milevis offtopic, siden det er på cd... allikevel en veldig forlokkende utgivelse. Angivelig gode remastere også. Særlig er jo 1970-konserten fra Las Vegas (disk 2) superattraktiv.



http://www.amazon.co.uk/Stage-Legac...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1269809266&sr=8-1
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.131
Antall liker
8.478
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Dette er interesssante greier! Hi-Q vinyl fra EMI. Noen som vet noe?
Flott tiltak i alle fall! Har denne EMI Planets med Previn på originalpressing og den kan absolutt anbefales både kunstnerisk og lydmessig.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du kan glede deg stort til 24k; DCC sin remaster var kjempegod, og denne er sikkert ikke noe dårligere. Elvis-skiver av dette kaliberet er bare å hanke inn. Vil absolutt anbefale å snuse på SC sine utgivelser også; de er kanongode!!! Ikke minst "A Date With", "Christmas Album" og "From Memphis".

Nat er en grunnleggende kjedelig fyr i mine ører, men siden han var så populær (d.1965) så var det sikkert noe med ham som ikke jeg har skjønt. Og ja; jeg har de utgitte superduper-skivene fra ham.. men jeg klarer en halv side, og så er det ikke mer Nat på lang tid.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Takk for anbefalingene. SC er absolutt noe jeg har i kikkerten. Når det gjelder Cole, kjøper jeg nok sikkert én for å høre om det er noe for meg.
 

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Innlegg
483
Antall liker
11
Sted
Bergen
Vidar P skrev:
Dette er interesssante greier! Hi-Q vinyl fra EMI. Noen som vet noe?

Jeg har originalutgivelsen av Grieg med Beecham. Den er ihvertfall kjempebra.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.329
Antall liker
3.124
Torget vurderinger
4
Classic Records Acquired by Acoustic Sounds

Nyhetsbrev fra Classic i dag.

Chad Kass[size=8pt]em?s Acoustic Sounds has purchased audiophile industry leader Classic Records. "This is a big acquisition for Acoustic which will enable us to further increase our presence and reputation in the audiophile vinyl market worldwide," according to Kassem. ?Over the years, Classic Records consistently was able to license the top titles that audiophiles wanted. Since that momentous announcement of the RCA Living Stereo reissue series in January 1994, Acoustic Sounds has been an admirer and strong supporter of the quality products produced by Classic Records. Classic has always been innovative and has set new standards for sound quality. Hobson always pushed the envelope to improve Classic?s products instead of just accepting the current standards. It is an honor to now own Classic, and I intend to continue to use the innovations that Classic pioneered and the high standards they established,? said Kassem.

Michael Hobson, who founded Classic Records in 1994, will continue in an advisory role to Acoustic Sounds to ensure a smooth transition.

"Classic Records has always been driven by my desire to make the best sounding records possible, and to that end we have successfully innovated over the years such that we are now able to make an LP that sounds better than when we started 17 years ago. I have worked with Chad for over 20 years and have seen Acoustic Sounds grow into a powerhouse in the audiophile market. In many ways having Classic Records join the Acoustic Sounds empire is a logical progression and makes a lot of sense strategically. I am confident that Chad and Acoustic Sounds will carry on in the Classic tradition of the pursuit of sound excellence, and I am committed to making sure that our knowledge base and experience transfers completely,? said Hobson.[/size]
 
F

fjellvåk

Gjest
quad_lars skrev:
Leit, men det har lagt i kortene lenge.
Er ikke så bevandret i den audiofile plateverdenen men hva er det som er leit med dette?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.329
Antall liker
3.124
Torget vurderinger
4
Dette er jo litt interessant dersom det stemmer:

"A very important part of the announcement about Acoustic Sound's purchase of Classic Records that has gone without notice. I talked to sales at Acoustic Sounds today and was told that Chad/Acoustic Sounds had bought 5, yes 5, new (new, as in newly manufactured) record pressing machines for a new pressing plant!! Acoustic Sounds is going to start pressing their own records in Salina, Kansas. This means the RTI will not be pressing (or at least as much of?) Acoustic Sounds records any more and that Acoustic Sounds will have much more control over the quality of their recordings" (audioasylum)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.131
Antall liker
8.478
Torget vurderinger
1
Minutten skrev:
Dette er jo litt interessant dersom det stemmer:

"A very important part of the announcement about Acoustic Sound's purchase of Classic Records that has gone without notice. I talked to sales at Acoustic Sounds today and was told that Chad/Acoustic Sounds had bought 5, yes 5, new (new, as in newly manufactured) record pressing machines for a new pressing plant!! Acoustic Sounds is going to start pressing their own records in Salina, Kansas. This means the RTI will not be pressing (or at least as much of?) Acoustic Sounds records any more and that Acoustic Sounds will have much more control over the quality of their recordings" (audioasylum)
Dette er jo en fordømt god nyhet. La oss håpe at de klarer å matche kvaliteten til Pallas i Tyskland. RTI er dårligere på kvalitet en masseprodusenter klarte i vinylens vellmaktsdager...
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Alt dette rundt Classic...

Betyr det at platene ikke vil bli oop allikevel? Evt kommer i trykk igjen?
I så fall er det jo ikke akkurat "last chance" som elusive hevder, og litt lite point i å bla opp inntil 80 dollar for enkelte "ordinære" utgivelser
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.936
Antall liker
16.490
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Beklager, at jeg vekker denne gamle tråden til live igjen.

Men jeg har akkurat fått den nye Mofi utgivelsen av Talking Book med Stevie Wonder.
Førsteinntrykket er ihvertfall positivt. Tyst pressing, fin lyd til tross for at dette nok aldri var en audiofil innspilling i utgangspunktet. Anbefales.

Fåes for en rimelig penge fra Amazon.com.


Vidar P skrev:
En positiv overraskelse fra siste salg på Elusive var nyheten "Vinyl Lovers"-labelen.
Jeg kjøpte Stevie Wonder/Talking Book, originalt utgitt 1972 på Motown.



Her er den nåværende katalogen

https://www.elusivedisc.com/products.asp?dept=1317

Jeg vet ikke bakgrunnen for labelen, ei heller detaljer om hvordan de blir masteret og hvor de presses. Men denne låt slettes ikke verst, og virker å være godt laget. Jeg har ikke originalen til sammenlikning.
Gatefold cover og det hele, nydelig kvalitet på cover og vinyl.
Har ingen andre skiver derfra, men jeg har god lyst til å høre "Innervisions" og sammenlikne med den ellers noe skuffende japanske 200g pressingen fra Universal.

Noen med kjennskap til labelen, eller erfaringer fra andre utgivelser på denne labelen?

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har også lyst å høre denne MoFi-masteren/pressingen, er ikke dette fra deres "silver"-serie? Skulle ikke forbause meg dersom den var hørbart bedre enn min Vinyl Lovers utgivelse.
 
V

vredensgnag

Gjest
Voff skrev:
Minutten skrev:
Dette er jo litt interessant dersom det stemmer:

"A very important part of the announcement about Acoustic Sound's purchase of Classic Records that has gone without notice. I talked to sales at Acoustic Sounds today and was told that Chad/Acoustic Sounds had bought 5, yes 5, new (new, as in newly manufactured) record pressing machines for a new pressing plant!! Acoustic Sounds is going to start pressing their own records in Salina, Kansas. This means the RTI will not be pressing (or at least as much of?) Acoustic Sounds records any more and that Acoustic Sounds will have much more control over the quality of their recordings" (audioasylum)
Dette er jo en fordømt god nyhet. La oss håpe at de klarer å matche kvaliteten til Pallas i Tyskland. RTI er dårligere på kvalitet en masseprodusenter klarte i vinylens vellmaktsdager...
Fremer med lang artikkel i nyeste Stereophile omkring Kansas og opplegget der. Chad Kassem satser stort og har støvsugd flere land for presser av ulike typer; disse er ombygd for mer nøyaktig kontroll med temperatur, hydraulikk, osv; det lokale e-verket la en egen transformator ved siden av fabrikken, etter at Kassem viste dem en kopi av RTIs strømregning.

Lovende.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fremers artikkel leste jeg også med interesse. Spennende! Voff er langt utenfor og forbi det som jeg er istand til å fatte nok en gang med pressinger. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen, men har forsonet meg med å være dørgende uenig med Voff i det meste hva pressinger/remasteringer angår (fint lite annet, bare for å understreke det), så det er helt smooth :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det ligger vel i sakens natur at når en plate er direktegravert så blir dens lydkvalitetpotensiale redusert når den trykkes opp fra tape, så det forbauser ikke. De direktegraverte fra Sheffield er jo ikke fra noen form for mastertape i det hele tatt.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.131
Antall liker
8.478
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Har også lyst å høre denne MoFi-masteren/pressingen, er ikke dette fra deres "silver"-serie? Skulle ikke forbause meg dersom den var hørbart bedre enn min Vinyl Lovers utgivelse.

Jeg har en håndfull Vinyl Lovers pressinger, men ikke den du nevner, og de er alle nærmest umulig å lytte til pga av en ekstrem EQ i diskanten. Sånn ca. +10db og jeg overdriver ikke :eek:. (Har blant annet Cream og diverse Ozric Tentacles som jeg også har på CD).
Jeg tar det for gitt at MOFI'en er bedre....Vinyl Lovers styrer jeg laaaangt unna... ::)
 

knuhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2007
Innlegg
150
Antall liker
151
Vidar P skrev:
Har også lyst å høre denne MoFi-masteren/pressingen, er ikke dette fra deres "silver"-serie? Skulle ikke forbause meg dersom den var hørbart bedre enn min Vinyl Lovers utgivelse.
Sakser fra anmeldelse av denne platen - Stevie Wonders ”Talking Book” (MOFI 1-009) i siste nummer av HiFi+.
Dennis Davis sier:
” This new Silverline (budget) LP release by Mobile Fidelity, like the recent Audio Fidelity gold CD (which used the same tape) sounds somewhat drier than my original Braille cover Tamla. But given the oft-publicized statements of the producer that was what he was aiming for, who is to say which version is more “accurate”? Paul Stubblevine’s remastring is suburb”.
Recording; 9/10
Music; 10/10

Ikke så rart at ulike innspillinger/remastringer låter forskjellig.
 

knuhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2007
Innlegg
150
Antall liker
151
Voff skrev:
Vidar P skrev:
Har også lyst å høre denne MoFi-masteren/pressingen, er ikke dette fra deres "silver"-serie? Skulle ikke forbause meg dersom den var hørbart bedre enn min Vinyl Lovers utgivelse.

Jeg har en håndfull Vinyl Lovers pressinger, men ikke den du nevner, og de er alle nærmest umulig å lytte til pga av en ekstrem EQ i diskanten. Sånn ca. 10db og jeg overdriver ikke :eek:. (Har blant annet Cream og diverse Ozric Tentacles som jeg også har på CD).
Jeg tar det for gitt at MOFI'en er bedre....Vinyl Lovers styrer jeg laaaangt unna... ::)

Vinyl Lovers har et tvilsomt renome. Michael Fremer hadde en anmeldelse av John Cale’s Fear (Vinyl Lovers) i 2008. Der skrev han bl.a;
“Are these people really vinyl lovers? ……… Don't Buy This Reissue! …… This overpriced piece of "product" offers decent pressing quality, but little else for your $30.00 Stay away and proceed with caution with everything from "Vinyl Lovers." That's my advice.
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.936
Antall liker
16.490
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Har også lyst å høre denne MoFi-masteren/pressingen, er ikke dette fra deres "silver"-serie? Skulle ikke forbause meg dersom den var hørbart bedre enn min Vinyl Lovers utgivelse.
Jo, den er fra silver series. Pressingen er ikke helt 100%, men bra.
Cover er av vanlig Mofi kvalitet. Jeg har ikke annet enn Cd å sammenligne med. Men synes det låter bra. Får håpe de kan gi ut flere av Stevies utgivelser fra tidlig 70 tall fremover. Jeg kjøper gjerne Innervisions og Keys m.fl.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er jeg veldig enig i, har Innervisions på en japansk press (Universal 200g) men dessverre også en ufølsom japansk mastering med ditto eq. Så den totale lytteopplevelsen er imponerende nok fra et detaljefokus-ståsted, men ikke besnærende og lystig, som er ganske typisk for denne type utgivelser imo. Kunne gjerne tenkt meg den (og som du sier Songs in the key…etc) på virkelig bra utgivelser.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.329
Antall liker
3.124
Torget vurderinger
4
Litt OT.

@Vidar P: Har fått med meg at du ikke er direkte begeistret for japanske mastere. Gjelder dette bare LP eller CD og?
Personlig synes jeg Alan Yoshida's nye er Blue Note utgivelser er meget bra.

-Minutten
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mastere er mastere, uansett hvilket medium de presses på. Har man en hang til å farge med en gitt eq så spiller det liten rolle om man skal presse på cd eller lp.

Mitt inntrykk og oppfatning er en generell akkumulert opplevelse, så jeg utelukker overhodet ikke at det også fins enkelte gode remastere fra japanere. Har noen av de også. Det er bare det at en slående stor andel av mine japanske remastere er kalde og følelsesløse ift musikken, med imo helt feil eq ift originalen og min smak, og i mitt syn dermed dårlige. Derfor denne skepsisen og mistroen til japanske remastere. Men det er umulig å generalisere med absolutthet på bakgrunn av opphavsland som du sikkert skjønner.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.329
Antall liker
3.124
Torget vurderinger
4
Har ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag, kun disse nye Blue Note. Men siden tråden handler om LP så stopper jeg her.
(Du burde teste en om du ikke har hørt dem)
 
Y

ymir

Gjest
Vidar P skrev:
Det ligger vel i sakens natur at når en plate er direktegravert så blir dens lydkvalitetpotensiale redusert når den trykkes opp fra tape, så det forbauser ikke. De direktegraverte fra Sheffield er jo ikke fra noen form for mastertape i det hele tatt.
"som fanden leser.."
Passer muligens også under
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59064.0.html

SELVFØLGELIG er ikke Sheffields DIREKTEGRAVERTE fra noen form for mastertape.
Jeg Refererte til REUTGIVELSE fra mastertape,og poenget var den degenererte lyden derfra og da også på de vi til daglig hører fra "normale" og (unnskyld utrykket) High-End utgivelser.
 
Topp Bunn