Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Det er i alle fall åpenbart at Reference 110 og Reference 75 er i bunn og grunn samme konstruksjon.
     

    Vedlegg

    R

    rico

    Gjest
    Flott sak den der "REF" 75, og tviler ikke på at den er bra, men liker ikke måten ARC driver på nå med å "nedgradere" Reference serien. Det startet med REF110, som i all hovedsak er en VT100 MkIII i et nytt kabinett (og nytt flatt print), og nå REF75, som vel i all hovedsak er en VS60....
    Alle REF produktene tidligere har hatt (og har!) rør i strømforsyningen noe disse "oppgraderte" forsterkerene ikke har.....
    Når det gjelder f.eks REF110 så ble VT100 MkIII som kostet ca.75k da den ble avviklet til fordel for REF110 som kostet 110k. Riktig nok med nytt dyrt kabinett....
    Det er jo nye eiere som sikkert ikke har like stor respekt for tradisjoner.....
    Det er vel (lyd) kvaliteten som definerer navnet; ikke hvorvidt de har rør i strømforsyninga eller ikke. Ken Kessler skrev i sin tid i testen av Ref 110 at riktignok var ref 210 bra, men ga ham ikke lyst til å rane nærmeste bank slik som ref 110 gav. Poenget er vel at de er svinaktig bra?

    Nå er det jo intet galt med VT100; det er jo en klassiker. Nå har vel også VT100 og Ref 110 samme kabinett. Det er vanskelig å se at en Ref 75 er en VS 60. Ref 75 er en Ref 150 med halvert antall rør (med påfølgende lavere effekt) og med strømforsyning fra Ref 110.
    Tviler ikke på verken kvalitet eller lyd, men det ARC gjør er å "Pakke om" forsterkerene og øke prisen betraktelig. Det er en kjennsgjerning at da REF 110 kom ble VT100 fjernet fra sortimanget. Samme skjedde med VS60 da REF 75 kom. REF110 har samme konstruksjon som VT100 med noen bedre kondiser, og samme er med VS60 kontra REF75. Tidligere har alltid REF produktene vert helt egne konstruksjoner som har stillt i en egen klasse.....Jeg får i hvertfall dårlige vibber av dette....
    Fortsetter dette heter snart alle produktene REF......
    Du er nok inne på noe her, dette sammen med at nye modeller kommer på løpende bånd, ihvertfall i hifi sammenheng, gjør at vibbene mine også er rimelig uggne. ARC anbefaler ca. 600 timer før et produkt er innspilt, en har ofte ikke kommet dit før det er en ny utgave på markedet. Men at dette er meget bra saker er det ingen tvil om.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    For evt ARC-venner(eller andre) som har lyst på en meget god ARC pre:
    Selger trolig min Ref 3 ila måneden.
    Fullstendig strøken, med NOS-rør i både signalveien og i strømforsyningen.
    Original emballasje, fjernkontroll, manual etc........selvfølgelig!
    :)
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Selger (4 matched pairs) 6550C rør som har 920 timer på telleren i min Audio Research
    REFERENCE 110. Har byttet til Kt120. Rørene er orginale som fulgte med forsterkeren da jeg kjøpte den ny. 5500 kr for rørene. Tlf 90880794 bjorn.endrestad@sunndals.net Legger dem ut her også jeg, håper det går bra.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Prøver meg her med et lite spøsmål. Jeg har skifta ut Quad 2905 til fordel for Martin Logan CLX. CLX-ene har gått noen og tretti timer til nå. Jeg opplever at ARC 250 blokkene er vesentlig kjøligere med CLX enn de var på 2905 ved tilnærmet samme lyttevolum. Noen som kan gi en god forklaring?
    jakr
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Prøver meg her med et lite spøsmål. Jeg har skifta ut Quad 2905 til fordel for Martin Logan CLX. CLX-ene har gått noen og tretti timer til nå. Jeg opplever at ARC 250 blokkene er vesentlig kjøligere med CLX enn de var på 2905 ved tilnærmet samme lyttevolum. Noen som kan gi en god forklaring?
    jakr
    Opplevde selv en anelse kjølig lydgjengivelse med ref 210 på Monolith'ene. Har ikke hørt ref250, men antar de har tilnærmet samme signatur som 210. Du har jo begge, så horfor ikke forsøke?
    ARC ref effektrinn er ganske så nøytrale klangen etter min mening. Martin Logan har heller aldri vært særlig varme i klangen, så her kan du kanskje finne noe av årsaken...

    mvh
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Prøver meg her med et lite spøsmål. Jeg har skifta ut Quad 2905 til fordel for Martin Logan CLX. CLX-ene har gått noen og tretti timer til nå. Jeg opplever at ARC 250 blokkene er vesentlig kjøligere med CLX enn de var på 2905 ved tilnærmet samme lyttevolum. Noen som kan gi en god forklaring?
    jakr
    Opplevde selv en anelse kjølig lydgjengivelse med ref 210 på Monolith'ene. Har ikke hørt ref250, men antar de har tilnærmet samme signatur som 210. Du har jo begge, så horfor ikke forsøke?
    ARC ref effektrinn er ganske så nøytrale klangen etter min mening. Martin Logan har heller aldri vært særlig varme i klangen, så her kan du kanskje finne noe av årsaken...

    mvh
    Jo det er riktig at ML er noe mer analyttisk en quad, men det er slik det skal være og en stor fordel slik jeg bedømmer det så langt. Jeg beklager at jeg ikke var klar nok i mitt tidligere innlegg. Det jeg ønsket et svar på er hvorfor den fysiske temperaturen på blokkene faktisk er redusert en god del. Jeg kan la anlegget gå på god gang i timevis uten at jeg merker vesentlig til at det er rørutstyr som guffer.
    jakr
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Det er i alle fall åpenbart at Reference 110 og Reference 75 er i bunn og grunn samme konstruksjon.
    Ser litt DIY ut dette eller..? Eller er det bare meg?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet hvordan en ls3 pre vil passe til et par 300b rørblokker ?
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Prøver meg her med et lite spøsmål. Jeg har skifta ut Quad 2905 til fordel for Martin Logan CLX. CLX-ene har gått noen og tretti timer til nå. Jeg opplever at ARC 250 blokkene er vesentlig kjøligere med CLX enn de var på 2905 ved tilnærmet samme lyttevolum. Noen som kan gi en god forklaring?
    jakr
    Opplevde selv en anelse kjølig lydgjengivelse med ref 210 på Monolith'ene. Har ikke hørt ref250, men antar de har tilnærmet samme signatur som 210. Du har jo begge, så horfor ikke forsøke?
    ARC ref effektrinn er ganske så nøytrale klangen etter min mening. Martin Logan har heller aldri vært særlig varme i klangen, så her kan du kanskje finne noe av årsaken...

    mvh
    Jo det er riktig at ML er noe mer analyttisk en quad, men det er slik det skal være og en stor fordel slik jeg bedømmer det så langt. Jeg beklager at jeg ikke var klar nok i mitt tidligere innlegg. Det jeg ønsket et svar på er hvorfor den fysiske temperaturen på blokkene faktisk er redusert en god del. Jeg kan la anlegget gå på god gang i timevis uten at jeg merker vesentlig til at det er rørutstyr som guffer.
    jakr
    Oi, det er jeg som mistolket. Leste nok litt hurtig...ingen grunn til å beklage, jakr. Godt du er fornøyd med CLX, virkelig flotte høyttalere.

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    ARC introduserer integrert arvtager til VSi60. Får betegnelsen VSi75 og kommer i et helt nytt design eksteriørmessig, bla med LCD vindu i front. 4x KT120 eff rør og 2x 6H30 drivere.
    Dim: Width 14.5” (36.8 cm) Height 9.25” (23.5 cm) Depth 16.25” (41.3 cm)

    Pris $8.000
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    ARC introduserer integrert arvtager til VSi60. Får betegnelsen VSi75 og kommer i et helt nytt design eksteriørmessig, bla med LCD vindu i front. 4x KT120 eff rør og 2x 6H30 drivere.
    Dim: Width 14.5” (36.8 cm) Height 9.25” (23.5 cm) Depth 16.25” (41.3 cm)

    Pris $8.000
    Interessant! Hvordan ser den ut? I kasse slik ref 75 eller med røra på toppen slik som vsi60 (som ser litt hjemmelaga ut)?
    Er det en Ref 75 med innebygd pre?
     
    Sist redigert:

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    ARC introduserer integrert arvtager til VSi60. Får betegnelsen VSi75 og kommer i et helt nytt design eksteriørmessig, bla med LCD vindu i front. 4x KT120 eff rør og 2x 6H30 drivere.
    Dim: Width 14.5” (36.8 cm) Height 9.25” (23.5 cm) Depth 16.25” (41.3 cm)

    Pris $8.000



    Interessant! Hvordan ser den ut? I kasse slik ref 75 eller med røra på toppen slik som vsi60 (som ser litt hjemmelaga ut)?
    Er det en Ref 75 med innebygd pre?
    Har forløpig bare sett tegninger av den. Smalere front, og uten håndtak ser det ut som...
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som å være basert rundt ref 75 men med mindre strømforsyning (uten å være liten av den grunn). Forforsterkeren er sikkert passiv som i VSi60. Den ser ut som ha en litt slankere kasse enn CA50, ARC's første integrerte. Mye penere enn VSi60 etter min mening; har aldri likt disse ARC forsterkerne med røra på toppen.

    Dette kan være et alternbativ for de som ikke trenger masse watt eller en forsterker som driver alt. Integrert har appel til meg; leter etter min siste forsterker.
     

    Vedlegg

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Skal være enig i det Voff. Integrert appellerer i forhold til pris og mindre antall bokser, dvs et ryddigere oppsett og dertil sparte kronasjer i form av mindre kabler.
    Hvis ARC kunne ta Ref 75, putte inn en LS-27 pre og et forholdsvis ok RIIAA-trinn, og selge boksen til under 80k så ville jeg så absolutt være interessert. Men er redd at det er å tro på julenissen....

    Men nå når stadig flere har platespiller, så burde det ihvertfall være et marked for en god pre i klasse med LS-27 med innebygd RIIAA....?
    Både Hovland (HP100i) og VTL har det, så hvorfor ikke ARC?

    Ps: Hadde nevnte CA50 for en 12-13 år siden. Musikalsk sak, og meget god lyd prisen tatt i betraktning (betalte kr 23 tusen brukt), men den manglet en del på oppløsning og dynamikk i forhold til de krav jeg stiller i dag.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Har prøvd litt av kvart, også av ARC. Dei er aldri dårlege, men byr alltid på fantastisk lyd (iallfall det som ikkje er reine transistorkonstruksjonar).
    Transistorsakene til ARC er undervurdert; kommer nok i skyggen av rørutstyret deres. En transistor forsterker fra ARC er den nest beste transistirforsterker jeg noen gang har hørt og den var ikke engang særlig dyr....
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    arc3.jpg


    Et lite tips ang Audio Research Reference 3 som jeg har stående i heimen:
    Standard Sovtec rørene er nå blitt utbyttet med 5 stk Electro Harmonix 6H30 og et Wing C 6550 effektrør.
    Dette gav en liten men viktig forbedring av lyden: Klangbalansen er den samme, men alt virker mer ekte og naturlig, glattere og med mer dynamikk, spesielt i bassen. Når jeg byttet tilbake til standard Sovtec ble lyden til sammenligning en anelse mattere. Uten at den er det om man sammenligner med konkurrentene, det er bare det at med nyrørene så gnistrer og funkler det så utrolig bra!

    Altså en liten og lykkelig tilbakemelding fra en stolt eier av ARC.
    Dette må være den beste enkeltkomponenten som har stått i min stue, kan absolutt anbefales! :cool:

    mvh
    Finn M
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Et lite tips ang Audio Research Reference 3 som jeg har stående i heimen:
    Standard Sovtec rørene er nå blitt utbyttet med 5 stk Electro Harmonix 6H30 og et Wing C 6550 effektrør.
    Dette gav en liten men viktig forbedring av lyden: Klangbalansen er den samme, men alt virker mer ekte og naturlig, glattere og med mer dynamikk, spesielt i bassen. Når jeg byttet tilbake til standard Sovtec ble lyden til sammenligning en anelse mattere. Uten at den er det om man sammenligner med konkurrentene, det er bare det at med nyrørene så gnistrer og funkler det så utrolig bra!

    Altså en liten og lykkelig tilbakemelding fra en stolt eier av ARC.
    Dette må være den beste enkeltkomponenten som har stått i min stue, kan absolutt anbefales! :cool:

    mvh
    Finn M
    Og spanderer du på deg 6h30 dr NOS får du ytterligere løft i lydkvaliteten!
    Og det finnes enda bedre powerrør også sier de som har ekspeimentert med disse........... 50-talls Tungsol skal visst være det aller beste (om jeg ikke husker feil).
    OP
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Det er visstnok en Ref CD9 på vei....
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    R

    rico

    Gjest
    En får ikke en oppgradering til SE for 3$ her i landet, ta kontakt og få en "overraskelse"....

    Har ikke hørt 5 vs. 5SE men jeg har prøvd ut 3 og 5, med skikkelige DR rør i 3`en så var forskjellen så liten at et bytte var uinteressant. Så det er bra og lese at det er større forskjeller fra 5 til 5SE.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    En får ikke en oppgradering til SE for 3$ her i landet, ta kontakt og få en "overraskelse"....

    Har ikke hørt 5 vs. 5SE men jeg har prøvd ut 3 og 5, med skikkelige DR rør i 3`en så var forskjellen så liten at et bytte var uinteressant. Så det er bra og lese at det er større forskjeller fra 5 til 5SE.
    Erfarte også at det var betydelig forskjell på Ref 3 med std 6h30 (PI) og ditto med NOS 6h30 DR (70-80-talls). (Samt med godt power-rør (6550)).
    Registrerte at Fidelity mente at Ref 5 var best med de nyproduserte rørene, tyder på at ARC tuner de nye pre-ene mot de nye rørene, noe som er forståeleig siden DR-rørene begynner å bli temmelig dyre.
    Skulle vært spennende å kunne sammenlignet Ref 5SE og BAT VK-52SE, sistnevnte er - i mine ører - betydelig bedre enn Ref 3 på det aller meste.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har DR rør i min ref 5SE og ref phono 2SE og de er vesentlig bedre med disse rørene..
    jakr
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har DR rør i min ref 5SE og ref phono 2SE og de er vesentlig bedre med disse rørene..
    jakr
    Da er du uenig med Knut Vadseth, men jeg tror nok heller at din vurdering er den rette, Knut har vel aldri vært noen kjemefan av rørutsyr. Til hans forsvar kan det jo sies at kanskje ikke hadde NOS-rør av den gode årgangen, 92-92-talls selges som NOS, men kan være langt unna 70-80-tallskvalitet.
    OP
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Forøvrig må jeg si at det var spennende med Ref 3 i huset i tre kvart år, et hyggelig bekjentskap.
    Totalt sett en meget god pre, men på horn ble det tydelig at den ikke hadde den sorte bakgrunnen som 51SE hadde. Og, uten å ha testet Ref 3, hadde jeg kanskje ikke tatt steget opp til 52SE heller :)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hei, drister meg innpå vennetråden igjen, selv om jeg ikke har noen ARC i huset lenger (hjelper det med historikk på LS15, LS16, Ref 3? :p )
    OK, bare et aldri så lite spm ang en ganske så uskyldig skruedimensjon.
    Da jeg kjøpet min Ref 3, manglet det noen skruer på topplokket. Selger lovet å skaffe disse. Noe som aldri skjedde, tross noen purringer. Ved juletider fikk jeg beskjed om at de var bestilt fra USA, dermed var jo saken ute av verden, trodde jeg, og la ut annonse på Ref 3 for salg. Solgte gjorde jeg, men det kom ingen skruer. Og i ettertid var de vissst ikke bestilt likevel!!
    Har fortsatt å purre, og har spurt et par direkte på forumet her mht dimensjoner, men det er vanskelig å måle disse tommeskruene. Importør er også forspurt, men han klarer heller ikke å gi eksakt svar.
    Så, etter hva jeg vet er diameteren ca 8 mm, det betyr vel at det er trolig er 5/16" eller noe enda særere. Lengden ca 10 mm, dvs ca 3/8".
    Er det noen som har mulighet til å sjekke dette? Antar ARC benytter de samme senkehodeskruene på andre enheter også.
    Trenger altså:
    Diameter ( i tommer)
    Lengde (i tommer)
    Type spor (mener det er std kryss-spor..........).

    På forhånd takk :)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Kan dessverre ikke svare deg på dette, men hvorfor ikke spørre ARC? Min erfaring er at de svarer godt og raskt...........
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Forøvrig må jeg si at det var spennende med Ref 3 i huset i tre kvart år, et hyggelig bekjentskap.
    Totalt sett en meget god pre, men på horn ble det tydelig at den ikke hadde den sorte bakgrunnen som 51SE hadde. Og, uten å ha testet Ref 3, hadde jeg kanskje ikke tatt steget opp til 52SE heller :)
    At dem ikke hadde den sorte bakgrunnen, kan det ha sammenheng med dine ganske så spesielle høyttalere med følsomhet på 107 dB?
    Da jeg sammenligent BAT VK-51SE og ARC Reference 3 så foretrakk jeg klart ARC.
     
    R

    rico

    Gjest
    ARC svarer alltid kjapt...på fax...i 2013..

    At ikke importør kan gi et svar er jo snodig, kan ikke forvente at de har svaret liggende lett tilgjengelig men regner med at de har jevnlig kontakt med ARC...?

    Er ikke hjemme så vanskelig å gi noe svar men dette burde vært lett å finne ut av.
     
    R

    rico

    Gjest
    Forøvrig må jeg si at det var spennende med Ref 3 i huset i tre kvart år, et hyggelig bekjentskap.
    Totalt sett en meget god pre, men på horn ble det tydelig at den ikke hadde den sorte bakgrunnen som 51SE hadde. Og, uten å ha testet Ref 3, hadde jeg kanskje ikke tatt steget opp til 52SE heller :)
    Da jeg sammenligent BAT VK-51SE og ARC Reference 3 så foretrakk jeg klart ARC.
    Det samme har jeg gjort og BAT`en ble litt si´rompa i forhold hvis man kan bruke et slikt uttrykk...og det kan man i en vennetråd.
    Og da hadde jeg også en BAT RIAA i systemet. Klart friskere og mer engasjerende med 3´en.
     

    knuhe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Innlegg
    150
    Antall liker
    151
    Rico! Vet at dette er en vennetråd for AR, men må komme med en liten kommentar når du snakker om at BAT'ene ble litt si'rompa. Da burde du ha hørt RIAA'en med siste versjon Super Pak (den som sitter i REX), med nye mil spec 6H8C (6sn7) rørmed metallsokkel og1578 stempel, og nye smårør (Siemens Halske E88CC i førsetposisjon og Telefunken E88CC i andreposisjon). Da ville du ha droppet det med si'rumpa. En fantastisk kombinasjon sammen med BAT VK51 SE med DR rør :)
     
    R

    rico

    Gjest
    knuhe, jeg kommenterte forskjellen jeg opplevde mellom Ref 3 og VK 51 SE for en (god..) tid tilbake, det var ingen yttring ang. P-10SE, den vet jeg er knallgod og låt bedre (synes jeg...) igjennom Ref 3. Min P-10SE er til ombygging til de spec du refererer til ovenfor og det skal bli spennende og høre den, men den skal bli MEEEGET mye bedre hvis den skal opp på nivået til Ref. phono 2, og det skriver jeg ikke fordi dette er en vennetråd for ARC men kun fordi RP2 er vannvittig god.
     

    knuhe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Innlegg
    150
    Antall liker
    151
    Helt greit rico. Tror nok selv også at Ref. phono 2SE er bedre enn P-10, men om du først skal sammenligne de bør du bruke 6H8C mil spec rør med 1578 stempel i BATen. Da får du fram potensialet i den.
     
    R

    rico

    Gjest
    Helt greit rico. Tror nok selv også at Ref. phono 2SE er bedre enn P-10, men om du først skal sammenligne de bør du bruke 6H8C mil spec rør med 1578 stempel i BATen. Da får du fram potensialet i den.
    Har en del gode rør tilgjengelige men man er alltid åpen for noe som er bedre:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn