Audio Pro lanserer Drumfire II W og D-2 W

APD-6.jpg

Audio Pro lanserer en oppdatert versjon av høyttalerserien som like gjerne vekker naboen som den vekker hi‑fi‑interessen hos neste generasjon. Drumfire W‑modellene kombinerer råskap og finesse på en måte som gjør dem til et perfekt startpunkt for ungdom som kjenner at hi‑fi‑basillen er i ferd med å bite.

Drumfire
Når Audio Pro har valgt navnet Drumfire for denne serien, er det neppe tilfeldig. Dette begrepet har en opprinnelse som peker rett mot seriens karakter. Ordet stammer fra militær terminologi der det betegner kontinuerlig og intens artilleriild, en uavbrutt og kraftfull «trommebarrasje» som i overført betydning signaliserer energi, volum og massivt trykk. Denne betydningen passer utmerket til Audio Pro sin mest slagkraftige høyttalerserie, som tradisjonelt har vært utviklet for musikktyper med stor dynamikk og tung rytmikk — inkludert rock, metal og andre sjangre der både bassresponser og attack må leveres med fysisk autoritet. Jeg trenger sikkert ikke å rippe opp i Hendrix sin legendariske Machine Gun for å illustrere dette. Og skal jeg forbigå i stillhet det faktum at det aldri ble noe skikk på den skai-trukne gitarsøyla jeg begynte å bygge på sløyden, sånn at jeg måtte nøye meg med luftgitar da Hendrix-entusiasmen var på sitt toppunkt.

Seriens historie begynte i 2018 da den første Drumfire‑modellen ble lansert. Den etablerte den ikoniske to‑dels konstruksjonen med en kraftig toppseksjon og en separat 8‑tommers subwoofer. Høyttaleren ble allerede fra start beskrevet som ekstremt høylytt, men samtidig klar og presis i gjengivelsen, noe som gjorde Drumfire til et markant avvik fra Audio Pro sine ellers kompakte og designorienterte modeller...

Les hele nyhetsartikkelen om Drumfire i Audiophile.no

APD-1.jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.991
Link til alle artikler
616
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
KEF LS LUXE – LS50-arven møter ny teknologi og eksklusiv form

KEF LS LUXE – LS50-arven møter ny teknologi og eksklusiv form

• 18
KEF har hatt stor suksess med sine LS50-kreasjoner de siste fjorten årene. I dag lanserte de en nyskapning som tar dette konseptet et solid steg videre, både teknologisk og når det gjelder design...
Fortsett
Audiophile.no
Nytt anlegg (framhaldssoge) – Stig Arne si dagbok Juni 2026

Nytt anlegg (framhaldssoge) – Stig Arne si dagbok Juni 2026

• 6
Eg skal skriva meir frå Japan, og om ein svipptur til SoundVienna-messa i Austerrike, og det er berre ein del av alt som står på lista. Medan eg jobbar med dette hadde eg lyst til å slappa av litt...
Fortsett
Audiophile.no
McIntosh MX124 AV Prosessor – blått lys for hjemmekino?

McIntosh MX124 AV Prosessor – blått lys for hjemmekino?

• 0
McIntosh har lansert den nye hjemmekinoprosessoren MX124, en modell som tar over etter MX123 og samtidig markerer at den amerikanske HighEnd-produsenten fortsatt mener alvor i et marked der mange...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: LAB12 Melto2 - Molto Melto!

TEST: LAB12 Melto2 - Molto Melto!

• 2
Mitt første møte med den greske bedriften LAB12 var gjennom den formidable DAC 1 Reference. Så da muligheten for å lytte til deres beste RIAA, Melto 2, dukket opp, var jeg ikke i tvil. Kan de...
Fortsett
Audiophile.no
Model 70 og CD 70 – nye innstegsmodeller fra Marantz

Model 70 og CD 70 – nye innstegsmodeller fra Marantz

• 17
Marantz lanserer to nye stereokomponenter i innstegs-segmentet. Og en av disse nykommerne utløser en forsiktig heving av mitt venstre øyenbryn. Det har allerede gått 6 år siden Marantz fornyet...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Denon Home 400 – Dolby Atmos flytter inn på kjøkkenbenken, og forsyner seg uhemmet med Møllers tran

TEST: Denon Home 400 – Dolby Atmos flytter inn på kjøkkenbenken, og forsyner seg uhemmet med Møllers tran

• 0
Like før påske lanserte Denon tre nye modeller i Home-serien. Dette er kompakte strømmehøyttalere med ambisjoner om å ta innersvingen på Sonos sine velkjente modeller. Vi har hatt den mellomste...
Fortsett
Topp Bunn