Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.390
    Det som er interessant er at målingene bekrefter noe av Hoffmans påstander. AN-E Field Coil målingene viser at dem har en heving i nedre mellomtoner og videre oppover til ca 1000 hz. Her ligger mye av essensen / sjela / kjernen og dette er felles for alle AN-E men mer tydelig på utgavene uten Hemp element. Deretter har dem ett fall og en dempet diskant. Dette hører man også når man lytter på dem.

Vis vedlegget 1179062

Vis vedlegget 1179063

Sammenliknet med AN-E Lexus Signature som har heving i diskanten som ikke alle setter pris på:

Vis vedlegget 1179064
    Nå har ikke jeg lyttet til field coil og kan ikke uttale meg.

Men forstår jeg det sånn at du mener at det er tuningen av høyttaleren som gjør susen og ikke selve prinsippet? Sagt på en annen måte; samme resultat kan bli nådd med vanlige dynamiske drivere?

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.945
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nå har ikke jeg lyttet til field coil og kan ikke uttale meg.

Men forstår jeg det sånn at du mener at det er tuningen av høyttaleren som gjør susen og ikke selve prinsippet? Sagt på en annen måte; samme resultat kan bli nådd med vanlige dynamiske drivere?
    Ja. Men selvsagt vil enkelte hevde Field Coils suverenitet, noe annet ville jo vært merkelig med tanke på at dem krever over millionen for dem.

alfegutt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.03.2015
    Antall liker
    1.937
    Sted
    Østfold
    Interessant å se at Field Coil bass faller av ca. 20+ db/oktav, også bratt filter på diskant. Så dette er noe i retning av 3-4 ordens filter som også gir betydelig faserotasjoner. Dette stemmer også med step-responsmålingen som viser tydelig distanse mellom de integrerte energitoppene for hhv. diskant og bass. Spectral decay er clean, supert.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn