Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Men enda verre for meg, da jeg først måtte bygge racket opp igjen 🤭😂
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^^ Nydelig og fornuftig oppsett!
    Har eid sånt drivverk selv i noen måneder, fungerte veldig bra, selv på en AN DAC til over en halv million, faktisk! :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    ^^ Nydelig og fornuftig oppsett!
    Har eid sånt drivverk selv i noen måneder, fungerte veldig bra, selv på en AN DAC til over en halv million, faktisk! :)
    Tusen takk Håkon. Ja, jeg ble anbefalt en slik en, og han som anbefalte meg visste hva han snakket om. 😀 Dette låter meget bra. Føler anlegget mitt begynner å bli bra nå. Kanskje jeg burde få noen flere AN komponenter? 😁
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Nesten riktig, men det ble "bare" en DAC 1.1 Sig ☺
    Boff! Så nær som det går an å komme. Uansett, gratulerer fra meg også. Nydelig utseende med sølvfront og greier. Sikkert nydelig lyd også.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Boff! Så nær som det går an å komme. Uansett, gratulerer fra meg også. Nydelig utseende med sølvfront og greier. Sikkert nydelig lyd også.
    Helt sinnsykt nydelig lyd 😍 Etter hva jeg har hørt/vet av sikre kilder, så må man opp i 2.1 balanced for at lyden merkbart kommer opp ett nivå. Og da snakker vi en dobling av prisen. 😉 Har forøvrig hørt den i et oppsett. Wow! 😍
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ikke rart at AN er verdens mest solgte merkevare av highend produkter. 😎
    Det låter så jævelig fint 🤗
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    @Atlerovik Nå som jeg har sittet som spikret foran P3 noen dager, kan jeg i det minste si såpass som at din P2 fortsatt har sin egen nisje i dette spillet; den kontrollen og slagkraften P2 SE Signature rår over, er intet annet enn sjokkerende bra. Det der klarer ikke P3 å kopiere. På den annen side er gjennomsiktigheten, "nerven" og tilstedeværelsen i mellomtone og topp til å dø for på P3, da.
    Lite annet å si enn at P2 fortsetter å imponere, så å si uansett hva annet man lytter til, det må være en av de beste kjøpene i AN's portefølje, så vidt jeg kan begripe. :)

    Uansett, P3 Tonmeister er så gripende i sin musikkframstilling, at jeg bare ikke klarer å slutte og spille musikk i alle formater. Hele musikksamlinga er som ny, og jeg fosser igjennom den ene skiva etter den andre, både på vinyl og CD med et fett glis. :D
    Gratulerer Håkon! 300B er sjølveste livet, det visste du fra før:giggle:
    Tror jeg har litt div 5687 nos du kan prøve om du vil tukle litt med den slags.
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    Hei!

    Jeg er en Audio Note fan selv om jeg ikke eier Audio Note.
    Digger konseptet. Elsker looken på produktene. Og liker veldig godt filosofien og lyden bak produktene.
    Skal snart teste en Audio Note effektforsterker hjemme og ser frem til hva som skjer når den entrer anlegget.

    Men en ting som jeg stadig stusser på er følgende:

    Hvorfor er ikke disse produktene mer nevnt i den kulørte hifipressen som Stereophile, Absolute Sound og HiFi+?

    I disse magasinene så elsker de ekstremt dyr hifi som jeg ved flere anledninger har hørt og funnet "sjelløse"/lite musikalske og kun opptatt av detaljer og ikke helhetlig musikkformidling.

    Hva er det som gjør at de ikke vil/gidder/for lov til og rapportere om Audio Note som har så mye musikalsk sjel?

    Selv lurer jeg på dette da produktene har så mye musikalsk liv. Så hvorfor skriver ikke de store bladene om produktene til Audio Note?

    Er det noen av dere som har noen tanker om dette?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    De har da virkelig vært omtalt i mange internasjonale tidsskrifter. Blant annet har Martin Colloms omtalt dem ved flere tilfeller. Ellers er de nok mest omtalt i Asia.
    Og i Norge, da! :)

     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Håkon! 300B er sjølveste livet, det visste du fra før:giggle:
    Tror jeg har litt div 5687 nos du kan prøve om du vil tukle litt med den slags.
    Takk, Birger! :)
    Jo, jeg har jo visst dette hele veien, men endelig, nå som jeg ikke behøver å please noen andre enn meg selv, velger jeg helt fritt hva jeg aller helst vil høre min musikk på. Og valget var egentlig ganske lett. Jeg har jo hatt min fantastiske P2 SE Signature med meg, men for det meste bare til de spesielle anledninger, nå er tiden kommet for å gjøre hverdagen til en fest! :)
     

    GentleGiant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Innlegg
    287
    Antall liker
    990
    Sted
    Fjellhamar
    De har da virkelig vært omtalt i mange internasjonale tidsskrifter. Blant annet har Martin Colloms omtalt dem ved flere tilfeller. Ellers er de nok mest omtalt i Asia.
    Og i Norge, da! :)

    Se det! :)

    Der var det en god del greier, men alikevel så er Audio Note overaskende lite på radaren til disse bladene sett i forhold til andre merker, og jeg kjenner at det irriterer meg litt da jeg mener de fortjener mer annerkjennelse fra den etablerte store hifi pressen. Men det er vel bare meg da. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tenker gjerne at endel anmeldere ikke har et system ellers som bifaller å sette inn ting ifra AudioNote. Sånn jeg ser det er AudioNote synergi, og det går ikke å sette en delikat amp med 300B til å drive såkalte moderne høyttalere med en tilnærming som krever et kraftverk for å synge litt ifra sine stive keramikk element... :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg nok publisert min aller siste artikkel om hifi, og jeg går ut med flagget til topps:

    Et statement, like mye som en hifi-omtale.
    Trist som F
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, ja det kan du si. 😂 Kommer neppe til å ta det av enda. 🤭
    Jeg får prøve meg med litt inspirasjon fra min nyervervede (eldre modell) DAC 3 Signature som er blitt ombygd til 3.1x. Ser ganske lik ut som den originale (også eldre modell) 3.1x som for tiden står hos Atle (bilde av den tidligere i tråden).

    DSC_9368re.jpg


    ... ble litt fuzzy bilde. Noen som vet om det er mulig å laste opp i høyere oppløsning?
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg får prøve meg med litt inspirasjon fra min nyervervede (eldre modell) DAC 3 Signature som er blitt ombygd til 3.1x. Ser ganske lik ut som den originale (også eldre modell) 3.1x som for tiden står hos Atle (bilde av den tidligere i tråden).

    Vis vedlegget 687440

    ... ble litt fuzzy bilde. Noen som vet om det er mulig å laste opp i høyere oppløsning?
    Hvorfor, står det Dac4 på noen komponenter, noen som vet?

    Edit: står vel det på analogkortet også?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Ja, det har skjedd litt de siste tiårene😅 Det var ikke mye egenproduserte komponenter fra AN da.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    De har da virkelig vært omtalt i mange internasjonale tidsskrifter. Blant annet har Martin Colloms omtalt dem ved flere tilfeller. Ellers er de nok mest omtalt i Asia.
    Og i Norge, da! :)

    Takk for linker Håkon, nå leste jeg litt om DAC-21x testen, og da la jeg merke til at Stereophile sier følgende om utgangsimpedansen:

    The output impedance at high and middle frequencies was high, at 900 ohms, rising to a ridiculous 15k ohms at 20Hz, presumably due to the output stage being anode-coupled. The Audio Note DAC needs to be used with preamplifiers that have an input impedance of at least 100k ohms if the low frequencies are not to sound lean.

    Hvis noe tilsvarende er tilfelle for min M2 Riaa (noe jeg ikke vet siden utgangsimpedansen ikke er spesifisert) så kan det tydeligvis forklare noe jeg spurte om for noen dager siden: Jeg opplever at bassen fra min IQ3->TT3->M2 Riaa->ASR Emitter er for tilbakelent, både rent subjektivt og i direkte A/B med min dCS DAC. ASR har en input impedans på 22k som kanskje ikke er en optimal matching..

    Dette kan jo være relevant info for de som evt. integrerer AN-utstyr mot andre forsterkere...
    SÅ jeg tror jeg skal prøve en ASR Riaa istedet for M2 for å se hvordan det blir... Jeg kan få låne en fra Stereofil ;-)

    PS: Nå hører jeg fra @Atlerovik at å bytte til IO I vil gjøre underverker sammenliknet med IQ3, så det skal også prøves etter hvert som budsjettsjefen sier OK (så det kan ta bittelitt tid:).
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Takk for linker Håkon, nå leste jeg litt om DAC-21x testen, og da la jeg merke til at Stereophile sier følgende om utgangsimpedansen:

    The output impedance at high and middle frequencies was high, at 900 ohms, rising to a ridiculous 15k ohms at 20Hz, presumably due to the output stage being anode-coupled. The Audio Note DAC needs to be used with preamplifiers that have an input impedance of at least 100k ohms if the low frequencies are not to sound lean.

    Hvis noe tilsvarende er tilfelle for min M2 Riaa (noe jeg ikke vet siden utgangsimpedansen ikke er spesifisert) så kan det tydeligvis forklare noe jeg spurte om for noen dager siden: Jeg opplever at bassen fra min IQ3->TT3->M2 Riaa->ASR Emitter er for tilbakelent, både rent subjektivt og i direkte A/B med min dCS DAC. ASR har en input impedans på 22k som kanskje ikke er en optimal matching..

    Dette kan jo være relevant info for de som evt. integrerer AN-utstyr mot andre forsterkere...
    SÅ jeg tror jeg skal prøve en ASR Riaa istedet for M2 for å se hvordan det blir... Jeg kan få låne en fra Stereofil ;-)

    PS: Nå hører jeg fra @Atlerovik at å bytte til IO I vil gjøre underverker sammenliknet med IQ3, så det skal også prøves etter hvert som budsjettsjefen sier OK (så det kan ta bittelitt tid:).
    Du er åpenbart inne på noe interessant der, erk.
    Jeg tar dermed tilbake min nokså skråsikre holdning til dette fra et tidligere innlegg.... :oops:
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Litt dårlige muligheter for å prøve ut Audio Note utstyr før kjøp, dessverre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn