Audio-Technica AT33-serien

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.944
    Hvorfor AT plasserer Shibata høyere i hierarkiet enn ML er en gåte.
    En av to årsaker vil jeg tro. Den for meg mest troverdige er at på tidspunktet AT tok denne avgjørelsen langt tilbake i tid var Shibata fortsatt markedsledene profil i hi-end markedet. Muligens også med høyere kost enn ML?
    Den andre kan være at det faktisk er en avgjørelse gjort ved lyttetest. Selv om ML rent teknisk er bedre og har lenger levetid kan oppsett i lyttetester hatt påvirkning som har falt i favør av Shibata slik vi også har sett norsk anmelder gjøre.

Bruker vi valutakakulator på € prisen havner avtageren nå rundt 10.000,- veiledene i Norge.
    Prisjakt sin oversikt over AT33PTG/II viser også at serien faktisk har rukket å bli 10 år.
    1761307035215.png

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.973
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lest at Shibatautstyrte borfaner har høyere kostnad enn Microline-utstyrte. Microline leveres av Orbray og de har om jeg husker riktig ikke Shibata i sortimentet.
    Det begynner å bli en stund siden ryktene om fantastiske den gangen Japan only PTG/II begynte å gå ja.
    :)
    Da EV ble lansert var den priset høyere enn PTG (I). Igjen: Tooling (og utviklingskostnader).

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.781
    Torget vurderinger
    2
    Det blir spennende å se sammenliknende målinger av PTG/II og xMLB og OC9XML.
    La inn en teaser på ASR , men kongen av målinger tok ikke agnet. Vi får se om det kommer noen andre , men som nevnt av JMM en den nye AT33xMLB en degradering på de fleste felt unntatt festeanordningen . Får håpe målinger kan vise noe annet, men jeg kommer ikke til å måle den med det første.
    At kan AT tillate 4db dårligere kanal separasjon og dobbelt så dårlig kanalbalanse som for 20 år siden ( OC9MLii) er en skuffelse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn