Audio Technica AT33PTG/II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.776
    Torget vurderinger
    2
    Noen tekniske endringer .
    VTA fra 23 til 19 grader
    Kanal separasjon forverret til 27db , ned fra 30! snart like dårlig som Ortofon,,,,,
    Topp frekvens den fra 50k, til 45khz
    Complience , stivere fra 10 til 6

Så eneste forbedring er VTA og at man slipper de jævla mutterne
    , kanskje mindre Complience er en bra ting, men det spørs hvordan sporingen blir…
    Frekvensresponsen få vi vente på til noen på ASR måler den.. men reklamen tyder på mindre MC peak og varmere klang

Uforståelig at alle nye generasjoner AT får dårligere spec på kanalbalanse og separasjon en. Forrige. Min OC9MLii er specet til 0.5 og 31db. Og måler bedre..min PTGii måler også langt bedre på dette enn den nye

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.776
    Torget vurderinger
    2
    Bare pass på å lagre før du laster inn oppsett for annen pu.. Min Puffin teller timer men de må lagres manuelt, hvis ikke resettes de om man laster inn en annen profil:user. Mulig Waxwing fikser dette nå..

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.918
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Uforståelig at alle nye generasjoner AT får dårligere spec på kanalbalanse og separasjon en. Forrige. Min OC9MLii er specet til 0.5 og 31db. Og måler bedre..min PTGii måler også langt bedre på dette enn den nye

Dårligere kanalbalanse, dårligere kanalseparasjon, stivere oppheng, tykkere og tyngre cantilevere i toppmodellene og cantilevere av aluminium lenger og lenger opp i hierarkiet. :sick:

Jeg er trolig over gjennomsnittet glad i pickuper fra Audio-Technica, men kommer nok aldri til å kjøpe en ny en. Kommer jeg over en hønsetann fra gamle dager og den er betalbar så kanskje, men oddsene for det blir bare lengre og lengre.

Vet ikke om dette fenomenet er spesielt for Audio-Technica, men jeg tviler. Ortofon er jo nevnt, der den absolutte toppmodellen, MC Diamond, har en kanalseparasjon på 25dB. 25dB. I 1975 ville konkurrentene brutt ut i latter og slått seg på lårene mens Ortofon slukøret forlot rommet.

Hva den gradvise skitifiseringen kommer av vet jeg ikke, men som vanlig har det vel med penger å gjøre. Både ved at konstruksjon av pickuper som faktisk måler godt er blitt for dyrt, og ved at kvalitet i dag = høy pris i langt, langt større grad enn i hine hårde dage. Og kanskje har produsentene funnet at den store majoriteten ganske enkelt ikke hører forskjell på en god og en middelmådig dings.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.951
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Den ser i det minste bedre ut enn den imaginære Oval Room Edition.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn